Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusperheelliset...Ov

Vierailija
05.06.2010 |

Saako teillä edellisen liiton lapset tulla ja mennä teillä kuten haluaa (siis sen ikäiset, että yksin pystyvät jo liikkumaan)?

Meillä on hieman vääntöä asiasta, kun itse tahtoisin asiaan säännöllisyyttä ja mies taas on sitä mieltä, ettei voi eikä halua rajoittaa tulemista millään lailla. Itse koen kyllä aikamoisena rasittteena esim. sen, että kun tulen töistä kotiin, en koskaan tiedä onko miehen poika meillä ja tuonut mahdollisesti pari kaveria mukanaan, ovatko tyhjentäneet jääkaapin jne..

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä mä näin etukäteen ajattelisin, että lapsen/nuoren pitää ilmoittaa, jos tulee "sovittujen vakioaikojen" ulkopuolella.

Vierailija
2/47 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutat itse yksin asumaan. Jos isä haluaa hyvän suhteen lapsiinsa, on hänen ovensa aina näille auki. Jos taas et halua jotain tiettyä syödyksi, niin laita lappu päälle, että näistä tehdään ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kavereita voi tuoda vain, jos siitä sovitaan etukäteen, kysytään lupa. Samoin kuin omien lasten kanssa.

Näin meillä.

Molempien lapsilla samat säännöt.

Vierailija
4/47 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vierailen vanhempien luona ja ikää minulla on 42v. Miksi sitten alaikäisen pitäisi ilmoittaa, jos haluaa tavata omaa vanhempaansa? En todellakaan ymmärrä.

mutta kyllä mä näin etukäteen ajattelisin, että lapsen/nuoren pitää ilmoittaa, jos tulee "sovittujen vakioaikojen" ulkopuolella.

Vierailija
5/47 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa vaivalloiselta ja ahdistavalta elämältä.

Parempi varmaan sopia, että ainoastaan leipää saa tehdä kunnes aikuinen on kotona.

Ap

Ps. Jos miehen lapsen tuloa ei rajoita lainkaan, hänhän voi siis tulla vaikka joka päivä - toisin sanoen, hän asuu meillä ja äitinsä sitten varmaan maksaa elatusmaksut meille ja lapsilisän myös miehelle..

Vierailija
6/47 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkseni miehesi on etäisä, joten lapsen ensisijainen koti on äidillään. Täytyy ilmoitella ja erityisesti, jos tuo kavereita.

Ap, älä välitä näistä kommenteista. Sinä olet teillä toinen aikuinen ja olet tasan oikeutettu määräämään ne säännöt, joilla teillä pelataan. Ei monet biovanhemmatkaan anna esim. tuoda kavereita miten sattuu! Kenenkään etu ei ole, että uusperheessä aikuiset ihmiset jyrätään väkisin omassa kodissaan. Sanavaltaa on oltava ja oikeudenmukaisuus tarkoittaa sitä, että aikuinen on aikuinen ja lapsi on lapsi!

Vierailija
7/47 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todellakaan voi mennä vanhempieni luo tuosta noin vaan, vaan menen kyläilemään ja tietenkin siitä sovitaan hyvissä ajoin.

vierailen vanhempien luona ja ikää minulla on 42v. Miksi sitten alaikäisen pitäisi ilmoittaa, jos haluaa tavata omaa vanhempaansa? En todellakaan ymmärrä.

Vierailija
8/47 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos että meillä ei ole uusperhettä!

Vierailija
9/47 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten tavallaan kyse on vieraasta. Kyllä minäkin menen lapsuuden perheeni luo kylään, en asu heillä, enkä voi vain paukahtaa paikalle. Eri asia voiko kyläilyä suuremmin rajoittaa, mutta kyllä kaikilla on oikeus tietää kuka hänen kotonaan kulloinkin on.

Vierailija
10/47 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyökyttelin päätäni lukiessani viestejäsi=)

mikä huoltaja ja elättäjä lasten äiti muka on, jos lapsi viettää aikansa teillä ja syö.

ja veikkaanpa näin uusperheen äitinä, että huolehdit pääasiassa lastenhoidostakin!

jotain rajoja vaan käyttöön; ei teidän koti mikään majatalo ole!

Vierailija
11/47 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahastahan tässä tietenkin oli kyse.Kun se täysin vieras vei minun ja rakkaan mieheni lapsen suusta leivän. Eihän etäisän lapsi tietenkään saa samoja etuja kuin minun lapseni.

Parempi varmaan sopia, että ainoastaan leipää saa tehdä kunnes aikuinen on kotona.

Ap

Ps. Jos miehen lapsen tuloa ei rajoita lainkaan, hänhän voi siis tulla vaikka joka päivä - toisin sanoen, hän asuu meillä ja äitinsä sitten varmaan maksaa elatusmaksut meille ja lapsilisän myös miehelle..

Vierailija
12/47 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tapansa kullakin.

Ajattelen, että olisi kiva tietää, keitä meillä kulloinkin oleilee. Ja ihan syömisiin varautumisen kannaltakin. Olisi hyvä, jos olisi osannut ostaa oikean määrän kahvipullia kaupassa käydessään...

Omien lasteni isä ei asu kanssamme, eikä yhtään tunnu pahalta ajatella heidän kohdalleen isompana, että soittaisivat/tekstaisivat ensin jos menevät isälleen yllättäen.

Vierailija
13/47 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyökyttelin päätäni lukiessani viestejäsi=)

mikä huoltaja ja elättäjä lasten äiti muka on, jos lapsi viettää aikansa teillä ja syö.

ja veikkaanpa näin uusperheen äitinä, että huolehdit pääasiassa lastenhoidostakin!

jotain rajoja vaan käyttöön; ei teidän koti mikään majatalo ole!

Sellainen mielikuva mulle tulee viestistäsi.

Vierailija
14/47 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan siitä, että tämä on minun kotini ja niinkuin joku kirjoitti, tahdon tietää kuka kodissani milloinkin on. Periaatteessa vaan, jos kerran lapsi voi "muuttaa meille" eikä minun mielipidettäni asiasta kysytä, niin ei tästä taloudesta sen jälkeen enää lapsen äidille mitään makseta. Ap

Rahastahan tässä tietenkin oli kyse.Kun se täysin vieras vei minun ja rakkaan mieheni lapsen suusta leivän. Eihän etäisän lapsi tietenkään saa samoja etuja kuin minun lapseni.

Ap

Vierailija
15/47 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

naurettaa ja surkuhupaisaa:)

Toivottavasti ap on provo.

Vierailija
16/47 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran enää ei enää mitään makseta. Miten muuten sinä määräät teidän perheen kaikkia rahahanoja? Ihan mielenkiinnosta kyselen+

Vaan siitä, että tämä on minun kotini ja niinkuin joku kirjoitti, tahdon tietää kuka kodissani milloinkin on. Periaatteessa vaan, jos kerran lapsi voi "muuttaa meille" eikä minun mielipidettäni asiasta kysytä, niin ei tästä taloudesta sen jälkeen enää lapsen äidille mitään makseta. Ap

Ap

Vierailija
17/47 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isän luona kaydä vaan kylässä, mutta kai ap, ja muutkin uusperheen tai perheen ylipäänsä, äidit, ovat oikeutettuja tietämään kuka heillä kulloinkin majailee. Olisi minusta toooosi ahdistavaa, ellen tietäisi omistakaan lapsista, että ovatko kotona vai eivät. Tai kun heidän pitäisi olla isällään, hyppäisivätkin yhtäkkiä ovesta. Siis ilmoittamatta. Katson kyllä että ne viikonloput kun ovat isänsä luona, niin ASUVAT siellä...

Vierailija
18/47 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, uusperheellisten elämä on surkuhupaisaa. Hirvittävän rankkaa. Sen sijaan naurata tämä ei yhtään. Kannattaa toivoa, ettei oma perheesi hajoa. Ap

naurettaa ja surkuhupaisaa:)

Toivottavasti ap on provo.

Vierailija
19/47 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ne tosiaan on tapana maksaa sille joka lapsen elättää. Toki elatukseen kuuluu muutakin kuin ruoka, mutta...

-19

Vierailija
20/47 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ex-lapset 21, 18 ja 12 v., eikä heistä kukaan ilmoittamatta meille tule. Asuvat kyllä samassa kaupungissa ja pystyvät itsekseen liikkumaan, mutta silti kenenkään mieleen ei ole tullut täysin vapaa liikuskeleminen ilman mitään tietoa siitä, kuka tulee.

Ja varsinkin syömisten kanssa, en tajua miten se toimisi, että kaikki nämä isot lapset kävisivät vuorollaan kavereiden kanssa tyhjäämässä jääkaappimme! Miten ihmeessä voisin ikinä suunnitella ruoanlaittoa, jos ikinä ei tietäisi, paljonko syöjiä on ja mitä ostamistani tarvikkeista jääkaapissa on jäljellä?!

Ehkä olen sitten nipo, mutta meidän uusperheessä siis soitellaan etukäteen ja sovitaan, kenen luona ollaan. Ja tämä toimii meidän yhteensä nelilapsisessa uusperheessä mainiosti, vanhemmilla on hyvät suhteet kaikkiin lapsiinsa ja siedetään hienosti toistemmekin lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän