abortista kuvia katsokaa ennen kuin tapatte lapsenne
Kommentit (85)
Hassua. Ei osaa suomea, mutta surffaa suomenkielisellä keskustelupalstalla. Eikä tuo englantikaan oikein näytä sujuvan...
Ja ap, miksi kirjoitat noin kökösti? Ja miksi vastailet itsellesi samalla tyylillä?
Vierailija:
Abort is a very horrible thing.-mother and 9months old doughter-
Anteeksi ap kun korjaan sinua, mutta kun nolottaa puolestasi.
mä oon täysin sitä mieltä että jos vahinko käy niin aborttiin voi mennä niin kaun kun se suomessa on mahd. parempi se on sille lapselle ettei tartte täällä kärsiä jos vanhemmat ei ole valmiita sitä kasvattamaan.
ei se ole kehittynyt vielä yhtään jos ajoissa aborttiin menee.
itse erosin poikaystävästäni ja toisen kanssa ilman ehkäisyä olin, en tiedä kummalle lasta nyt ootan mutta en kyllä aborttiin olis edes harkinnut meneväni. tosin joku toinen mun tilassa ois ehkä mennyt. en vastusta aborttia jos siihen on syy... tosin itse en menisi. omaa
tyhmyyttähän kaikki on, jos lapsi saa alkunsa `vahingossa`.
hänen lapsellaan ei ole
tuohon hurskasteluun vielä että jos kohdun ulkopuolella ei elä niin ei ole ihminen
tiedoksi jokainen vastasyntynyt on täysin riippuvainen ulkopuolisesta avusta elääkseen syntyi sitten täysiaikaisena tai keskosena
vauva tarvitsee hoivaa ja lapsi tarvitsee vanhempien hoivaa aikuisuuteen saakka pärjätäkseen elämässä
ihmislapsi vaatii pitemmän ajan kehittyäkseen kuin eläimet
katsokaa totuutta silmiin ja herätkää ruususen unesta te abortin puolustajat tai jo teettäneet
ymmärrän täysin jos lääkäri kieltäytyy lopettamasta ihmisen elämää ja näin kieltäytyy tekemästä abortin
jokaiselle aborttia harkitsevalle tulisi lääkärin vastaanotolla näyttää näitä kuvia josko sitten mieli muuttuisi
parempi antaa lapsi adoptioon jos ei ole itse kykenevä huolehtimaan hänestä kuin lopettaa lapsi keskenkasvuisena
ärsyttää kovin kun on keksitty hienoja nimiä tälle asialle
tyyliin raskauden keskekytys ja abortti
asiasta tulisi puhua oikealla nimellä suoraan puhua suomeksi
kai se on sinulla joku suojamekanismi kauheuksia vastaan että täytyy haukkua " kököksi" kirjoitustyyliäni siitä vaan se ei satu sitten yhtään
tälläkin palstalla jotkut kärsii tuskaa jonkun yhden tapetun kissan vuoksi muttei se hetkauta yhtään vaikka lapsia silvotaan elävältä joka päivä vuodesta toiseen loputtomiin ja muka vielä laillisesti.
Ihminen on julma peto omalle lajilleen ja luvallisesti laillisesti.
Järjettömyyksiin on menty vain ja ainoastaan sillä perusteella että nainen saa määrätä itse kehostaan tosin se usein on poikaystävän tai miehen sanelemaa se uuden elämän päättäminen.
Inhimillisyyttä hyvät naiset omille lapsillenne.
On se kummaa kun se lapsi on nahkan alla sillä ei ole ihmisarvoa vasta sitten kun se sama lapsi tulee näkyviin synnyttyään se muuttuu joidenkin mielestä ihmiseksi. Ihminen on sitten tyhmä kaikkine puolustelevine argumentteineen.
Ei kannata harrastaa seksiä jos ei kykene kantamaan uudesta elämästä vastuuta. Kaikki tällainen johtuu vain ja ainoastaan ihmisen itsekkyydestä mitään puolustusta ei jumalan edessä abortille ole.
" Jonka te teette yhdelle pienemmistä sen te teette minulle."
Lääkärit sanoivat että se on pakko tehdä sinä päivänä tai joudun hakemaan lupaa korkeammalta taholta painavammin perustein.Jos lääkäri antaa luvan tehdä abortin myöhemmin, hän rikkoo lakia ja siitä pitää ilmoittaa eteenpäin.
Itse olisin tehnyt abortin jos olisi ultrassa selvinnyt että lapsi on vammainen.Kaikki vammaiset eivät voi elää normaalia ja täysipainoista elämää ja ovat todella riippuvaisia muista ihmisistä.Onneksi sain terveen tytön.
Luin joskus joltain keskustelupalstalta tms että jollekin naiselle oli tehty jo 3 aborttia ja jos tulisi vielä raskaaksi, tekisi sen taas.Tuossa tilanteessa olevalle suosittelisin vakavasti selibaattia...Kun ei se ehkäsy näytä toimivan tai onko käytössä ollut ollenkaan..
Lapsettomuudesta kärsivänä olen kokenut suurta tuskaa, kun muutama ystävättäristäni ovat ensin menneet touhuamaan ilman ehkäsyä ja sen jälkeen hankkiutuneet eroon " ongelmasta" hankkimalla abortin. Heidän elämäntilanteetkaan eivät ole olleet mitenkään huonot (pitkät suhteet takana ja työpaikat ym), mutta ei vain haluttu asettua aloilleen, vaan jatkaa hurlumhei elämää. Sekin kyllä kertoo jotain näiden ihmisten älykkyysosamäärästä, että vaikka he tiesivät kuinka kipeä asia lapsettomuus on minulle, he kertoivat ikäänkuin ilmoitusluontoisena asiana, että on sattunut vahinko ja he aikovat hankkia abortin. Olin aivan turta ja ahdistus lapsettomuudesta vain kasvoi!! Voi kuinka monta kertaa olen yksikseni näitä asioita miettinyt ja ihmetellyt, kun jotkut sanovat, että jokaisella asialla on jokin tarkoitus. Mikä tarkoitus on sillä, että se joka todella haluaisi vauvan ja kykenisi siitä myös huolehtimaan, ei sitä saa. Mutta sitten toisille, jotka ei niitä halua, tapahtuu vahinkoja (yksi ystävistäni on tehnyt jopa kaksi aborttia). En voi ymmärtää.... Yksi asia vissiin sitten kyllä pitää paikkansa, eli niin makaa kuin petaa, sillä tämä kaksi aborttia tehnyt nainen haluaisi nyt raskaaksi, vaan eipä vauvaa kuulu...
Abortista on tehty nykypäivänä vaihtoehto. Itse en koskaan selviä järkytyksestä, kun kuulin " ystäväni" tehneen abortin Englannissa ollessaan 6kk:lla raskaana. Hän oli tuntenut jo vauvansa liikkeetkin. Oli maa mikä tahansa niin oikeutusta ei ole tuollaisille teoille! Minusta parempi on antaa lapsensa vaikka adoptoitavaksi ennenkuin tuhoaa mahdollisuuden elämään. Ihmiset ovat vain itsekkäitä paskoja ja yrittävät selittää tekemisiään ns. " olisiko parempi antaa yhteiskunnan huolehtia yms.." OTTAKAA VASTUU TEOISTANNE!" Mielestäni abortista pitäisi tehdä laitonta ns. turhissa tapauksissa, joita tässä kylmien ihmisten maassa useimmat tapaukset ovat.
elämä on epäoikeudenmukaista ja satuttavaa joskus.
Olen sitä mieltä että ne jotka teettää abortin mukavuussyistä eivät tarvitse koskaan saada lasta. Abortin teettäneille ei saisi antaa lapsettomuushoitoja koska ovat tuhoneet tietoisesti kehoaan sillä tiedetään se tosiasia että abortti voi olla yksi syy lapsettomuuteen.
Adoptio on varteenotettava vaihtoehto jos ei itse ole kykenevä huolehtimaan lapsestaan.
Abortista saa ja pitää keskustella avoimesti mutte mitenkähän nuo kuvasivut asiaa edesauttaa? Kuvat voivat olla mistä vain otettuja, trikkikuvia jne... TAI osa jopa oikeita. Mutta kun asiasta tehdään " show" mennään vähän yli. Kaksi tuttua on aikoinaan päätynyt aborttiin, hyvin syin ja raskauden alkuvaiheissa ja molemmat kantavat asiaa mukanaan loppu elämänsä, kumpikin tavallaan. Abortti on jo ilman propagandaa tosi raskas ja vaikea asia naiselle. Se on kuitenkin jokaisen oma asia josta voidaan moralisoida suuntaan tai toiseen ikuisuus.
Vahinkoraskauksia tapahtuu ja onneksi me asumme HYVINVOINTIVALTIOSSA, jossa naisella on oikeus oman kroppansa hallintaan. Myös aborttiin. Vaikka aborttia puolustan, niin se ei tarkoita, että tilanteessa kuin tilanteessa se olisi aina moraalisesti hyväksyttävää. Jos aborttiin päätyy niin kyllä sitä pitäisi osata myös katua ja oppia ehkäisemään.
Niin ja minulle ei ole aborttia koskaan tehty.
Sitäpaitsi osaan myös suomea puhua ja kirjoittaa ;)
Olen monikielinen.Ja se on hyvä se!
Minun on annettu ELÄÄ ja opiskella useita kieliä.Tosin kuin nämä abortti lapset :(
Ocho Svenska språcka!
Onko liian vaikeaa hyväksyä tosiasioita vai mikä tuli? Tuolta se näyttää ihan oikeastikin, myös Suomessa. T. sivusta seurannut.
laarukka_72:
Abortista saa ja pitää keskustella avoimesti mutte mitenkähän nuo kuvasivut asiaa edesauttaa? Kuvat voivat olla mistä vain otettuja, trikkikuvia jne...
tällaiseen materiaaliin, joko oppikirjan sivuilla tai sitten elävässä elämässä.
Olen samaa mieltä monen täällä kirjoittaneen kanssa, että on hieman naurettavaa tulla jeesustelemaan jenkkikuvilla abortista, koska siellä abortin tosiaan saa tehdä ja tehdäänkin myöhemmin kuin täällä. On huomattava ero näkymässä, onko abortoitu sikiö rv9 vai rv22.
Ja sivuston painoarvolta meni kyllä kaikki pohja, kun siellä abortoitujen sikiöiden joukossa on myös kuvia Lennart Nilssonin kirjasta " Syntyy Uusi Elämä" , joka on maailmankuuluisi juuri ainutlaatuisen kuvaustekniikkansa vuoksi, joka on mahdollistanut kuvien ottamisen sikiöstä in utero.
Hieman lähdekritiikkiä, niin omat mielipiteet saisivat enemmän vakavuutta. Nyt päällimäiseksi jää vain mielikuva hihhulista.
valmis ihminen, kasvamaan vain halukas ja sekin mahdollisuus otetaan pois.järkyttävää!
Ihan typerää voivotella, ei ainakaan mua noi kuvat nappaa mitenkään.
hyi!että tollasia ihmisiä on olemassa.
Noh noh tytöt tytöt...
Sitäpaitsi, luulenpa ettei tästä väittelystä ole juurikaan hyötyä. Itse en tekisi aborttia, minun mielestäni ihmisen alkukin on tärkeä. Uskon siihen mitä raamatussa sanotaan, Jumala näkee jo ihmisen alkionkin ja pitää tätä tärkeänä.
Mutta vaikka itse ajattelen näin, en voi toisia siihen pakottaa. Näin ollen minun on pystyttävä hyväksymään se, että toiset toimivat tässä eri tavalla. Abortti on Suomessa laillinen.
Mikäli ihmiset eivät harrastaisi esiaviollista seksiä, se poistaisi jo hyvin suuren osan tästäkin ongelmasta. Mutta valitettavasti tämä maailma on aivan yhtä epätäydellinen kuin sen asukkaatkin.
Enpä viitsinyt katsoa muita kuvia enää ollenkaan, kun noin typerän mokan meni sivujen tekijä tekemään.
There´s no excuse!