Lähes sotatila lasten synttäreistä...en jaksa!
Minun esikoiseni täyttää kuluvalla viikolla 7 -vuotta ja juhlat mummeille ja kummeille järjestämme ainoana viikonlopulle sattuvana vapaapäivänäni eli lauantaina. Laitoin kutsut hyvissä ajoin ja miehen sisko, jonka lapsi täyttää nyt tänä samaisena päivänä 4 -vuotta ilmoitti, että he eivät pääse (ovat siis kummeja), koska ovat suunnitelleet pitävänsä oman lapsensa juhlat samana päivänä. No ei siinä mitään, eivät sitten tule. Sanoin hänelle vielä, että harmi kun sattuu päällekäin, mutta tämä nyt on ainut viikonloppuvapaani ennen juhannusta, joten ainut päivä joka meille sopii juhlien järjestämiseen. Luulin, että asia on tällä selvä, mutta sain eilen tulikivenkatkuisen puhelun samaiselta kälyltä, koska miehen vanhemmat olivat nyt päättäneet tulla ko päivänä meille. Kälyni haukkui minut puhelimessa "perseennuolija paskiaiseksi, joka ei paskan vertaa välitä toisten perheestä". Että näin tällä kertaa. Ihanko tosi minun olisi pitänyt siirtää lapseni syntymäpäiviä siksi, että serkusten synttärit nyt sattuivat päällekäin? Minusta lasten synttärit eivät ole mikään maailmaa kaatava tapahtuma. Jos joku ei pääse niin sitten ei pääse. Tulee toiste jos tulee.
Kommentit (145)
ja niillä kaverisynttäreillä... Onko hänellä siis oikeus pitää juhlaviikot asian tiimoilta?
Ap on laittanut kutsut menemään ja silloin hänellä on vapaata. Eiköhän kaikilla ole oikeus pitää synttärit milloin haluaa. Ja saahan se 4v pitää synttärit myös silloin. Pitää vain tottua siihen ettei kaikki aina pääse. Ja eiköhän vieraat osaa itse päättää mihin menee? Vai pakotetaanko ne 7v synttäreille?
Ap:lla lienee keinot. Erittäin huonoa käytöstä ja lasten nilkkaanhan tuo sitten osuu. Jää suku etäiseksi jne.
A-luokan lapsenlapset saavat isovanhempien huomion aina automaattisesti jouluna, juhannuksena ja juhlapyhinä. Mutta mikään ei riitä, serkun syntymäpäiväkin pitää varastaa.
Ap on laittanut kutsut menemään ja silloin hänellä on vapaata. Eiköhän kaikilla ole oikeus pitää synttärit milloin haluaa. Ja saahan se 4v pitää synttärit myös silloin. Pitää vain tottua siihen ettei kaikki aina pääse. Ja eiköhän vieraat osaa itse päättää mihin menee? Vai pakotetaanko ne 7v synttäreille?
niin en ihmettele ollenkaan että suku on valinnut toisen kyläpaikan lauantaille.
A-luokan lapsenlapset saavat isovanhempien huomion aina automaattisesti jouluna, juhannuksena ja juhlapyhinä. Mutta mikään ei riitä, serkun syntymäpäiväkin pitää varastaa.
Joulut ja muutkin juhlapyhät vietetään perheen parissa :) Enkä ole nostanut haloota siitä että isovanhemmat ovat menneet toisen lapsenlapsen synttäreille.
Lapsien nyt pitää tottua pettymyksiinkin joskus. Asialle ei voi mitään jos aina ei kaikki pääse. Seuraavalla kerralla sitten. Joten en ymmärrä miksi ei voi 4v synttäreitä pitää yhtäaikaa jos se kerran on niin tärkeää.
Anteeksi vain jos kuvauksesi minusta meni metsään :)
73, niinhän se 4-vuotiaskin haluaisi.
ja niihin kannattaa tottua. Sellaista se elämä on ettei kaikki aina mene niinkuin haluaa.
että sukulaisten ja kaveripiirin kesken "oikeat syntymäpäivät" on varattuja! Kukaan ei siis järjestä toisia kutsuja (samoille vieraille) silloin. Jos oikea syntymäpäivä osuu arkipäivään, otetaan selvää, koskaa juhlia vietetään, ja sumplitaan sitten, mutta etuoikeus on AINA synttärisankarilla. Eipä siis olisi tullut ap:n käytös mieleenikään, olisi itselläni sitten millaiset työvuorot tahansa.
mutta ap ja ap:n 7-vuotias pitää pitää pumpulissa.
Juhlaviikot kehiin ja muut matalaksi!
7-vuotias pahoittaa mielensä muuten - ja ap romahtaa, jos ei saa ainakin kolmia kemuja täsmälleen haluamallaan tavalla.
Pettymyksiä tulee matkan varrella vastaan ja niihin kannattaa tottua. Sellaista se elämä on ettei kaikki aina mene niinkuin haluaa.
mutta ap ja ap:n 7-vuotias pitää pitää pumpulissa.
Juhlaviikot kehiin ja muut matalaksi!7-vuotias pahoittaa mielensä muuten - ja ap romahtaa, jos ei saa ainakin kolmia kemuja täsmälleen haluamallaan tavalla.
jos osa vieraista meneekin 4v synttäreille. Ja miten niin kolmet kemut? kaveri synttärit ja sukusynttärit? Mikä se kolmas oli?
Edelleen, eiköhän ne vieraat osaa ihan itse päättää kumman synttäreille menee. Jompikumpi lapsista saa kokea pettymyksen jollakin tapaa.
Pettymyksiä tulee matkan varrella vastaan ja niihin kannattaa tottua. Sellaista se elämä on ettei kaikki aina mene niinkuin haluaa.
Eihän nyt yhdet synttärit varmastikaan tuota tarkoita :)
Yksi, kaksi, kolme. Alakoulumatikkaa.
Ja isovanhemmat tanssii jo ap:n pillin mukaan.
Taisi jäädä joku lukematta. ;)
Juu katkera 4v äitihän se oikeasti on siinä :) Tai sitten sinulle on sattunut joskus samallalailla?
Ja en ole 4-vuotiaan äiti. Minulla on lapset 8 ja 6 ja minä järjestän sujuvasti yhteissynttäreitä jopa koulukaverien kanssa. Se on helppoa, kun on käytöstavat ja hyvä itsetunto. Ei tarvitse rohmuta.
Ja en ole 4-vuotiaan äiti. Minulla on lapset 8 ja 6 ja minä järjestän sujuvasti yhteissynttäreitä jopa koulukaverien kanssa. Se on helppoa, kun on käytöstavat ja hyvä itsetunto. Ei tarvitse rohmuta.
Ei pahalla, mutta minua alkaa jo huvittamaan tämä :) Ihan tosissaan, lapsille saa ja pitää tulla pettymyksiä. Jopa niille vanhemmille! Huhheijaa.
Ap voisi nyt käsittää, että maailma ei pyöri hänen ja hänen työnsä ja hänen työvuorojensa ja hänen koululaisensa ympärillä, tyytyä kaksiin juhliin ja olla varastamatta 4-vuotiaalta syntymäpäivän.
Ei meillä ainakaan ole koskaan ollut kuin max kahdet: oikeana päivänä on joko sukulaiset tai lapsen kaverit riippuen viikonlpäivästä ja ne jotka ei ole silloin on toisena päivänä.
Ja voi KAUHEETA, kun lapsi oli alle kouluikäinen niin saatettiin lykätä synttäreiden viettämistä jopa 2 viikolla kun ei se lapsi tiedä silloin koska se oikea syntymäpäivä on joten ei ole hänelle MITÄÄN väliä tuleeko juhlat just presiis oikeana päivänä.
Ja mitä synttäreihin ym tulee, niin jos joku kutsuu mut ja vastaan että tulen ja toinen kutsuu myöhemmin samalle päivälle niin kyllä menen sinne mihin olen esin sanonut tulevani...
Ap:n lapsella pitää olla kolmet säätösynttärit.
Ap:n lapsella pitää olla kolmet säätösynttärit.
Homma meni juuri niinkuin ap. halusi. Tavoite saavutettu, isovanhemmat tulevat juhlimaan teidän lasta eikä serkkua.
Ja jos ap. on oikeasti noin huonomuistinen, niin kannattaa merkitä ensi vuotta varten valmiiksi kalenteriin. Että varmasti muistatte järjestää lapsen synttärit serkun syntymäpäivänä. Voitte ottaa siitä oikein perinteen, että estätte isovanhempien osallistumisen serkun synttäreille. Huolehtikaa myös että vierailevat myös jouluna vain teidän perheessä. Kyllä sinä osaat.