Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähes sotatila lasten synttäreistä...en jaksa!

Vierailija
08.06.2010 |

Minun esikoiseni täyttää kuluvalla viikolla 7 -vuotta ja juhlat mummeille ja kummeille järjestämme ainoana viikonlopulle sattuvana vapaapäivänäni eli lauantaina. Laitoin kutsut hyvissä ajoin ja miehen sisko, jonka lapsi täyttää nyt tänä samaisena päivänä 4 -vuotta ilmoitti, että he eivät pääse (ovat siis kummeja), koska ovat suunnitelleet pitävänsä oman lapsensa juhlat samana päivänä. No ei siinä mitään, eivät sitten tule. Sanoin hänelle vielä, että harmi kun sattuu päällekäin, mutta tämä nyt on ainut viikonloppuvapaani ennen juhannusta, joten ainut päivä joka meille sopii juhlien järjestämiseen. Luulin, että asia on tällä selvä, mutta sain eilen tulikivenkatkuisen puhelun samaiselta kälyltä, koska miehen vanhemmat olivat nyt päättäneet tulla ko päivänä meille. Kälyni haukkui minut puhelimessa "perseennuolija paskiaiseksi, joka ei paskan vertaa välitä toisten perheestä". Että näin tällä kertaa. Ihanko tosi minun olisi pitänyt siirtää lapseni syntymäpäiviä siksi, että serkusten synttärit nyt sattuivat päällekäin? Minusta lasten synttärit eivät ole mikään maailmaa kaatava tapahtuma. Jos joku ei pääse niin sitten ei pääse. Tulee toiste jos tulee.

Kommentit (145)

Vierailija
121/145 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varastamaan:DDDD kyllä tässä asiassa puhutaan jo ihan muusta kun lasten synttäreistä. Epäsäännöllistä työtä tekevänä päätän aina ihan tasan sellaisen ajankohdan juhlille, että se mulle sopii ja jaksan hyvällä mielellä valmistelut tehdä ja itsekin niistä nauttia. Usein joku on estynyt tulemasta, harmi- mutta ei mistään tule ikinä mitään jos aina yrittää kaikkia miellyttää. Jokainen laittaa ihan itse asiansa arvojärjestykseen, mutta joillain näkyy kaikki kaikessa olevan muiden miellyttäminen. Siitä vaan, mutta ei ole väärin jos tekee toisin.

Ei kukaan omista mitään päiviä vaikka kuibnka olis kenen synttäreitä. Yhtä naurettettava oletus kun että omistaisi vaikka nimensä. Enkä tiedä ketään, jolle iolis niin kauhean tärkeää järjestää synttärit just sinä oikeana päivänä vaan useimmiten juuri työ-asiat vaikuttavat.

uskomaton ketju- näin typerää havoin lukee.

Vierailija
122/145 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitte voineet sopia keskenänne minä päivänä ja mihin aikaan mitkäkin synttärit järjestetään ettei tule päällekkäisyyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/145 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain tuo yksi päivä? Ja on teillä vähän suhteellisuudentaju kadoksissa jos lasten synttäreiden takia ruvetaan työvuoroja siirtelemään???Missä ihmeessä oikein ootte töissä?

Mä en tajua miten ap;sta saadaan tällainen syntipukki? Ehkä tosiaan pitää paikkansa se että liiat vuodet kotiäitinä hieman kutistaa aivotoimintaa? Jos hiukan laajentaisi perspektiiviä huomaisi ettei lasten syntymäpäivistä kannattaisi ylipäätään vetää hernettä nenään puolin eikä toisin.

Jos mulla olisi vain yksi vapaapäivä, pitäisin lapseni synttärit silloin oli se sitten kenen tahansa muun synttäri. Jos jonkun maailma siihen kaatuu niin sitten kaatuu. Ihan prinsessahörhöilyä tuollainen ulvonta että kun se 4v OMISTAA sen OIKEAN päivän. Kiesus.

Vierailija
124/145 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki samassa kuussa. Meidän lapset ovat vanhimpia ja juuri tästä syystä, kun nämä synttärit alkoi mennä päälekkäin lopetimme sukulais synttärit. 5 täytettyään ei ole enää sukulaisille synttäreitä järkätty. Kaverisynttärit on järjestetty. Ei tästä ole kukaan loukkaantunut, koska ymmärtävät, että lapset haluaa mielummin kavereidensa kanssa synttäreitä viettää.

Eikö teidän lapsi olisi mielummin ne 7v synttärit kavereiden kanssa viettänyt?

Tiesit, että miehen siskon lapsella on sinä päivänä synttärit kuin järjestätte teidän lapselle synttärit, vaikkei sillä edes ole sinä päivänä synttäreitä. Olisitte jättäneet kokonaan synttäreiden järjestämisen väliin, jos ei muuta mahdollisuutta ole.

Ymmärrän kälysi suuttumisen. Heidän lapsikin on niin pieni vielä, että ei ehkä kaipaa kaverisynttäreitä.

Vierailija
125/145 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteis synttäreitä jotka tädin kanssa vietettiin.Jopa tämä 1vuotias ymmärsi että hänellä on juhlat koska onniteltiin häntä ja kohdeltiin sankarina,ihmettelijöille jotka kommentoi halveeravasti sitä että minun pikku-prinsessani hieman pettyi saatikka minä itse,koska häntä ei huomioitu lahjoin ollenkaan.vieraita(sukulaisia) kymmenkunta suurinosa aikuisia eri perheistä toivat isommalle lapselle barbeja ym..kivaa mutta ei minun lapselleni.kyllä se tuntuisi varmasti pahalta teistäkin,turha edes väittää...

Vierailija
126/145 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa kuuta. Kummilapseni vanhemmat ovat lapseni kummeja.

Jo ihan alusta asti on keskusteltu koska he ja me pidämme juhlat. Ja hyvin on saatu juhlittua kumpaakin lasta joka ainoa vuosi.

Vierailija
127/145 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi käly ei voinut soittaa heti ja sanoa että kun me pidettäis la kans? tai ne sit sunnuntai jos sillä ei väliä muutakuin se virallinen päivä?

Vierailija
128/145 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siksi synttärit silloin? Miksei se käly avannut suutaan silloin kun hänellekin ilmoitettiin?

eli ilmeisesti tosiaan kyse on siitä että he haluavat juhlia vain ja ainoastaan sinä oikeana synttäripäivänä.

vaan siitä, että ap on itsekäs ja omahyväinen, eikä ole etukäteen voinut sopia synttäreiden pitoajankohdista kälyn kanssa. Eiköhän vuoropäivät olisivat sopineet hänelle, jos niistä olisi KESKUSTELtu ETUKÄTEEN.

Vierailija
129/145 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaisemmin, ja kälysi on tämän tiennyt, niin eihän hänellä ole yksinkertaisesti mitään syytä suuttua! Jokainen perhe elää omalla aikataulullaan mutta tietysti sinuna olisin miettinyt kahta asiaa:

- käly on lapsesi kummi ja tarkoituksesi oli pitää mummi/kummisynttärit. Kai ymmärsit että jos heidän lapsensa virallinen synttäripäivä on silloin, niin he eivät pääse?

- vuorotyö ei ole syy - olen itsekin tehnyt epäsäännöllistä 3-vuorotyötä ja aina on saatu sumplittua nuo juhlat. Aamuvuoron jälkeen voi pitää juhlat viikonloppuisinkin, ei siinä ole ongelmaa!

Meillä on muuten miehen suvussa pidetty yhteissynttäreitä jotka on aika kivoja.

Asioista kannattanee sopiva seuraavalla kerralla ihan suullisesti. Vuorotyö ei ole syy siihen että elämä on järjestättävä tietyn tavan mukaan, toisilla ihmisillä voi olla myös omia menoja. Mutta etkö voi sitten pitää omille sukulaisillesi juhlia silloin ja onko sitten huono jos osallistutte samana iltana sen 4-vuotiaan päiville jossa myös anoppi voisi juhlia molempia lapsenlapsiaan? Vai osaatko sinä joustaa?

Vierailija
130/145 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuussa niin, että asuu työpaikallaan, minä tekisin hänestä ls-ilmoituksen. Yhdet lahjankahmintasynttärit ei korvaa kyllä puuttuvaa äitiyttä.

Vierailija
131/145 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu taitaa olla näitä äitejä, joilla isovanhemmat ilmaisena piikana jottai ei ehdi nähdä sitä 4-vuotiasta muulloinkaan, hoitamisesta puhumattakaan.

kuussa niin, että asuu työpaikallaan, minä tekisin hänestä ls-ilmoituksen. Yhdet lahjankahmintasynttärit ei korvaa kyllä puuttuvaa äitiyttä.

Vierailija
132/145 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homma meni juuri niinkuin ap. halusi. Tavoite saavutettu, isovanhemmat tulevat juhlimaan teidän lasta eikä serkkua.

Ja jos ap. on oikeasti noin huonomuistinen, niin kannattaa merkitä ensi vuotta varten valmiiksi kalenteriin. Että varmasti muistatte järjestää lapsen synttärit serkun syntymäpäivänä. Voitte ottaa siitä oikein perinteen, että estätte isovanhempien osallistumisen serkun synttäreille. Huolehtikaa myös että vierailevat myös jouluna vain teidän perheessä. Kyllä sinä osaat.

Miksi ei voi 4v synttäreitä pitää sunnuntaina? Jos ap ei ehdi muulloin synttäreitä järjestämään. Vai tuliko tähän ketjuun 4v.n äiti haukkumaan?

Vierailija
133/145 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin jos vieraat ovat tuttuja molemmille lapsille eikä tyyliin kaverusten lapset juhli samaan aikaan, jolloin vieraatkin olisivat eri molemmille. Tosi törppöjä sukulaisia, kun huomioivat vain toista lasta :( Minäkään en haluaisi yhteissynttäreitä pitää, vaan antaa lapselle sen yhden päivän olla ainoa päivänsankari.

että vuorotyössä käyvänä juhlat järjestetään silloin kun on vapaata,toivoa voi mutta aina(useimmiten)ei toteudu..Minä en ainakaan edes muista toisten syntymäpäiviä et millon ovat.Kerran pidimme tätini tyttären ja minun tyttären yhteis synttärit ja siitä jäi paska maku suuhun,joten en välttämättä suosittele.Kutsussamme kutsuimme 1 ja 3v synttäreille sukulaisiamme,mutta tätini suvun keskeisimpiin henkilöihin kuuluvana sai kaiken huomion vierailtamme 3vuotiaalleen.Vieraita kävi mutta lahjoja tuotiin vain tädin lapselle ja kyllä tuli tippa silmään kun oma prinsessakin odotti silmät kirkkaina lahjoja mutta jäi huomioimatta.ainoat lahjat sai tädiltä ja meiltä.

lahjoja ja pettyi kun sai lahjoja vain vanhemmiltaan ja tädiltään ja ihan oikea prinsessa.

Vierailija
134/145 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

59, no se 7-vuotias juhlii nyt sen 4-vuotiaan synttärinä

Varmaan ihan kauheaa pitää ne synttärit päivää myöhemmin?

Jos ap:lla ei ole muuta mahdollisuutta niin hänen kuitenkin pitäisi perua synttärit ja pitää joskus hamassa tulevaisuudessa? Johan nyt on kumma että 7v synttäreitä pitäisi siirtää jopa viikkoja mutta 4v synttäreitä ei yhtä päivää?

Vierailija
135/145 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homma meni juuri niinkuin ap. halusi. Tavoite saavutettu, isovanhemmat tulevat juhlimaan teidän lasta eikä serkkua.

Ja jos ap. on oikeasti noin huonomuistinen, niin kannattaa merkitä ensi vuotta varten valmiiksi kalenteriin. Että varmasti muistatte järjestää lapsen synttärit serkun syntymäpäivänä. Voitte ottaa siitä oikein perinteen, että estätte isovanhempien osallistumisen serkun synttäreille. Huolehtikaa myös että vierailevat myös jouluna vain teidän perheessä. Kyllä sinä osaat.

Miksi ei voi 4v synttäreitä pitää sunnuntaina? Jos ap ei ehdi muulloin synttäreitä järjestämään. Vai tuliko tähän ketjuun 4v.n äiti haukkumaan?

Jos olet, niin järjestä juhlat sunnuntaina. Kun 7:n synttärit on viikolla, niin myös hänen synttäreitään loogisesti juhlitaan ko. viikonloppuna. Kun 7v:n äiti on vapaalla lauantain, niin on loogista että juhla on lauantaina heillä.

Vierailija
136/145 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisten kanssa voi juhlia vallan hyvin myöhemmin tai sitten niin, että isä kestitsee ne sukulaiset.

Vierailija
137/145 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi serkun syntymäpäiviä pitäisi siirtää sen takia ettei ap. kykene suunnittelemaan työvuorojaan. Aivan varmasti hänellä olisi pari viikkoa ennen ja jälkeen lapsen syntymäpäivän muitakin vapaapäiviä kuin serkunsyntymäpäivä.

Mutta kun tavoitteena on etteivät isovanhemmat osallistu serkun syntymäpäiville, niin hommahan meni juuri niin kuin haluttiin.

Varmaan ihan kauheaa pitää ne synttärit päivää myöhemmin? Jos ap:lla ei ole muuta mahdollisuutta niin hänen kuitenkin pitäisi perua synttärit ja pitää joskus hamassa tulevaisuudessa? Johan nyt on kumma että 7v synttäreitä pitäisi siirtää jopa viikkoja mutta 4v synttäreitä ei yhtä päivää?

Vierailija
138/145 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi serkun syntymäpäiviä pitäisi siirtää sen takia ettei ap. kykene suunnittelemaan työvuorojaan. Aivan varmasti hänellä olisi pari viikkoa ennen ja jälkeen lapsen syntymäpäivän muitakin vapaapäiviä kuin serkunsyntymäpäivä.

Mutta kun tavoitteena on etteivät isovanhemmat osallistu serkun syntymäpäiville, niin hommahan meni juuri niin kuin haluttiin.

Varmaan ihan kauheaa pitää ne synttärit päivää myöhemmin? Jos ap:lla ei ole muuta mahdollisuutta niin hänen kuitenkin pitäisi perua synttärit ja pitää joskus hamassa tulevaisuudessa? Johan nyt on kumma että 7v synttäreitä pitäisi siirtää jopa viikkoja mutta 4v synttäreitä ei yhtä päivää?

Vierailija
139/145 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ilmiselvästi niin kuvittelet. Aivan täysin samallalailla voi 4v synttärit siirtää. Ja oletan kuitenkin että 4v äidillä voi olla sunnuntai vapaata, toisin kuin ap:lla.

Alan olemaan varma että olet sen 4v lapsen äiti. Katkeroitunut. Voithan alkaa itkemään 7v lapsen kutsuille meneville suureen ääneen miten teidän lasta syrjitään nyt oikein urakalla. Laita ihmiset tuntemaan syyllisyyden oireita. Tajuathan että vieraat itse päättävät mihin menevät?

Vierailija
140/145 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisten kanssa voi juhlia vallan hyvin myöhemmin tai sitten niin, että isä kestitsee ne sukulaiset.

Sukulaisethan on lapselle tärkeitä ja jos ei ole aikaa muulloin niin ei ole. Sukulaiset varmaan osaavat itse ajatella omilla aivoilla ja päättää mihin menee jos ei kerran 4v synttäreitä voi siirtää.