Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjastosetä pelotteli 8-vuotiastani uhkailemalla maksamattomien myöh.maksujen ulosotolla.

Vierailija
31.05.2010 |

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko lainaillut muuta kuin lastenosaston materiaalia? Ja mitä se kirjastovirkailija on oikeasti sanonut ja mikä on lapsen versiota?

Ei enää lastenosaston materiaalia.

-ap

Vierailija
42/55 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ainakaan ns. normaaliperheissä ;-)

Totta kai on ok, että kirjastonhoitaja muistuttaa 8-vuotiastakin, että kirjat palauttaa ajallaan tai uusia. Mutta ulosotolla uhkailu pitäisi kyllä jättää vanhempien kanssa keskusteluun (ja ensin varmistaa, että vanhemmat tietävät että kirjoja on pitkään ollut palauttamtta)

ja lapsi uteliaana kyselee niin tottakai kerrotaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ainakaan ns. normaaliperheissä ;-) Totta kai on ok, että kirjastonhoitaja muistuttaa 8-vuotiastakin, että kirjat palauttaa ajallaan tai uusia. Mutta ulosotolla uhkailu pitäisi kyllä jättää vanhempien kanssa keskusteluun (ja ensin varmistaa, että vanhemmat tietävät että kirjoja on pitkään ollut palauttamtta)

miten juristiperheessä jutellaan? Puhutteko oikeasti esim ulosotoista niin usein, että lapsi tietää mitä se tarkoittaa? Miksi puhutte kotona noin? Ei meillä kyllä lapset tiedä vanhempien työsanastoa juurikaan. Tosin emme juurikaan puhu työasioista kotona, paitsi työvuoroista ja lomista.

Vierailija
44/55 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja haistatellut päin näköä. Hän on itsenäinen ja tietää oikeutensa.

Olet kasvattamassa lapsestasi luuseria!

Olen jo lapseni kasvattanut. Hän tekee itse valintansa. En voi olla aina sanomassa mitä hänen pitää tehdä. Hän kyllä tietää mitä mieltä minä olen. Saa itse päättää suuntansa ja pohtia syitä ja seuraamuksia. Kyllä tuossa tilanteessa voi haistattaa päin näköä. Turha pientä on pelotella kirjastossa. Pitää olla mitätön mies jos niin tekee lapselle. Olen aina opettanut että puolensa saa pitää. Keskisormi sopii tiettyihin tilanteisiin varsin hyvin.

kertoa siitäkin, että ihan kaikkialla ei kannata "puoliansa pitää", se Sellolta "ajelulle" lähtenyt 14-vuotias oli varmaan saanut sun lapsesi kaltaisen kasvatuksen.

Olen työni kautta huomannut sen, että nykyisillä nuorilla aikuisilla alkaa olla aika lyhyt pinna näiden "puoliaan pitävien" lasten kanssa, ja kun n. 30-vuotias vähän maistissa oleva mies suuttuu 8-vuotiaalle tai vaikkapa teinille, jälki on aika rumaa.

Ja ihan rehellisesti en edes jaksa näitä aikuisia niin sättiä, nykypennuista osa on ihan sietämättömiä, kuten tuon kirjoittajan pentu.

Vierailija
45/55 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ainakaan ns. normaaliperheissä ;-) Totta kai on ok, että kirjastonhoitaja muistuttaa 8-vuotiastakin, että kirjat palauttaa ajallaan tai uusia. Mutta ulosotolla uhkailu pitäisi kyllä jättää vanhempien kanssa keskusteluun (ja ensin varmistaa, että vanhemmat tietävät että kirjoja on pitkään ollut palauttamtta)

miten juristiperheessä jutellaan? Puhutteko oikeasti esim ulosotoista niin usein, että lapsi tietää mitä se tarkoittaa? Miksi puhutte kotona noin? Ei meillä kyllä lapset tiedä vanhempien työsanastoa juurikaan. Tosin emme juurikaan puhu työasioista kotona, paitsi työvuoroista ja lomista.

Vierailija
46/55 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo lapseni kasvattanut. Hän tekee itse valintansa. En voi olla aina sanomassa mitä hänen pitää tehdä. Hän kyllä tietää mitä mieltä minä olen. Saa itse päättää suuntansa ja pohtia syitä ja seuraamuksia. Kyllä tuossa tilanteessa voi haistattaa päin näköä. Turha pientä on pelotella kirjastossa. Pitää olla mitätön mies jos niin tekee lapselle. Olen aina opettanut että puolensa saa pitää. Keskisormi sopii tiettyihin tilanteisiin varsin hyvin.

kertoa siitäkin, että ihan kaikkialla ei kannata "puoliansa pitää", se Sellolta "ajelulle" lähtenyt 14-vuotias oli varmaan saanut sun lapsesi kaltaisen kasvatuksen.

Olen työni kautta huomannut sen, että nykyisillä nuorilla aikuisilla alkaa olla aika lyhyt pinna näiden "puoliaan pitävien" lasten kanssa, ja kun n. 30-vuotias vähän maistissa oleva mies suuttuu 8-vuotiaalle tai vaikkapa teinille, jälki on aika rumaa.

Ja ihan rehellisesti en edes jaksa näitä aikuisia niin sättiä, nykypennuista osa on ihan sietämättömiä, kuten tuon kirjoittajan pentu.

Nyt pyydät anteeksi minun lapselta minun kauttani. Varokin käymästä lapseni kimppuun. Saat polisiit niskoillesi. Mieheni nousi tuosta työpöydältä pystyyn kun kuulin kuinka lastani täälä epäsuoraan uhkaillaan ja pennutellaan.

Vierailija
47/55 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kenelle vastasit oli kusipää, mutta sinä se vasta pallopää oletkin. Unohditko ottaa aamulla lääkityksen pentu?

Vierailija
48/55 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä antaisi pienen lapsen lukea murhakirjoja. Viitaten tuohon, että 8 vuotias tyttö lukee Agatha Christietä.

Vierailija
49/55 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoa siitäkin, että ihan kaikkialla ei kannata "puoliansa pitää", se Sellolta "ajelulle" lähtenyt 14-vuotias oli varmaan saanut sun lapsesi kaltaisen kasvatuksen. Olen työni kautta huomannut sen, että nykyisillä nuorilla aikuisilla alkaa olla aika lyhyt pinna näiden "puoliaan pitävien" lasten kanssa, ja kun n. 30-vuotias vähän maistissa oleva mies suuttuu 8-vuotiaalle tai vaikkapa teinille, jälki on aika rumaa. Ja ihan rehellisesti en edes jaksa näitä aikuisia niin sättiä, nykypennuista osa on ihan sietämättömiä, kuten tuon kirjoittajan pentu.

Siis kaikenlaisia idiootteja vahehmmista ja kasvattajista löytyy. Pitäisi tuollaisilta ottaa lapset huostaan, uskomatonta kasvatusta.

Vierailija
50/55 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Vierailija
51/55 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin kasvatettu! ;)

Vierailija
52/55 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja millähän alatte te olette?

aloilla työskentelemme. Siis matkailuala ja koulunkäyntiavustaja.

Vierailija
53/55 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ETTÄ ALLE 15 VUOTIAALTA EI SAA ULOSMITATA MITÄÄN. ELI 8V ASIOITA EI VOIDA KÄSITELLÄ ULOSOTTOTOIMISTOISSA!!!

Vierailija
54/55 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä antaisi pienen lapsen lukea murhakirjoja. Viitaten tuohon, että 8 vuotias tyttö lukee Agatha Christietä.

ikäisiinsa nähden vajaampi tapaus.

Vierailija
55/55 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ETTÄ ALLE 15 VUOTIAALTA EI SAA ULOSMITATA MITÄÄN. ELI 8V ASIOITA EI VOIDA KÄSITELLÄ ULOSOTTOTOIMISTOISSA!!!

...että alamittaisen kirjastokortti on aina vanhempien nimissä ja vanhemmilta ne maksut sitten ulosmitataan, jos ei saa hoidettua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi