Lapsen opettaja
on lapseton ja nuori nainen. Ja voi jestas, että on turhantärkeä ja arvovallastaan tarkka ja kaikki käytännön asiat totaalisen hukassa.
Ei esimerkiksi suostu tiedottamaan mitään muuten kuin paperitiedotteilla. Ne pitää sitten vanhemman hakea koululta, koska opettaja ei huolehdi siitä, että jos lapsi on ollut poissa, hän saisi ne sitten tervehdyttyään. Ei myöskään voi meilata, ei postittaa, eikä käyttää nettiä.
Hieman rasittavaa, kun asumme koulusta 15 kilsan päässä ja lapsi on nyt kantanut sieltä koulusta pöpöjä kotiin. Meillä myös astmaa sairastava kuopus, joka tietty sitten myös saa kaiken... Raahaanko sitten kipeää lasta mukana, jotta saan ne tiedotteet sieltä koululta? Valitin lopulta rehtorille asiasta ja opettaja repi pelihousunsa täysin, raivosi minulle lapsen kuullen kevätjuhla-aamuna. Hänestä minä en tajua paikkaani, vaan vaadin jotenkin erikoiskohtelua... Ei meistä äideistä kukaan kauhean ilahtunut moisesta juoksuttamisesta ole - minulla vain oli rohkeutta sanoa siitä. Argh.
Kommentit (64)
Sinä jankkaat - ja haukut.
Ja juuri kerroin tilanteista, joissa olen jo saanut tiedotteen. Virallisen, josta on pitänyt palauttaa se kuittiosakin.
Kysytkö sinä aina silti muilta, että pitääkö tällainen tieto paikkansa? Minä en ole kysynyt, vaan olen luottanut saamaani tietoon. Mm. koska en ole halunnut jankata...
että onko mitään uutta? Jättääkö joku kysymättä?
missään koulussa. Tiedote tulee, kun on jotain tiedotettavaa. En minäkään tuon ko. open toimintaa täysin ymmärrä, mutta aivan turha on vanhemman kuvitella, että tiedotteita ruvetaan erikseen numeroimaan tai ennakoimaan miten monta tiedotetta tulee milloinkin. Haloo, muutakin tekemistä koulussa on.... terv. ope
en minäkään usko tuoltaan ap:n tarinaa.
Ja toisaalta ap nimenomaan vaatii erikoiskohtelua jos hänelle pitäisi vielä sähköpostitse ilmoittaa asioista. Ainoa moka tuossa on se, ettei lapsi saa tiedotteita silloin kun palaa kouluun.
Ja miksi ihmeessä ap ei kysy asioita muilta vanhemmilta kun lapsi on poissa, näin muut vanhemmat tekevät.