Olenko mä ainut, jonka mielestä lasten paikka
on kuitenkin enemmän äitinsä luona?? Siis olettaen, että vanhemmat ovat molemmat ihan ok ja järjissään, niin eronneina kyllä lasten pääasiallinen koti on siellä, missä äitikin on. Isän luona käydään vierailulla, vaikka sitä tapahtuisi joka viikko.
Olen kiitollinen, että ex-mieheni hoitaa tytärtään todella paljon ja hyvin hoitaakin, mutta silti tytön pääasiallinen koti on minun luonani ja isän luona käydään vierailulla. Piste. Miksi ihmeessä lapsella pitäisi olla kaksi KOTIA?
Tämä vaan tuohon uusperheellinen-ketjuun, jossa puhuttiin käydäänkö isän luona vain vierailulla.
Kommentit (33)
niin kyllä mustakin äiti pystyy huolehtimaan kokonaisvaltaisemmin lapsen asioista.
Pointti oli ehkä enemmänkin tuo, että ei lapsella ole mitään kahta kotia vaan se on toisen vanhemman luona ja toisen luona vieraillaan. T. Ap
jos siis kummatkin vanhemmat järjissään, muuten jos lapsi asuu isällä niin minulle tulee ajatus että lapsen äiti on huono, juoppo tai narkkari...
Meillä on viisi lasta ja erotessamme lapset jäivät isälleen, nuorin tuolloin 2v. Minusta tuli etä-äiti ja lapset vierailevat luonani. Käytännössä ovat meillä 50/50, mutta isä on lähivanhempi.
mun 8-v poika sanoo asuvansa mun luona, ja käy isällä kylässä, vaikka meillä on yhteishuoltajuus ja alunperin oli suunniteltu viikko-viikko-systeemi. käytännössä se oli vähän hankalaa. Lapsi silti on paljon isänsä luona, asumme aika lähellä. Jos minulla on työmatkoja tms, niin isänsä tietty hoitaa.
äitiäni parempana kuin isääni!
Vanhemmuus ei ole kisa ja isä on yhtä tärkeä lapselleen kuin äiti ja näin erolapsena voin sanoa että kun äiti nostaa itsensä jalustalle ja haukkuu isää lapselleen niin joskus tulee se päivä kun lapsi tajuaa että äiti on katkera vanha noita joka ei halua että lapsi tykkää mennä isän luo.
Kasva ihmisenä! Siinä sulla riittää tekemistä.
Ihanko isän luona käydään VIERAANA???
isä enemmän äiti kun isä on lähivanhempi.
No meillä isä on enemmän äiti Meillä on viisi lasta ja erotessamme lapset jäivät isälleen, nuorin tuolloin 2v. Minusta tuli etä-äiti ja lapset vierailevat luonani. Käytännössä ovat meillä 50/50, mutta isä on lähivanhempi.
Riippu ihan siitä, että miten vanhemmat ovat lapsenhoidon järjestäneet ennen eroa, että kumpi vanhemmista on todennäköisesti läheisempi lapsen kanssa. Sillä, että onko tällä vanhemmalla pimppi vai pippeli, ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä.
Ja kyllä, ihannetapauksessa eron kohdatessa lapsi saa kokea, että hänellä on kaksi välittävää kotia, joihin kumpaakin hän kuuluu, vaikka toisessa vain olisi lyhyempiä aikoja.
Miksi näin on? Miksi pääasiallinen koti on äidin luona? Mitä äidissä on enemmän kuin isässä?
Jos isä on alusta asti ollut vain "äidin apulainen" lasten arjen pyörittämisessä, on ihan ymmärrettävää että äiti (ja ehkä lapsetkin?) pitää äitiä ykkösvanhempana. Silloin on - minun mielestäni - kuitenkin jo alusta alkaen menty vikasuuntaan. Pidän äärimäisen tärkeänä että vanhemmat ovat vanhempina tasaveroisia niin ettei toinen joudu epämääräiseen perheen ulkojäsenen rooliin / pelkän lompakon asemaan.
Meidän perhe on (ainakin toistaiseksi?)yhdessä osoitteessa ja jos rehellisiä ollaan, en tiedä kuinka asiasta ajattelisin jos ero tulisi. Nyt kuintenkin tuntuu etten missään nimessä voisi vaatia lapsia enemmän itselleni. Jos joku ykköskoti olisi lapsille pakko valita, se voisi vähintään yhtä hyvin olla mieheni kuin minun luonani.
että tarkoitti vain että se YKKÖSkoti on oltava, ei niin että sen on pakko olla äidin luona.
on kuitenkin enemmän äitinsä luona?? Siis olettaen, että vanhemmat ovat molemmat ihan ok ja järjissään, niin eronneina kyllä lasten pääasiallinen koti on siellä, missä äitikin on. Isän luona käydään vierailulla, vaikka sitä tapahtuisi joka viikko.
evoluutio on muokannut naista ja miestä niin, että naiselle on siunaantunut enemmän hoivaviettiä ja sensitiivisyyttä toisten ihmisten esim tunnetiloja kohtaan. Tämä on aika olennaista pienten lasten kanssa.
yksilöiden välillä on tietysti valtavia eroja enkä yhtään epäile etteikö kuka tahansa mies selviytyisi lapsensa hoitamisesta ja kasvattamisesta kunnialla, mutta tuon biologian vuoksi se hoivaaminen on yleisesti ottaen naiselle luontevampaa.
t. biologi
mielellään, kunnes sitten kun tulee ero ollaan yhtä hyviä vanhempia kuin äiti.
lasten kanssa on kiva leikkiä ja touhuta mutta kakkapyllyt delekoidaan nopeasti äidille.
Se sinun tunnetilatutkasikaan ei ole miehillä niin rikki kuin kuvittelet.
Jos mies kykenee rakastumaan naiseen, niin miksi hän ei kykenisi tuntemaan vastaavia tunteita lasta kohtaan? Ajatteletko kenties aivan oikeasti, että mies on tunnetiloja tunnistamaton putkiaivo?
Biologialle nyt ei voi mitään evoluutio on muokannut naista ja miestä niin, että naiselle on siunaantunut enemmän hoivaviettiä ja sensitiivisyyttä toisten ihmisten esim tunnetiloja kohtaan. Tämä on aika olennaista pienten lasten kanssa.
yksilöiden välillä on tietysti valtavia eroja enkä yhtään epäile etteikö kuka tahansa mies selviytyisi lapsensa hoitamisesta ja kasvattamisesta kunnialla, mutta tuon biologian vuoksi se hoivaaminen on yleisesti ottaen naiselle luontevampaa.
t. biologi
mielellään, kunnes sitten kun tulee ero ollaan yhtä hyviä vanhempia kuin äiti.
lasten kanssa on kiva leikkiä ja touhuta mutta kakkapyllyt delekoidaan nopeasti äidille.
Pointti oli ehkä enemmänkin tuo, että ei lapsella ole mitään kahta kotia vaan se on toisen vanhemman luona ja toisen luona vieraillaan. T. Ap
Isä on täysivaltainen vanhempi, aivan samalla tasolla kuin äitikin. Näin meillä on ollut aina, ja niin tulisi olemaan jos eroaisimme.
Joskus kun meni tosi huonosti ja jouduimme asiaa pohtimaan, ratkaisu olisi ollut se, että lapsi jää isälleen ja mä olisin viikonloppuäiti.