Nyt rehellisesti; mitä ajattelet perheestä, jossa on 4 tytärtä?
Meillä on, ja en oikeasti tiedä miten ihmiset ajattelee asian.. Osa on ihan suoraan pahoitellut, että kun ei olla saatu sitä poikaa. Kun aloin odottaa neljättä, hyvin moni piti itsestään selvänä, että yritämme saada poikalasta.
Yksi ainoa ihminen lähipiirissämme on suhtautunut asiaan neutraalisti, eikä ole koskaan vihjaillutkaan poika-asiasta. Yksi sanoi, että "no onneksi olet saanut neljä tyttöä, ajattele jos teillä oliskin neljä poikaa!".
Itse olen ihan sujut tämän asian kanssa. Joo, kyllä minä olisin ihan mielissäni ollut, jos sen yhden pojankin olisin saanut. Mutta pettynyt en ole ollut, oikeasti, koskaan kun vauva on osoittautunut tytöksi. Meillä on lapset isolla ikäskaalalla, vanhin kun täyttää loppuvuodesta jo 20v ja nuorin syksyllä 4v. Välissä on 11v ja 10v, pikkuisen yli vuoden ikäerolla syntyneet koululaiset. Kuopus on meidän harkittu ja toivottu iltatähti, ajatuksena ei ollut "kokeilla poikaa", vaan halusin vielä yhden lapsen. Hänen syntymän jälkeensä teetin sterilisaation.
Kommentit (73)
kyllä tulleet tietämään, että olemme arvottomia, koska meillä on 3 tyttöä. Tämä on tullut selväksi molempien sukujen puolelta. Anoppi jo aikanaan valitteli huonoa onnea, kun toiselle sukulaiselle tuli kolmas tytär. Itsellään kun on vain poikia. Ja isäni ei ole koskaan arvostanut tyttäriä, vain pojilla on merkitystä. Äitini on aivopesty samaan ajatukseen. Myös muut sukulaiset ovat kommentoineet todella tökerösti (setä, kummit, tädit sekä sisarukset; lähinnä ilmoittaneet osanottonsa). Olen miettinyt monesti, että voiko todella tälläinen sattuma eristää meidät suvusta ja yhteiskunnasta. Asumme maalla, joten asenne täällä on perinteinen. Me molemmat vanhemmat kyllä rakastamme lapsiamme suunnattomasti ja yritämme heitä parhaamme mukaan kasvattaa.
...ajattelisi sen kummempaa, tyttöjä tai poikia tai sekä että, eikös se ole ihan sama. ;)
Kotipaikkakunnallani on perhe, jossa on vain tyttöjä ja viisi kappaletta ja tämä viimeisin oikea iltatähtönen. Heistä olen kuullut, että ovat tosissaan yrittäneet poikaa, mutta "vain" tyttöjä on syntynyt... (ja onkos siinä jotain perää, että miehen siittiöt, joista tyttö syntyy, ovat vanhemmalla miehellä virkeämpiä kuin toiset eli pojan saaminen huomattavasti vanhempana olisi todennäköisempää kuin nuorena???).
...eli siis vanhempana olisi epätodennäköisempää se pojan saaminen kuin tytön...
Itselläni on kolme poikaa ja neljäskin saisi olla poika. Ihan kivaa olisi varmaan, jos olisi neljä tyttöä - tai sitten lapset molempia sukupuolia.
En ymmärrä kysymystä.
Meillä on kolme tytärtä, enkä ajattele että se herättäisi kenessäkään yhtään sen enempää ajatuksia kuin neljäkään tytärtä.
Ainoa juttu mikä tulee mieleen on se että kuusihenkinen perhe ei mahdu tavalliseen henkilöautoon, itse kokisen sen jonkinlaiseski ongemaksi.
Tunnen kaksi perhettä joissa on 4 poikaa, ainakin toisen perheen äiti toivoi tyttöä ja hänellä myös sukulaiset odottivat sitä. Olen lähes ainoa tuttavapiiristäni joka on saanut tytön.
Kaikenlaisia teorioita olen kuullut miten tehdään tyttö tai poika, poika kuulemma tulee nimenomaan tiheillä yhdynnöillä ja nuoremmille vanhemmille kun taas harvemmilla ja vanhempana saisi tyttöjä. Oli miten vaan, äitini sukuun on syntynyt poikia 100 vuoden välein, mummoni isä ja seuraavana veljeni. Näiden välillä ja jälkeen yhteensä 10 tyttöä, kaikenikäisille vanhemmille...
Itselläni on yksi tytär ja odotan toista lasta. Olen iloinen että minulla on tytär, eikä sukupuoli miehellenikään mikään tärkein asia ole ollut, varsinkin kun on huomannut että tytön kanssa voi tehdä lähes samoja juttuja kuin pojan. Tulevasta lapsesta toivon ehkä enemmän poikaa koska mieheni ei halua enempää lapsia ja olisi mukavaa kokea myös pojan äitinä oleminen. Tärkein asia on kuitenkin lapsen terveys! Sisareni kuoli 5kk ikäisenä sydänvikaan ja toisen sisareni lapsi synnynnäiseen lihassairauteen 2kk iässä. Joten meidän suvussa ei pahemmin noita sukupuolitoiveita ole esitetty.
Onko vielä lastentekoikäisiä niin vanhanaikaisia ihmisiä että pitäisivät jotenkin tarpeellisena saada pojan?
En ole kyllä koskaan ajatellut että jos perheessä on monta tyttöä, että lapsia on tehty siksi että halutaan poika. Eiköhän tuollainen ajattelu jäänyt jo jonnekkin 70-luvulle.
Olen aina itse toivonut enemmän tyttöä, joten en mitään negatiivista. Miettisin, millaista olisi elää kolmen siskon kanssa.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2010 klo 10:05"]
Kiitän sua kolmannen poikani puolesta, kusipää!
22
[/quote]
Säälin sun poikia, varsinkin viimeistä, jos olet noin katkera. Lapset ovat aina lahja ja ap:n perhe kuulostaa ihanalta. Hyvää jatkoa teille!
Minulla on kolme poikaa ja aina kun näen perheen missä on useita tyttöjä, niin mietin miten he sen ovat tehneet. Joskun myös mietin onko perheen isä pettnyt kun ei saanut poikaa, sillä itse olin pettynyt kun en saanut tytärtä. Ketään en kylläkään sääli, sillä tiedän kuinka hienoa on kun on kaikki lapset samaa sukupuolta. Ovat keskenään tosi läheisiä ja vielä isonakin parhaita ystäviä keskenään.
Moraalisesti väärin pykätä lapsia niin kauan, että tulee sitä toista sukupuolta..ja vielä suurempi moraalinen rikos on pykätä NELJÄ mukeloa tähän ylikansoitettuun maailmaan. Luuletko, että kiittävät sinua aikuisena.
Äitini on perheestä, jossa oli viisi tyttöä ja nuorin on poika. Tätini, tytöistä nuorin, on selvästi katkera siitä, että pojan syntyessä niin monet ääneen toitottivat sitä, että vihdoinkin saitte pojan. Väkisinkin sille viimeiseksi syntyneelle tytölle tulee tunne, että hän oli jonkinasteinen pettymys. Ehkä sen seurauksena olen oppinut olemaan todella diplomaattinen näiden sukupuolijuttujen suhteen. Kun kuulin, että kaverini perheessä on viisi tytärtä eikä yhtään poikaa, en edes ajatellut, että siinä olisi jotakin harmillista. En myöskään ajattele, että pelkästään poikia saaneiden jotenkin pitäisi harmitella, ettei ole tullut tyttöä.
Mutta kyllähän tätä asennetta ilmenee molempiin suuntiin. Beckhamithan selvästi halusivat neljännen lapsen kohdalla tyttöä. Kolme poikaa saanut näyttelijä Naomi Watts taisi todeta jossakin, että haluaisi neljännen lapsen, jos voisi varmuudella tietää, että se on tyttö. Mutta kyllä sitä silti huomattavasti enemmän näkee, että pojan puuttumista harmitellaan ihan suunnattomasti.
tosi ihanalle perheelle - itse nimittäin unelmoin alunperin neljästä tytöstä. (Jota meille ei enää voi tosin tulla.) Musta siinä on oma viehätyksensä kun lapset on kaikki saman sukupuolisia, tuntuu että se helpottaa joitain juttuja. Lapsuudenperheessä meitä oli kolme tyttöä.