Arjen komiikkaa: väsyneiden äitien toilailuja pinoon!
Laitetaankos tähän toistemme iloksi omasta väsymyksestä johtuvia arjen sattumuksia?
Tässä pari mulle viime päivinä sattunutta:
Tilasin 4kk:n ikäiselle vauvallemme lääkäriaikaa. Hoitaja langan toisessa päässä kysyi lapsen nimeä. Mä tuijotin pari sekuntia sylissä olevaa vauvaa ja ehdin ajatella, että mikä ihme tän nimi nyt oli..?
Olin hiuspesulla ja olin huuhtonut shampoon pois. Laitoin hoitoainetta, mutta laitoinkin vahingossa uudestaan shampoota. Huuhtelin pois, ja laitoin uudestaan hoitoainetta, siis TAAS shampoota... siinä vaiheessa alkoi jo naurattaa. Kolmannella yrityksellä sain lopulta hoitoaineen hiuksiini.
Kommentit (389)
Nuo jääkaapista löytyvät tavara- jutut (availenkohan sitä liikaakin...hmmmm...) ja ostokset kassalla jutut on siis niin tuttuja.
Erään kerran suihkussa piti pestä puhdistugeelillä kasvot. Hyvän aikaa pyörittelin ainetta naamassa, kunnes alkoi suusta lähes kuplat pulpahdella. Olin hieronut naamaani reilun kasan shampoota. Kyllä maistui saippua suussa pitkään...yöks...
Joo silmälasit päässä suihkuun, tottakai... se on nykyään muotia :)
Kerran oli juuri menkat yllättäen alkaneet ja pikkuhousut siis sotkussa. Istuin siinä vessassa pöntöllä ja huokailin hohhoijjaa... aina nää sotkeutuu. Otin ne jalasta pyyhkäsin ajattelemattomasti pyllyn ja sinne vaan. Sit huomasin kun jo vetäsin pönttöä... hyvästi pikkurit :) Alas onneksi meni..
Ja roskapussi kädessä kauppaan..
Lähdin tyttären ja vauvan kanssa ulos. Puettiin vaatteet ja ei kun menoksi. Ulkona tyttö 2v sanoi, äiti mun jalkoja paleltaa. Tytön kengät olikin jääneet kotiin. :)
Sitte tämmönen jota teen lähes joka toinen päivä. Yritän nukuttaa vauvaa vaunuihin... ei nukaha vaikka kuin hyssyttelen. Otan tytön syliin ja jatkan tyhjien vaunujen hyssyttämistä.
Näitä ois mulla hirveesti.. Mää toheloin harva se päivä jotain :)
Minä myös puhun mitä sattuu ja mies jaksaa siitä huomautella. Reilu viikko sitten kävin suihkussa ja oli tarkoitus pestä vartalo suihkusaippualla. Annostelin saippuan käteen ja aloin hinkata sitä itseeni. Vähän siinä ihmettelin, että onko tässä saippuassa jotain vikaa (heh,eilen vielä toimi...) kun ei yhtään vaahtoa ja on jotenkin niljakkaan oloista. Ja hajukin ihan kumma. No, sitten tajusin, että olin yrittänyt pestä itseni hoitoaineella.
Eräs aamu tarkoitus oli kutsua tyttö, mutta sanoinkin sen sijaan: " Kis,kis!" Meillä on siis kaksi kissaa....voih
Aivan tavallista on myös että jos joku kysyy minulta kelloa niin katson sitä ja mietin mitä se on euroina...
Vieraita oli tulossa ja juuri ennen kuin ovi vieraille aukaistiin kuopukseni meni vessaan kakalle. Olimme jo tovin jutelleet vieraiden kanssa ja aina välillä kyselin, että joko voin tulla pyyhkimään... EI VIELÄ oli vastaus. No, lopulta ystäväni sanoi, että hän voi mennä kun itse mukamas jotakin niin touhusin. Ei aikaakaan kun kuulin hysteeristä naurua ja menin vessaan...muksu oli teipannut kaikki terveyssiteet oveen kiinni, kauniisti riveihin vieri vieressä !
Ja kun meillä kanssa oli pitkään tytöt (siis ihmislapset) ja koirapojat niin hövetti kun naapuri sanoi, että aina tietää kumpia kutsut pihalta kotiin... koiria kauniisti: " pojat tulkaa jo sisään" mutta tytöille karjun naama punaisena:" nyt jo sisään..."
Mieheni otti väärän muksun ostoskärryihin kaupassa :) luuli, että oli jo kerennyt karata kun oma käveliki tällä kerta isänsä takana...
Eilen puin esikoiselle (18kk) vauvan (3 kk) vaipan, vähän oli nafti tuo pampersin kolmonen mutta ihmeen hyvin mahtui ja myös piti! Tosin pisut vain.
Sitten yritin Stockmannilla selittää tädille jotain satukirjasta, jossa oli prinsessat Tuhkanen ja Ruusumo. Tätii kuunteli hetken vakavalla naamalla ja repesi sitten totaalisesti.
no niin täällä yksi dementikko: pahin moka on ollut kun jätin pullot hellalle ja lähdin kotoa. Palokunta ja poliisi olivat käyneet rikkomassa oven ja ottamassa kattilan levyltä. Onneksi ei ollut tullut tulipaloa. On minulle sattunut myös neuvolaan myöhässä meno (samoin kuin joku edellisistä vastaajista olin vaan keksinyt että aika olisi myöhemmin). Unohdan nykyään kaiken mitä mieheni minulle kertoo ja jälkikäteen väitän aina ettei hän ole koskaan asiasta kertonut, mutta ilmeisesti asia ei ole näin... ; ). Unohdan myös jatkuvasti antaa pullokuitin supermarketin kassalle, unohdan mikä päivä on tai mitä olen tehnyt edellisenä päivänä (tätä sattuu todella usein). Unohdan useamminkin harjata tyttäreni (vuoden ikäinen) hampaat ja muistan sitten kun hän jo nukkuu sikeästi sängyssään, unohdan kaupassa mitä minun pitikään ostaa (ostoslista on tietysti useimmiten kotona olkkarin pöydällä). Yli puolen vuoden ajan minun on pitänyt hakea kellarista yksi kassi, mutta unohdan sen aina kun kuljen rapusta ulos tai sisään. Joskus olen ihmetellyt että mikä tyttöä vaivaa kun se niin keljuilee ja olen vasta hetken päästä muistanut että olen unohtanut antaa hänelle ruokaa. Kutsuin myös ystäviä vierailulle yhdeksi viikonlopuksi ja muistin sitten parin päivän päästä tyttäreni syntymäpäivän olevan ko. viikonloppuna. Nolotti kertoa peruessa että unohdin tyttäreni syntymäpäivän... Mieheni unohtaa suunnilleen joka päivä puhelimensa kotiin, usein myös rahapussin ja joskus myös takkinsa.
Onneksi voin nyt näyttää tämän viestiketjun miehelleni ja kertoa etten ole ainoa! ; ) : D : )
Keitin tuttipulloja ja tutteja lähes kaks tuntia, kutosella tietenkin. Onneksi olin kerrankin jättänyt pihtaamatta veden kanssa.
Illalla kävin suihkussa ja sen jälkeen avasin ikkunan kylpyhuoneesta. Aamulla siellä valot päällä ja melkeen pakkasella, patterilla oli vähän ylimääräisiä töitä.
Poika nukahtaa usein olalle heijaamalla. Ja minähän heijaan, ympäri vuorokauden ja ihan missä tahansa. Ihmettelin kun puolitutut katsoi kahvipöydässä kummissaan. Poika oli ollut nukkumassa jo aikaa.
Mä aloitin nämä jo raskausaikana, puhuin ihan mitä sattui, heitin tyhjät pullot roskiin ja yritin sitten pullonpalautusautomaatilla aukoa roskapussia, pari kertaa oli jo yllytyshullu-meininkiä kun juoksin autoni perässä mäkeä alas, vaihde vapaalla, käsijarru pois päältä ja meikä krapasi tuulilasia. Ison mahan kanssa 8.kuulla siinä olikin tekemistä..
Toissapäivänä kaupan kassalla kyselin otsa jo vähän rypyssä vaihtorahoja vaikka en ollut vielä edes maksanut.
Saatan ostaa peräkkäisinä päivinä saman ostoslistan kahteen kertaan.
Kun sit tajusin herätä, sen sijaan et olisin yrittänyt rauhoittaa lapsen tai antaa rintaa niin menin pesemään häneen naaman!? Sen jälkeen herätin mieheni ja annoin lapsen hänelle sanoen et " tää ei lopeta tätä itkua" ja aloin nukkumaan. Mieheni sit herättämään minua et kannattaisikohan vauvaa vähän tisuttaa et nukahtaisi uudestaan. Ja oikeastaan vasta sit heräsin.. Aamulla kiitollisena ja huonolla omallatunnolla mietin et onneksi mies ei ollut yövuorossa..
Eilen päivällä ostin rattaisiin pyöriensuojat. Yhtä kokeilin heti ja muut jätin vielä pakkauslaatikkoon. Mieheni lähtiessä ulos iskin hänelle lehtiroskiksen mukaan ja myös tämän " tyhjän" laatikon. Onneksi mies oli roskiksessa huomannut ettei se ollut tyhjä vaan sisällä oli ne 3 rengassuojaa.. Vaan miespä ei tiennyt et yksi oli kotona ja oli sit vähän etsiskellyt sitä neljättä ennenkuin tuli kotiin kertomaan asiasta..
Jollakin muullakin oli sattunut vähän samantapaista eli tämä sattui ihan vauvan ollessa ehkä parin viikon ikäinen eli yöllä väsyksissä laitoin pojalle vahingossa nenään Cuplatonia, kun piti tietysti laittaa keittosuolatippoja. Ja ihan muistaakseni edellisenä päivänä oli miehen kans puhuttu, että pitää olla sitten tarkkana näiden purkkien kans, ku ovat kaikki niin samannäköisiä. Ei onneksi tainnut vauvaparka äidin mokaa vielä hoksata, keittosuolatipat sitä vastoin suussa olisivat saattaneet maistua melko karvailta. Tulipa tästä mieleeni eräs toinenkin moka, joka tosin sattui jo ennen kuin meillä oli tämä pienokainen eli koirallamme hieman silmä rähmi ja minulla oli tarkoitus puhdistaa sitä sellaisella koiran silmävedellä niin eikös tämä emäntä pyyhkinyt koiraparan silmän desinfiointiaineella, auts auts, no onneksi koiralla oli silmä kiinni pyyhkiessäni, muuten olis raukalla voinut mennä ehkä näkö tiedä häntä.
Kun esikoinen oli pieni, olin tooosi väsynyt ja silloin sattui kaikenlaista.
Tämä on varmaan tuttu muillekin (?) olin itse nukkumassa ja vauva jäi isin kanssa olohuoneeseen, että saisin nukkua. Heräsin yhtäkkiä ja pomppasin hädissäni ja vauvaa ei löytynyt mistään " missä vauva? missä se on? se ei oo täällä sängyssä" ja juoksin olohuoneeseen isille selostamaan, että joku on vienyt vauvan... Onneksi vauva löytyi... Ja tämä tapahtui monesti.
Muutamaa kuukautta myöhemmin nukuttiin kaikki kolme ja vauva kitisi sängyssään. Noh, minä laitoin miehelle peittoa päälle ja silitin poskesta :) Mies heräsi ja sanoi, että käännypäs toiselle kyljelle, siellä on vauva :)
Unohdin myös vauva kerran kauppareissun jälkeen autoon... Onneksi mies oli kotona ja ihmetteli, missä vauva oli...
Että tällaisia... esimerkiksi. Lisäksi näitä perinteisiä: lusikka roskiin ja jugurttipurkki astianpesukoneeseen jne.
Nakkasin nyt pari viikkoa sitten kakkavaipan vessanpönttöön mennessäni pienen kanssa pyllypesulle.
Esikoinen ihmetteli ja muisti monta päivää muistuttaa, että äiti nakkas vaipan pönttöön :)
Mulla ihme kyllä ei ole kovin paljon mitään toilailuja. Vai enkö vaan muista? =D
Olen kyllä yrittänyt etsiä vessapaperi jääkaapista. Meillä on siis siivouskomero ja jääkaappi vierekkäin. Saatan unohtaa mitä olen tekemässä.
Naapurin kanssa unohdimme kerran naapurin koiran lähikaupan eteen! Kaks aikuista naista ja koira unohtui! Meillä on samanikäiset pojat ja muskut oli sillon n. 5 kk. =) Onneksi koira oli itse nohevana ja rupesi haukkumaan kun hävisimme kulman taakse...
Juu, ja sanoin piirtoheitintä mikroksi =D. Onneksi kaikki paikalla olijat ymmärsivät mitä tarkoitin; sain kuitenkin vähän sääliviä katseita... heh!
Kaikenlaista on ehtinyt tapahtua minullekkin: jokusen kerran olen vienyt vaipparoskiksen (niin, ja tietty siinä samaisessa läpinäkyvässä sinisessä muovipussissa) mm. neuvolaan ja bussiin ja Citymarkettiin. Olen saanut paniikkin lapsen kauppaan jättämisestä, vaikka lapsi kotona isin kanssa. Olen ihmetellyt lapsen kiukkua, kunnes huomannut että eipä ole saaanut ruokaakaan. Olen unohtanut lapsen nimen sitä jonkun kysyessä.
Mieheni pukee järjestelmällisesti lapsen vaatteet väärinpäin ja paras juttu kävi kaverini miehelle: oli laittanut tyttöään yöpuulle, käyttänyt kylvyssä ja rasvannut ja pukenut. Iltapuuroa annettaessa oli ihmetellyt miksi istuu niin ihmeellisesti ja kiukkuaa, kunnes oli huomannut, että ISO perusrasvapurkki oli lapsen yöpuvun sisällä.
tilata ÄITI ON VÄHÄN VÄSYNYT paita niin säästyttäisiin selittelyiltä.
http://www.mentalwear.fi/tuotteet.htm
Nykyään käytän kahvi" maitona" usein mehua, kun kaadan siitä purkista, joka käteen sattuu.
Tuleeko vähän tyhmä fiilis, kun kaupassa ruokaa miettiessä huomaa yhtäkkiä heijaavansa lapsivapaita ostoskärryjä edetakaisin hyssytellen B-)
Näyttäähän meitä olevan useampiakin väsyneitä ;-)) Hauskoja juttuja!
itse löysin yksi päivä kaakaopurkin jääkaapista. sitten kivenkovaa väitin miehelleni etten se minä ollut... no, tulihan se sitten mieleen myöhemmin jääkaappiin kurkatessa että taisin se sittenkin olla minä...
eilen illalla olin menossa nukkumaan ja huomasin että pöydässä oli oma laittamani iltapala. ja muistan kyllä että sen siihen laitoin (oli oikein juomat jo kaadettu jne) mutta en edelleenkään tiedä kauan ne oli siinä lojunu... no, söin iltapalan ja menin nukkumaan.
itse löysin yksi päivä kaakaopurkin jääkaapista. sitten kivenkovaa väitin miehelleni etten se minä ollut... no, tulihan se sitten mieleen myöhemmin jääkaappiin kurkatessa että taisin se sittenkin olla minä...
eilen illalla olin menossa nukkumaan ja huomasin että pöydässä oli oma laittamani iltapala. ja muistan kyllä että sen siihen laitoin (oli oikein juomat jo kaadettu jne) mutta en edelleenkään tiedä kauan ne oli siinä lojunu... no, söin iltapalan ja menin nukkumaan.
Poitsu nukkuu ulkona päiväunia ja itse olen ollut täällä netissä. Ajattelin että rupeanpas vähän järjestelemään paikkoja. Siivoilin siinä tavaroita paikoilleen ja yhtäkkiä huomasin itkuhälytin on päällä (sisäosa), patterit kuluu!! Sammutin itkuhälyttimen, kun keittiöön mennessäni tajusin, että sen pitikin olla päällä kun poitsu nukkuu siellä ulkona!
Niin, ja joskus olen ollut laittamassa kakka vaippaa jääkaappiin!