Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä kokoinen vastasyntynyt on nykyään iso tai pieni?

Vierailija
31.05.2010 |

Mä olen saanut käsityksen, että yli 4 kg on iso vauva. Kaverini on saanut 3 4-4,5-kiloista toisella paikkakunnalla, eikä hänelle ole kukaan puhunut mitään isosta vauvasta. Siellä iso vauva olisi lähellä viittä kiloa. Mä taas olen menossa käynnistystarpeen arviointiin kun vauvan syntymäpaino voi olla "lähes 4 kg". Lantion ahtaudesta tms lääkäri ei maininnut, joten ymmärsin, että ainoa syy on tuo vauvan paino.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle kolmekiloinen pieni.

Vierailija
2/22 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle 36-viikkoinen tai alle 2,5 kg.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 3kg pieni, keskoset em.erikseen.

Vierailija
4/22 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sano kätilö että reilun kokoinen kaveri.

Vierailija
5/22 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sita pienempi on piehnemmasta paasta ja sita suurempi siita suuremmasta...

Vierailija
6/22 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli 4,5kg on iso vauva ja alle 2,5kg pieni.



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/22 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt sellainen keskimääräinen vauva on jo 3.8-4 kg.

Iso vauva on 4.5-kg ja pieneksi leimataan 3kg-vauvat.

Vierailija
8/22 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitipolin lääkäri sanoi kuopukseni painoarviota tehdessään, että ei 4-kiloinen nykyään mikään iso vauva ole. Yli 5-kiloiset on isoja 0.0



Kuopukseni painoarvio oli yli 4 kg (painoi kuitenkin syntyessään 3,5 kg)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/22 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli 4,5-kiloiset ja alle 2,5-kiloiset.

Kaikki sillä välillä on normaalipainoa.

Vierailija
10/22 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on syntynyt alle 2,5kg, mutta jälkeen rv 37 niin sillon on sga-vauva.

Itse kysymykseen. Minusta yli 3,5kg on iso vauva. Tämä voi kyllä johtua siitä, että meillä lapset olleet kuopusta lukuunottamatta 2,3-2,8kg ja kuopus oli 3,9kg

alle 36-viikkoinen tai alle 2,5 kg.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/22 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimääräisesti nykyään on yhä lihavempia odottajia, sekä raskausajan painonnousu on suurta.

Ikävää, koska se aiheuttaa lapsille myöhemmin ongelmia.

Vierailija
12/22 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntyi, hänestä kätilö sanoi että on iso vauva. Painoa oli 4kg 195g ja pituutta 52 senttiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/22 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi vauva 3180g yksi 3820g.Onko tää eka siis pieni vauva ja toinen iso vauva?

Vierailija
14/22 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi vauva 3180g yksi 3820g.Onko tää eka siis pieni vauva ja toinen iso vauva?

Minustakin alle 3 kg on pieni, 4 kg jälkeen alkaa olla isohko. Yli 4.5 kg on erikoisen iso. Omat poikani oli 3.8 ja 4.2 kg, ihan tavallisia molemmat, mutta nuoremmasta kuuli välillä ihmettelyä, että onpas iso.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/22 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää uskaltaisi kertoa omaa syntymäpainoani, kun reaktio on aina niin kauhistunut, että kylläpä olit VALTAVA. No, eipä se äimistely enää äitiä auta, synnyin jo.

Vierailija
16/22 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin jostain vauvalehdestä joskus määrittelyn, että tyttö on isokokoinen, jos on yli 4,2kg ja poika, jos yli 4,5kg. Äidin ja synnytyksen kannalta tuskin on mitään merkitystä, onko lapsi tyttö vai poika. Jonkun lantiolle 3,5kg on liian iso ja joltain taas yli 5-kilonen puhjahtaa tuosta vain...



Meidän tyttö oli 4,3kg ja aika normina vielä pidin.

Vierailija
17/22 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kaveri, tyttö, joka jo 30 vuotta sitten painoi 4,6 kg.

Vierailija
18/22 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin jostain vauvalehdestä joskus määrittelyn, että tyttö on isokokoinen, jos on yli 4,2kg ja poika, jos yli 4,5kg. Äidin ja synnytyksen kannalta tuskin on mitään merkitystä, onko lapsi tyttö vai poika. Jonkun lantiolle 3,5kg on liian iso ja joltain taas yli 5-kilonen puhjahtaa tuosta vain... Meidän tyttö oli 4,3kg ja aika normina vielä pidin.

juu, eiköhän se ole vähän miten asian itse ottaa. Oma lapseni painoi syntyessään lähes 4,2kg, ja minusta hän näytti kovin pieneltä (oli myös aika pitkä). Eikä synnytys ollut vaikea. No, sekin varmasti auttoi asiaan ettei ole maailman kapein lantio. Minun mielestä pieni vauva on jos paino alkaa 2:lla ja iso jos paino alkaa 5:lla.

Vierailija
19/22 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksen kun kysyin vauvaani; pieni poika voi hyvin ja odottelee äitiään; painoi vain 3010 g ja piituuta kaverilla oli 50 cm, kyllähän se pieni olikin kun vertas osaston muihin kavereihin! Naapuri pedin tyttö oli 4600 ja vierushuoneen poikakin 5400 ja pituutta "miehellä" 57 cm. Me oltiin tuon kokoisia vasta 3 kk:)

Vierailija
20/22 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta yli 4kg on jo aika iso, vaikkei mikään poikkeava olekaan. Hoidan työkseni vastasyntyneitä ja näen niitä vaikka minkä kokoisina:) Yli 4,5kg otetaan verensokereita eli siinä mielessä se vois olla ison raja. Pieni on minusta alle 3kg.