Mikä on päiväsi kohokohta normiarjen keskellä? (ev)
Kommentit (25)
Kiitollinen, että saan hoitaa lapseni kotona, eikä häntä tarvitse raahata vielä hoitoon ja itseäni töihin. Sen aika tulee myöhemmin ja tietty kahvihetket.
ja normipäivänä mariekeksi kahvin kanssa, erikoispäivänä pullaa=)
saa lapsen nukkumaan ja saa ihan hetken olla vain yksin ja katsoa vähän aikaa teeveetä ennen kuin menee kuuntelemaan lapsen tuhinaa:)
Se on niiiiin ihana hetki, se kahvin tuoksu kruunaa kaiken :) Ja hetken päästä ovelta kuuluva pikkujalkojen läpsytys, ja unilämmin syliin kiipeävä lapsi :) Se on onnea!
Minulla on kaksi lasta ja jos näen molempien naamalta ilon ja tyytyväisyyden, että ovat saaneet tarpeeksi huomiota, hellyyttä jne osakseen niin olen erittäin onnellinen.
Että jos itse nukkua päikkärit on myös huippujuttu!
yksin, metsässä. Siitä saa todella energiaa!
tv:n tai tietokoneen ääreen ja hengähtää.
tulen kotiin ja lapsi tulee halaamaan eteiseen (1-vuotias, joka on isänsä kanssa päivät kotona).
Muuten kotona mammalomalla mahaa vielä kanniskellessa on tylsää...
Aamukahvi ja Hesarin lukeminen
Ruokakaupassa käynti, käyn aina sellaisessa mistä saa maistiaisia joka päivä ;-)
Lastenhaku päiväkodista, juttelen hoitajien kanssa niitä näitä usein 15 min, se on tosi kivaa ja virkistävää
Päivällinen, syödään koko perhe yhdessä lastenohjelmien jälkeen
Lasten iltakylvetys, luen samalla naistenlehtiä
Hetki kun lapset on nukahtaneet tai ainakin sängyissään ja pääsen sohvalle katsomaan telkkaria
toinen hyvä on kun pääsee leikkipuistoon. Minulla on tapana pakata lapset bussiin ja ajella jonnekin vähemmän tuttuun leikkipuistoon. Kutimet mukaan - saan istua ja katsella lapsia kun he ovat uutuudenviehätyksen voimin haltioissaan leluista. :)
Se, ettei ole mitään kiirettä nousta aamupalapöydästä, koska olen kotiäiti. Saan lukea av:ta kahvin kanssa ihan rauhassa joka aamu.
Kun lapset menevät nukkumaan ja saan katsoa jotain lempiohjelmaani hiljaisessa talossa.
Jäätelö.
Suklaa.
Hyvä valkoviini.
Mies rapsuttamassa selkääni.
Kun menen itse nukkumaan ja luen hyvää kirjaa vauvan tuhistessa pinnasängyssä.
Hyvänä kakkosena tulee iltaiset silityshetkeni, kodinhoitohuoneessa omassa rauhassa kuuntelen hyvää musiikkia silitysrautani kanssa :)
joka laskeutuu taloon jos lapset sattuu nukahtaan yhtä aikaa päikkäreille.
Se, ettei ole mitään kiirettä nousta aamupalapöydästä, koska olen kotiäiti. Saan lukea av:ta kahvin kanssa ihan rauhassa joka aamu.
Sulla on kyllä tosi kiltit lapset! Mä kun olin vielä kotona, niin yks ärsyttävimpiä asioita oli kun ei saanut edes aamukahvia juoda rauhassa. ;)
Mulla kohokohtia on lapsen haku hoitajalta, koko perheen päivällinen (varsinkin jos on tehty erityisen hyvää ruokaa) ja tv:n katselu/netissä surffailu kun kaikki muut nukkuu ja on ihan hiljasta.
on myös useampia.
Ihanaa, kun juuri herännyt lapsi kiipeää syliin.
Keskustelut isojen lasten kanssa.
Puutarhakeinussa yksin istuminen ja kirjan lukeminen.
Illalla, kun kaikki menneet nukkumaan niin sen tuhinan kuunteleminen ja oma rauha.
Lasten iloinen leikkiminen ja lasten ilo.
Askarteleminen ja ompelu rauhassa.
Päikkärit aina sillon tällön.
Perheen yhteinen ruokailuhetki.
Kiireettömät aamut.
Onhan näitä monia... Nautin suunnattomasti siitä, että saan olla lasten kanssa kotona!
Kun palaa päiväkodin höyrystä omaan rauhaan, kesälomalla olevan koululaisen luokse:)
Työn ääniltä laitetaan silloin ikkuna kiinni.