Keskenmenon jälkeen uuteen yritykseen - kesä 2010
Kommentit (403)
(toiv. tulee koko teksti tähän kun mulla jumii yleensä ja lähettää vain osan kirjoituksesta täällä vauva-keskustelussa)
Hei, olen tätä ketjua lueskellut ja täällä on tuttuja nimiä joulukuunlahjoista 2010 tuolta odottamisen puolelta. Itsellä km rv 11+2 np ultrassa vauvan sydän oli lakannut sykkimästä edellis päivänä ja lääkkeellinen tyhjennyt on käyty silloin toukokuun viimeisellä viikolla läpi. Itkua ja surua on riittänyt ja nyt on jäljellä vain vihaa ja tuskaa. Ensimmäinen km oli helmikuussa rv 5+4, spontaanisti meni kesken eli 2 ihan peräkkäin ollut nyt. Siksi kai niin vihainen olen nyt...
Zoey on kirjoittanut 1.7. siitä kuinka pahalta tunutunut kun ei niin läheinen tuttu odottaa ja mies niin ihanasti vastannut, aikalailla niin sanoi minunkin mieheni kun yksi ei niin läheinen on niin vaan suurta mahaa ja heillä ei parisuhde ole alkuunkaan hyvällä pohjalla, olen niin katkera sitten kai kun meillä ei onnistu vaikka koti olisi rakastava..."Vanhempien rakkaus on lapsen koti"
Juu mutta km jälkeen tuli 14 päivää kestävät runsaat kuukautiset, todella runsaat!! sitten km tarkistus testi oli plussaa, parin päivän päästä vahvempaa plussaa ja verikoe oli Hcg arvo 5 ja sitten raskaustesti puhdas nega. Nyt reilu viikko tuosta menkat myöhässä 5 päivää. 3 päivää kun olivat myöhässä, testissä hento plussa, eilen täysin puhdas nega. Eikä tässä välillä ole ollut mitään vuotoja!!! Niin outoa ja KIUSAAMISTA!! tulisivat aikoinaan tai näyttäis testit negaa edes kunnolla heti. Tuntuu että sydäntä revitään irti rinnasta kun ei tässä ole mitään tolkkua ja tuntuu niin pahalta.... Anteeksi kun omaa napaa nyt näin mutta oli jo pakko saada purkaa näitä tuntoja. Kotona aika menee itkiessä, välillä sitten skarppina yrittää töissä.
tälläinen tarina minun taustalla... -Haizuli
Hieno juttu! Mutta ymmärrän, että vaikeaa vielä iloita! Nyt kovasti tsemppiä ja liukuestesukkia pikkuiselle!
Itellä täällä mieletän maanantaiväsymys. Tuli viikonloppuna humpattua aikalailla ja se kostautuu nyt, vaikka hauskaa olikin.
Itellä nyt kp 14 ja tänään tein ekan cb:n digitaalisen ovistesti. Näytti tyhjää ympyrää eli ilm vielä (kuten arvelinkin) ei ole ovis käsillä. Nyt loppuviikolla pitäis ilmaantua...
Ihanaa kun saadaan lisää plussauutisia! Toivotaan, että on tarttuvaa!
hyvä kun kirjoitit! Tänne saa kirjoittaa pelkästään omasta navastaankin ihan niin paljon kuin haluat, sitä vartenhan tässä kaikki ollaan.
Todella surullista, että sinulla on 2 km:ää takana. Ja rasittavaa tuollainen epävarmuus/toivon pilkahdus.
Itse yritän olly enemmän kuin tyytyväinen siihen, että kierto on tasaista ja suht säännöllistä, vain muutaman päivän heittoja...
Voimia sinulle! Ja toivotaan, että pian ratkeaa tuo tilanne!
Eli kiitos onnittelijoille. Kai tässä tosiaan on onnittelulle aihetta, itse en vaan ole sitä ihan tajunnut vielä.
malica, mulla ainakin jäi siitä jälkitarkastuksesta aika turha olo. Siis että olis hyvin voinut jättää menemättä. Tai ei mua minnekään komennettukaan, menin vaan sitten yksityiselle kun työpaikan kautta pääsin ilmaiseksi. Menin koska oli jotain jomotusta ja pelkäsin tulehdusta, mut näin jälkeenpäin uskon et oli tän uuden raskauden oireita. :) Mutta siis - en usko että on mitään tarvetta jälkitarkastukselle, jos susta itsestäs tuntuu olo terveeltä.
Niin ja mulle on nyt sit jo kolme lääkäriä sanonut, että on ok tulla suoraan uudestaan raskaaksi (ilman normikiertoa). Ja siis nolla muuta mielipidettä. Eli äänestän sen puolesta ettei ole mitään syytä odottaa, ellei sit edellinen raskaus ole ollut tosi pitkällä, tai jotain komplikaatioita ilmennyt tms. Siitä en tiedä, josko kaavinta siihen vaikuttaa. Mulla kun ei kaavintaa tarvittu.
Tänään kävin sit juttelemassa meidän työpaikkalääkärille, joka on tosi ihana ihminen. Se on ollut ennen äitiysneuvolassa, joten vieläpä tietää aika paljon näistä. Se nyt sit sanoi, että mun on ihan turha murehtia jotain tuhruvuotoja, koska niitä on lähes kaikilla (!?!) raskaana olevilla. Oletteko samaa mieltä? Siis tommosta vaaleanpunaista, hädin tuskin erottuvaa vuotoa? Toi oli siis sitä mieltä että se on sitä kiinnittymisvuotoa, joka voi kuulemma kestää vaikka koko ensimmäisen kolmanneksen ajan.
Ylipäänsä toi vakuutteli mua et tässä ei ole nyt mitään eri tavalla kuin jos olisi kyseessä eka raskaus, eli ei syytä murheeseen. En vaan osaa uskoa. :)
Olen ollut lomalla, eikä siellä mökillä ole nettiä, kuin puhelimen kautta, niin oon vain päässyt lukemaan enkä ollenkaan kommentoimaan. Ja tässä vielä neljä lomaviikkoa jäljellä, joten aika paljon joudun ehkä sen takia vähän tässä taustailemaan.
Mutta, isot onnittelut Zoeylle!! Ihanaa! Toivotaan että pysyy matkassa mukana! :) Ja tsemppiä Santsullekin! :)
Ja tervetuloa uusille, olen pahoillani että jouduitte tänne, vaikka tämä aivan oikea paikka onkin. Vertaistuki on loistava!
Noh, nyt oon siis varannut neuvola- ja varhaisultra-ajat, ens viikon ma 26.7 olis tarkoitus mennä. Jännittää kyllä melkoisesti. Pari kertaa oon saanut alavatsakipuja, sen verran kovia että pelottaa, että onko oikeesti kaikki kunnossa. Mutta vuotoa ei ole ollut, ja toisaalta kivut ovat menneet ohi aina 15 minuutissa. Onneksi. Mutta aikamoinen piina on nääkin viikot olleet kun kokoajan pelkää. Ilmoitan sitten kuulumisia ultrasta, jos niin pitkälle pääsen. :)
Niin, ja puhuitte nopeasta raskautumisesta, mähän tuli heti raskaaksi km:n jälkeen nyt... Mutta en ole kyllä vieläkään uskaltanut ottaa ilon irti ollenkaa, enkä aio, ja ihan vain lähimmäiset 3 kaveria tietää asiasta. Ihan hyvä näin tässä vaiheessa.
Nyt on taas pakko lähteä takas mökille. Sori, omanapaista tekstiä tällä kertaa...
Voikaa hyvin, nauttikaa kesästä ja plussatuulia! :)
- Heath & Hope - (rv 6+2)
Haizuli, surullisesti tervetuloa joukkoomme. Ei taida sanat riittää sinua lohduttamaan. Tuntuu niin pahalta sinun puolestasi. Osanottoni menetyksistäsi. Itke niin paljon, kun itkettää ja sure tavalla, joka on sinulle paras ja omin. Itselläni tuo viha ja kiukku roikkuivat mukana aika pitkään ja edelleen nostavat päätään mitä kummallisimmista syistä. Se vaan on niin epäreilua. Voimia toipumiseen ja halaus täältä. Niin, ja kyllä täällä on oikeus olla omanapainen.
Zoey, mä niin tiesin!!! Onnea ihan hirmuisesti ja tarrasukkia ja vauvaliimaa ja ihan kaikkea tarraavaa ja liimaavaa mukaan matkaan! Mun puolesta saat pysyä tässä ketjussa ihan niin pitkään, kuin haluat. Varmasti jossain vaiheessa luontaisesti alkaa kaivata vertaistukea muilta odottajilta, mutta se tulee, kun tulee ja näistä pinoista ja ketjuista ai tarvitse stressiä ottaa ;). Itse aina ajattelen, että tämä on hyvä ketju olla, kun tästä ei voi pudota. Varmasti itsekin tuntisin niin, että "pitäisi" olla iloinen, kun on onnellisia uutisia saanut, mutta ei oikein uskaltaisi. Varsinkin, jos se vuoto on samanlaista, kuin edellisessä raskaudessa, vaikka sillä ei välttämättä mitään tekemistä km:n kanssa olekaan. Silti toivon, että pääset vielä nauttimaan raskaudestasi ja uskallat luottaa siihen, että lapsukaisella on kaikki hyvin. Olen ihan täpinöissäni puolestasi :).
Niin, ja kyllä minä ihan tavallinen kuolevainen olen. Kysy vaikka mieheltäni. Ihme, että se edelleen on samassa osoitteessa kanssani, kun olen tässä viimeisen viikon riehunut ja riekkunut. Ehdin jo diagnosoida itseni kaksisuuntaista mielialahäiriötä sairastavaksi, kun niin kovin nopeasti nämä mielialat vaihtuvat :).
Mirabel, ihanaa, kun olet noin "yltiö positiivinen" (omia sanojasi käyttääkseni :)). Toivottavasti tärppi käy pian uudelleen ja pienokainen kestää tällä kertaa kolossaan vaaditut viikot. Kyllä se km näyttää miehellekin olevan kova paikka, vaikka ehkä vähän eri tavalla, kuin naiselle. Mutta hienoa, että olette asiasta voineet jutella ja elää sitä läpi yhdessä. Meillä ainakin km tuntui lähentävän meitä; onhan se kuitenkin meidän yhteinen menetys. Toivon ihan täysillä, että sun ei enää tarvitse pitkään odottaa. 3 vuotta tuntuu jo kohtuuttomalta. Ymmärrän, jos meinaa toivo ja kärsivällisyys välillä mennä. Tsemppiä tähän päivään.
Adalat, mulle lääkäri myös totesi, että nämä km:t ovat kovin yleisiä nykyisin. Eipä paljon lohduttanut. Pikkusieluisuutta (vai onko se sittenkin vain inhimillisyyttä...?) löytyy myös täältä ja katkerana olen useammankin kerran miettinyt, että miksi juuri meidän vauva ei saanut elää. Kiva kuitenkin kuulla, että mielialasi on nousemaan päin. Tsemppiä toipumiseen edelleen ja toivotaan, että pääset pian taas yrittämään ja odottamaan.
Anir, tuosta yrityksen aloittamisesta ilman menkkojen odottelua on tosiaankin näköjään kahdenlaisia ohjeita. Mulle lääkäri totesi, että menkoista tietää kropan toipuneen, mutta toisaalta ei kieltänyt yrittämästä heti uudelleen. Totesi vain, että elimistö ei tule raskaaksi, jos se ei ole siihen valmis ja eihän tuo sitten ole näköjään tullut :). Toivottavasti sulla kroppa on valmis uuteen yritykseen pian ja tärppi käy aloitittepa sitten uuden yrityksen heti tai menkkoja odotellen. Voimia.
Näyttää hidastuvan, joten ehkä lähetän tämän ja jatkan toiseen viestiin :).
Ja kovasti tarrasukkia ja jeesusteippiä pikkuiselle alulle. Tuhruttelu on alkuraskaudessa yleistä ja jos ei veriseksi muutu (ja joillakin saattaa olla ihan veristäkin vuotoa ja kaikki silti ok) eikä kipuja ilmaannut niin ei varmaankaan ole aihetta huoleen. Tai ainakin sydämestäni toivon, että ei ole. Itselläni ei ole ollut raskaana ollessa vuotoja, mutta tosi monella kaverilla on ollut.
malica; alkuraskauden km tosiaan hoituu yleensä ihan itsekseen spontaanisti. Jos sitten tulee jotain ihmeellisiä oireita; kipuja, vuotoja jotka eivät meinaa loppua tai haisevat pahalle niin sitten lääkäriin.
adalat
Mym-meli, tuttua on täälläkin tuo tunteiden vaihtelu. Välillä jaksaa olla toiveikkaampi ja välillä on niitä vaikeampia päiviä ja hetkiä, jolloin olen ihan varma, että ei meille koskaan vauvaa tule. Alkukierto on yleensä jotenkin rauhallisempaa, mutta loppukierto on varsinaista sirkusta. Mutta kyllä se haikara vielä teillekin löytää. Ihan varmasti. Se positiivinen tosiasia kun taitaa olla, että hedelmöittyminen ei kuitenkaan viime kädessä ole kiinni meidän tunteista :). Joten ei välitetä, vaikka epätoivo meinaakin välillä vallata mielen, joohan?
Malica, mietit tuota jälkitarkastusta. ipä sieltä kauheasti mitään konkreettista jäänyt käteen. Sinuna ehkä menisin, jos kuukautisia ei tulisi ja testi olisi negatiivinen. Kyllähän joillekin joskus saattaa jäädä jotain pieniä riekaleita kohtuun ja se pitää hcg:tä koholla, mutta mikäli olen oikein ymmärtänyt, silloin ei myöskään täti vieraile ja siitä voisi päätellä, että jotain on pielessä. Itse kävin gynellä lähinnä mielenrauhani vuoksi, mutta kyllä siihen lääkäri myös ohjeisti silloin km:n aikaan.
Pms on tuttu meidänkin taloudessa. Olen kiukkuinen kuin mikä ja ärsyynnyn ihan kaikesta. Se on aika kuluttavaa :/. Samankaltaisia oireita on vähän ennen ovista, joten välttämättä en mitään testejä taitaisi tarvita - mies kun tietää oikean ajan ihan muutenkin mun raivareista :).
Santsu, voi sinua reppanaa :(. Tosin ymmärrän, jos kaiken sinun kokemasi jälkeen on vaikea luottaa siihen, että raskaus menisi hyvin ja ja että kohdussa on kaikki hyvin. Toivon kuitenkin koko sydämestäni, että ultrassa on kaikki hyvin. Ja minun puolestani voisit vaikka muutaman päivän voida pahoinkin, jos se oloasia helpottaisi :). Suojelusenkeleitä matkaan mukaan.
Eve, tää on niin sun ja teidän kierto. Niin ainakin uskon ja toivon. Kerro sitten miten sen digitestin kanssa kävi. Itse en tiedä otanko sitä käyttöön vielä tässä kierrossa vaiko vasta seuraavassa. Seuraavassa sitten viimeistään sun +-uutisten innoittamana :). Peukkuja täältä sulle.
Heath, ihana kuulla sinusta! Nautihan olostasi siellä mökillä ja nauti myös raskaana olosta. Toivottavasti kuullaan hyviä ultra-uutisia ensi viikolla ja muutenkin toivon, että uskallat vielä iloita raskaudestai. Tosin ymmärrän paremmin kuin hyvin tuon, että koko ajan on pieni pelko takaraivolla. Enkeleitä matkaan silti.
Onneksi mulla ei ole oikeestaan mitään raportoitavaa, kun tämä palsta ei näköjään jaksa pyörittää näitä mun monisanaisia viestejä :). Täällä "nautitaan" alkukierron pysähtyneisyydestä. Ei mitään uutta eikä ihmeellistä vauvasaralla. Tai millään muullakaan elämän osa-alueella.
Monisanaisin terveisin, Niisku :)
se ois sitte toinen peräkkäinen keskenmeno. edellinen tyhjennys 1.5.10. mieli aikasta maassa.
ekan tyhjennyksen jälkeen kuukautiset tuli ihan normaalisti kp32. sitte seuraavia kuukautisia ei kuulunu ja tein kolme negaa testiä, viimeisimmän kp35. kuukautiset alkas lopulta kp37. tämän jäljiltä jäi outo ajoittainen vatsakipu. soitin neuvolaa ja määräs labraa r-testii...ja se näyttii plussaa. tämä tapahtui viikon jälkee kuukautisista! viime yönä vuoto alkas ja tänään sairaalas todettiin että kohdussa ei minkäänlaista raskausmateriaalia. viikon päästä ois sitte kontrolli.
on kyl nii tyhjä ja epäreilu olo. miten tästä eteenpäin?! uskaltaako enää edes yrittää?! eikö sitä kolmosta oo enää tarkotettu meille?!
itku tulee!!! että tämmöstä tänne :(
terv. todella surullinen igloo
Igloo, sanattomaksi vetää, kun mietin suruasi. Surullista, niin tosi surullista. Voimahalauksia täältä virtuaalisesti, vaikka eipä se paljon lohduta. Surra saa ja pitääkin ja sen saa tehdä omalla tavallaan. Voimia toipumiseen.
-Niisku
Pahalle tuntuu Igloo puolestasi.. :( tiedän että säälittely ei auta mutta oikeanlaista myötätuntoa tarvitaan ja sitä toivottavasti pystymme täältä tarjoamaan. Voimia ja jaksuja sinulle.. Kuten niisku jo tuossa aikaisemmin mainitsi, surra saa ja pitääkin, ehdottomasti; itkeä, puhua ja raivota, mikä vaan saa tunteet purkautumaan ja sitä kautta toipumisen prosessin käyntiin..
Täällä jännitys tiivistyy.. Huomenna ajattelin olla niin rohkea ja käydä hakemassa raskaustestin apteekista vaikka jo päätinkin että en tekisi ihan näin pian (ellei tietenkin aamulla täti ole ilmaantunut)
Nyt siis kp 29 / 28-29. Edesmenneessä raskaudessa kun nimittäin tein useamman testin joissa kaikki hailakoita plussia, mut plussia kuitenkin- selke'ästi silmillä havaittuja. Tkssa sit verestä otettu raskaustesti positiivinen myös silloin..
No, nyt on nyt ja oon ihan paniikissa..
mielettömästi pahoitteluja...luulisi sitä ihmistä teräkseksi,jollei tuollaisista iskuista taipuisi,vaan kuin vitja sinä nouset,ja otatte sen vauvan mukaan massuun kulkemaan,heti kun sen aika on!!!!
Täällä odotellaan kuumeisesti menkkoja,kaipaisi jo viilennystä tän eukon kuuma nuppi :) Mahatuntemuksia on,mutta arvatkaa sainko jo jotain ihan muutakin nuppiini,kun mietin,että voishan tää olla muutakin,vallankin kun vuoto ei viel alkanu.No onhan tässä viel aikaa.Ja meijerit reunoilta arat kun rintsikoita pois otin.Mut tuokin on ihan molempiin käyvä "oire".Ihan tyhmää!Viimeksi testasin jo kp 29/32-35,koska ovis tuli bongattuu kp14,siitä siis näppärästi laskin että pitäis näkyy jo.
Mutta viime km jälkeen sanoin miehelle,että katsellaan seuraavaks testailuu kun on 2vko myöhässä.
Ai niin Haizulikin uutena,tervetuloa ja pahoittelut!!!Täytyy sanoa että ultrassa saada tieto sikiön menehtymisestä,on jotenkin kaikista julminta :( kokemusta on.ja sitten kun menet tyhjennykseen,ja siellä vielä katsotaan ultralla,että joo,EI NÄY ELONMERKKEJÄ ja rönkitään ja rönkitään,niin on siinä kyl aika turhautunut olo.Kerrankin totesin sille ultraajalle,joka mahaa tökki että sai sikiötä mitattua kun eihän se raasu enää liikkunu :( niin sanoin soraan että mä nousen NYT,sikiö on kuollut eikä eloon herää vaikka kuin mittaat.
Sit kyssäri...kuinka usein harrastelette?Läpi kierron vaiko tähdäten oikeisiin päiviin?
Ja te joilla lääkkeellinen tyhjennys ollut,oletteko nähneet sikiönne?
Minä näin,halusinkin.Pyysin sairaalapastorin kanssa juttelua silloin,ja hänen avulla sain toimittua niin,että sain pikkuisen poikasikiömme ruumiin haudata.Täytyy sanoa että toipumisen suhteen oli hyvä nähdä hänet.Otin kuvankin,jota ei tosiaan ollut enää hyvä katsoo myöhemmin...
Tuntuu pahalta aina kun tulee uusia huonoja uutisia. Kyllä se suru aikaa myöten helpottuu, vaikka ei siltä tuntuisikaan. Anna kaiken tulla ulos vaan, aikaa se vie kun käsittelee menetyksiä. Josko pian alkaisi uusi raskaus, josta tulisi vauva syliin asti. Sitä toivon kaikesta sydämestäni meille kaikille.
Mym-meli, jännää! Huomenna tuun lukemaan uutisia :)
Toivonkipinöitä kaikille :)
Huomenta!
Aluksi; pahoittelut Igloo. Ei tuollaista pitäisi kenenkään joutua kokemaan. Toivottavasti saat voimaa kahdesta ensimmäisestä lapsesta ja uskon, että kyllä varmasti vielä saatte sen kolmosenkin!
tänään tein taas cb:n digiovistestin ja näytti hymynaamaa. Vertailun vuoksi tein myös one stepin liuskatestin ja siihenkin tuli viiva, ei yhtä tumma kuin kontrolliviiva, mutta selkeä viiva kuitenkin. Eli näin ollen olen kyllä aiemmissakin kierrossa onnistunut oviksen bongaamisessa pelkästää noiden liuskojen kanssa. Mutta tietysti niissä saa aina arvuutella tuota viivan vahvuutta jne. Tänään siis ei tarvitse arvailla mitä meillä on iltaohjelmassa. :) Pohdin kuitenkin, että kannattaako tehdä/tuhlata noita digitestin tikkuja nyt lisää, kun kovasti kiinnostaisi nähdä, että koska hymynaama häviää... kun ohjeissa sanotaan, että heti kun hymynaama tulee niin voi lopettaa testaamisen ja ryhtyä tuumasta toimeen...
Niisku, toivotaan tosiaan, että tämä olisi meidän kierto... jos noista digitesteistä ei muuta hyötyä ole niin ainakin aloin itsekkin aamulla hymyilemään ja tuli toiveikas olo!
mym-meli! Mielettömästi tsemppiä!
malica,
meillä kyllä harrastellaan läpi kierron. Ja sitten mahdollisen oviksen ympärillä enemmän. Eli oikeestaan joka päivä... riippuen tietysti miten voimat riittää. Se on tässä viime kierroissa mietyttänyt, että millon "voi lopettaa" pupuilun ja rassaavaakin on kun pohtii, että pitäiskö vielä huomenna ja ylihuomenna jne...
Täytyy nyt vaan tällä viikolla yrittää jaksaa toimia ahkerasti. Tosin ilm joka toisenkin päivän pitäis olla ihan riittävä tahti...
Ja niin tässä kierrossa oon köllötelly pedissä pupuilun jälkeen ja nostellu vähän jalkojakin :)
jep,kyllä se vaan niin on,ettei enempiä testejä oikeesti kannata tuhlata.Hymynaaman jälkeen oon sen pari pv pitänyt vauvantekopäivinä ;) tosin joka pv täälläkin touhutaan,paitsi nyt kun selkeesti menkkojen lähestyessä halut romahtaa,pakolla en kyllä ala vääntää ellei ovistesti "käske" =D
Mullakin täällä piinapäivät nyt siihen saakka kunnes vuoto alkaa,mahassa tuntunut 2-3pv juimintaa jotta voisi vaiks pian alkaa.Jotenkin väsähtänyt oon ollut,sellanen lötköpötkö,innoton.kertoo kyllä selvää kieltä mulle hormoonitasojen muutoksesta.
jaahas,jokos tänne tulis taas plussia?
hyvähän se olis saatella jo osaa pois :)
Eve, onnea hymynaamasta :). Sit ei muuta, kun töihin...
Mä aion kadota täältä virtuaalisesta nettimaailmasta seuraaviksi 10 päiväksi. Lähdetään reissuun ja vaikka kone oliskin mukana, niin yritän nyt keskittyä välillä muihin asioihin ja unohtaa vauvat. Ihan kun se niin vaan onnistuis... On taas yksi näitä masennuksen täyteisiä aamuja (jep, eilisen manian jälkeen pukkaa depressio päälle :)). Ollaan siis reissussa oviksen aikoihin ja niin ollen ko. aika jää hyödyntämättä. Välillä aina leikittelen ajatuksella, että jos sittenkin alottais pillerit. Ainakin tietäisi, ettei ole raskaana ja nämä pettymykset olisi jotenkin helpompi käsitellä. Mutta nyt siis reissun päälle.
Tervetuloa heille, jotka sillä aikaa tänne mahdollisesti tulevat, ja onnea niille, jotka sillä aikaa plussan saavat.
Väsynyt Niisku
kun minä en tosiaankaan käynyt missään näytillä tai mitään tämän km jälkeen,niin nyt jääny mietityttämään vaan,että olisko pitänyt?Kun mulle joskus joku sanoi,ettei näitä alkurask.km edes tarvii hoitaa,niin jäi mieleen,että kai ne itellään menee sitten.Monet käyny ultrassa,monet verikokeessa...
No mä nyt luotan siihen että kierto normaali,ja menkkoja odotan.Semmoset on oireet ny.