Uusperheelliset...Ov
Saako teillä edellisen liiton lapset tulla ja mennä teillä kuten haluaa (siis sen ikäiset, että yksin pystyvät jo liikkumaan)?
Meillä on hieman vääntöä asiasta, kun itse tahtoisin asiaan säännöllisyyttä ja mies taas on sitä mieltä, ettei voi eikä halua rajoittaa tulemista millään lailla. Itse koen kyllä aikamoisena rasittteena esim. sen, että kun tulen töistä kotiin, en koskaan tiedä onko miehen poika meillä ja tuonut mahdollisesti pari kaveria mukanaan, ovatko tyhjentäneet jääkaapin jne..
Kommentit (47)
saisi tulla ja mennä ihan miten haluaa. Onhan meillä myös hänen kotinsa. Välimatkat estävät tämän =(
niin silloin sovitaan etukäteen. Mutta kun meidän tapaamiset eivät ole sidottuja kahvitteluun/ruokailuun. Teetä voidaan juoda, jos tee-pusseja löytyy, muuta ei tarvita.
Ja samoin tietenkin vanhempani, isovanhempani ja mieheni sukulaiset ovat tervetulleita piipahtamaan meillä kutsumattakin. Läheisten kesken ei tarvita sen suurempia tarjoiluja seura ja läheisyys riittää.
vierailen vanhempien luona ja ikää minulla on 42v. Miksi sitten alaikäisen pitäisi ilmoittaa, jos haluaa tavata omaa vanhempaansa? En todellakaan ymmärrä.
No, tapansa kullakin.
Ajattelen, että olisi kiva tietää, keitä meillä kulloinkin oleilee. Ja ihan syömisiin varautumisen kannaltakin. Olisi hyvä, jos olisi osannut ostaa oikean määrän kahvipullia kaupassa käydessään...
Omien lasteni isä ei asu kanssamme, eikä yhtään tunnu pahalta ajatella heidän kohdalleen isompana, että soittaisivat/tekstaisivat ensin jos menevät isälleen yllättäen.
kotiavaimet. Voin mennä sinne ilmoittamatta jos äitini ei ole kotona.
Mutta me emme olekaan uusperhe. Uusperheessä on toiset säännöt. Isää ei saa tavata kuin vain sopimusten mukaan.
jos mieheni lapset ravaisivat meillä jatkuvasti. sorry!
eivät minunkaan lapseni mene isänsä ja uuden vaimon luokse ilmoittamatta.
rauha kaikkien elämään!
Ydinperheessä elävien on niin helppoa tulla näihin ketjuihin selittämään, miten ei tietenkään lasten tuloa voi rajoittaa ja rahaa pitää syytää toiselle vanhemmalle siitä huolimatta, missä lapsi elää.
Voisiko hänen kanssa jutella ja kertoa että saa itse kyllä tulla mutta kavereista voisi soittaa ja kysyä, saako hekin tulla
Mitä helvettiä ne miehen lapset mun kotona tekee kun isänsä ei ole kotona`?
Kysyn vain.
Ei niillä ole silloin asiaa tänne.
Meillä on ex-lapset 21, 18 ja 12 v., eikä heistä kukaan ilmoittamatta meille tule. Asuvat kyllä samassa kaupungissa ja pystyvät itsekseen liikkumaan, mutta silti kenenkään mieleen ei ole tullut täysin vapaa liikuskeleminen ilman mitään tietoa siitä, kuka tulee.
Ja varsinkin syömisten kanssa, en tajua miten se toimisi, että kaikki nämä isot lapset kävisivät vuorollaan kavereiden kanssa tyhjäämässä jääkaappimme! Miten ihmeessä voisin ikinä suunnitella ruoanlaittoa, jos ikinä ei tietäisi, paljonko syöjiä on ja mitä ostamistani tarvikkeista jääkaapissa on jäljellä?!
Ehkä olen sitten nipo, mutta meidän uusperheessä siis soitellaan etukäteen ja sovitaan, kenen luona ollaan. Ja tämä toimii meidän yhteensä nelilapsisessa uusperheessä mainiosti, vanhemmilla on hyvät suhteet kaikkiin lapsiinsa ja siedetään hienosti toistemmekin lapsia.
Tämä oli oikeasti uusperheellisen kirjoitus :) Suunnilleen samoja ajatuksia meilläkin heräsi. Pitää pystyä suunnittelemaan elämää, varsinkin kun liikkuvia osia eli perheenjäseniä on tosi monta.
miten omat lapsesi saavat tehdä. Jos he eivät saa tulla koulusta kotiin vaan joutuvat odottamaan ulkona sinua ja töistätuloasi niin sitten OK.
Kannattaa muistaa, että miehesi on heidän isänsä ja yleensä isän luo on tervetullut aina.
Mies saa tavata lapsiaan muualla kuin meillä kotona. Minusta on ällöttävää ajatella, että meillä olisi väkeä niin, että en ole kotona. Mies kun erosi vaimostaan niin erosi minusta lapsistaankin samalla.
Tämä on minun lapseni koti - miehen lapsen koti on äitinsä luona, sinne menevät lapsilisätkin ja siellä on virallinen osoite.
miten omat lapsesi saavat tehdä. Jos he eivät saa tulla koulusta kotiin vaan joutuvat odottamaan ulkona sinua ja töistätuloasi niin sitten OK.
Kannattaa muistaa, että miehesi on heidän isänsä ja yleensä isän luo on tervetullut aina.
Joten varsinkin nyt kesällä lapsia kavereineen ramppaa säännöllisen epäsäännöllisesti. Mutta samalla tavalla oma teinini syö jääkaapin välillä turhan tyhjäksi. Ap kuulostaa itsekkäältä ja rahanahneelta, sorry.
olemaan samaa ongelmaa, sillä pidän huolen, ettemme muuta 50 km lähemmäksi miehen lasta. Nytkin etäisyys on yli 100 km, ja eipä tule lapsipuoli ilmoittamatta. On ihan tarpeeksi, kun tulee sovittuina aikoina sotkemaan meidän elämää.
Ja tiedoksi: en ole katkera, että miehellä on ollut suhde aikaisemmin, ja kyllä tiesin lapsesta etukäteen. En inhoa miehen ex:ää, vaan inhoan puhtaasti ja ainoastaan vaan lasta.
Ja tiedän, että olen hirviö enkä joidenkin mielestä ole aikuinen, mutta inhoan silti ja odotan, etä lapsi lopettaa meillä säännölliset käynnit. Tähän ei onneksi ole pitkä aika.
Mitäs muuta?
voiko lapsella olla kaksi kotia? Miksi ihmeessä pitäisi olla?
T. Eräs jonka tytär käy isällään vain vierailemassa vaikka olemme tytölle molemmat yhtä tärkeitä!
että perheen toinen aikuinen, kodin omistaja ja varmaan myös laskujenkin maksaja jyrätään kuulumattomiin.
Asioista pitäisi pystyä puhumaan ja sopia jokin järkevämpi menetelmä, esim se että poika ilmoittaisi tulostaan vaikkapa txtarilla ja ei tosiaankaan syöttäisi kavereitaan jääkaapista.
Minusta on aika hupaisaa nämä besserwisser-mammat, jotka närkästyneenä kiukkuavat. Milloin lapset saavat määrätä teillä, tuoda vaikka kuusi teini-ikäistä poikaa syömään teille?
Meillä ei myöskään saa edes minun lapseni edellisestä liitosta tulla sisään, ennen kuin minä olen tullut töistä, vaikka mies olisi kotona.
Samoin ei tule myöskään miehen lapset.
Yhteisillä lapsilla on kotiavaimet ja saavat tulla sisään, vaikka vanhemmat ei ole kotona.
Voimia ap ja pidä pintasi.
Meidän uusperheessä ns. etälapset saavat tulla toiseen kotiinsa jos siltä tuntuu.
Kavereiden tulosta pitää ilmoittaa etukäteen, ja tämä koskee niin lähi- kuin etälasten kavereita.
Kotimme ja jääkaappimme on kaikkien meidän uusperheen jäsenten käytettävissä.
Kannattaisi olla talous kunnossa kun perustaa uusperheen, ettei joka leivänkannikkaa tarvitse vahtia... voi hyvänen aika!
Tämä on minun lapseni koti - miehen lapsen koti on äitinsä luona, sinne menevät lapsilisätkin ja siellä on virallinen osoite.
Onko tuo sinun koti vai sinun ja uuden miehesi koti?
Meilläkin uusperhe. Mutta en voi millään ymmärtää, että mieheni lapsi ei saisi tulla meille niin usein kun haluaa. Se lapsi on mieheni lapsi. Erittäin tärkeä, yhtä tärkeä kuin meidän yhteinenkin. Luettelen kyllä aina hänetkin,kun joku kysyy keitä perheseemme kuuluu.
Saako teillä edellisen liiton lapset tulla ja mennä teillä kuten haluaa (siis sen ikäiset, että yksin pystyvät jo liikkumaan)?
Meillä on hieman vääntöä asiasta, kun itse tahtoisin asiaan säännöllisyyttä ja mies taas on sitä mieltä, ettei voi eikä halua rajoittaa tulemista millään lailla. Itse koen kyllä aikamoisena rasittteena esim. sen, että kun tulen töistä kotiin, en koskaan tiedä onko miehen poika meillä ja tuonut mahdollisesti pari kaveria mukanaan, ovatko tyhjentäneet jääkaapin jne..
Toivottavasti mies pitää lapsen puolta ja haluaa ylläpitää suhdetta, uuden vaimonsa estelyistä huolimatta.
Vaimot vaihtuu, mutta lapset pysyy!
surulliselta lapsen puolesta, että hänen käyntejään isän luona rajoitettaisiin RAHAN takia. Eli siis koska isä maksaa elarit äidille, poika ei saisi käydä toisen vanhempansa luona niin kuin haluaa, koska isä on jo osallistunut pojan kasvatukseen - rahallisesti.
Entä lapsen tunteet? Onko niillä mitään merkitystä? Vai onko raha tässä ainoa asia, jolla on merkitystä?
Puistattavaa.