Mikä oli se nimi, jonka sinä olisit lapsellesi antanut, mutta miehesi ei suostunut?
Kommentit (61)
Mies ei pahemmin mitään ehdotellut, hänen mielestään minun miettimäni nimet ovat aina olleet hyviä.
mutta ainakin Leevi, Veeti, Kasper, Saku
Loviisa, Pihla
Nyt en pidä kuin Loviisasta, muut nimet ovat menneet "pilalle", kun joillakin karseilla kakaroilla on nuo nimet.
olisi sointunut isoveljen nimeen paremmin.
Nyt on nimet ihan eriparia.
Mutta siis, tytölle Minttu, Josefiina, Aino, Anja, Niia, Sonja, Maikki...
Pojista Nooa tai Jooa, Miska, Ukko..
serkkujani molemmat. saamelaisia. miehen mielestä ne eivät olleet oikeita nimiä.
ensimmäisestä tulee mieleen joku kamala Kristian kouluajalta ja toka on ryssän nimi...
Molemmat ollut aina suosikkejani, mutta kivat nimet lapset saivat kuitenkin :-)
Noista niin moni kuulostaa kissan tai koiran nimeltä.
Mutta meillä ei annettu laittaa nimeä Ilona, koska se kuulostaa lehmän nimeltä (mies maatilalta kotoisin). :)
miehelle tuli mieleen saksalainen suklaa!
Mies ei halunnut sitä tyttärensä nimeksi, kun oli joku ex-kumminkaimansiskontyttöystävänpojanserkunparaskaveri, joka joskus ala-asteella oli miehen kanssa samalla luokalla ja kiusasi miestä. No, se tuli kuitenkin tytölle toiseksi nimeksi sitten loppujen lopuksi.
Toisen lapsen kohdalla oli Meea, jota mies ei olisi halunnut edes harkita (sukupuolta ei tiedetty etukäteen, joten mietittiin molemmille nimivaihtoehdot valmiiksi), koska hänestä se oli liian erikoisen ja vääntämällä väännetyn erilaisen nimen kuuloinen. Loppujen lopuksi hätäkasteen varalta täytettyyn lappuseen tytön nimivaihtoehdoksi kirjoitettiin kuitenkin Meea. Sinällään mä en ole kauheasti edes kysellyt miehen mielipiteitä, joskus alkuun molempien lasten kohdalla kysyin, annoin nimilistatkin miehelle mitä itse olin vaihtoehdoiksi miettinyt - ja sitten mies ojensi ne minuutin päästä takaisin ja sanoi, ettei hän osaa tällaisia päättää, mistä hän voisi tietää mikä on lapselle hyvä nimi. Kun olin aikani yrittänyt miestä saada mielipiteensä kertomaan, päätin nimet itse, kerroin miehelle, ja siinä vaiheessa hän kertoi, ettei halua Petraa (esikoisen kohdalla) eikä Meeaa (kuopuksen kohdalla). No, minä aikani vääntelin ja mietin, keksin uudet nimet, törmäsin sattumalta esikoisen kohdalla sellaiseen nimeen, johon ihastuin heti, ja ilmoitin vain miehelle, että jos tuleva lapsi on tyttö, nimeksi tulee xxx, ja Petra toiseksi nimeksi. Mies sanoi, että okei, selvä sitten. Toisen lapsen kohdalla olin myös päättänyt nimet etukäteen, ja kun poika syntyi, mies epäröi vähän aikaa, että onkohan se nyt kuitenkaan hyvä nimi. Sitten esikoinen, tuolloin 4-vuotias, sanoi, että kyllä se on hänen mielestään hyvä nimi, ja hän ainakin aikoo sanoa pikkuveljeä sillä nimellä, ja mies totesi, että ihan sama, mitä hän tälle akkavallalle muka kuvittelee pärjäävänsä, pitäköön poika nimensä :)
mutta mies ei järkähtänytkään siitä, että tytöstä tulee Matilda.
Nyt tuo 8v. Matilda lopettelee 4 päivän päästä ekaluokkansa=) Nimi on tytön näköinen ja hyvä, että isi piti tiukasti päänsä tässä asiassa.
koska assosiaatio kommari Hertta Kuusiseen ja lehmään
Mies ei lämmennyt vaikka minusta aivan valloittavat nimet. (Emme asu Suomessa eikä mies ole suomalainen)
no osa nimistänne olikin ihan hirveitä esim oosa se kuulostaa ihan åsnalta eli aasilta ja kirjoitetaankin åsa på svenska.
entäs capucine? kahvi?
kyllä meillä sovittiin sellainen et molemmat halusivat sitä
Pojan nimeksi ei kelvannut Tatu, Vili eikä Aapo