Miten te kehtaatte suositella karppausta
Järkyttävää miten ette ajattele ollenkaan terveellisiä elämäntapoja. Haluatte pilata muiden ihmisten terveyden tuollaisilla huuhaadieeteillä. Ja se karpit.net -sivusto minkä linkkiä tänne pasteilette - milloinkahan sivujen tekijät joutuvat edesvastuuseen tuosta rasvadieetin ylistämisestä ja ihmisten terveyden pilaamisesta.
Kommentit (264)
tammikuu: 80-83kg
kesäkuu: 62kg
Eli hyvin on " nesteitä" lähtenyt ja lähtee varmaan edelleen.;o)
Syökää te mun puolesta mitä haluatte,mutta jos tuloksia haluaa,niin vähähiilarinen auttaa.
Minäkin sorruin huuhailemaan, en kyllä neuroottisesti, on tullut herkkupäiviäkin pidettyä, tosin ei maistunut ihan niin ahnaasti kuin vielä kuukausi sitten. Ja syön paljon lihaa, kasviksia, juustoa jne. huuhaaruokaa. Painoa on pudonnut 4,5 huuhaakiloa, ja nestettä poistunut vartalosta kauttaaltaan 3 huuhaasentin kerros. Ihan pelkkää huuhaata siis koko homma, parempi kun olisin vain jatkanut samalla linjalla kuin tähänkin asti: ruisleipää, perunaa, riisiä.... Harmillista on myös se, että samalla kun olo kevenee, ei myöskään ole tullut nälän tunnetta, niin kuin joskus eläessäni terveellisellä ruokavaliolla. Todella harmillista, liian mukavaa melkein.
Ja kaikkein harmillisinta tässä on se, että ennen raskauksia ostetut vaatteet alkavat pikku hiljaa mahtua päälleni. Masentavaa.
Montakohan sataa vuotta siinä on?
kävisin karpi sivuilla enka jaksanu sieltä etsiä. löysin vain jotain tutkimuksia...
Sääliksi käy karppiäitien lapsetkin, tuolta saa käsityksen että karppaajat ovat syöneet tuon huuhaadieettinsä mukaisesti jo raskausaikana, tiedä mitä puutoksia vauvoilla on. Entä sitten kun jo varhaislapsuudessa läträtään rasvalla, sydäntauti jo kouluiässä?
kun lounaalla nauttimamme lohi ja vihannekset ovat niin epäterveellisiä. Ja jälkiruoaksi oli marjoja ja leipäjuustoa, hyi hitto sentään, kyllä meidän on lähdettävä ostamaan ihan oikeaa karkkia.
kukin pilatkoon oman terveytensä mutta lapsille tulisi syöttää suositusten mukaista ruokaa, turhat rasvat pois.
koska kaikki tutkimukset, joilla sitä " tieteellisesti" mainostettiin, olivat epävalideja ja kaikkea muuta kuin tieteellisiä! Että hyväpä karppaajienkin on sitten niillä mahtavilla tutkimustuloksilla kehuskella!
http://news.bbc.co.uk/1/hi/health/4598765.stm
mutta kyllä minäkin varmaan saan kauhistella sitä valkoisten jauhojen ja sokerin määrää mitä lapsille tänä päivänä syötetään. Te saatte puolestanne kauhistella sitä että lapseni syövät kanaa, kalaa, lihaa, paljon kasviksia ja salatteja, vain tummaa leipää eivätkä lainkaan karkkia tai valkoisia jauhoja. Väitän kyllä että ruokavaliomme on tuhottomasti terveellisempi kuin 80% sekasyöjien ruokavaliosta, ja loppujen 20% kanssa yhtä terveellinen.
Pahimpia ovat nämä " pelkkää rasvaa ja lihaa" -huutelijat, tietämättömyys oikein tursuaa läpi heidän kirjoituksistaan.
ps. en sitten tarkoittanut, että lapsille pitäisi pullaa ja karkkia mättää.
Näiden tilalla syömme paljon kasviksia, vihanneksia, salaatteja. Karkin sijasta syömme nykyään marjoja ja hedelmiä. Hassua että itse näen tämän terveellisempänä suuntana entiseen, mikä siinä on sinun mielestäsi niin kauheaa?
Ei mulla ollut muuta ohjeena kuin,että jätin perunan,riisin,makaroonin vehnän ja sokerin pois.
Syön vatsan täyteen kasviksia ja kanaa/kalaa/lihaa
aamulla syön rahkaa tai jugurttia
Joskus harvoin illalla kananmunaa ja pekonia.
Lähinnä katson paljonko tuote sisältää hiilareita ja onko siinä sokeria.
Sokeriton mansikkakeitto on 1 suosikeistani.Sitä menee jugurtin kanssa ja pelkästää juomana.
silloin ku laiskottaa,niin keitän kasviksia ja lämmitän mikrossa muutaman nakin.Ei mitään herkkua,mutta vatsa täyttyy ja jos on kiire,niin silloinkin toi menee hyvin.
Juustoja saa syödä..merkkejä en osaa sanoa,koska itse en pidä juustosta,myös pähkinää saa syödä.
Lehtileipää syön joskus aamupalana tai illalla.Sen ku lastaa täyteen salaattia kinkkua ja (juustoa),niin johan lähtee nälkä.
suomalaiset ämmät vetää naama väärällään karkkia, pullaa ym. sokerista. Se mikä estää laihtumasta, on kun sen perunan sijasta pitääkin välillä saada suklaapatukka. Sitten heitetään kerralla kaikki hiilarit pois ja väitetään, että kyllä se on se pottu ja vaalea leipä joka lihottaa.
Ois kiva tietää, mitä ruisleipää mammat syö? Suurin osa niistäkin sisältää ties kuinka paljon vehnää. Mutta eihän se lihota, kun se on ruisleipä.
ja suklaapatukka=hiilihydraattia=sokeri.
hiilihydraatit - kuidut
Tällä selviää haitallisten hiilihydraattien määrä. Kuitupitoisissa tuotteissa se jää aika pieneksi.
Minulla ei ole kyllä itsellä epäilystäkään siitä mikä minut on lihottanut. Pulla ja suklaa pääasiassa. Mutta olen huomannut, että kun syön vaaleaa leipaa yms. niin minulle tulee huono ja väsynyt olo. Varsinkin jos aamulla erehdyn syömään mitään sokerista esim pullaa niin puoli päivää mene toipuessa. Ja kun minulla ei tätä itsekuria oikein löydy niin ajattelin nyt sitten lopettaa kokonaan vehnän ja sokerin. Ja samalla myös perunan, koska siitä usein myös väsymys.
Yks tuttu muuten paransi ihonsa jättämällä vehnän perunan riisin ja pastan pois ruokavaliosta.
Vierailija:
ja suklaapatukka=hiilihydraattia=sokeri.
amerikkalaiset ja skandinaavit, ovat läskinsä hankkineet eläinrasvoilla ja rasvaisilla maitotuotteilla.
Esim. italialaiset syövät hiilihydraatteja runsaasi joka päivä, ja ovat huomattavasti hoikempia kuin esim. suomalaiset.
Revi siitä karppausta.
Ihmiset jotka eivät tiedä mistä puhuvat pilkkaavat ja sättivät toisiaan.
Minulle karppaus on sopinut, mutta en todellakaan syö rasvaa yllin kyllin. Päinvastoin. Syön varmasti terveellisemmin kuin moni tällä palstalla.
Jätin perunat, sokerin, valkoiset jauhot jne. En ole lisännyt rasvoja, en kyllä juuri vähentänytkään. Mielestäni rasvankäyttöni on varsin kohtuullista. Ruoan valmistuksessa käytän harvoin rasvaa= tässä tapauksessa kylmäpuristettua rypsiöljyä. Teflon-pannulle kun sitä ei tarvitse lisätä. Leivän päällä rasvaa käytin melko vähän ja sekin yleensä kevytmargariinia, nykyisin ei leipää tule syötyä, joten rasvakin jäi. Kermaa en lisää kastikkeisiin, jos kastikkeeseen sitä pitäisi lisätä, käytän joko kevytkermaa tai yleensä pelkkää maitoa. Maitona käytän kevytmaitoa.
Perunan olen lounaalla korvannut vihanneksilla. Salaattia syön nykyään päivittäin.
Ainut epäterveellinen juttu jonka olen ruokavaliooni lisännyt on kananmuna, mutta niistäkin saa keltuaiset ja valkuaiset eroteltua. Keltuaisia syön max 1/pv. Hedelmiä pyrin muista karpeista poiketen syömään myös vähintään 1/pv.
Liikun melko paljon lapsen kanssa. Tehdään pitkiä 1-2h vaunulenkkejä päivittäin. Muutoin en liikuntaa tällä hetkellä harrasta.
Ensimmäisen kuukauden jälkeen on lähtenyt n 4-5 kg/kk. (Ensimmäisenä lähti ne nesteet)
Minusta painonvartijat on myös hyvä laihdutusvaihtoehto, itselleni se ei olisi sopinut kurinalaisuutensa vuoksi. Karppaus sopii ja hyvä niin. Olen päässyt melkein jo tavoitteeseeni ja karpannut olen vasta 4kk. Olo on erinomainen. Iho on puhdas ja finnitön (se onkin paras puoli tässä dieetissä -olen aina kärsinyt rasvaisen ihon ongelmista) ei väsytä, ei särje päätä, tunnen itseni energiseksi ja tyytyväiseksi.