Mikä oli se nimi, jonka sinä olisit lapsellesi antanut, mutta miehesi ei suostunut?
Kommentit (61)
käpysin ei kuulosta paljoa paremmalta, ehkä sun pitäisi kysyä juuri sen maalaisilta missä asut.
olisko lapsen nimeksi muutenkaan kauhean kiva kukan nimi? päiväkakkara, rentukka, sinivuokko tai kielo tahi tulppaani?
sitä paitsi c kirjaimen käyttö on ruotsinkielinen taoa, miksi täysin suomenkielinen antaisi nimen angelica? siis se angelica?
oli miehen mielestä liian erikoinen nimi. Tyttärellämme on tuiki tavallinen, kaunis nimi.
käpysin ei kuulosta paljoa paremmalta, ehkä sun pitäisi kysyä juuri sen maalaisilta missä asut.
olisko lapsen nimeksi muutenkaan kauhean kiva kukan nimi? päiväkakkara, rentukka, sinivuokko tai kielo tahi tulppaani?
Se, että se kuulostaa korvaasi oudolta, ei tarkoita sitä että kuulostaisi oudolta mieheni tai minun korvaani. Mieheni ei vain pitänyt siitä nimestä. Tänäkin vuonna 208 tyttöä sai tuon etunimen täällä.
Iida-isoäitini kuoli viikko sen jälkeen kun sain tietää odottavani lasta, mies ei halunnut lapselleen vanhan ihmisen nimeä.
Tyttö sai sitten vaan ensimmäisen ja kolmannen nimen.
Koko 2kk syntymän jälkeen taisteltiin tyttöjemme nimistä. Onneksi minä voitin tällä kertaa ja tytöt ovat nyt Ellen ja Edith, eikä miehen ehdottamat Susanna ja Karoliina!
onnistuneet valitsemaan itsellenne noin viisaat miehet! Aivan karmeita nimiä ketju täynnä.
Ja olihan niitä muitakin ehdotuksia, joista keskusteltiin ja pojankin nimiä pyöriteltiin ennen kuin tiedettiin sukupuoli.
Mutta loppujen lopuksi tytölle tuli nimi, joka oli ehdottamani ja kummatkin siitä pidetään. Yllätyksekseni olikin joillekin jotenkin vaikea nimi, vaikka on aiemmin ollut ihan suomenkielisessäkin kalenterissa ja on hyvin vanha nimi. Mutta vaihtaisi en! :)
Toiseksi nimeksi.
Vielä parin vuoden jälkeenkin kaivelee...
ja Lumikki
Tyttö on tummasilmä senjorita, ja nuo nimet olisivat kyllä hyvin sopineet hänelle. Mutta mies ei suostunut, Salome kuulemma kuulosti maahanmuuttajanimeltä... enkä muista, miksei tykännyt Lumikista.
Loppujen lopuksi onneksi löydettiin sitten nimi, josa molemmat tykättiin, vaikka kyllä siihen aikaa meni pari kuukautta.
5 vuotta sitten... toisaalta, mies lähti ennen kuin tyttö tuli maailmaan ja nyt olen miettinyt, miksi en sitä nimeä antanut...
Salome ja Lumikki Tyttö on tummasilmä senjorita, ja nuo nimet olisivat kyllä hyvin sopineet hänelle.
Kiitä miestäs.
Ei halua ajatella että siro tyttärensä olisi suopursu. :)
jonka nimi on Sinivuokko. Ja kukan nimi on minusta kauhean kiva nimeksi, meillä on tytöillä toiset nimet kukkanimiä (olisin laittanut ekoiksi mutta mies ei suostunut) ja monta on vielä varastossa:)
sitä paitsi c kirjaimen käyttö on ruotsinkielinen taoa, miksi täysin suomenkielinen antaisi nimen angelica? siis se angelica?
esikoisen kohdalla me ei edes keskustelut koko nimestä, se oli päätetty jo alussa ja myös piti.
Mies halusi tytöstä Anna-Sofian, minä Katri Helmen, mistä mies ei pitänyt. Minä en pitänyt Annasta, tuli mieleen yksi tyttö yläasteelta, jolle aina huudeltiin "Anna anna panna". Lopulta päädyimme nimeen xxx, koska appi alkoi hyräillä vauvalle että "xxxx se kahvia keittää kahdella pienellä pannulla" ja katsos perhana, plikka 8 v. pitää kovasti kahvista.
Mä sanoin mikä lapsen nimeksi tulee ja mies sanoi: okei. Mullwe nimet ovat vaan niin paljon tärkeämpiä kuin miehelle. En itse ota kantaa siihen minkälainen auto meille tulee.
piti antaa suomalaisemmat nimet... no, tyttö ja poika ovat ihan nimiensä veroisia (niin kai siinä aina käy :)) ja tyttö (nyt 10v.) sanoi, että onneksi et antanut sitä Henrikaa...
Oli miehestä liian raamatullinen :) Samoin Mikael ei sopinut toiseksi nimeksi juurikin samasta syystä.