Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

abortista kuvia katsokaa ennen kuin tapatte lapsenne

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
27.04.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA NOI KUVAT OLI AIVAN KEUHEITA!!! pikkuihmis raukat... :*(

Vierailija
42/85 |
27.04.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viestin nro.33 kirjoittaja. En ole mielestäni ruikuttanut, vaan kertonut tunteistani. Ehkä vaadin liikaa, kun mielestäni ihmisten pitäisi kyetä ymmärtämään mitä sanovat, missä sanovat ja kenelle sanovat. Valitettavan monelta puuttuu tämä jalo taito ja sinä olet siitä yksi hyvä esimerkki!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
27.04.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murha mikä murha. Kyllä on ihan asiallista, että ihmiset tietävät mitä tekevät. Ihmeellistä pumpulissaelämistä " ei se ollu kun solumöykky" . Miten pitkälle tätä viet? ei se ollut kun solumöykky kun ei se edes osannutu itse hengittää?

Vierailija
44/85 |
27.04.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

meuhkasi uutisissa abortin puolesta järjestetyssä mielenosoituksessa. On kuulemma kyse naisen vapaudesta yms. Hyvä ihminen sentään! On olemassa niin monta eri ehkäisytapaa jolla naiset saavat sitä vapautta! Lennetään kuuhun muttei osata ehkäistä.

Vierailija
45/85 |
27.04.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

meuhkasi uutisissa abortin puolesta järjestetyssä mielenosoituksessa. On kuulemma kyse naisen vapaudesta yms. Hyvä ihminen sentään! On olemassa niin monta eri ehkäisytapaa jolla naiset saavat sitä vapautta! Lennetään kuuhun muttei osata ehkäistä.

Ällöttää kun abortista tehdään jokin ihmisoikeuskysymys. Tai joku jolla ajetaan feministien asiaa.

Vierailija
46/85 |
27.04.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekopyhiä ihmisiä täällä pyörii...Joku vielä sanoo että abortti on murha,et taida oikein tietää mitä murhaaminen on????

En puolla mitenkään aborttia,mutta välillä se on vaan ainoa vaihtoehto.Elämä ei ole niin mustavalkoista!!!

Vierailija
47/85 |
27.04.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkaan Jumala ei rakasta eikä hyväksy kaikkia ihmisten tekoja. Sodoman ja Gomorran kaupungeissä ihmiset menivät teoissaan niin pitkälle, että Jumala vihastui ja tuhosi kaupungit ja niiden synnin täyteiset ihmiset.

Suomessa on käännetty selkä Jumalalle aborttilailla, homoliitoilla ja monin muin tavoin. Jumala antaa katuvalle ihmiselle anteeksi ja mahdollisuuden aloittaa alusta. Kokonaisen valtion katuminen ei olekaan kovin yksinkertaista.

Voimme olla varmoja siitä, että Jumala ei kovin kauaa katsele ihmisten jatkuvaa, kasvavaa itserakkautta ja pahuutta.

Vierailija
48/85 |
27.04.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis niin isoja. Sairaanhoitajaystäväni aina joskus näitä tapauksia mulle itkee. Just jotain akkoja joilla on mies jättänyt, ja sitten päätetään, ettei tätä lasta halutakaan, ja saadaan se abortti " erittäin painavasta syystä" ennen rv20.

Siinä ne hoitajat sitten odottelevat, että lapsi lakkaisi hengittämästä, että sen voi heittää roskiin. Tätä tapahtuu suomessa, älä väitä muuta jos et tiedä.

Vierailija
49/85 |
27.04.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei abortoida hengittäviä lapsia, typerys! Ei todella pidä paikkaansa. Vauvan keuhkot kehittyvät todella myöhään. Jos lapsi hengittää ja se otetaan ulos on kyseessä synnytys, ei abortti.

Vierailija
50/85 |
27.04.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

lakkaa tekemästä itseäs tyhmäksi puhumalla asioista joista et tiedä.

Esim. rakenneultra on rv 18 ja senkin jälkeen saa abortin, jos sikiö todetaan elinkelvottomaksi, ja se abortti tehdään just synnyttämällä.

Ota asioista selvää ennen kuin jaat uskomuksiasi muille.

Vierailija
51/85 |
27.04.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausviikolla 26 sikiön keuhkot ovat jo kehittyneet niin että lapsi jää todennäköisesti henkiin. Silloin kyse ei ole abortista.

Itse puhut että suomessa abortoidaan lapsia jotka hengittävät. Silloin se ei ole abortti vaan synnytys sillä rv 26 lapsen keuhkot on jo kunnossa ja se hengittää. Se ei ole Abortti!

Vierailija
52/85 |
27.04.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ocho Svenska språcka!

[/quote]

siis mitä..??

Vierailija
53/85 |
27.04.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle olis myös tehty abortti vko:lla 14.

Sitä olisi pitänyt anoa.Ja se olisi tehty erikois luvalla , tai jollain vastaavalla.En muista sanaa.

No jäi tekemättä.Olis pitänyt tehdä kaapimalla nukutuksessa.

Mietin asiaa " 2 minuuttia" ja tiesin että en pystyisi moiseen julmuuteen.Nyt ihana lapsi ja asiat on hyvin.Tosin jokainen tekee omat päätökset ja kunnioitan niitä.

Vierailija
54/85 |
27.04.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minäkin aiemmin sinisilmäisesti uskoin siihen, että Suomessa ei tosiaan saa tehdä aborttia enää vkon 12 jälkeen ilman lääketieteellistä painavaa syytä... Mutta tosiasiassa se onnistuu kyllä. Minulle itselleni suositeltiin aborttia ikäni vuoksi (18), ja se olisi tehty tällöin n. rv16.

Myös minulle suositeltiin aikoinani aborttia iän vuoksi 19 v, ja olin jo tuolloin yli 12 rv.Onneksi en edes harkinnut sitä.

Nyt odottaessani toista lastani jouduin sairaalaan mm ennenaikaisten supistelujen vuosksi. Huonekaverinani oli nuorehko äiti, jolle tehtiin keskeeytys ( siis käynnistettiin synnytys tipalla ) ja raskaus viikot oli 20 . Siis 20 ! Tuskimpa tuo äiti olisi minulle sellaista valehdellut. Hänellä eka ultra rv oli 13 oli ollut ok, mutta rakenne ultrassa rv18 oli nähty lapsen fyysinen vammaisuus. Lapsen vamma ei kuitenkaan olisi tehnyt tästä elinkelvotonta tai henkisesti vajavaista, joten se niistä erittäin painavista lääketieteellisistä syistä.

Vierailija
55/85 |
27.04.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa raskauden voi keskeyttää h.12+0 ja ennemmin ilman mitään erityisjuttuja, yhden lääkärin pitää vaan täyttää lähete ja eri lääkärin tehdä kaavinta.

h.12+1 - 20+0 raskaus voidaan keskeyttää Terveydenhuollon oikeusturvakeskuksen päätöksellä, mikäli lapsen synnyttäminen olisi äidille huomattava rasite jne.. Eli vaikka siitä syystä et opiskelut viivästyis tai muuta yhtä naurettavaa.

Vielä h.24+0 saakka raskaus voidaan keskeyttää, mikäli lapsella tulisi olemaan joku vamma, eli ns. geneettisistä syistä.

Näitä keskiraskauden keskeytyksiä (synnytyksiä) hoitaneena en voi kuin ihmetellä niitä naisia, jotka esim. juuri opintojen viivästymisen tai juuri saadun työpaikan tms vuoksi haluavat tappaa lapsen, joka on jo ihan oikea pieni ihminen!

Suomessahan on jäänyt henkiin ja vieläpä kasvanut ja kehittynyt ihan hyviksi yksilöiksi h.23+jotain syntyneitä lapsia, joten mielestäni viikkorajaa tulisi laskea huomattavasti!

Suurin osa naisista, jotka keskeytyksen jossain elämänsä vaiheessa ovat tehneet, katuvat sitä. Sellaisen vaikutelman ainakin olen saanut haastatellessani esim. kohdunpoistoleikkaukseen tulevia naisia, joilla tällainen on takana.

Vierailija
56/85 |
27.04.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse toivon etten koskaan joudu siihen tilanteeseen, että abortti olisi vaihtoehto. Ystävälleni on tehty abortti ja se oli todellakin paras vaihtoehto.

Jeesustelu ja tuomitseminen ei tässä asiassa auta ketään, ja tuollaiset roskasivut vain jakavat asian tiimoilta kansan rajummin kahtia.

Ja hiukan lähdekritiikkiä kiitos!

Vierailija
57/85 |
27.04.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Suurin osa naisista, jotka keskeytyksen jossain elämänsä vaiheessa ovat tehneet, katuvat sitä. Sellaisen vaikutelman ainakin olen saanut haastatellessani esim. kohdunpoistoleikkaukseen tulevia naisia, joilla tällainen on takana.

Sinun pieni henkilökohtainen otantasi tuskin vastaa laajempia oikeat tutkimuskriteerit täyttäviä haastatteluja (esim. ei-asenteellisesti värittäytynyttä tulkintaa), jonka mukaan valtaosa aborttiin päätyneistä naisista ei kadu valintaansa. Kyllä abortin vastustajillakin on puurot ja vellit sekaisin, jos kehtaavat väittää, että naiset menevät tekemään abortin keskiraskaudessa tostavaan ihan huvikseen ja kevein perustein. Valtaosa eli 90 % aborteista tehdään ensimmäisillä viikoilla. Eiköhän suurin osa lukutaitoisista ja täysjärkisistä naisista ole tietoisia siitä, että keskiraskaudessa sikiö muistuttaa jo vauvaa. Opintojen takiahan sitä vauvoja listitään hengiltä. Älä jauha " kätilö" jaskaa lämpimiksesi!

Vierailija
58/85 |
27.04.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Siis niin isoja. Sairaanhoitajaystäväni aina joskus näitä tapauksia mulle itkee. Just jotain akkoja joilla on mies jättänyt, ja sitten päätetään, ettei tätä lasta halutakaan, ja saadaan se abortti " erittäin painavasta syystä" ennen rv20.

Siinä ne hoitajat sitten odottelevat, että lapsi lakkaisi hengittämästä, että sen voi heittää roskiin. Tätä tapahtuu suomessa, älä väitä muuta jos et tiedä.

Joo, Suomen kaltaisessa sivistysvaltiossa naiset antavat heittää terveen lapsensa roskiin. Ja mieluummin sentin palasina. Ihan tosi. Luin Seiskasta.

Vierailija
59/85 |
27.04.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole missään vaiheessa sanonut, että rv 15 hengittää, ole hyvä ja näytä missä. Rv 20 lapsi jolloin vieläkin saa " hyvällä syyllä" abortin myös täysin terveen lapsen ollessa kyseessä, abortti tehdään käynnistämällä synnytys, ja joissain tapauksissa lapsi hengittää synnyttyään, ymmärrätkö?

Silti lapsi ei ole valmis jäämään henkiin, koska keuhkot eivät todellakaan ole kypsät, eikä muitakaan elämän valmiuksia ole, mutta silti sen ikäinen sikiö (eivät kaikki, suurin osa kuolee jo synnytyksessä)saattaa hengittää. Se on aika perustavanlaatuinen refleksinomainen toiminto, eikä se sikiö mieti, että hetkinen, keuhkoni eivät ole kypsät, joten turha kait hengittääkään.

Menikö sulle vihdoin jakeluun?

Vierailija
60/85 |
27.04.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään tutkimustietoja, mutta kyllä mun kaveripiirissä jokaista, joka on abortin tehnyt, se on jossain määrin jäänyt kaivelemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi