Helmikuun odottajat?
Yritin tuolta etsiä löytämättä tällaista ryhmää? Onko tosiaan näin, ettei muita helmimammoja ole vielä? Minulla on laskettu aika 6.2. joten olisi kiva saada porukka kasaan tällekin kuulle :)
Kommentit (177)
Mun ilo päättyi nyt sitten rv 5+5 alkaneeseen vuotoon. Kävin kättärillä päivystyksessä, ultrasivat eikä mitään enää löytynyt. Vielä on hCG-testit kesken, eli ilmoittavat minulle jos jostakin syystä hormonit olis vielä nousussa, joka voisi tarkoittaa että alkio piilotteli ultran ajan mutta olis vielä tallella. Mutta näiden menkkojakin runsaampien vuotojen jälkeen ei kyllä taida toivoa kauheesti olla, vaan toi on enemmän sellainen varmuuden vuoksi -tarkistus.
Toivottavasti tässä ketjussa olis nyt huonojen uutisten kiintiö täynnä...
Vaan ottakaapa joku tuo lista hoitoonne, mä nyt en sattuneesta syystä enää viitsis sitä ylläpitää...
Voi ei Zoey :( Tosi ikävä uutinen. Tsemppiä ja voimia!
Kokeilenpa tätä listan päivitystä. Ilmoitelkaa, jos joku on väärin tai puuttuu ja en pahoita mieltäni vaikka joku muu haluaa ottaa listan haltuunsa, jos oon hidas päivittämään.
Esikoiset
*ansu* / 2.2.
mimmu87 / 6.2.
HelmiRouva / ?
Viola84 / ?
dreamer87 / 9.2. / K-HKS : Hämeenlinna
ronja ryövärintytär / 12.2.
Elana / 12-14.2.
perhosia / 13.2.
pearly / 14.2.
La Perla / 14.2.
ekaonni79 / 16.2.
Pautsu / 19.2. : Opiskelija Oulusta, -88 ja -86
Vaapukka84 / 20.2.
Nippe82 / 20.2.
Adalmis / 26.2.
Emppis/ / / :19v, mies 23v.
Kakkoset
Pingu86 / 1.2.
Catharin / 1.2.
Inari/2.2.
Pumppernikkeli / 2.2. / KOS
JN82/2.2./ / : Esikoinen 03/09
Hautomo / 7.2.
Hemmuli / 9.2. : Esikoinen 03/09
puolugga / 10-11.2.
pootykat /12.2./ / :Esikoinen 3,5v
miranna/16.2./ / : Esikoinen 08/09
sonja80 / 16.-18.2. : Esikoinen 03/09
leonna / 18.2.
JohannaAL /18.2./ TYKS: Esikoinen 10/08, 24v, mies 31v, Sairaanhoitaja Turusta
LoruLiisa / 19.2.
kkarpalo / 20.2.
Iines80 / ?
TaiMi / 23.2. / OYS: Esikoinen 03/09
tiina /25.2. / OYS: Esikoinen 04/09
Serene /27.2./ / : Esikoinen 4v
Kolmannet
Äippäliini85 / 4.2.
ellu1980 / 5.2.
Honey / 6.2.
miranda28 / 6.2./ / :Lapset -06 ja -08
tyyne78 / 10.2. / KOS
MiDa / 12.2. / PHKS
bebek2011 / 13.2.
Oonakas / 23.2.
mutsiina/27.2.
Neljännet
ofelia / 6.2.
Darya / 12.2.
marja80 / 13.2.
Viidennet
Miljeera / 7.2.
mixux / 14-18.2.
pirre77 / 23.2. tai 6.2.
Kuudennet
Pomparelli /4.2 / Kätilöopisto
Monesko - tieto puuttuu
sisumami / 6.2.
HelmiRouva / 5.2./ : 30.7.1985 Lähihoitaja Joensuu
Kakkosta odotellaan, eka lapsi 3/09. Laskettu aika on joskus 16-18.2., tarkentunee ehkä sitten neuvolassa. Vähän jännittää, mutta huomattavasti vähemmän kun ekan kanssa. Raskausoireina ei ole juuri mitään, vatsakipuja välillä ja pientä etomista jos syöminen on jäänyt väliin. Ekan kanssa oli pahemmat oireet, mietin jo tässä että saattoiko testi näyttää väärin, mutta tuskin.
Oon vielä kesän hoitovapaalla, ja sitten pitäisi palata mahan kanssa töihin. Ihan kiva mennä sinne vähäksi aikaa ottamaan etäisyyttä kotiäitiyteen. Työnantajan mielestä varmaan vähemmän kivaa..
Huolestuttaa miten pärjään kahden pienen kanssa, mutta oli täällä aika paljon muitakin vastaavassa tilanteessa ja jopa suurperheiden äitejä, se vasta varmaan onkin rankkaa.
Nyt toi ykkönen nykii lahkeesta iltasatua lukemaan, pitää mennä!
oon tosi pahoillani sun puolesta. Toivottavasti teillä tärppää pian uudelleen (tai siis heti kun olette siihen valmiita).
Sonja, toi sun kirjotus vois olla suoraan mun tekstiä :) Varsinkin tosta töihinmenosta.. vain pahoinvointi on mulla toisinpäin, esikoisesta ei ollut kertakaikkiaan mitään mutta nyt etoo tosi paljon.
Niin ja siis oltiin tosiaan varhaisultrassa (130e Kela-korvauksen jälkeen). Löytyi oikeasta paikasta alkio (yksi vain :D) ja sykkivä sydän. Istukka kuulemma "hyvässä paikassa" :)
Ja tänään oli (jo) neuvola, kun oma neuvolatäti jäi nyt sitten kesälomalle. Eipä siellä mitään ihmeellistä: paino, verenpaine, pissatesti ja paljon infoa :D Seuraava kerta onkin sitten lokakuussa!!! Toki tässä välissä on neuvolalääkäri ja ne kaksi "perusultraa" mutta tosi harvassa on kyllä näköjään uudelleensynnyttäjällä noi neuvolakäynnit!
Hyvää juhannusta vaan kaikille!
Hemmuli rv7+1
Meitä on sitten jo kolme, joilla esikoiset syntyny maaliskuussa 09 ja töihinmeno eessä syksyllä. Ihan samat ajatukset täällä siis myös, että kiva käydä vähän tuulettamassa ajatuksia tuolla aikuisten maailmassa :) Vähän kieltämättä mielenkiintoinen tilanne mennä mahan kanssa töihin. Onko teillä lapsille jo hoitopaikat syksyksi?
Meillä on päiväkotipaikka ja oon miettinyt, että otetaanko sitten ihan kokonaan kotiin kun vauva syntyy vai helpottaisko se vauva-arkea jos kävis muutamana päivänä muutaman tunnin siellä leikkimässä. Varmaan riippuu paljon siitä, että miten lähtee sujumaan tuo hoidossakäynti ylipäänsä.
Niin ja ihania uutisia Hemmulilla varhaisultrasta, onnea!
Onpa kyllä vähän noita neuvolakäyntejä. Saapa nähdä miten meillä täällä. Pitää jussin jälkeen soitella itellekin aikaa.
kuinka sama tilanne meillä kolmella on! Meillä mummu hoitaa esikoista syksyn. Tämä oli alunperinkin suunnitelmana, mummu ei vielä tiedä että on vauva tulossa, saattaa toki uumoilla jotain :D Mä oon kyllä kans miettiny että oisko se kätevää jos esikko sitten vauvan tultua olis osa-aikahoidossa päiväkodissa, mutta toki meillä on se (ainakin vielä) innokas mummu lähellä :)
Ja mulle vois päivittää siihen listaan:
Hemmuli / 9.2. / KOS: Esikoinen 03/09, pk-seutu
Päiväkodin tätinä sanoisin, että lapsi hyötyisi jos kävisi päiväkodissa esim. 10 päivää kuussa. Silloin olisi kavereita ja sosiaalista kanssakäymistä ja äiti sais olla vauvan kanssa rauhassa, mutta ei tulis kuitenkaan hirveetä "kuilua" isomman lapsen ja vauvan välille. Hirveen paljon on nähny ja kuullu "miksi äiti jää vauvan kanssa kotiin ja minä joudun päiväkotiin"-tyyppistä juttua. Tämä siis silloin jos lapsi on kokoaikaisessa hoidossa. Mutta jokainen toki tekee itse päätöksensä ja tuntee lapsensa parhaiten jne, mutta sanoinpahan nyt kuitenkin mielipiteeni :).
Omaan napaan ei sen kummempaa. Viikonlopuksi pitäisi lähteä Rukalle mökkeilemään. Tää flunssa ei ota laantuakseen joten saapa nähdä mitä tästä tulee. Nyt on ainakin ihan karsee olo ja pitäis muka pakatakin vielä x_X.
Hauskaa juhannusta kaikille!
Adalmis ja möttönen 4+6
Ilmoittaudun mukaan, testin tein eilen ja LA olisi niin sanotusti 16.2 suunnilleen. Ens viikolla lääkäriin aika varattava :)
Meillä on jo ennestään 10kk poika :)
...täällä odotellaan myös, laskettu aika 2.2.2011.
Raskausviikkoja tällä hetkellä 8+1.
Pahoinvointi on kuluneella Juhannusviikolla alkanut nostaa päätään. Vielä en ole "Pandoran lipasta" avannut ja yökännyt, mutta muuten olo on todella etova. Ensimmäisessä raskaudessa (esikonen nyt 1v 3kk) pahoinvointi kesti viikot 8-17 ja oksensin yötäpäivää. Painoa tippui 12 kg ja Naistenklinikka tuli jo etukäteen tutuksi nesteytyksen merkeissä. Kumpa ei samaa tarvitsisi nyt käydä läpi... Toisaalta, lopputulos on kyllä niiiiiin ihana, että voisin seisoa tämän 9 kk vaikka päälläni :).
Hyvää keskikesää kaikille mammoille & leppoisaa odotusta! JN
Oon miettinyt tuota jatkuvaa palelua...ja ajattelin, että ainakin sanotaan, että esim. ruokailun jälkeen "kaikki" veri siirtyy ruoansulatukseen, eli vatsalaukkuun yms.
Näin alkuraskaudessahan verenkierto lisääntyy, ja varsinkin tuolla kohdun puolella, ja kun kohtu kasvaa, ja verimäärä lisääntyy (niin kuin tekee tietysti koko raskauden ajan)...jne jne...
Voisi olla, että palelu liittyy tähän, ennen kuin verimäärät on saatu kohdalleen, tai jotain.
Tää nyt oli tällasta epämääräistä pohdintaa, toivottavasti yhtään ymmärsitte, mitä YRITIN selittää.
Onkos teillä ollut epämääräistä hitautta/kömpelyyttä. Musta ainakin tuntuu, että lyllerrän, vaikkei vatsa vielä haittaakaan. Kaikki tapahtuu puolet hitaammin, ja tavarat putoilee käsistä, kolhin kaikkea.
Olen kuin norsu posliinikaupassa, kakki entinen ketteryys (jos sitä on ollutkaan), nopeus ja reaktioherkkyys on tipotiessään.
Vai onko tämä oire jostain paljon vakavammasta, kuin raskaudesta?
Rv 7+4 tai jotain sinne päin
Hei!
Meitähän onkin paljon:)
Minulla laskettu aika tällä hetkellä 12.2. Kävin varhaisultrassa ja ihan hyvältä näytti, eli pikku sydän löi ja kokoakin oli jo tullut.
Ensi torstaina eka neuvola. TTÄllä hetkellä menee raskausviikot 7+3
Asutaan Helsingissä miehen ja 3 1/2 -vuotiaan pikku prinsessan kanssa.
Kiva tavata teidät kaikki!
Väsynein juhannusterveisin
Pooty
Piiiitkästä aikaa taas Vauvalla - esikoinen on jo 4-vuotias ja plussa pätkähti viime viikolla!
Helmikakkosen laskettu aika on menkoista 27.2. Neuvolaa en ole vielä varannut, esikoisesta sain ekan ajan vasta viikolla 9+ joten ajattelin ettei kiirettä, mutta ajat ja tavat lienevät jo muuttuneen...? Takana meillä on yksi keskenmeno.
Oireita piisaa, väsymys on todellakin sanoinkuvaamaton ja rinnat turvoksissa & kipeät.
Elämäntapamuutoksiin...mun täytyy ainakin alkaa syömään terveellisemmin ja lisätä liikuntaa. Paino on noussut miehen kanssa ollessa, kun entinen työ kuntosalilla jäi :/ Juo en ollenkaan, joten siitä ei huolta.
Vilkutukset vielä kaikille :)
Serene & Paapi 4+6
täytyy nyt kertoo kun suurimmasta surusta päässy yli miltei.. mulle tuli keskenmeno viimeviikolla. Elikkäs täytyy mennä tonne haaveilijoiden puolelle takas.. Tsemppiä kaikille!
Täältä löytyy myös yksi helmimamma päivällä 6.2.!
Oon kahden lapsen äiti (tyttö 2006, poika 2008) ja nyt sitten kolmatta pukkaa... Yllätyksellisesti tosin, mutta näin ensishokista selvinneenä tämähän on hyvä juttu! :)
miten te äidit, kenellä on lapset ns. lyhyellä ikäerolla ootte saanu arjen rullaamaan uuden tulokkaan tullessa kuvioihin? Meillä esikoinen tosin kerkeää täyttää hyvällä tuurilla 2v (1/2009), mut silti kyselisin jo näin etukäteen ihan käytännön vinkkejä!? ;)
Itsellä tuli esikoisen ja toisen lapsen väliin 1v3kk ikäeroa, ja pelkäsin aivan hulluna että mikä show siitä syntyy... Mutta itseasiassa alku meni paremminkin kun koskaan olisin uskonut; molemmat nukkui päiväunia samaan aikaan ym, joten jäi kuitenkin sitä aikaa itsellekin. Vauva-aika oli mielestäni huomattavasti helpompi verraten vaikka tähän päivään ( iät nyt 2v5kk ja 3v8kk) ja huuto, tappelu ja riehuminen on aivan mahdotonta ja välillä TODELLA hermojaraastavaa!!!!;) Nyt kyllä kaipaa sitä vauva-aikaa kun vielä oli suht rauhallista...:) Nyt jännityksellä odotan että mitä tämä kolmas tulokas saa aikaan (la 6.2.), sillä tämän hetken nuorimman ja uuden vaavin välille tulee 3v, ja monilta olen kuullut että se on juuri pahin ikäero mustasukkaisuuden kannalta. Nähtäväksi jää!:)
Zoey ja mym-meli: voi ei! :( voimia..
Mä kävin tk:ssa perjantaina ja testit osoittivat, ettei ole tulehduksia. Oireena mulla siis pistävän hajuinen valkovuoto.. En sitten tiedä voisko tuo johtua siitä, että mulla on näkynyt aikaisemmin papassa kondyloomaa. Luultavasti se ei vieläkään ole parantunut, koska talvella ei vielä ollut ihan puhdas näyte. Mutta postitiivista kuitenkin, ettei emätintulehdusta ollut.
Mä ootan jo kovasti ekaa neuvolaa! :) Oon sillon rv 7+5.. Voiskohan ne jo tuossa vaiheessa koittaa sydänäänien kuuntelua?
...ja toivottavasti tällä palstalla vielä tavataan...
Mun tiedot listalle:
Laskettu aika: 18.2 (?)
Esikoinen 10/08
Oma ikä 24v, mies 31v
Synnäri: TYKS (Ikävä kyllä. Viitsisiköhän lähteä Saloon synnyttämään?)
Sairaanhoitaja Turusta