Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vika kun hanoista tulee yhtäkkiä tulikuumaa vettä vaikkei hana ole edes kuuman puolella?

Vierailija
27.08.2022 |

Tämä ilmiö on asunnon kylpyhuoneessa, kun on pesemässä käsiä niin lavuaarin hanasta tulee yhtäkkiä tulikuumaa vettä joka polttaa käsiä, hana ei ole edes kuuman puolella ja vaikka vetää heti kädet pois hanan alta niin saattaa jonkin aikaa punoittaa. Sama ilmiö suihkussa, yhtäkkiä päätä viiltää kun suihkusta tuleekin tulikuumaa vettä sekunnin ajan, ei siinä ehdi edes pois alta hyppäämään, polte tuntuu vaan viiltona päässä. Ei ole ennen ollut, nyt tämän vuoden aikana alkanut tämä. Mistä voisi johtua?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on tehnyt oman liitoksen, jossa vedet sekoittuvat ilman takaiskuventtiilejä.

Vierailija
2/8 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis kerrostalosta kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoittaja voi kaivata huoltoa. Mun mies just huolsi meidän sekoittajan. Jotain tiivisteen... massoja... jotain sellaista vaihtoi. En muista.

Vierailija
4/8 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä noin käy, kun joku naapuri aukoo hanaa silloin kun olen suihkussa. Ensin tulee sekunnin kauhean kylmää ja heti perään sekunnin polttavan kuumaa. Minun kylpyhuoneestani kuuluu kiljumista, kun säikähtelen lämpötilanvaihdoksia.

Vierailija
5/8 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarttet putkimiehen paikalle. Kylmän puolella voi olla tukos tai muuten päärungon (jos ongelma siis on useammassa hanassa) liitoksissa jotain vikaa.

Onko omistuskämppä? No ihan sama, älä silti ronki itse mitään ja kutsu äkkiä putkimies, niillä on hirveesti jonoa ja toi kannattaa hoitaa ennen talvea.

Vierailija
6/8 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoittaja rikki.

Meillä oli myös sama vika.

Vierailija
7/8 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan ollessani eräässä firmassa töissä vessanpyttyyn tuli kuuma vettä joka höyrysi.

Vierailija
8/8 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoittaja rikki tai kylmän veden puolella vuoto?