Kootaan tähän opettajien haukkumanimiä. Katsotaan löytyykö tuttuja!
Kommentit (183)
Yläaste:
ruotsi rantapallo
kotsa poppanen
uskonto E.T
Lukio
kemia Mooli täälläkin
matikka Luigi
Vierailija:
Mullakin siis ruotsinmaikkana (yhtenä niistä) Dooris :)Minulle nämä nimet eivät ole olleet haukkumanimiä vaan nimenomaan lempinimiä; kun mentiin yläasteelle, tuntui hienolta, että " sai" keksiä maikoille lempinimiä. Ja nimiä tosiaan keksimällä keksittiin... Hyvässä hengessä:)
Yläasteella siis minua opettivat mm. Hikka/Caesar, Siili, Hilma ja Kana (tämä viimeinenkin mielestäni ihan kiltisti ajateltuna, kyse oli keski-iän ylittäneestä tädistä).
Äidinkieli: Perse, Kana ja Rusina
Fys./kem.: Anakonda
Saksa/ruotsi: Silli
Hissa: Nakki
Kaikki eivät olleet mun maikkoja, mutta jääneet mieleen ;)
Meillä ei sitten tainnut muita kovin kamalia nimityksiä ollakaan? Ei tule mieleen mitään muita kuin nimestä väännettyjä tavallisia lempinimiä. Paitsi kotitalousopettajan.
Kieltämättä hiukan muös huvittanut. Taitaa olla huono muisti, mut en muista kyllä mitään tollasia lempinimiä opettajista... ;)
taa pikkukylällä!!! Nyt tekisin valituksen jos saisin kuulla että omille lapsille tulis sen tasosia opettajia kuin esim. ihana (mies) englannin ja ruotsin ope..
Vierailija:
Meillä ei sitten tainnut muita kovin kamalia nimityksiä ollakaan? Ei tule mieleen mitään muita kuin nimestä väännettyjä tavallisia lempinimiä. Paitsi kotitalousopettajan.
mm. uskonnossa, kotitaloudessa ja etenkin lukion ruotsissa.
Vierailija:
taa pikkukylällä!!! Nyt tekisin valituksen jos saisin kuulla että omille lapsille tulis sen tasosia opettajia kuin esim. ihana (mies) englannin ja ruotsin ope..Vierailija:
Lenko, Örppi, Hessu-Hopo, Mutsu, Lasisilmä. Muistaskohan joku muita samasta koulusta, mulla pätkii...
muita joita tulee mieleen ala ja yläasteelta:
Pöllö, tihkusilmä, Pulu
lukiossa:
Derby
Muistatko vielä:
Äidinkielen Kirpun
Opo pingviinin
Kemia/Fyssa/mat Nallen?
opetusmetodeja.. Yläasteen ruotsin ja englannin opettajaa nyt lähinnä ajattelen!! Hassuja persoonia sitten oli enempikin, naurattaa jälkikäteen esim. saksan ope ja olihan yläasteen äidinkielen miesope myös aika hauska :)
Vierailija:
mm. uskonnossa, kotitaloudessa ja etenkin lukion ruotsissa.
Brenkku-Markku, Rehti-Make, Pepsodent = Liikunnanmaikka Keravalla, yläasteella ja lukiossa.
En jaksa muistaa kuin Rantapallon, rantapallon muotoinen käsityön opettaja :)
Hei, Tuiran Tiikeri oli yksi...mitäs niitä muita olikaan?
Minusta tämä ketju ei ole asiaton. Opettajien haukkumanimiä on ollut aina ja tulee olemaan, netissä niistä kirjoittamatta jättäminen sitä tosiasiaa poista, että teini-ikä on kirottava tila, joka näkyy myös heidän kielenkäytössään.
t. 103