Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt rehellisesti; mitä ajattelet perheestä, jossa on 4 tytärtä?

Vierailija
01.06.2010 |

Meillä on, ja en oikeasti tiedä miten ihmiset ajattelee asian.. Osa on ihan suoraan pahoitellut, että kun ei olla saatu sitä poikaa. Kun aloin odottaa neljättä, hyvin moni piti itsestään selvänä, että yritämme saada poikalasta.

Yksi ainoa ihminen lähipiirissämme on suhtautunut asiaan neutraalisti, eikä ole koskaan vihjaillutkaan poika-asiasta. Yksi sanoi, että "no onneksi olet saanut neljä tyttöä, ajattele jos teillä oliskin neljä poikaa!".

Itse olen ihan sujut tämän asian kanssa. Joo, kyllä minä olisin ihan mielissäni ollut, jos sen yhden pojankin olisin saanut. Mutta pettynyt en ole ollut, oikeasti, koskaan kun vauva on osoittautunut tytöksi. Meillä on lapset isolla ikäskaalalla, vanhin kun täyttää loppuvuodesta jo 20v ja nuorin syksyllä 4v. Välissä on 11v ja 10v, pikkuisen yli vuoden ikäerolla syntyneet koululaiset. Kuopus on meidän harkittu ja toivottu iltatähti, ajatuksena ei ollut "kokeilla poikaa", vaan halusin vielä yhden lapsen. Hänen syntymän jälkeensä teetin sterilisaation.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitän sua kolmannen poikani puolesta, kusipää!

22

Vierailija
22/73 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sellaiseen perheeseen tulee vain tyttöjä, joissa isä rassaa autoja ja tekee pelkästään miesten hommia, eikä osaa viettää tyttöjen kanssa aikaa, niin tulee mieleen että isä olisi varmaan halunnut pojan.

Mutta perhe, jossa isä osaa viettää aikaa tyttöjen kanssa ja isästä näkee että hän on ylpeä tytöistään, niin ajattelen vain että onpa ihana perhe.

Molempia tapauksia tiedän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla vanhempaa perua kuin ihan tämän hetken ihmettelijöistä lähtöisin.

Oliko kotonasi - tai miehesi kotona - sellainen ilmapiiri, että tytöt eivät ole yhtä hyviä kuin pojat? Vaikka ei olisi suoraan sanottukaan, mutta sanattomasti viestitetty noin?

Oletko itse sitä mieltä, että tytöt ovat mitättömämpiä kuin pojat, kun haluat asiaa täältä kysyä? Jos tytöt olisivat sinulle yhtä arvokkaita kuin pojat, et välittäisi tuon taivaallista muiden asenteista.

Ja rehellisesti: jos perheessä on neljä tyttöä/ poikaa ajattelen, että perheessä on neljä lasta.

Vierailija
24/73 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että ovat neljä lasta saaneet kun kaikki eivät saa sitä yhtäkään.

Tuo poika vouhotus on meillekin tuttua. Esikoinen on tyttö ja kun poika syntyi anoppi sanoi "Hyvä että saitte pojan. Kyllä poika pitää olla."

Mieheni on appivanhempien ainoa lapsi joten johtuisiko siitä, en tiedä.

Enemmän sattui kun anoppi kommentoi perheemme kokoa "Ihan liian suuri perhe teillä."

Kolmen tytön ja pojan äiti

Vierailija
25/73 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ihmiset ajattelee että lapsia tehdään lisää vaan koska halutaan SUKUPUOLELTAAN erilainen lapsi?! Liikkuuko teidän päässä mitään? Hankkiiko joku lapsia toisen jälkeen vaan koska TAAS tuli tyttö/poika? Mitä jos on jo tyttö ja poika? Miksi kukaan hankkisi enempää -jos ei siksi että saataisiin lapsi? Meillä on hankittu neljäs; senkin riskillä että siitä tulisi "jälleen" poika. Tuli tyttö ja varmaan tarttee hankkia neljäs, ihan että se kolmas poika ei luule että sen olis pitänyt syntyä tytöksi?? Kyllä te olette ihmiset pönttöjä! Meillä on ihania lapsia, on ne sitten tyttöjä tai poikia.

Kunhan vaan muistaa että se toive ei välttämättä toteudu.

Mä toivoin poikaa, sain tytön ja olin tyytyväinen. Tulin uudestaan raskaaksi ja toivoin taas poikaa ja sen sain. Tyttö olisi ollut silti tervetullut myös.

Mitä häpeämistä siinä on että on toive sukupuolesta? ei yhtään mitään!

Vierailija
26/73 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttöjen äitinä on mukava olla. prinsessoja kaikki

Vierailija
27/73 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juttu, miten juurikin tiheät yhdynnät saavat aikaan tyttöjä MUTTA naisen orgasmi yhdynnässä saa aikaan poikia. En nyt muista sitä perustelua sille, mutta siis ihan oikea tutkimus oli tehty asiasta. Joten määrä vai laatu? :D

Vierailija
28/73 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti kolmaskin on tyttö. Jotenkin en osaa kuvitellä muun merkkisiä lapsia kun ei ole kokemusta. Jotkut kyllä asennoituu niin että pitäis se poika olla. Mutta varmaan myös jos olisi pelkkiä poikia, ajateltaisiin että tyttö puuttuu.

Vierailija
29/73 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tullut mieleenkään, että vanhempani halusivat minusta poikaa. Äitini on kertonut, että kaikki luulivat, että minusta tulee poika. Mutta kun olinkin tyttö, äiti oli tyytyväinen ja ylpeä meistä kaikista. Ei pysty kuvittelemaan itseään pojan äitinä.

Isäni ajatuksista en tiedä. Vaikka olisikin toivonut poikaa, tuskin sitä minulle myöntäisi. Minä itse en ajattele mitään erikoista sellaisista perheistä joissa on vain toista sukupuolta. Miksi kukaan tuntee sääliä kun on monta ihanaa tyttöä tai sitten poikaa?

Vierailija
30/73 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini lapsuudenperheessä oli 4 tyttöä, joten enpä osaa asiaa mitenkään kummastella.

Vierailija
31/73 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että teillä on neljä lasta. Minun lähipiirissä on paljon perheitä, joissa on samankaltainen tilanne, siis että on joko tyttöjä tai poikia.

Vierailija
32/73 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on suvussa 6 tytön perhe ja lapsena olin kamalan kateellinen siitä siskomäärästä, mulla kuin oli vaan 2 veljeä.

Vierailija
33/73 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että äiti voi olla ihan tyytyväinen, mutta isää käy sääliksi. Ihan niinkuin äidit haluaa tytön, niin uskon että mies haluaa pojan.

Vierailija
34/73 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla vanhempaa perua kuin ihan tämän hetken ihmettelijöistä lähtöisin. Oliko kotonasi - tai miehesi kotona - sellainen ilmapiiri, että tytöt eivät ole yhtä hyviä kuin pojat? Vaikka ei olisi suoraan sanottukaan, mutta sanattomasti viestitetty noin? Oletko itse sitä mieltä, että tytöt ovat mitättömämpiä kuin pojat, kun haluat asiaa täältä kysyä? Jos tytöt olisivat sinulle yhtä arvokkaita kuin pojat, et välittäisi tuon taivaallista muiden asenteista. Ja rehellisesti: jos perheessä on neljä tyttöä/ poikaa ajattelen, että perheessä on neljä lasta.

Tämän tyyppisiä tyttö- tai poika-avauksia säännöllisesti tänne palstalle tulee, ja itse olen joka kerta ihan yhtä ymmälläni näiden kanssa.

Toki lapsen sukupuolesta "saa" esittää toiveen (se on ihan tervettä ja normaalia), mutta se, että lasten synnyttyä antaa asian vaivata itseään ei mielestäni ole ihan normaalia. Vielä omituisempaa on se, että antaa muiden vihjailujen vaikuttaa omiin ajatuksiinsa lapsistaan. Ja omituista on sekin, että aika monien tuttavapiirissä on näitä "ihmettelijöitä", kun itse en ole moisiin moukkiin törmännyt....

Meillä on kaksi samaa sukupuolta olevaa lasta ja ihan rehellisesti - ei voisi vähempää kiinnostaa mitä joku muu ajattelee meidän lasten sukupuolista. Eikä tulisi mieleenkään yrittää kolmatta lasta siksi, että "saataisiin vielä se tyttö/poika".

Vierailija
35/73 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tämä kai se on se ainoa normaali ihmisen ajatus...

Ihanaa, että teillä on neljä lasta. Minun lähipiirissä on paljon perheitä, joissa on samankaltainen tilanne, siis että on joko tyttöjä tai poikia.

Vierailija
36/73 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatella jotain erityistä? En ole koskaan ymmärtänyt hohhailua lasten sukupuolesta, sitä ulkopuolisten intoilua jonka mukaan jokaisessa perheessä pitää olla tyttö ja poika tai molempia pari kappaletta.

Monellakin tutulla/sukulaisella on kolme samaa sukupuolta olevaa lasta ja tiedän, että he eivät ole pettyneitä siihen ettei tullut molempia.

Vierailija
37/73 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan kun asuimme Singaporessa meitä sääliteltiin pojan puuttumisen vuoksi. Suomessa asiaa ei ole harmitellut kukaan.

Vierailija
38/73 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka täällä kommentoi, että äiti haluaa tytön niin ei se aina niinkään mene. Minulla on poika ja lisää lapsia en halua. Lapsen kyllä halusin, mutta sillä sukupuolella ei ollut minulle mitään merkitystä (eikä miehenikään poikaa erityisesti toivonut, hänellekään lapsen sukupuoli ei ollut se oleellinen asia).

Vierailija
39/73 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulma jo minun kohdallani jotkut älypäät olivat sanoneet että voi ku ei sitten tullutkaan poikaa, ja vielä kaksi tyttöä äitini on saanut tämän jälkeen.Ja kun mitä viime vuonna sain lapsen, pojan niin jotkut sukulaiset sanoivat että no nythän on melkein kuin äitisi olisi vihdoin saanut poikalapsenkin. Täytyy sanoa että ainakin minulle itselleni on suuri ylpeyden aihe kun on kolme siskoa, nuorimman ja vanhimman välillä ikäeroa on 11 vuotta. Meillä kaikilla on todella läheiset välit enkä voisi kyllä kuvittella että olisimme näin läheisiä jos minulla olisi veljiä. On upeaa jos joskus kaupungilla näkee äitejä poikiensa kanssa tai vastaavasti äitejä monen tyttären kanssa :) Ole ylpeä :))

Vierailija
40/73 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lähipiiri kuvittelee, että aiomme tehdä vielä seitsemännen pojan toivossa. Noh, meidän lapsiluku on täysi ja todella onnellisia jokaisesta terveestä ja elävästä lapsesta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme