Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpi pahempi: Ryypätä raskaana vai imettäessä?

Vierailija
09.06.2010 |

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään rautalääke kerta-annoksena ei sisällä tullaista määrää alkoholia.

että nämä av:n yksinkertaisimmatkin ymmärtäisivät, en puhunut absoluuttisista määristä... Mutta ilmeisesti se oli turha toivo (että yksinkertaisetkin ymmärtäisivät)...

Vierailija
22/32 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kuten edellä on todettu, promille on tuhannesosa. Jos äiti on kahden promillen humalassa, mikä on jo todellien kaatokänni, vauva saa desistä äidinmaitoa 0,2 ml alkoholia, joka on niin mitätön määrä, ettei sillä ole mitään merkitystä. Näin siis teoriassa. Fiksu äiti toki ei imetä eikä ole edes lähellä lastaan humalassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmen promillen humalassa.

Vierailija
24/32 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmen promillen humalassa.

Vierailija
25/32 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onks pakko tehdä lapsii jos viina on noin tärkee?

Vierailija
26/32 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viestiään kirjoittaessaan ;)

Vierailija
27/32 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta viinan juomisen tärkeydestä tässä ketjussa ei niinkään ole kyse, vaan sen myytin purkamisesta, ettei imettävä äiti voisi juoda yhtään mitään. Minä olen kirjoittanut tähän ketjuun parikin viestiä, jossa väännän rautalangasta, miksei edes sikahumalassa olevan äidin maito ole haitaksi lapselle, mutta todettakoon sen päälle, että olen imettänyt kahta lastani yhteensä nelisen vuotta ja 99,99-prosenttisesti täysin selvin päin.

Vierailija
28/32 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan viittaa sanana muuhun kuin maisteluun. oon niin niskavillat pystyssä täällä, kun oon kattonu naapureiden dokaamista ja hoipertelua pienten vauvojen kanssa ja siks oon niin ärhäkkä tässä asiassa.

Vierailija
29/32 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin liikakäyttö ei luonnollisesti kuulu yhteen perhe-elämän kanssa. Alkoholin käyttöä tulee pääsääntöisesti pyrkiä välttämään imetyksen aikana. Pieni lapsi on herkkä alkoholin vaikutuksille, koska hänen maksansa kykenee hajottamaan alkoholia hyvin hitaasti. Jatkuva tai usein toistuva juominen aiheuttaa lapselle selkeän riskin. Jo humalatila itsessään aiheuttaa vaaran hoidettaessa ja käsitellessä pientä lasta.

http://www.helistin.fi/?id=4568197&page=8246708

samat tyypit vetää varmaan sitten tupakkaakin..

Tutkimusten mukaan alkoholin käyttö vähentää maidon eritystä. Alkoholin arvellaan myös vaikuttavan maidon ominaistuoksuun ja -makuun sekä lapsen imemishaluihin. Imettävän äidin nauttima alkoholi kulkeutuu äidinmaitoon yhtälailla kuin verenkiertoonkin. Toisin sanoen pitoisuus maidossa vastaa äidin verenkierrossa olevaa pitoisuutta. Alkoholi ei kuitenkaan varastoidu rintamaitoon, vaan poistuu maidosta samalla kun se poistuu äidin elimistöstä. Lapsen keskushermosto kehittyy vielä pitkään syntymän jälkeen ja alkoholialtistus voi vaikuttaa siihen haitallisesti. Vähäisenkin alkoholimäärän on arveltu huonontavan vauvan unenlaatua. Runsaasti tai säännöllisesti alkoholia imetyksen aikana käyttävien äitien lapsilla on todettu kehityksen hidastumista.

Yleisesti ottaen satunnainen ja kohtuullinen parin annoksen alkoholimäärä ei ole ongelma imetyksen kannalta. Alkoholin käytön jälkeen maitoa ei tarvitse lypsää pois, vaan kannattaa pitää tauko, jolloin maidon alkoholipitoisuus ehtii laskea.

Vierailija
30/32 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietoa viiniä sisältää alkoholia 10%. Samoin 12 ml mietoa viiniä sisältää alkoholia 10%.

Täällä on taas joku lintsannut matikan tunneilta kun prosenttilaskuja opetettiin.

12cl mietoa viiniä sisältää alkoholia 10%

Mikään rautalääke kerta-annoksena ei sisällä tullaista määrää alkoholia.

Vierailija
31/32 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli juotuasi sen, olet 0.1 promillen humalassa, olettaen että olet noin 60kg nainen.

Vierailija
32/32 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sitten hyvä ja tekee lastensuojeluun ilmoituksen jos juovat humaltuakseen eikä paikalla ole selviä aikuisia!