Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähes sotatila lasten synttäreistä...en jaksa!

Vierailija
08.06.2010 |

Minun esikoiseni täyttää kuluvalla viikolla 7 -vuotta ja juhlat mummeille ja kummeille järjestämme ainoana viikonlopulle sattuvana vapaapäivänäni eli lauantaina. Laitoin kutsut hyvissä ajoin ja miehen sisko, jonka lapsi täyttää nyt tänä samaisena päivänä 4 -vuotta ilmoitti, että he eivät pääse (ovat siis kummeja), koska ovat suunnitelleet pitävänsä oman lapsensa juhlat samana päivänä. No ei siinä mitään, eivät sitten tule. Sanoin hänelle vielä, että harmi kun sattuu päällekäin, mutta tämä nyt on ainut viikonloppuvapaani ennen juhannusta, joten ainut päivä joka meille sopii juhlien järjestämiseen. Luulin, että asia on tällä selvä, mutta sain eilen tulikivenkatkuisen puhelun samaiselta kälyltä, koska miehen vanhemmat olivat nyt päättäneet tulla ko päivänä meille. Kälyni haukkui minut puhelimessa "perseennuolija paskiaiseksi, joka ei paskan vertaa välitä toisten perheestä". Että näin tällä kertaa. Ihanko tosi minun olisi pitänyt siirtää lapseni syntymäpäiviä siksi, että serkusten synttärit nyt sattuivat päällekäin? Minusta lasten synttärit eivät ole mikään maailmaa kaatava tapahtuma. Jos joku ei pääse niin sitten ei pääse. Tulee toiste jos tulee.

Kommentit (145)

Vierailija
101/145 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varastaa serkkunsa syntymäpäivää.

Ap on tiennyt 4 vuotta, milloin se serkku on syntynyt.

Vierailija
102/145 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 7-vuotiaallakin on oikeus pitää juhlat perheen ja suvun kanssa. Käly oli tietoinen tästä päivästä hyvissä ajoissa, olisi voinut varmasti järjestää vaikka sunnuntaina 4-v.synttärit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/145 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis missä ulottuvuudessanäin on? Kaikki meidän suvun ja kaveripiirin ja jopa asuinalueen 7-vuotiaat (ja 8,9,10,11 ja 12-vuotiaat) juhlii synttäreitään suvun kesken. Jotkut ei pidä kaverisynttäreitä, mutta kaikki pitää sukulaissynttärit. Missä ihmeen kaupungissa valtaosa 7-vuotiaista ei juhli synttäreitään suvun kesken?

Vierailija
104/145 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on ap:n asia huolehtia, että pystyy juhliin osallistumaan ilman että pitää ryövätä vielä 4-vuotiaalta syntymäpäiväkin.

En jaksa lukea ihan koko ketjua. Kiinnostaa vaan, että mitä muuta se "ap on ryövännyt 4-vuotiaalta" syntymäpäivän lisäksi? =D

Vierailija
105/145 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummit ja vaarit taatusti tietää lastenlastensa syntymäpäivät ja vaikea uskoa, että noin kävisi. Työvuorot voi sopia etukäteen hoitoalalla. Juhlat pystyy hyvin pitämään aamuvuoronkin jälkeen..., jos on saanut lyhennyksen järjestettyä. Ei ole 4-vuotiaan vika, ettei ap ole saanut aikataulujaan järjestettyä. Kyseessä ei ole nopeuskisa, että kumpi ehtii ensin kutsua. 4-vuotias kun on sattunut syntymään kyseisenä lauantaina, joten hänen kuuluu saada etuoikeus suvussa kyseisseen päivään. En ihmettele kälyn asennetta. Ap ei taida olla kovin mukava sukulainen :(

Vierailija
106/145 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole 4-vuotiaan vika, ettei ap ole saanut aikataulujaan järjestettyä. Kyseessä ei ole nopeuskisa, että kumpi ehtii ensin kutsua. 4-vuotias kun on sattunut syntymään kyseisenä lauantaina, joten hänen kuuluu saada etuoikeus suvussa kyseisseen päivään.

Vierailija
107/145 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä syntyneillä ja asuvilla on kyllä ollut tapana pitää sukulaisynttärit 10-v asti... Ja niin on tietääkseni myös muillakin koululaisteni kavereilla.

Meillä siis 10-, 7- (syksyllä 8) ja 5-v.

Mitään tulee itse asiaan, niin musta vuorotyö menee edelle, varsinkin kun on ilmoittanut ajoissa.

Vierailija
108/145 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkku "ilmoitti" kuitenkin jo neljä vuotta sitten..

Vierailija
109/145 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja että hänen lapsensa synttärit ovat kuluvalla viikolla, en voi käsittää miksein nelivuotiaan synttäreitä voi siirtää yhdellä päivällä, eli sunnuntaiksi? Tai sitten pitäkööt samaan aikaan lauantaina, eihän siinä mitään.

Vierailija
110/145 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä käy sukulaiset vielä teinienkin synttäreillä.

Vierailija
111/145 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin olen erittäin tyytyväinen siihen, että en ole missään tekemisissä sukulaisten kanssa, aamen.

Vierailija
112/145 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä käy sukulaiset vielä teinienkin synttäreillä.

Meillä just isovanhemmat ja kummit kävi lapseni 17-vuotissynttäreillä kahvittelemassa ja joo, myös lahjankin toivat. Surku sellaisia pieniä helsinkiläisiä, joilta sukujuhlat loppuu kuusivuotiaina...

Vierailija
113/145 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä hänen oikea syntymäpäivänsä on, ellei av-äityli sitä jauha hänelle. 4-vuotiaalle on ihan sama milloin synttärit on, kunhan ne pidetään, enemmänkin tärkeää kaikkivoipalle äidille.

Vierailija
114/145 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki tiesin, että kälyni lapsi täyttää tänä samaisena päivänä vuosia, mutta kuten kirjoitin, kutsut laitoin hyvissä ajoin, jolloin serkun juhlista ei mitään ollut edes kuulunut. Oletin, ja ehkä se oli virheeni, että he olisivat voineet siirtää juhlia yhdellä päivällä.

Terv. Ap

Eihän heillä silloin edes ole yhteisiä isovanhempia, joten ongelmaa ei pitäisi olla.

Vierailija
115/145 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se kuitenkin on sen lapsen oikea synttäripäivä. Ja kyllä ap tän asian vähän mokasi, kun kerran myöntää että tiesi että serkun synttäripäivä on tuolloin lauantaina. Ei tää maailma pyöri vain ap:n perheen ympärillä ja olisi ollut kohtuullista ja reilua soittaa serkun vanhemmille ja kertoa että aikoo synttärit pitää tuolloin ja perustella miksi. Jos serkun vanhemmilta ei joustoa löydy vaikka etukäteen asiasta neuvottelis niin sitten se on heidän mokansa. Ei minulle tulis mieleenkään järkkäillä juhlia tuohon malliin, ei se asioista neuvotteleminen ja muiden huomioonottaminen niin vaikeaa ole. Tietysti itsekkyys on helpompaa, mutta se voi johtaa huonoihin väleihin sukulaisten kesken.

Vierailija
116/145 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärsinkö oikein 1v odottaa silmät kirkkaina

että vuorotyössä käyvänä juhlat järjestetään silloin kun on vapaata,toivoa voi mutta aina(useimmiten)ei toteudu..Minä en ainakaan edes muista toisten syntymäpäiviä et millon ovat.Kerran pidimme tätini tyttären ja minun tyttären yhteis synttärit ja siitä jäi paska maku suuhun,joten en välttämättä suosittele.Kutsussamme kutsuimme 1 ja 3v synttäreille sukulaisiamme,mutta tätini suvun keskeisimpiin henkilöihin kuuluvana sai kaiken huomion vierailtamme 3vuotiaalleen.Vieraita kävi mutta lahjoja tuotiin vain tädin lapselle ja kyllä tuli tippa silmään kun oma prinsessakin odotti silmät kirkkaina lahjoja mutta jäi huomioimatta.ainoat lahjat sai tädiltä ja meiltä.

lahjoja ja pettyi kun sai lahjoja vain vanhemmiltaan ja tädiltään ja ihan oikea prinsessa.

Vierailija
117/145 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siksi synttärit silloin? Miksei se käly avannut suutaan silloin kun hänellekin ilmoitettiin?

eli ilmeisesti tosiaan kyse on siitä että he haluavat juhlia vain ja ainoastaan sinä oikeana synttäripäivänä.

vaan siitä, että ap on itsekäs ja omahyväinen, eikä ole etukäteen voinut sopia synttäreiden pitoajankohdista kälyn kanssa. Eiköhän vuoropäivät olisivat sopineet hänelle, jos niistä olisi KESKUSTELtu ETUKÄTEEN.

Vierailija
118/145 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukea mutta on mainio esimerkki siitä kuinka korkealla tämä mammalauma liihottaa. Aivan käsittämätöntä vikinää yksistä synttäreistä.

Ap mun mielestä tuossa ei ole mitään ihmeellistä- järjestät synttärit lapsellesi kun se sinulle sopii (ja vuorotyöläisenä kun JAKSAT)- ja mitä ihme vikinää isästä, kyllä mä haluan ihan itse (tai siis isän kanssa) järjestää lapselleni synttärit, ei se mikään isän voimannäytepäivä ole. Synttäreille pääsee kuka pääsee ja tulee ken haluaa- sä olet asiasi hoitanut, kyllä se on sen serkkuperheen ikioma ongelma jos eivät ajoissa ilmoita tai pysty joustamaan. Ei se heidän lapsensa ja hänen syntymäpäivänsä sen elämää suurempi ole kuin kenenkään muunkaan. Jos lasten synttärit aiheuttaa tuollaisen meuhkaamisen, vikaa on jossain muuaalla ja paljon.

Tän ketjun perustteella ap:n tulisi päätoimisesti nuolla kaikkien takapuolia, pomppia aina miten muille sopii ja siltikin hän olisi kaikinpuolin epäkelpo. Että ole ap rauhassa ja anna näiden korppikotkien mellastaa.

Vierailija
119/145 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toisten mukaan pomppimista? Ja sitä mä myös ihmettelen, että miksi sen kälyn on joustettava ja tehtävä kuten ap sanoo? Kälynkö on nuoltava ap:n persettä? Ei sen puhelimen käteen ottaminen ja kälylle soittaminen nyt niin vaikeaa ole, paitsi jos ajatuksena on että viis veisaa kenestäkään muusta.

Vierailija
120/145 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se lauantain on heille ainoa mahdollisuus. Koska lapsen OIKEA syntymäpäivä on silloin, he eivät ymmärtäneet lähettää kutsuja niin ajoissa kuin röyhkeä ap.

Hoitoalallakin vapaapäivien sumpliminen on mahdollista. Lisäksi jos on kaikki viikonloput kiinni ja arkena on tällöin vapaata. Iltaisinkin synttärit olisi siis voinut järjesää, jos vaan olisi tahtonut.

Mutta nyt taitaakin olla kyse vai ap:sta ja hänen "minä, minä, minä" -haluistaan. Harmi, että lasten synttärit osuivat uhriksi ap:n omavaltaisille haluille.