Lähes sotatila lasten synttäreistä...en jaksa!
Minun esikoiseni täyttää kuluvalla viikolla 7 -vuotta ja juhlat mummeille ja kummeille järjestämme ainoana viikonlopulle sattuvana vapaapäivänäni eli lauantaina. Laitoin kutsut hyvissä ajoin ja miehen sisko, jonka lapsi täyttää nyt tänä samaisena päivänä 4 -vuotta ilmoitti, että he eivät pääse (ovat siis kummeja), koska ovat suunnitelleet pitävänsä oman lapsensa juhlat samana päivänä. No ei siinä mitään, eivät sitten tule. Sanoin hänelle vielä, että harmi kun sattuu päällekäin, mutta tämä nyt on ainut viikonloppuvapaani ennen juhannusta, joten ainut päivä joka meille sopii juhlien järjestämiseen. Luulin, että asia on tällä selvä, mutta sain eilen tulikivenkatkuisen puhelun samaiselta kälyltä, koska miehen vanhemmat olivat nyt päättäneet tulla ko päivänä meille. Kälyni haukkui minut puhelimessa "perseennuolija paskiaiseksi, joka ei paskan vertaa välitä toisten perheestä". Että näin tällä kertaa. Ihanko tosi minun olisi pitänyt siirtää lapseni syntymäpäiviä siksi, että serkusten synttärit nyt sattuivat päällekäin? Minusta lasten synttärit eivät ole mikään maailmaa kaatava tapahtuma. Jos joku ei pääse niin sitten ei pääse. Tulee toiste jos tulee.
Kommentit (145)
Näin on tehty siitä lähtien kun se 8 vuotta nuorempi näistä serkuksista täytti 1 (eli vanhempi serkuksista 9).
Toimii hyvin, eikä sukulaisille tulee ongelmia siitä, kenen juhliin tulla.
Miksei ne isovanhemmat voi käydä kummankin luona.
En osaa kuvitella, että lapseni mummu ja pappa päättäisivät jättää toisen lapsen syntymäpäivät väliin.
Kummallista käytöstä vanhemmilta ihmisiltä.
lapsensa serkuilta, sopiiko ajankohta heille?
Kuulostaapa ihan provolta.
Kyllähän "päävierailta", kuten omilta sisaruksilta, etenkin kun he ovat kummeja, kysytään ensiksi sopiiko suunniteltu ajankohta heille ennekuin lähetetään mitään kutsuja. Varsinkin, kun nämä näyttävät asuvan jossain kauempana.
Taisi jäädä ap:ltä kutsumatta kummit (eli oma veli ja käly) kokonaan juhliin? Ei ihme, että kälyllä keittää yli.
Jokainen pitää lapsensa synttärit silloin kun oamlle perheelle sopii. jos joku ei pääse, niin ei pääse.
Miten voikin näin yksinkertainen asia aiheuttaa näin hurjasti kommentointia....
lapsen syntymäpäivien ajankohdaksi.
anna kälyn huutaa, paljastipa oikean luonteensa!
Isovanhemmat ovat valintansa tehneet ja heilläkin on ihan varmasti siihen syynsä!
Ei aina mene asiat niin, että kaikilla on kivaa, eläkööt käly sen asian kanssa nyt vaan. Voi kai ne isovanhemmat poiketa heillä vaikka sunnuntaina vai onko nämä päivät niin säädeltyjä, ettei muina päivinä voi mennä??
niin kuin ap halusi, JOS hän olisi vaivautunut puhumaan asiasta etukäteen.
Täytyy olla jo valmiiksi helvetin pahoissa riidoissa, jos ei tällainen tule puheeksi etukäteen. Ja sehän on jo aika paha loukkaus lähteä postitse toimittamaan kutsua tuollaiselle päivälle ihmisille, joiden kanssa muka pitäisi olla läheinen. Muuten kyllä puhutaan viikottain, mutta tällainen asia vain "unohtui" sanoa.
Toisaalta ei olisi pitänyt sen toisenkaan lähteä yhtä ala-arvoiseen käytökseen mukaan, joten syypäitä molemmat. Mutta kyllähän tämän sodan aloitti selvästi ap.
kun toisella sukulaislapsella on.
Ymmärrän kälyn suuttumuksen täysin.
Ettekö voi järkätä noita kekkereitä eri kellonaikoihin tai vaikka yhteisesti?
Ja pitikö se nyt valita tismalleen se 4-vuotiaan oikea syntymäpäivä?
Tokihan ne olisi voinut miettiä vähän tarkemmin, mutta tuollaisen puhelun jälkeen ainkin minulla joustamiskynnys olisi aika paljon koholla :o
Minä olisin varmaan vaihtanut oman lapsen synttärit sunnuntaille tai kysellyt mikä aika ei menisi päällekkäin lauantaina. Ei tietysti tiedä, millaisia matkoja tähän liittyy, samana pävivänä voi olla hankala käydä kahdessa kaukana toisistaan olevassa paikassa.
Missä muuten sanottiin, ettei tällä 7-vuotiaalla ole kaverisynttäreitä?
ettei mene sukulaislasten synttärit päällekäin meidän lasten juhlien kanssa. Muuten tosi ikävä tilanne isovanhemmille ja muille yhteisille sukulaisille. Eli mun mielestä sun moka, olisi ehdottomasti täytynyt valita toinen päivä / ilta.
Kaverisynttärit on, mutta eri päivänä. Nyt olikin kyse mummeille ja kummeille järjestettävistä juhlista, jotka nekin ovat lapselleni tärkeät. Kuten kirjoitin, tuleva lauantai on minulle ainut viikonlopulle sattuva vapaapäivä ennen juhannusta. Teen siis vuorotyötä ja viikonloppuisin olen usein töissä. Arki-ilta sukulaissynttäreille ei oikein käy välimatkojen takia ja juuri välimatkan takia appivanhempanikaan eivät voi molemmissa samana päivänä käydä.
minusta törkeää käytöstä järjestää juhlat 4-vuotiaan serkun syntymärpäivänä.
jos kerran tuo päivä ei ole teidän lapsen oikea syntymäpäivä.
naurettavaa pelleilyä että mikään muu päivä ei käy.
synttärit voi pitää vaikka itse on töissä päivän. esim. illalla.
tai voi pitää ne juhannuksen jälkeen eikä just toisen lapsen syntymäpäivänä.
ilmeisesti te olette niitä kiristäjiä, tai lempilapsia, koska isovanhemmat menevät tuollaiseen mukaan.
olet törkeä akka, eikä tuo 4v merkiste sinulle mitään.
tämä on minun mielipide.
ainoa sopiva päivä olisi laspen serkun oikea synttäripäivä, olisin soittanut veljeni perheelle ennen kutsujen lähettämisä ja sopinut järjestelyistä. Ikävä yllätyshän tuo sinulta on, kun varmasti olet nelivuotissynttäreistä tiennyt.
Kälyltä kyllä huonoa käytöstä tuo puhelu.
Vaikka olisitkin töissä.
Tai miksei lapsilla voi olla yhteistä sukulaissynttäriä, jos sinun lapsellesi on pakko sellainen vielä pitää.
Tai miksei sitä 7-vuotiaan synttäriä voi juhlia sukulaisten kanssa juhannuksena?
siis mummosynttärit ovat tärketä sinun lapselle. entäs tuolle 4-veelle?
Kaverisynttärit on, mutta eri päivänä. Nyt olikin kyse mummeille ja kummeille järjestettävistä juhlista, jotka nekin ovat lapselleni tärkeät. Kuten kirjoitin, tuleva lauantai on minulle ainut viikonlopulle sattuva vapaapäivä ennen juhannusta. Teen siis vuorotyötä ja viikonloppuisin olen usein töissä. Arki-ilta sukulaissynttäreille ei oikein käy välimatkojen takia ja juuri välimatkan takia appivanhempanikaan eivät voi molemmissa samana päivänä käydä.
vaikka klo 17 ja te oman lapsenne klo 13?
jos käly käyttäytyy noin niin mä en joustaisi kyllä tässä asiassa ollenkaan. molempien kuuluu joustaa eikä vain toisen.
ja kuka oikeesti järjestää lapsen synttärit sellaisena päivänä jolloin menee töihin? miksi se käly ei ota sitä huomioon että sulla tosissaan on vain se yksi ja ainut vapaa.. ihme ämmä.
toinen perhe olisi saattanut ymmärtää ja joustaa, jos olisit puhunut heille tästä ennakkoon. He tuskin tietävät sun työvuoroistas. Tuo yllätyksellisyys oli tyhmä teko.
Aika harva mitään oikeita kutsuja väsää lasten sukulaissynttäreelle, eiköhän nuo hoideta etupäässä puhelimitse ja muuten tavatessa.