Kootaan tähän opettajien haukkumanimiä. Katsotaan löytyykö tuttuja!
Kommentit (183)
mutta juttua olen kuullut sitäkin enemmän. Äidinkielen miesopettaja on kyllä täysin legendaarinen. Enää ei taida tällaisia suuria persoonia olla missään. :)
Vierailija:
opetusmetodeja.. Yläasteen ruotsin ja englannin opettajaa nyt lähinnä ajattelen!! Hassuja persoonia sitten oli enempikin, naurattaa jälkikäteen esim. saksan ope ja olihan yläasteen äidinkielen miesope myös aika hauska :)Vierailija:
mm. uskonnossa, kotitaloudessa ja etenkin lukion ruotsissa.
Vierailija:
mutta juttua olen kuullut sitäkin enemmän. Äidinkielen miesopettaja on kyllä täysin legendaarinen. Enää ei taida tällaisia suuria persoonia olla missään. :)Vierailija:
opetusmetodeja.. Yläasteen ruotsin ja englannin opettajaa nyt lähinnä ajattelen!! Hassuja persoonia sitten oli enempikin, naurattaa jälkikäteen esim. saksan ope ja olihan yläasteen äidinkielen miesope myös aika hauska :)Vierailija:
mm. uskonnossa, kotitaloudessa ja etenkin lukion ruotsissa.
Vierailija:
Erikoislukio Hgissä. :)
malluainen=biologiaa ja Käpy= matikka/fysikka/kemia.
Yläasteella:
Pottu: Bilsa/mantsa
Össi: Eng/ruotsi
Lukiossa:
Rusina: Saksa
Natza: Bilsa/mantsa
Mue: Psyka/ Opo
Valovirta: Aivan MAHTAVA mantsan ope, oli vielä oikea nimikin!
Amiska: Kukkakeppi (atk)
Idi Amin (vahtimestari)
Teki välillä niin, että oppitunnin alussa, kun kaikki oppilaat olivat jo luokassa ja odottivat opettajaa luokkaan, niin tämä opettaja astui ulos luokassa olevasta KAAPISTA!!! Oli seissyt siellä kaapissa koko välitunnin ajan hiljaa... ja kaapista astuttuaan aloitti sitten oppitunnin ihan pokkana. Välillä teki niin että nousi oman pöytänsä alta kun oppitunti alkoi.
Ja samassa koulussa musiikkia opetti jonkun jo mainitsema Avaruus-Anneli! :o) Anneli tosin kävi opettamassa muissakin kouluissa musiikkia.
Suhina, Soppaluu, Härski, Nahka, Rokki-Porkkana, Seksi-Heksi
Örppi vaan jäi eläkkeellä mun yläasteaikana...
Vierailija:
Lenko, Örppi, Hessu-Hopo, Mutsu, Lasisilmä. Muistaskohan joku muita samasta koulusta, mulla pätkii...
biggis,norppa,sykerö...duracell-pupu...
mutta 70-luvulla olen syntynyt.
Vierailija:
Mua tää kyseinen kielten opettaja opetti 3 vuotta ja vieläkin puistattaa.. Minä vuosina olit muuten siellä koulussa?
Yläasteella oli opettajina ainakin: Koutsi, Paholainen, Pipe :), Nenä (sanopa se sille itelleen, hui) jne
Vierailija:
Ala-asteelta muistan vaan reksin, Kuminenä :)
(pipe oli mun luokanvalvoja)
Änkkä oli aivan mahtava, Meloonin, Hietsun ja Pullan muistan edelleen. Lukiossa ei tainnut ollakaan mitään erityisiä nimiä, en ainakaan muista.
Ja kyllähän tämä mun " hiljainen" ääneni kieltämättä siltä kuulostaa! Enpä minä pahastu noista minun lempinimistä, joita oppilaat minulle antavat. Itsekin annoin niitä ollessani yläasteella. Nuoriso on nuorisoa!
T: Heliumi
ruotsi - Linssi
bilsa, mantsa - Malluainen
uskonto - Vesileuka
köksä - Kalkkuna
poikien liikanmaikka oli Pötkö
on kyllä varmaan iät ja ajat sitten jäänyt eläkkeelle. Oli ihan nimensä näköinenkin ;)
Lukiosta tuli mieleen Gestapo-Seppo (ruotsi) ja Tonttu (historia)..
Vierailija: