Toisenlaiset frendit (YLE)
Aivan ihana ja elämänmakuinen sarja! Ja jo nyt loppui! Toivottavasti näemme sympaattisten kaverusten elämää vielä jatkossakin!
http://tv1.yle.fi/ohjelmat/asia/toisenlaiset-frendit
http://areena.yle.fi/haku//uusimmat/hakusana/toisenlaiset+frendit
Kommentit (77)
että tosiaan näkee miten turhaan asuntolan tuloa naapurustoon pelätään
Mä en tykännyt ja en tosiaan ollut ainoa, että ne pykäs sen asuntolansa tänne Marjaniemeen. Tasasin välein niillä on jotain ihme avoimien ovien päiviä minne naapurit on myös tervetulleita, mutta ei oo kyllä tullut mieleenkään että menisin ja nyt ton ohjelman jälkeen vielä vähemmän. Mä en pystyis pitämään pokkaa, ne on ihan koomisia, mun mielestä julma ohjelma. Miksi vammasista tehdään naurunalaisia?
halaamisyrityksillään pahan kerran. En halua katsoa tuotakaan sarjaa.
Toki nauratti monta kertaa sarjan aikana, mutta tippa linssissä välillä ja ehdottoman hyväntahtoista naurua.
En ymmärrä, miksi jättää menemättä avoimien ovien päivänä?
Mun mielestä äärettömän hieno sarja, ja asukkaat ovat todella ihania, sympaattisia ja arvokkaita ihmisiä.
Mä en tykännyt ja en tosiaan ollut ainoa, että ne pykäs sen asuntolansa tänne Marjaniemeen. Tasasin välein niillä on jotain ihme avoimien ovien päiviä minne naapurit on myös tervetulleita, mutta ei oo kyllä tullut mieleenkään että menisin ja nyt ton ohjelman jälkeen vielä vähemmän. Mä en pystyis pitämään pokkaa, ne on ihan koomisia, mun mielestä julma ohjelma. Miksi vammasista tehdään naurunalaisia?
Kauhea asenne sulla! :( Kehitysvammaiset on sulle koomisia etkä pystyisi pitämään pokkaa? Näkee tosiaan miten suvaitsematon ja ilkeä ihminen olet. Ihanaa, että pitävät avoimien ovien päiviä; eipä ihme, ettei sulle ole tullut mieleen mennä. Saattaisihan siinä omat v-mäiset ennakkoluulot alkaa murtumaan ja sellaiseen vaaraan ei voi missään nimessä altistua.
Toivoisin että omassa lähipiirissäsi olisi tai lähipiiriisi tulisi kehitysvammainen. Ehkäpä alkaisit suhtautumaan asioihin hieman aikuisemmalla tavalla jos oma kehitysvammainen lapsesi joutuisi kohtaamaan kaltaistesi pahojen ihmisten inhottavia asenteita.
Kehari on ihana ja gazalainen on kaikkien kaveri...
Onks se niin hirveetä jos sanoo asiat suoraan? Mun mielestä ne oli koomisia, en voinut muuta kuin nauraa kun se yks veti siellä ruohikolla sitä "flamenkoa".
Mä todellakin pysyttelen mielummin kotona kuin että lähden paikalle nauramaan.
Ok, olen hirveä ihminen :)
Mutta en ikinä ole vielä toivonut kenenkään saavan kehitysvammaista lasta, se ero meillä on ja luojalle siitä kiitos!
Lähtöisin itseään varmasti mitä empaattisimpana ja laajakatseisimpana pitävältä ihmiseltä.
sinä joutaisit johonkin laitokseen..
Onks se niin hirveetä jos sanoo asiat suoraan? Mun mielestä ne oli koomisia, en voinut muuta kuin nauraa kun se yks veti siellä ruohikolla sitä "flamenkoa". Mä todellakin pysyttelen mielummin kotona kuin että lähden paikalle nauramaan. Ok, olen hirveä ihminen :) Mutta en ikinä ole vielä toivonut kenenkään saavan kehitysvammaista lasta, se ero meillä on!
Sanot asiat suoraan? Kuule, eiköhän tällaisesta anonyymina kirjoittelusta ole suoraan sanomiset hyvin kaukana. Helppohan se on täällä naureskella kasvottomana "koomisille" kehitysvammaisille ja irvailla naapurustoon tulleen asuntolan avoimien ovien päiville.
Eiköhän sullakin se hymy hyytyisi ja koomisuudet unohtuisi, kun omaa kehitysvammaista lastasi tai vaihtoehtoisesti esim. puolustuskyvytöntä sisarustasi kohdeltaisiin tavalla, jolla itse olet käyttäytynyt.
No, kukin saa kyllä ansionsa mukaan: eiköhän se karma vaani sinuakin varjossasi.
Onks se niin hirveetä jos sanoo asiat suoraan? Mun mielestä ne oli koomisia, en voinut muuta kuin nauraa kun se yks veti siellä ruohikolla sitä "flamenkoa". Mä todellakin pysyttelen mielummin kotona kuin että lähden paikalle nauramaan. Ok, olen hirveä ihminen :) Mutta en ikinä ole vielä toivonut kenenkään saavan kehitysvammaista lasta, se ero meillä on!
Sanot asiat suoraan? Kuule, eiköhän tällaisesta anonyymina kirjoittelusta ole suoraan sanomiset hyvin kaukana. Helppohan se on täällä naureskella kasvottomana "koomisille" kehitysvammaisille ja irvailla naapurustoon tulleen asuntolan avoimien ovien päiville. Eiköhän sullakin se hymy hyytyisi ja koomisuudet unohtuisi, kun omaa kehitysvammaista lastasi tai vaihtoehtoisesti esim. puolustuskyvytöntä sisarustasi kohdeltaisiin tavalla, jolla itse olet käyttäytynyt. No, kukin saa kyllä ansionsa mukaan: eiköhän se karma vaani sinuakin varjossasi.
Huhhuh..mistä näitä idiootteja sikiää?
Kerro sinä. Olet ilmeisesti ihan samasta paikasta lähtöisin.
Ne on koomisia ja sillä selvä, huvittavaa sakkia. Sä voi itkeä tai sääliä niitä, ihan sama mulle, mä niitä katsoessani nauran.
tää Ylen Toisenlaiset frendit oli tosi virkistävä sarja ja tarjosi varmasti kaikille ajattelemisen aihetta.
En ymmärrä tämän edellä naureskelevan ja siitä vielä ylpeän asennetta ollenkaan. Eikö sun mielestä kehitysvammaisiin voisi suhtautua ihan vain ihmisinä, ilman naureskelua, säälimistä tai itkemistä? Kaikki nää oli muuten sun itsesi käyttämiä sanoja, jotka kertoo hyvin paljon sun ennakkoluuloistasi. Mä en ainakaan tunne tai tee mitään noista luetelluista heitä katsoessani. Sulla taitaa totta tosiaan olla jonkinlainen asennevamma? Ainakin tunnekylmä lapsuus kun olet noin pahasti kieroon kasvanut?
se yksi niistä oli salkkareissa se yks mikä se nyt oli roolinimeltään,,Roosa.
Joo. :) Sanna Sepponen oikealta nimeltään. On yksi sarjan keskeisistä hahmoista.
Mitähän pahaa ne vammaset on siellä teidän hienostokulmilla aiheuttaneet? Paitsi tietysti muistuttaneet epätäydellisyydellään, että maailmassa on muutakin kuin merkkilaukkuja ja botox-huulia.
Oletko muuten hetkeäkään funtsinut olisiko sulla jonkinlaista asenneongelman poikasta? Miksi kaikki valtavirrasta poikkeava olisi naurettavaa? Miksi vammaisista ei saisi tehdä ohjelmaa kaikkine koomisuuksineenkin? Onhan tavallisetkin ihmiset usein koomisia.
tää Ylen Toisenlaiset frendit oli tosi virkistävä sarja ja tarjosi varmasti kaikille ajattelemisen aihetta. En ymmärrä tämän edellä naureskelevan ja siitä vielä ylpeän asennetta ollenkaan. Eikö sun mielestä kehitysvammaisiin voisi suhtautua ihan vain ihmisinä, ilman naureskelua, säälimistä tai itkemistä? Kaikki nää oli muuten sun itsesi käyttämiä sanoja, jotka kertoo hyvin paljon sun ennakkoluuloistasi. Mä en ainakaan tunne tai tee mitään noista luetelluista heitä katsoessani. Sulla taitaa totta tosiaan olla jonkinlainen asennevamma? Ainakin tunnekylmä lapsuus kun olet noin pahasti kieroon kasvanut?
Ai mä olen ainoa joka on sitä katsessani nauranut? Luepa vähän tarkempaa.
On se kumma kun sä olet se joka päättä millä silmällä sitä sarjaa saa katsoa, mä en kysy sulta mikä mua huvittaa tai itkettää ja sä et millään voi mun ennakkoluuloista tai asennevammoista tietää näiden tekstien perusteella yhtään mitään.
Täällä joku toivoo syntyvän kehitysvammaisia ja toivoo että joku saa kehitysvammaisia lapsia ja sä et korvaas lotkauta sille vaan takerrut siihen että mua niiden jutut huvittaa ja naurattaa.
Kuka täällä onkaan se kieroon kasvanut.
Ja älä oikeesti yritä näytellä fiksumpaa kun olet, kuvottavaa itsensä korotusta kehitysvammaisten siivellä, sitä sä nimittäin harjoitat.
Jos sä oikeesti olisit niiden asialla, niin sun lähestymistapasi olisi pikkasen ehkä erilainen kuin on nyt!
Sanna sepponen on yhtä älykäs kuin keskiverto lammas.