Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arjen komiikkaa: väsyneiden äitien toilailuja pinoon!

04.03.2004 |

Laitetaankos tähän toistemme iloksi omasta väsymyksestä johtuvia arjen sattumuksia?

Tässä pari mulle viime päivinä sattunutta:

Tilasin 4kk:n ikäiselle vauvallemme lääkäriaikaa. Hoitaja langan toisessa päässä kysyi lapsen nimeä. Mä tuijotin pari sekuntia sylissä olevaa vauvaa ja ehdin ajatella, että mikä ihme tän nimi nyt oli..?

Olin hiuspesulla ja olin huuhtonut shampoon pois. Laitoin hoitoainetta, mutta laitoinkin vahingossa uudestaan shampoota. Huuhtelin pois, ja laitoin uudestaan hoitoainetta, siis TAAS shampoota... siinä vaiheessa alkoi jo naurattaa. Kolmannella yrityksellä sain lopulta hoitoaineen hiuksiini.

Kommentit (389)

Vierailija
161/389 |
06.03.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mä sohelsin tän koneen kanssa taas... ja on siis sama viesti eri otsikolla kaksi kertaa...

Vierailija
162/389 |
06.03.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

periaatteen mukaan... kuuma kahvi mukiin ja mikroon kymmeneksi sekunniksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/389 |
06.03.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin koko perhe (minä, mies ja vauveli) kahvilla arnoldsilla. Kannan aina repussani vesipulloa vauvalle, jonka parissa viihtyy tosi hyvin. Tarjoilin siinä sitten kahvin siemailuni välillä vauvalle tuttipulloa. Ja niinhän siinä sitten kävi, että yhtäkkiä työnsin suuhuni vauvan tuttipullon kahvikupin sijaan.. Typertyneenä huudahdin miehelleni että " kato mitä mä tein!!" Ja tietenkin koko kahvilan asiakaskunta kääntyi katsomaan. Voi räkä että me naurettiin.... Muut asiakkaat myös. Ei siinä muuten mitään mutta mun piti oikein suipistaa suuta, silleen niinku tuttipullosta nyt juodaan. Vasta siinä vaiheessa tajusin, että tais mennä väärä käsi ääntä kohti..

Vierailija
164/389 |
06.03.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenä yönä kun ties kuinka monennen kerran heräsin vaativaan kähinään, työnsin puolinukuksissa nänniä vauvan niskaan! Ihmettelin vaan miksei vauva jo ala imeä ja rauhoitu.

Saatan myös aloittaa uuden syöttörumban maidonkerääjineen ja tyynyjen asetteluineen, vaikka edellisestä syötöstä on pari minuuttia ja vauva vaan ähisee täyttä masuaan.

Huh huh, pitäskö mennä nyt itsekin nukkumaan kun tyttö 5vk kerrankin nukkuu..vaan kuinka kauan..

Vierailija
165/389 |
06.03.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvelimme valvotti parikuukautisena joka yö ja jossain vaiheessa kävelin aamuisin sumussa jo pitkin seiniä. Eräänä yönä " virkeänä" sitten hain keittöstä lapselle keittosuolatippoja nuhaiseen nenään ja ihmettelin, kun eivät tipu pullosta. No ei ihmekään, kun se olikin cuplatonia!! Tippa sinne tippui ja paniikissa keittosuolaa reilusti perään... On vaan niin samanlaiset pullot...

Samoihin aikoihin suihkussa käydessä pullot tahtoivat sekoittua. Pari kertaa olen laittanut kasvojen puhdistusgeeliä tukkaan ja paras oli ehkä kuorintavoidetta hoitoaineena!! Ei ollut kovin hoitavaa..

Vierailija
166/389 |
06.03.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ties miten monta kertaa käynyt sama imettämisen suhteen...Eli maidonkerääjiä etsin ja aukaisen liiviä ja vauva nukkuukin tyytyväisenä. Tai sitten herään yhtä äkkiä ja muistan edellisestä syötöstä vain sen, että olen laittanut maidonkerääjän: sitten on pimennyt. Pakko koittaa, onko kerääjä rinnassa ja olenko ollenkaan syöttänyt vauvaa. Yleensä kerääjä on yöpöydällä ja vauva masu täynnä sängyssään. Kai sitä on vaan niin horkassa yöllä, ettei ihan kaikkea tekemäänsä muista :)

Vierailija
167/389 |
06.03.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

torstaita vasten yöllä heräsin siihen että joku kaasutteli meidän talon ulkopuolella, mutta en jaksanut nousta, ajattelin vain että saisivat lopettaa mokoman " auton huudatuksen" että rättiväsynyt äiti saisi nukkua, taisin siinä muutaman ärräpäänkin päästää, että mokomatkin naapurit... No aamulla sitten mies tuli herättämään ja sanoi, että meidän toinen auto on VARASTETTU. oli lähdössä töihin kun huomasi että auto oli poissa... Itse oli nukkunut kuin tukki eikä ollut kuullut mitään :( Elikkä autovarkaat olivat olleet täydessä " työn touhussa" mutta meikäläinen vaan käänsi kylkeä..... naapurin emäntä oli kanssa kuullut saman metelin, kuulemma 4-5 aikaan aamuyöllä, muttei ollut noussut hänkään ylös... toinen väsynyt pikkulapsen äiti hänkin... Nyt jo vähän hymyilyttää mutta silloin aamulla kyllä v-käyrä nousi aika korkealle.... elikkä sitä tämä ainainen väsymys teettää...

Vierailija
168/389 |
06.03.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut vauvan kanssa tohlattua jos mitä (useimmat kyllä jo täällä mainittuja).

Mutta vähän erilaista, hyyvin väsyneenä tuli koiraa lääkittyä. Oli tarkkaa antaa lääkettä 3xvrk ja yöllä heräsin kauhulla, että niin ne iltapillerit jäi antamatta! Äkkiä sitten antamaan, en viitsiny valoa laittaa ettei herätä kaikki, purkki mikron päältä (ei ollut vielä lääkekaappia) ja tungin koiralle lääkkeet suuhun. Aamulla sitten katselin purkkeja niin olin pimeässä antanut koiralle Dolan pillereitä (lihaksia rentouttavia..). Ei kolottanut koiralla selkää vähään aikaan :)

Vierailija
169/389 |
06.03.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aivan ihania juttuja!! Näistä muistui monta omalle kohdalle sattunut kohellusta, joita en nyt varmana muista edes tähän kirjoittaa.. dementia mikä dementia.. ;)

Joku tuossa kirjoitteli, että kellon ajan yrittää muuttaa aina euroiksi, niin tuttua on.. yritän myös muuttaa aina päässä kilometrit euroiksi.. ;)

Kaupassa aina haahuilen vain edes takaisin, enkä ikinä muista mitä olin ostamassa. Vauvanruoka hyllyn edessä saattaa keposeen mennä puolikin tuntia, kun ei vaan ymmärrä ja muista mitä piti ostaa ja kauppahan kierretään ympäri vähintään 10 kertaa ja aina silti unohtuu jotain. Kauppalappu ei ikinä lähde mukaan tai sitten taskussa on iänikuisen vanha lappu, mut se kelpaa sitten aina paremman puutteessa.. =D

Kaupassa myös työntelen vaunuja aina edes takaisin vaikka poika ei olisi mukana..

Yleensä ottaen unohdan aina mitä olin tekemässä ja kun yritän palauttaa mieleen sen mitä olen unohtanut, niin yritän muistaa missä sen ajatuksen sain mitä mun piti tehdä ja mennä sinne.. tuloksena, että en saa aikaiseksi päivän aikana muuta kuin pyörin ympäri kämppää yrittäen löytää kadonneita ajatuksiani.. *hih*

Kissojen ja pojan nimet menevät päivästä toiseen sekaisin ja joskus en muista kenenkään nimeä ja tyydyn vain huutelemaan " kissa" , " sinä siinä" jne... Miehen nimi on yleensä Suuri Arvoitus.. =D

Kaikilla tavaroilla, ruoilla jne on ihan uudet nimet.. =D

Päivät, päivämäärät, vuodet, kellonajat... kaik sekaisin..

Katselen kaappeihin muistamatta mitä niistä etsin. Tavaroita löytyy mitä ihmeellisimmistä paikoista...

Kotoa kun lähden, niin yleensä aina jää avaimet, puhelin ja/tai auton avaimet kotiin ja sitten eikun takas ja takas... vähintään kerran, yleensä kaksi kertaa. Onneksi useinmiten mies on kotona.. kun ollaan pojankin kanssa lähdetty ulos ilman, että äitillä on avaimia mukana... huh...

Et tämmösii tälle dementikolle tuli näin äkkisiltään mieleen. Luulin, että tää alkaisi helpottamaan kun lapsi kasvaa, mut ehei... sen kun pahenee! =P

Vierailija
170/389 |
06.03.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin jo tuolla ketjun alkupuolella, mutta kun muisti kerran ei aina toimi niin täydennän nyt niin paljon kuin muistan... Eli sattuu sitä meillä muutakin tuo tyttären ja kahden uroskoiran nimien sekaantuminen=)

Useita kertoja olen unohtanut, että hellalla on vesikattila tai perunakattila kiehumassa, kunnes nenään on tuntunut outo haju ja siinä vaiheessa tätä äitiä viedään lujaa. Onneksi ei ole mennyt kattiloita pilalle, mutta perunoita on pitänyt keittää lisää...

Joskus tulee laitettua tavaroita paikkaan ' jemma' ja sinne jäävät, kun ei millään muista missä se ' jemma' olikaan.

Pöydiltä löytyy välillä lasi, jossa on hiukan juomista eli loppu on jäänyt juomatta ja lasi unohtunut.

Puolitehtyjä töitä on usein, kun olenkin kesken alkanut tehdä jotain muuta ja unohtanut edellisen.

Toisinaan menen jonnekin ja jään ihmettelemään, että mitäs mun täällä pitikään tehdä...?

Koirien kynnet on taas pitäny leikata jo monta päivää, mutta aina unohtuu...kohta niillä kasvaa sapelit...

Ja huomasin pari viikkoa sitten tentissä käydessäni, että oon lahjakkaasti unohtanut peruskäsitteistöä eli taisi mennä tentti puihin. En älynnyt, että pieni kertaus äitiysloman jälkeen ei olis pahitteeksi. NIIN KOSKA TÄMÄ MUISTI PALAA ENNALLEEN...?!!! =P

Vierailija
171/389 |
06.03.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin kävellä kotiin 15 minuutin matkan, ottaa vauvalta ulkovaatteet pois päältä, ja sitten vasta huomannut että jotain puuttuu -kauppakassi! Eikun taas pakkaamaan vauvaa vaunuihin ja kävelemään takaisin kauppaan. Ostokseni löytyivät siististi muovipusiin pakattuina kaupan infotiskiltä.....

Toilailuni eivät suinkaan ole aina johtuneet väsymyksestä, olen muuten vaan ollut vauvasta sekaisin. Jo raskausaikana läksin kerran ulos eripariset lenkkarit jalassa, ja ehdin kävellä niillä monta kilometriä ennen kuin tajusin että kenkäni tuntuivat jotenkin omituisilta. Olivat vielä ihan eriväriset ;)

Vierailija
172/389 |
06.03.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilytän jauhetta kannellisessa purkissa työtasolla, ihan lähellä kahvinkeitintä. Pari päivää on mahatauti jyllännyt meidän perheessä ja yöt olleet aika levottomia ;) Eilen aamulla laahustin silmät ristissä keittiöön ja laitoin kahvia tulemaan. Vasta kun mukiin kaadoin huomasin että kahvi haisi omituiselle ja oli valkoista... :D

Kun keskimmäinen lapsi oli vauva, olin menossa kauppaan kun ulkona huomasin etten ollut pukenut housuja lainkaan! Takki, kaulaliina, hattu ja saappaatkin olivat päällä mutta housut puuttuivat :)) Sukkahousut sentään olivat jalassa!

Ruokacremeä olen myös laittanut tuttipulloon vahingossa, onneksi en ehtinyt juottaa vaan huomasin mokani silloin kun kaadoin sitä pulloon.

Vierailija
173/389 |
06.03.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän iskä silitteli ja taputteli MINUN takapuolta viime yönä, kun neiti heräsi yöllä ja kitisi... Onhan toi tosi ihanaa, mutta ei neiti kyllä nukahtanut =D))

Itse unohdin joskus laittaa vettä kahvinkeittimeen, ihmettelin miksi kahvia ei tipu??!!

Päivämäärät ja nimet menee aina sekaisin tai ne on kokonaan unohdettu...

Kaupassa en muista mitä oon lähteny ostamaan, vaikka ei ois kun yksi tavara vaan ostettavana...

Puhelimeen en oo aina ihan varma, mitä sinne pitäis vastata...

Vierailija
174/389 |
07.03.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi päivä laitoin molemmat piilolinssit samaan silmään ja ihmettelin kun näkee vähän huonosti..

Eilen aamulla piti tehdä lapsille mannapuuroa ja mehukeittoa, keittelin sitten siinä mehukeittoa ja heitin kattilaan mannaryynejä tarvittavan määrän ja ihmettelin kun ei sakeudu. Sitten tajusin, että nehän piti olla perunajauhoja. Sekoilin siinä sitten puuroineni oikein kunnolla ja totesin ettei tästä tule mitään ja niin jäi mannapuurot ja mehukeitot saamatta.

Mies puki kerran esikoisen(silloin 4v.) ulos, kotiin tullessa huomasin henkarin haalarin sisällä ja kyllä nauroin, esikoinenkin sanoi että oli ihmetellyt kun jokin niskassa painoi.

Näitä sattuu kyllä minulle päivittäin mutta ei niitä muista, mistähän johtuu...

Vierailija
175/389 |
08.03.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöllä (silloin 2kk) oli ollut viikon ajan kamala vesiripuli ja kovasti olin pähkäillyt mistä se voisi johtua. Lopulta olin aivan varma että ripuli johtui jostain mitä olin itse syönyt, mutta en keksinyt ruokavaliossani mitään normaalista poikkeavaa, paitsi paahtoleivän jossa on siemeniä päällä. Kun eräänä ankeana aamuna vauvan vaipassa oli sitten vesiripulin seassa pikku pisteitä, keksin suuressa viisaudessani että " noniin, siitä siemenleivästä se siis johtui kun siemeniä on kakankin seassa" (isot nännit äitillä kun siemenetkin pääsee maidon mukana vauvan massuun).

Vierailija
176/389 |
08.03.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, meiltäkin näitä löytyy.

Tuttua on kaupassa haahuilu hyllyjen välissä, miettien että mitäs mun pitikään ostaa vaikka ostoslista on kädessä. Tai sitten tuijotan ostoskärryjen sisältöä tovin hölmistyneenä, että mitäs kaikkea mä olenkaan sinne jo kerännyt (tyyliin 3 margariinirasiaa, 4 ottamassa jo hyllystä).

Useammankin kerran ollaan yhdessä miehen kanssa tuijotettu hermostunutta ja kitisevää vaavia ja ihmetelty kovasti, mikä sillä on hätänä (kuumetta? hampaat? maha kipeä? korvatulehdus? umpisuoli? jne.), kunnes jompikumpi muistaa että jestas, sille ei oo vaihdettu vaippaa sitten aamupäivän! Ei ihme jos on hankala olla...

Eräänä yönä vauvan kitistessä mieheni pomppas ylös ja nosti lattialta siihen illalla riisumansa housut ja paidan ja rupesi unissaan niitä hyssyttämään ja laulamaan ja kertomaan että isi tässä... vähän ajan kuluttua laski mytyn hellästi hymyilleen työtuolille ja totesi tyytyväisenä että rauhottuihan se isin lauluun. =) No, rauhottuihan tyttö omassa sängyssään isin lauluun... kävin vain pikaisesti laittamassa tutin suuhun. Aamulla mies ei muistanut jutusta mitään, ihmetteli vain kun suukottelin häntä ja hihittelin.

Itse vaipanvaihdon yhteydessä olen monasti laittanut ensin bodyn vauvalle päälle ja kiinni ja vaipan vasta sitten sen päälle... ja tuijottanut nauraen hölmistyneenä että onpas hassun näköinen asu!

Ja sitten olen mennyt suihkuun, seisonut alusvaatteisillani suihkun alla, unohtanut pistää vielä vedenkin juoksemaan ja tovin seinää tuijotettuani ihmetellyt että mitäs tulinkaan tänne tekemään, laitanpas pesukoneen pyörimään... mies sitten tulle hetken päästä virnuillen kysymään, että eikös sun pitänyt käydä suihkussa...

Tai kun joku soittaa, niin vastaan puhelimeen soittajan nimellä. Vilkaisen aina kännykän ruutua, että kuka soittaa, jos jos vaikka kaverini Suvi sattuu olemaan langoilla, vastaan puhelimeen hyvin pätevästi että " Suvi" .... monasti tällä saa aikaan hyvin kummastuneen hiljaisuuden, etenkin kun itse hihittelen typerästi päälle virheen huomattuani.

Kyllähän näitä on enemmänkin... ;)

Vierailija
177/389 |
08.03.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin nauretaan ihan vedet silmissä!

itselleni on useaan kertaan sattunut myös näitä kaupassa haahuiluja, suihkuun rintsikoissa tai silmälasit päässä menemisiä.

monesti olen heittänyt myös vauvan vaatteet vahingossa vaipparoskikseen, kun piti heittää ne viereiseen pesukoriin.

hyvää naistenpäivää kaikille tänään!

Vierailija
178/389 |
08.03.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

kitisevää parikuukautista, jolla ei ollut peittoa päällä. Peitto näkyi olleen pinnasängyssä, joten peiton reunasta kiinni ja reipas kiskaisu jotta saan peiton vauvan päälle.

...... No, heräsihän se vauva siihen - siellä pinnasängyssä ;D

Vauvaharhoja vieressä :)

Vierailija
179/389 |
08.03.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmalasit päässä nakee hyvin unia.

Eilen tapahtunut;missähän sun tuttis...???(Äitin suussa).Meillä on nan- tutteja ja aina kun siirrymme yläkerrasta alakertaan aamulla ,laitan tutin hulieni väliin reunastaan,tai kun asetun illalla sohvalle vellipulloa syöttämään otan tutin siinäkin suuhuni jotta se on sitten sylissä valmiina kun pullo on syöty ja nimenomaan tämä tutin etsiminen tapahtui eilen illalla.

Näin se homma etenee!!!

Mukavaa naistenpäivää kaikille!!!

Vierailija
180/389 |
08.03.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikropuuro, jossa 2dl riisihiutaleita ja 1dl maitoa menee vähän huonosti alas.

Muutama kerta on odotettu naapurissa miestä kotiin, kun avaimet oli sisällä. (Nyt heillä on jo meidän vara-avain).

1+9 mehutiiviste on aika pahaa laimentamattomana.

Kun keittää kahvia, kannattaa laittaa kannu paikoilleen.