Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gallup: Mitä PÄIVÄNSELVÄÄ asiaa et ole aikuisena tiennyt?

Vierailija
03.06.2005 |

ja luulin, että suomenruotsalaiset on ihmisiä.

Kommentit (669)

Vierailija
581/669 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä tulee lyhenne pk-yritys. Toinen sana, jota olen miettinyt on lainalaisuus. Onko se lain-alaisuus vai laina-laisuus?

Vierailija
582/669 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle selvisi vasta aikuisiällä, että Tonttujen jouluyö -laulussa lauletaan "Raoistansa sen jo tonttu näki". Olin aina luullut, että tontun nimi oli Senjo :D.

Minulle selvisi än yy tee nyt, että tulee kirjaimista N-Y-T NYT ala-asteella, kun ope kirjoitti tuon taululle.

Lukiossa minulle selvisi, mitä mossaaminen tarkoittaa. Väitin siskolleni kiven kovaa, että ei taatusti tarkoita pään heiluttamista. Seuraavana päivänä selitin kaverilleni, mitä typerää siskoni väitti ja kaveri kertoi totuuden.. Noloa.

Mieheni on selittänyt varmaan sata kertaa, mitä paitsio tarkoittaa, mutta en edelleenkään muista sitä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/669 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikkoa sitten tajusin, että Oprahin omistama yhtiön Harpo -studiosin nimi on toisin päin kirjoitettuna Oprah :). Tätä ei ehkä moni muukaan ole tajunnut.

Vierailija
584/669 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sienikirjaa selatessani, että olen koko ajan lukenut erään sienen nimen väärin. Olenkin ihmetellyt, miten niin kummallinen nimi on sienelle annettu kuin suo/muorakas - mikä ihmeen muorakas... Näin olen sen siis koko ajan lukennut. Kunnes tänään koin valaistumisen ja tajusin, että sehän on suomu/orakas!!

Vierailija
585/669 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis seisomalla tutkalaitteen kanssa tienposkessa. Ei tiennyt että voivat mitata myös poliisiauton sisältä myös vastaantulevien ja samaansuuntaan menevien nopeudet

Mieheni on Di ja olen sen monta kertaa sanonut, maksoin 12 vuotta sitten sakot, kun poliisit tuli tutkapäällä vastaan.

Vierailija
586/669 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta 8 vuotta sitten parikymppisenä tietää, että Kurt Cobain on kuollut kun aloin kuunnella Nirvanaa. En tiennyt myöskään, miltä se näyttää.

Vierailija
587/669 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pissareikä ei ole samassa paikassa kuin emätin. Se on siis ihan oma aukkonsa. En meinannut sellaista alapäästäni löytää, mutta palstan avustuksella peilin avulla löysin. Joo, ja synnyttänyt olen.

Vierailija
588/669 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä vieläkään että milloin imurin suutinosassa olevia harjaksia käytetään. Siis niitä jotka painetaan jalalla päälle ja pois.

Harjasten ollessa ulkona imuroidaan lattiaa. Kun harjakset ovat sisällä, imuroidaan mattoa. Harjakset pehmentävät sitä lattialla imurointia, muutoin raapii ikävästi. Liukuukin paremmin.

p.s. kiva, että ketjun joku nosti

Vierailija
589/669 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mielummin. Vasta yli 3-kymppisenä tajusin, että minun kannattaa katsoa pikkupeilillä toisesta peilistä korvieni sisälle, sillä niissä voi olla vaikka mitä vaikkuklönttejä, joita ei itse voi millään katsomatta nähdä. Navan muotoutuminen valkeni vasta ensimmäisen lapsen syntymän myötä. Siihen asti olin luullut, että kätilön "solmimis"taidoista riippuu, millainen napa vauvalle tulee.

Vaikkua kannattaa kai pestä/poistaa korvasta vaikkei sitä näkisikään?

Solmimistaidosta vai leikkaamiskohdasta vai mistä se on kiinni, tuleeko lapselle kuoppanapa vai pystynapa?

Vierailija
590/669 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä vieläkään että milloin imurin suutinosassa olevia harjaksia käytetään. Siis niitä jotka painetaan jalalla päälle ja pois.

Harjasten ollessa ulkona imuroidaan lattiaa. Kun harjakset ovat sisällä, imuroidaan mattoa. Harjakset pehmentävät sitä lattialla imurointia, muutoin raapii ikävästi. Liukuukin paremmin.

Vierailija
591/669 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joulu on -laulussa lauletaan "on äiti laittanut kystä kyllä, hän lahjat antaa ja lahjat saa". Ajattelin että äiti on niin vihainen, kun on yksin ilman apua kaiken valmiiksi laittanut, että päättää ottaa itselleen muille hankkimansa lahjat...

Vierailija
592/669 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siivoustyötäkin tehnyt, mutta tämä on käsitykseni. Jos joskus unohtaa ottaa harjakset sisään, niin imuri tökkäisee aika pahasti mattoon. Kerran imuroin imurilla, jossa suuttimen metalliosa roikkui jotenkin. Lattiaan tuli paha jälki, kun harjakset ei olleet pehmentämässä.

Mutta oikeasti, korjatkaa, jos olen väärässä. Ja miten muut imuroi?

593/669 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin toissa ja tulossa takaisin sisalle tupakkatauolta kun raystaalla istui kaksi varpusta naiskentelemassa, olin aiiiivan aimistynyt ja juoksin sisalle tyokaverille ihmettelemaan et mita hittoa ne touhuu, han vaan nauroi ja kertoi (60v), en voinut uskoa sita en niin millaan etta linnut paneskelevat. olen vain aina ajatellut et lintu munii ja uroslintu kalamaisesti levittaa jotku mommot siihen paalle tmv :D

talle asialle naureskelin viela aitini kanssa viime kesana hillittomasti.

Vierailija
594/669 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä erehdyin laulun kertsin suhteen. Tässä eka oikeat sanat muistin virkistykseks:

-----------------

Naisiin ei voi pieni poikanen luottaa

Ne suuren ikävän pieneen sydämeen tuottaa

Mut ikkunaa tuijottaa kai pienikin poika illoin saa

Sieltä katsoo prinsessa unelmain

Ruudun takaa, Ruudun takaa Ruudun takaa tyttöni katsoo vain

Hän on naisista kaunein minkä tiedän

Myös pienet rinnat prinsessallani siedän

Hattu on moitteeton ja hyvä myös ryhti vartalon

Ruudun takaa tyttöni katsoo vain

Oo Glendora Oo Glendora Oo Glendora kuinka sua palvonkaan

Kerran illalla ikkunaan taas saavuin

Jo äijä toinen prinsessan peitti kaavuin

Hän peitti pään ja peitti muun sen vaihtaen nukkeen

koristeltuun

Ruudun takaa tyttöni toinen vei

Ruudun takaa Ruudun takaa Ruudun takaa tyttöni toinen vei

-------------------------

Mä siis luulin vuositolkulla kivenkovaan, että HIM:N Ville Valo laulaa "Oo Pendooraa...!" Siis että kyseisen kaupan ikkunassa on kyltti "Open Door", josta laulaja sitten lemmentuskissaan on vääntänyt muovinukelleen nimen, Pendoora.

Mä oon edelleenkin sitä mieltä, että se olis paljon fiksumpi laulun sanoitus tässä tilanteessa kuin Glendoora! Pitäisköhän soittaa Ville V:lle että vaihtaa sanoituksen näin jälkikäteen?

Vierailija
595/669 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etta etta se h on hiljainen Oprah'n nimessa. Opran ei Oprahin.

Alunperin hanesta piti tulla Orpah (Raamatusta)mutta joku teki virheen ja kirjoihin tuli Oprah.

Pitaa vahan pitaa kotikylan tyton puolia.

Vierailija
596/669 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siivoustyötäkin tehnyt, mutta tämä on käsitykseni. Jos joskus unohtaa ottaa harjakset sisään, niin imuri tökkäisee aika pahasti mattoon. Kerran imuroin imurilla, jossa suuttimen metalliosa roikkui jotenkin. Lattiaan tuli paha jälki, kun harjakset ei olleet pehmentämässä.

Mutta oikeasti, korjatkaa, jos olen väärässä. Ja miten muut imuroi?

Vierailija
597/669 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lausumaan vieraskieliset nimet näiden vieraiden kielten mukaisesti, tosin täällä Suomessakin se rajoittuu usein muutamiin eurooppalaisiin kieliin.

Jo Ruotsissa nimet lausutaan oman kielen mukaan, Jack on "jak" jne.

etta etta se h on hiljainen Oprah'n nimessa. Opran ei Oprahin.

Alunperin hanesta piti tulla Orpah (Raamatusta)mutta joku teki virheen ja kirjoihin tuli Oprah.

Pitaa vahan pitaa kotikylan tyton puolia.

Vierailija
598/669 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lausumaan vieraskieliset nimet näiden vieraiden kielten mukaisesti, tosin täällä Suomessakin se rajoittuu usein muutamiin eurooppalaisiin kieliin. Jo Ruotsissa nimet lausutaan oman kielen mukaan, Jack on "jak" jne.

etta etta se h on hiljainen Oprah'n nimessa. Opran ei Oprahin. Alunperin hanesta piti tulla Orpah (Raamatusta)mutta joku teki virheen ja kirjoihin tuli Oprah. Pitaa vahan pitaa kotikylan tyton puolia.

Intiassa Stewart on Satwart. Aika paljon pitaa tietaa kielesta ennenkuin alkaa ymmartaa naita tankeroenglanteja sujuvasti.

Vierailija
599/669 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen myös käynyt katsomassa välilihan leikkauskuvia, ja tajunnut, et joo - sakset työnnetään sinne reiän suulle ja sitä kudosta siinä leikataan. Olin luullut et skapellilla tehdään pieni viilto vaan mut ei kudokset vaan raksaistaan aukipoikki."

Olin myös ajatellut jotain pientä, kirurgiveitsellä tehtävää viiltoa, kunnes asia selvisi karmivalla tavalla omassa synnytyksessä. Näen edelleen mielessäni kun hidastetussa filmissä, kuinka kätilön käden liikkeet, roiskuva veri ja tunnee alapäässä paljastavat, että NE LEIKKAA SAKSILLA!!!!! (isoilla kirjaimilla oleva kaikui päässäni äänettömänä huutona)

Vierailija
600/669 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain noin 25-vuotiaana selville, että poikavauvan kivekset laskeutuvat jostain ylempää mahasta, ne eivät siis heti kehitykään kivespusseihin!

mulle selvisi tuo juuri nyt!

yks kohta nelkyt...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi