Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko mielestäsi veljelläni oikeus kertoa

Vierailija
04.06.2010 |

lapsilleni asioita heidän ukista (meidän isästä)

jotka tapahtuivat ennen heidän aikaansa eli meidän lapsuudessa?

Minusta se on väärin. Antaa lasten muodostaa oma mielipide.

Vaikka ukki olikin väkivaltainen, alko maistui.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin asiaa toisesta näkökulmasta: Kun olin lapsi ja nuori, äiti kertoi lapsuutensa kurjia kokemuksia minulle. Ahdistuin niistä kovasti, surin ja mietin, varsinkin ennen unen saamista. Tarinat värittivät lapsuuttani ikävällä tavalla. Niinpä olenkin yrittänyt olla kertomatta omia ikäviä muistojani omille lapsilleni, koska heidän tehtävänsä ei ole kantaa minun murheitani.

Vierailija
2/10 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä hänen motiivinsa on kertoa? Ihmettelen miksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä iköisiä lapset ovat?

Vierailija
4/10 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu toki paljon lasten iästäkin. Olisi ok jos tulisi ilmi teini-ikäisten kanssa keskustellessa, teinit esim. kysyisivät lapsuudesta jne. Mutta jso infoa annetaan "tuosta vain" ihan kertomisen ilosta niin ei ole ok.

Ja pienille en kertoisi mitään

Vierailija
5/10 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten on tärkeää kuulla asioista totuus tai ainakin monia versioita. Kyseessä on myös heidän historiansa.

Vierailija
6/10 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun siskoni kertoo lapsilleni siitä, millainen minä olin lapsena. Tosin muistaa asiat ihan eri tavalla kuin minä, mutta mitä siitä, saavat lapset samasta jutusta kaksi eri kertomusta.

Vierailija
7/10 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne siitä tiedosta ainakaan viisastu, pikemminki turhaa joutuu pohtimaan ikäviä.

Vierailija
8/10 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voi kertoa sitten kun ovat aikuisia. Munmielestä lasten harteille ei tarvitse laittaa mtiään ylimääräisiä huolenaiheita tai pahoja asioita

Vierailija
9/10 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

velvollisuus on veljelläsi kertoa isästänne lapsillesi?

Ne lapsethan on sun eikä veljesi.

Vierailija
10/10 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näin on (isä hakkasi mut ja ryyppäsi sikana) niin sitten ei ole. Lapsille ei oksenneta omaa pahaa oloa päälle.

Jos kyse on taas siitä että veljesi kertoo kuinka jouluaamuna hänen isänsä oli tehnyt aina aamiaista koko perheelle ja sitten jouluna isä teki sitä ja tätä (mukavaa) niin tottakai on. Kyllähän lapset mielellään kuuntelevat tarinoita tuntemistaan ihmisistä.