Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (610)

Vierailija

Kun olin nuori, permanentit oli muotia, minäkin siis menin kampaamoon ottamaan selllaisen. Minulla on luonnostaan taipuisa tukka ja selitin kampaajalle, että haluan isot laineet, en varsinaisesti kiharaa. Takaraivossani on pyörre hankalassa kohtaa ja kampaaja sanoi huomiovansa sen ohentamalla siitä kohtaa tukkaa.

Lopputulos oli ihan järkyttävä. Tukka oli aivan täynnä pientä kiharaa ja pyörre näkyi selvästi. Kaveri oli kuolla nauruun kun pää oli kun lampaan prrse ja peräreikäkin näkyi. Aloin itkeä, ei tarvinnut maksaa, mutta se ei paljoa lohduttanut.

Nyt naurattaa, silloin ei.

Vierailija

Minulla oli tumman ruskeat hiukset ja halusin tyvivärin ja laitettiin vielä shokkivärillä punaisia raitoja vähän. No, värjäys onnistui ihan kivasti mutta kuivauksen jälkeen puoli otsaa, ohimot ja korvalliset oli ihan värissä. Kampaajaa se ei tuntunut haittaavan..ajattelin etten kehtaa lähteä ulos kampaamosta ja mainitsin asiasta..hän antoi minulle pumpulin jossa oli jotain ainetta millä hinkata..ei tietenkään kaikkea saanut pois ja niin hävetti kävellä kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Muistakaa että kampaaja on korvausvelvollinen jos menee ihan pieleen työ. Kannattaa sanoa joko heti tai viimestään seuraavana päivänä vaikka soittaa ja sanoa asiasta. Itse sain uudet raidat pilalle menneiden takia ilman että piti ne maksaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Muistakaa että kampaaja on korvausvelvollinen jos menee ihan pieleen työ. Kannattaa sanoa joko heti tai viimestään seuraavana päivänä vaikka soittaa ja sanoa asiasta. Itse sain uudet raidat pilalle menneiden takia ilman että piti ne maksaa.

Niin siis suomeksi sanottuna sait ilmaiseksi/veloituksetta raidat :DDD 

Vierailija

Menin nuorena opiskelijana ystäväni suosittelemaan kampaamoon, jossa työskenteli vain itse yrittäjä. Varaamaani aikaan saavuttuani ihmettelin, kun kampaaja istutti minut tuoliin samalla, kun hän näytti olevan vielä täydessä työn touhussa viereisessä tuolissa istuvan asiakkaan kiharoiden laiton parissa. No, ajattelin että jospa se kohta valmistuu ja kampaaja keskittyy täysillä hiusteni värjäykseen.

Lopulta kävi niin, että kampaaja juorusi koko ajan toisen asiakkaan kanssa ja jäi vielä laittamaan hänen hiuksiaan minun jälkeeni. Poukkoili edestakaisin laittaen välillä väriä minun hiuksiin ja sopivassa välissä kiharoita kaverille. Olimme sopineet hiusvärin (ruskean sävy) värikartasta ja sekaan tummempia raitoja, mutta lopputuloksena hiukseni olivat kauttaaltaan mustat, eikä raitojakaan erottanut. Liekkö sitten unohti värin liian pitkäksi aikaa hiuksiin juoruilun ohessa.

Parasta oli, että kun huomautin lopuksi kampaajalle, ettei väri ollut sitä mitä sovittiin, enkä pitänyt siitä, niin tämä kampaaja kavereineen rupesivat kilpaa väittämään vastaan, että miten musta on ihan hyvä väri ja käy minulle. Sain hinnasta alennusta, nykyisellään en olisi kyllä maksanut mitään..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Niin siis suomeksi sanottuna sait ilmaiseksi/veloituksetta raidat :DDD 

sinäkin tajusit, hyvä!

Epäpätevää

Kävin kampaajalla, olin varannut ajan leikkausta ja raitoja varten.
Kerroin mitä haluan (sama malli kun nyt, mutta siistitään latvat ja raidat.
Saattoi häivähtää mielessä että miksi alkoi ensin leikkaamaan, mutta kai jokainen tavallaan..

Leikkasi siinä ja tapojeni vastaisesti otin jonkun lehden enkä kiinnittänyt huomiota sen kummemmin.
Koko ajan kampaaja hölisi jonkun tuttunsa kanssa, joka oli siellä lapsilaumansa kanssa.

Ja sitten jossain vaiheessa huomasin mitä saksiensa kanssa puuhaili:
Otsatukka oli leikattu ”alkamaan” keskeltä päätä!
Aivan järkyttävän näköinen ja käsittämätön ratkaisu, eikä todellakaan aiemman mallin mukainen lyhennys!

Kysyin missä raidat, ja vastasi ettei sellaista ole merkitty varauskirjaan: ”et sä semmosta ole sanonut!”
Sanoin, että virhe on teidän, siitä ei ole epäilystäkään.
Ehkä toisaalta vain hyvä, ettei raitoja tuolla Tehty, ties mikä olisi ollut tulos..
Paskan saa pyytämättäkin.
Onneksi hiukset kasvavat, mutta oli kyllä kauhea ja järkyttävän ammattitaidoton kampaaja.
Lienee turha sanoa, etten samaan puljuun astu enää ikinä ja epäsuosittelen kaikille kysyjille.

Vierailija

Näihin vuosiin mahtuu...
Värjäys...raitoja kolmella värillä.
Kaksi naista laittoi, yksi väri loppu kesken.
3 tuntia aikaa. Lopputulos hirvee.

Tukan koko värjäys, blondi. Kestoväri, niin vetyberoksiidillä...voimakkaammalla.
Tulos kusenkeltainen ja niskaan palojälkiä.
Korjaus epäonnistui. Sain ilmasena.
Hattu päässä viikko ja luottokampaaja korjas normaaliksi.

Leikkaus /muotoilu...näytin mallista kuvan edestä sivulta ja takaa. Joo onnistuu....tulos kynitty epämääränen kananperse.

Juhliin meno ...leikkaus hiuksiin, toinen korvallinen jäi keskeneräiseksi.
Uudestasn kääntyä ja mennä korjauttamaan.

Oppilastyönä hiustenleikkaus....ei tullut yhtikäs mitään....opettaja leikkasi lopulta.

Vierailija

Minun kampaamo on oma kone. Karmein kokemus:
Koneen terä hajosi kesken ajon. Yritin ajaa hiuksia kolmella höylällä mitkä tylsyi melkein samantien. Lopputulos oli että hiustuppoja päässä ja pää täynnä haavoja.

Sirpa-

Itse en voi sietää näitä nykyajan kampaajia jotka  suututtaa välillä asiakkaita suoruudellaan kun uskaltaa puhua "kielletyistä asioista"  Tullaan "iholle" ja ehdotellaan jotain sateenkaarikampausta vaikka asiakkaana puhun ihan muuta. Tuo narsistinen käytös on osaltaan vähentänyt omaa kampaamolla käymistä. Onneksi tavallisiakin kampaajia on Helsingissä. 

Vierailija

Kävin yhdessä kampaamossa eräällä virolaisella tekijällä joka osasi mm. tehdä kerran todella upeat kaksiväriset vaaleat raidat hiuksiin joissa oli puoliksi omaa väriä ja puoliksi sävytettyä eli latvaosa. Hän osasi myös leikata todella hyvin.

Kerran menin sitten samaan kampaamoon kun piti nopeasti saada leikkaus. Vastassa oli noin keski-ikäinen nainen. Kasvatin hiuksia ja halusin huonot pois. Hartiapituisesta tukasta lähti niin paljon, että tukka oli polkka. En sanonut mitään ja lähdin pois.

Ihmetyttää lähinnä se kampaajien rakastama myytti, että kasvattaessa hiukset pitää tasoittaa joka kahdeksas viikko. Noudatin tuota noin 20 vuotta jolloin polkka kasvoi tuohon hartiamittaan. Sitten olin leikkaamatta pitkään paitsi otsiksen suhteen ja kohta tukka oli paljon pitempi.

Nyt se on BSL eli ulottuu rintaliivien hakasiin. Leikkaan nykyään useimmiten itse Youtube:n ohjeilla ja hiustenleikkuusaksilla joilla saa hyvän tasoituksen ja kerroksia. Ymmärrän kyllä, että hiukset haaroittuvat jos niitä ei leikkaa, mutta kenellä on varaa maksaa joka toinen kuukausi 30 euroa siihen, että kampaaja nipsaisee sen omasta mielestään sentin pois ja asiakas saa aina riskeerata saavutetun hiustenkasvun? Mieluummin käytän rahan 2 krt/vuosi vaalennukseen ja sävytetyn osan freesaamiseen.

Sori hieman OT.

Vierailija

Pakko tuoda myös hieman miesnäkökulmaa peliin kaameasta parturikokemuksesta.

Noin 10 vuotta sitten menin kaverin suosittelemana hiljalleen suomeen rantautuneeseen miesten parturiketjun liikkeeseen. Olin ajatellut, että ottaisin samalla myös amerikkalaisen parranajon.

Hieman yllätyin jo kun saavuin sisään, että täällä ei siis olekaan miesparturit leikkaamassa miesten hiuksia niin kuin olin kaveriltani kuullut. Neljä tuolia viidestä tyhjänä ja vain yksi nainen leikkaamassa asiakasta.

No ei kai siinä mitään, kaipa ne naisetkin samalla tavalla leikkaavat, ajattelin.

"Oota siinä sohvalla, kohta tulee toinen leikkaaja" sanoi tämä leikkaava minulle. Ei mitään terve, päivää yms. edes siihen alkuun.

No kohta tuli toinen leikkaaja ja selkeästi suoraan ulkoa röökiltä, sellainen tribaalitatskattu pimatsu jolla itsellään pinkki-musta kananpersekampaus  mallia "unelmahäät".

"No mitäs sulle?"

-Tota hiusten leikkaus ja amerikkalainen parranajo.

"Ei voida nyt ajaa sun partaa, kun ei oo meitä koulutettu"

-Öööö... ok. No leikataan sitten vaan. Oisko teillä jotain malleja, niin voisin katto vähän, että minkälaista?

"Ei oo, kun ei leikata malleista.

-Okei. No jos mää äkkiä katon vähän mun puhelimesta jotain mallia. Kaivoin googlesta kuvan ja näytin, että tuollainen.

Hyvä jos vilkaisi kuvaan ja alkoi saksimaan. Painotin vielä, että ei missään nimessä alle 5 cm lyhyempää tukkaa. Malli oli siis aika pitkälle "Sid Vicious"-tukka mikä oli tähtäimessä.

No ei mennyt ihan putkeen se. Mimmi veteli koneella sen sellaiseks sivuilta sileeks ja päältä sentin mittaiseks rauhanturvaajamalliks alta aikayksikön, että en kerennyt kissaa sanoa.

Voi h****tti, että v*tutti ihan älyttömästi. Sain sentään sanottua suoraan, kun kysyi, että onko sellainen kuin pitää, niin että ei ole. Annoin aika kattavan palautteen jo ihan asiakaspalveusta lähtien, että missä meni homma v*tuiks saati sitten itse työn jäki!

Koko kesän sain kuulla kavereilta kuittailua, että "ootko päässy iltalomille?"

Silloin, otti pattiin, nyt jo vähän naurattaa.  

Vierailija

Oma kauhein kokemukseni sattui joskus 10 vuotta sitten. Työni oli määrä alkaa 9 joten varasin hiustenleikkuuajan kello 8. 20-30 minuutissa onnistuisi hyvin hiuksien leikkaus samalla tutulla kampaajalla ja jäisi aikaa mennä töihin.

Kun saavuin kampaamoon minulle ohjattiin nuori ulkomaalaistaustainen (harjoittelija?). Kun alkoi käsittelemään tukkaa niin kesti, kesti ja kesti. Ei ollut kelloa eikä ollut puhelinta mukana jolla olisin voinut seurata ajan kulumista. Muistaakseni jopa torkahdin. Kun vihdoin valmistui niin aikaa oli kulunut 90 minuuttia!

Lisäksi kampaus oli aivan järkyttävän surkea. Edestä oli leikannut melkein siilitukaksi kun taas takaa ei ollut edes koskenut mihinkään. Näytin ihan kuin joltain Juice Leskiseltä tai Jooe Ruonansuulta. Lisäksi tämä "kampaaja" purskahti nauruun kun huomasi millaisen tukan oli minulle hoitanut. Aivan järkyttävän amatöörimäistä ja törkeää.

En mennyt sinne enää ikinä...ja se paikka meni muuten konkurssiin vähän ajan päästä mitä en ihmettele.

Linda #1

Sirpa- kirjoitti:
Itse en voi sietää näitä nykyajan kampaajia jotka  suututtaa välillä asiakkaita suoruudellaan kun uskaltaa puhua "kielletyistä asioista"  Tullaan "iholle" ja ehdotellaan jotain sateenkaarikampausta vaikka asiakkaana puhun ihan muuta. Tuo narsistinen käytös on osaltaan vähentänyt omaa kampaamolla käymistä. Onneksi tavallisiakin kampaajia on Helsingissä. 
Tuosta iholle tulemisesta: minulla on parikymmentä vuotta sitten loppunut kolmen vuoden uskollinen asiakkuussuhde yhteen helsinkiläiskampaamoon, koska kampaaja, paikan perustaja ja omistaja, alkoi sen viimeisen käyntikertani aikana kyselemään minulta kaikenlaista henkilökohtaista, mm. seksielämääni liittyviä asioita. Olin pöyristynyt. Pystyin vain sanomaan, että en halua puhua siitä. Vaikka kampaaja lopettikin aiheesta puhumisen, niin minun luottamukseni häneen se rikkoi.
Tuli mieleen, että hän on jonkinsortin kiltillä ulkokuorella varustettu juoruakka, joka kertoo kaiken kuulemansa eteenpäin heti, kun mahdollisuus koittaa. Minulla meni maku häneen sen sileän tien.

En voi sietää sitä, että asiakaspalvelija alkaa "kaveeraamaan" liikaa ja utelemaan asioita, jotka eivät millään muotoa liity minun hiuksiini tai ylipäätään hänen työhönsä. En maksa sellaisesta.

Yleisistä asioista voi kyllä puhua mielin määrin, kuten esim. säästä, päivän uutisista ym. maailmannenosta, mutta liika iholle tuleminen on ehdoton ei minulta.
En minäkään ala kampaajatuoliin istuutuessani kyselemään kampaajaltani että mitäs ehkäisyä hän mahtaa käyttää tai että onko hän ollut pitkäänkin saman kumppanin kanssa parisuhteessa.
Maalaisjärkeä kannattaa käyttää, jos sitä vain on suotu. Pieni etäisyys on asiakaspalvelutyössä aina parempi vaihtoehto kuin liika kontaktin ottaminen.

Vierailija

Minulle on käynyt tämä sama juttu kahdella eri kampaajalla:
Pyysin tosi ohuita aurinkoraitoja ilman selkeää tyvikasvua, eli ns. babylights. Sain tökeröt palkkiraidat, jotka alkoivat 2cm tyvestä, eli kuin olisi valmiiksi tyvikasvu. Valitin työn jäljestä välittömästi ja molemmilla kerroilla kampaaja yritti hieman korjailla jälkiään, mutta ei onnistunut täysin. En mennyt toiste kummallekaan kampaajalle.

Tämän takia käyn entisellä kampaajallani 350 kilometrin päässä. En jaksa loputtomiin testailla näitä nykyisen asuinpaikkakuntani kymmeniä amatöörejä, joiden joukosta pitäisi löytää se yksi helmi.

Vierailija

Luottokampaaja n. 8vuotta, muutti toiselle kadulle, vieressä toinen kampaamo. Kävin siellä uudella paikalla pari kertaa, huomasin että työnjälki hutasten tehtyä... kiire , ei ollut enää
aikaa leikata huolella. Ahneus...nopeasti paljon asiakkaita, syystä työnjälki huono.

On sattunut hyviä ja napakkaotteisia kampaajia matkanvarrella harvoin.
Vertaa ulkomaalaisiin kampaamoihin, niin täällä vasta harjoitellaan.
Ammattitaitoisia löytyy harvoin

Juoruaminen näkyy olevan se juttu, ei keskitytä työhön ja asiakkaan kuuntelutaito...
tuputetaan sitä omaa mallia, kun muuta ei osata.
Jännityksellä nykyään menen...ei oo luottokampaajaa...
Koronatukan leikkuuta olis, katellut kampaamoja.

Vierailija

Kerran menin satunnaisesti valitsemaani kauppakeskuksessa sijaitsevaan kampaamoon. Kampaaja oli todella omituinen, hän pesi hiuksiani kuin raivon vallassa, oikein nyhti ja repi ja kiskoi väkivaltaisesti hiuksiani. Olin nuori ja arka enkä oikein uskaltanut valittaa, vähän kai voihkaisin välillä. Hiukset leikkasi ihan Ok mutta outo kokemus silti.

Muah

Sirpa- kirjoitti:
Hä?! Oikeestiko joku haluaa vielä sateenkaarivärejä hiuksiinsa vuonna 2020?? Nehän oli muodissa joskus 2016, ekoja näin jo vuonna 2009 netissä...ainakin suuressa maailmassa: Englannissa, Usassa, muualla Euroopassa, Aasiassa, Australiassa oli niihin aikoihin kunnon rainbow hair-villitys.

No, Suomeen kaikki saapuu aina viiveellä... 😂

Muah

Muah kirjoitti:
Sirpa- kirjoitti:
Hä?! Oikeestiko joku haluaa vielä sateenkaarivärejä hiuksiinsa vuonna 2020?? Nehän oli muodissa joskus 2016, ekoja näin jo vuonna 2009 netissä...ainakin suuressa maailmassa: Englannissa, Usassa, muualla Euroopassa, Aasiassa, Australiassa oli niihin aikoihin kunnon rainbow hair-villitys.

No, Suomeen kaikki saapuu aina viiveellä... 😂

Ei tarvii ku googlettaa "rainbow hair 2009" niin niitä näkyy. 😂

Dorothy

Vierailija kirjoitti:
Minulla oli tumman ruskeat hiukset ja halusin tyvivärin ja laitettiin vielä shokkivärillä punaisia raitoja vähän. No, värjäys onnistui ihan kivasti mutta kuivauksen jälkeen puoli otsaa, ohimot ja korvalliset oli ihan värissä. Kampaajaa se ei tuntunut haittaavan..ajattelin etten kehtaa lähteä ulos kampaamosta ja mainitsin asiasta..hän antoi minulle pumpulin jossa oli jotain ainetta millä hinkata..ei tietenkään kaikkea saanut pois ja niin hävetti kävellä kotiin.

Juuri loppui oma kahden vuoden kampaajasuhde tähän samaan. Käyn kerran kuussa värjäyttämässä tyvikasvun. Lähdin puoli otsaa ja posket ruskeina, minulla on rillit, niin en kyllä huomannut asiaa ennen kuin hississä!
Lisäksi kun kampaajat aina sanovat, että ovat vähän niin kuin terapeutteja, niin minä olen kahdelle viimeiselle kampaajalle toiminut terapeuttina. Kuunnellut loputtomasti kaikki heidän murheet ja ongelmat. Enää en kyllä kuuntele, enkä puhu.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat