Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä kokoinen vastasyntynyt on nykyään iso tai pieni?

Vierailija
31.05.2010 |

Mä olen saanut käsityksen, että yli 4 kg on iso vauva. Kaverini on saanut 3 4-4,5-kiloista toisella paikkakunnalla, eikä hänelle ole kukaan puhunut mitään isosta vauvasta. Siellä iso vauva olisi lähellä viittä kiloa. Mä taas olen menossa käynnistystarpeen arviointiin kun vauvan syntymäpaino voi olla "lähes 4 kg". Lantion ahtaudesta tms lääkäri ei maininnut, joten ymmärsin, että ainoa syy on tuo vauvan paino.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää uskaltaisi kertoa omaa syntymäpainoani, kun reaktio on aina niin kauhistunut, että kylläpä olit VALTAVA. No, eipä se äimistely enää äitiä auta, synnyin jo.

Kauhistunut... :D taidat olla vähän yliherkkä. Isojakin lapsia syntyy ja usein kaikki menee hyvin. Poikkeuksellisia juttuja nyt yleensäkin hämmästellään ja joku 5-kiloinen ON poikkeuksellisen iso vastasyntynyt, eikä siinä tarvitse ollla sen suurempaa merkitystä.

Vierailija
22/22 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki suurin osa sanoo asiansa neutraalisti, mutta kyllä se silti jossain 50. kerran kohdalla alkaa ärsyttää, kun muka aina vaan on niin erikoista.



Ja nykyään tosiaan noin 3,8 kg taitaa olla keskipaino, joten 4,5-kiloisen ei enää pitäisi kuulostaa kovin poikkeavalta. Mutta toki jos omat ovat olleet 3,0 kg niin nuo keskipainoisetkin vaikuttavat erityisen isoilta.



t:16

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla