Olenko mä ainut, jonka mielestä lasten paikka
on kuitenkin enemmän äitinsä luona?? Siis olettaen, että vanhemmat ovat molemmat ihan ok ja järjissään, niin eronneina kyllä lasten pääasiallinen koti on siellä, missä äitikin on. Isän luona käydään vierailulla, vaikka sitä tapahtuisi joka viikko.
Olen kiitollinen, että ex-mieheni hoitaa tytärtään todella paljon ja hyvin hoitaakin, mutta silti tytön pääasiallinen koti on minun luonani ja isän luona käydään vierailulla. Piste. Miksi ihmeessä lapsella pitäisi olla kaksi KOTIA?
Tämä vaan tuohon uusperheellinen-ketjuun, jossa puhuttiin käydäänkö isän luona vain vierailulla.
Kommentit (33)
että naisten kotiäitiyden tukeminen (siis hoitovapaajakson, en tarkoita varsinaista kotiäitiyttä) vääristää perhemallin niin, että lähes jokaisesta miehestä tulee se pikku apulainen.
Kodinhoidon tuen myöntämisen sääntöjä tulisikin tasa-arvon saavuttamiseksi tarkistaa tukevasti; esimerkiksi niin, että sitä ei voisi jatkaa kolmanteen ikävuoteen saakka, vaan toisen vanhemman tulisi käyttää tuo kolmas vuosi.
Naisethan tietysti kiertäisivät tätä tekemällä lapsia sarjassa, niinhän he tekevät nytkin.
Tosiasiaksi kuitenkin jää, että Suomessa tuetaan yhteiskunnallisesti epätasa-arvoisen perhekäsityksen syntymekanismeja.
on naisille luontevampaa, kuten myös tuo tunnetilojen tunnistaminen. En sanonut että mies ei tunnista tunnetiloja. Enkä myöskään sanonut että mies ei kykenisi rakastamaan (omanikin rakastaa minua ja lapsiaan), mistä sinä semmoista keksit?
Se sinun tunnetilatutkasikaan ei ole miehillä niin rikki kuin kuvittelet. Jos mies kykenee rakastumaan naiseen, niin miksi hän ei kykenisi tuntemaan vastaavia tunteita lasta kohtaan? Ajatteletko kenties aivan oikeasti, että mies on tunnetiloja tunnistamaton putkiaivo?
joka hoitaa, huolehtii, tarkistaa ja varoittaa. Eli minä olen ollut aina läsnä, aina tehnyt 90% lapsiin ja kotiin liittyvistä asioista, elänyt vain perheelle. Miehen tehtäväksi jäi olla isä, leikkiä, riehuttaa ja pelleillä, tienata rahaa ja tehdä "mieten työt".
Tämä kuvio sopi minulle oikein hyvin enkä valittanut.
Nyt tulikin tässä keväällä ero. Mies päätti lähteä vihreämmille niityille, pois tästä pahasta, kamalasta arjesta..
Mitenkäs meidän arki muuttui..? Ei mitenkään. Minä olen ja pysyn, minä hoidan ja huolehdin. Isä käy leikkimässä ja riehuttamassa kun kiireiltään ja töiltään ehtii. Isoin lapsista sanoi minulle yksi päivä "äiti, ei tämä ero ole iso asia, tuntuu vaan että iskä on töissä"
Lasten koti on aina tämä koti ja isän luona ovat käymässä. Se on isän koti.
Suurin osa suomalaisista kodeista on kuitenkin todennäköisesti tasa-arvoisempia.
joka hoitaa, huolehtii, tarkistaa ja varoittaa. Eli minä olen ollut aina läsnä, aina tehnyt 90% lapsiin ja kotiin liittyvistä asioista, elänyt vain perheelle. Miehen tehtäväksi jäi olla isä, leikkiä, riehuttaa ja pelleillä, tienata rahaa ja tehdä "mieten työt".
Tämä kuvio sopi minulle oikein hyvin enkä valittanut.
Nyt tulikin tässä keväällä ero. Mies päätti lähteä vihreämmille niityille, pois tästä pahasta, kamalasta arjesta..
Mitenkäs meidän arki muuttui..? Ei mitenkään. Minä olen ja pysyn, minä hoidan ja huolehdin. Isä käy leikkimässä ja riehuttamassa kun kiireiltään ja töiltään ehtii. Isoin lapsista sanoi minulle yksi päivä "äiti, ei tämä ero ole iso asia, tuntuu vaan että iskä on töissä"
Lasten koti on aina tämä koti ja isän luona ovat käymässä. Se on isän koti.
biologi tässä ihmettelee
En usko tähän väitteeseesi, että rakastaminen olisi naiselle luontevampaa.
kykyyn rakastaa. En usko, että nämä ovat sukupuolisidonnaisia ominaisuuksia.
Tunnetilojen lukemisen teoriaasi en usko pätkääkään.
Naiset nyt yleensäottaenkin ovat kiinnostuneita kaikenlaisista tunne- ja ihmissuhdejutuista, jaksavat miettiä juttuja tyyliin mitähän se oikein tarkoitti, miltähän siitä tuntuu jne. Miehet ei noita paljon jaksa jauhaa.
Parisuhteissakin naiset ovat useammin niitä jotka haluavat puhua suhteen tilasta. Minusta on aika loogista että naiset myös herkemmin havaitsevat toisten tunnetilat, koska ovat yleensäkin kiinnostuneempia niitä havaitsemaan.
opitulla kielellä ei tarkoita, etteivätkö miehet osaa tai tahdo puhua tunteistaan. Heidän tapansa puhua tunteista on erilainen kuin naisen.
Et edes välttämättä tunnista sitä.
olen kijroittanut tästä AVlla aiemminkkin, mutta suosittelen sinullekin tämän katsomista:
http://www.hs.fi/kulttuuri/artikkeli/Miesten+vuoro+on+upea+dokumentti+s…
Naiset nyt yleensäottaenkin ovat kiinnostuneita kaikenlaisista tunne- ja ihmissuhdejutuista, jaksavat miettiä juttuja tyyliin mitähän se oikein tarkoitti, miltähän siitä tuntuu jne. Miehet ei noita paljon jaksa jauhaa.
Parisuhteissakin naiset ovat useammin niitä jotka haluavat puhua suhteen tilasta. Minusta on aika loogista että naiset myös herkemmin havaitsevat toisten tunnetilat, koska ovat yleensäkin kiinnostuneempia niitä havaitsemaan.
Olen kiitollinen, että ex-mieheni hoitaa tytärtään todella paljon ja hyvin hoitaakin
niin paljon kuin lapsi tahtoo, jos etävanhempikin tahtoo. Varsinkin jos lapsi liikkuu jo itse. Siihen suhteeseen ei ole vieraan puuttumista.
viikko/viikko-periaatteella. Viikko iskällä, viikko äitillä etc. Meillä lasten isä on lapsille vähintään yhtä tärkeä kuin minäkin, tämä toimii hyvin kaikkien kannalta :)
Meillä tasa-arvoinen vanhemmuus. Lapset pyytävät apua molemmilta, me molemmat vietämme aikaa lasten kanssa, kaikki hommat hoituu (imetysajan jälkeen) molemmilta.