Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapuri pyysi meitä ajamaan nurmikkomme ennen heidän ylioppilasjuhliaan:D

Vierailija
30.05.2010 |

Voi jessus, naapurin nainen tuli lauantaina pimpottamaan ovikelloa juuri kun tein lähtöä töihin ja pyysi, tai ennemminkin käski minua leikkaamaan nurmikon:D totesi että et ole näköjään leikannut vielä nurmikkoa vaikka meillä on ne "maijan" juhlat, että voisitko leikata pikapuoliin. Olin ihan äimänä, en edes muista mitä mutisin vastaukseksi:D Ei kai toi nyt mikään tapa ole että naapurienkin on puunattava tontti edustuskuntoon toisten juhlien takia?! Nurmikko ei edes ollut pitkä ja ei en ajanut sitä juhlia varten, en olisi ehtinyt kun menin iltavuoroon. Naapurin rouva on kyllä aika topakka tapaus mutta tämä meni minusta jo yli, varmaan on happamana kun ei saanut tahtoaan läpi..:D

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähänkö on tultu, että täällä ihannoidaan naapureiden kiusaamista.

Mua nolottais, jos omat pihat olis rempallaan ja naapurissa juhlat tulossa.

Vierailija
22/72 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyytää ketään siistimään pihaansameidän juhlien takia. Minusta se on järkyttävän epäkohteliasta, tulla kenellekkään sanomaan ("pihas on karsee viitsitkös tehä jotain...") Vaikkei suoraan sanoisikaan niin tuon kuvan tuolaisesta saa.

No joka tapauksessa, jos minulle tulis naapuri sanomaan noin, niin sanoisin; odota hetki.

Hakisin leikkurin ja sanoisin - ole hyvä jos häiritsee.. Ja lähtisin sisälle..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sympatiat naapurille.

Vierailija
24/72 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta törkeää on lähteä naapurin sitä vaatimaan..

Itse en ole mikään puutarhaihminen, meillä on ollut piha kaksi vuotta (onneksi vain pieni) eikä sinne vieläkään ole istutettu yhtikäs mitään. Myöskään vanhempani eivät piittaa puutarhan hoidosta, ja omien yo-juhlieni kunniaksi pihassa kukkivat voikukat. Olivat oikein kauniita. Minäkään en oleta naapureideni harrastavan samoja asioita, joita itse teen, eivät he voi olettaa, että minä heidän takiaan alkaisin pihaa puunaamaan.

En siis ole ap.

Vierailija
25/72 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kääntää kauniin pyytämisen vaatimiseksi.

Ensinnäkin, provohan tää on kun väitti lakkiaisten olleen nyt lauantaina.

Mutta toisaalta on niin suomalaista metsälaiskansaa tällainen, että ei haluta ajatella naapureita. Muualla olisi päivänselvää, että jokainen hiukan siistisi pihaa jos naapurilla on isot juhlat. Tyypillinen suomalainen kateuksissaan heti suunnittelee, että kannan autonrenkaita pihalle, että saisin pilattua naapurin juhlta ja osoitettua, että minä en ainakaan ala toisten pillin mukaan hyppimään.

Niin junttimaista ja sivistymätöntä.

Jos ap nyt sattuisi olemaan totta niin toivottavasti hän saisi sitten kuulla jälkeen päin kun ihmiset kauhistelisivat, kuinka siinä yhdessä talossa oli huonosti hoidettu ja siivoton piha ja naama norsunvitulla oleva emäntä pihalla irvistelemässä.

Ei suomalsista tule koskaan kohteliasta ja sivistynyttä kansaa. Sen huomaa täältä näitä kommentteja lukiessa.

Vierailija
26/72 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perjantaina alueen ja varmistaa, että kaikilla pihat kunnossa.

Vierailija
27/72 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kusipäistä meininkiä. Me asumme pienessä talonyhtiössä Pohjois-Helsingissä ja esim. naapurit olisivat kyllä ensimmäisellä kutsulistalla, jos lapseni valmistuisivat lukiosta tai ammattiin. Olisihan se tietty noloa, että ihmiset joutuisivat pyytämään minua tekemään sellaista, joka pitäisi tehdä.

Tulee mieleen, kun itse aikoinaan kirjoitin, naapurit oli kiskoneet lipun salkoon :-). Se oli oikeasti aika söpöä. Ja sitten kun naapurin poika kirjoitti ylioppilaaksi, isäni totesi lakkiaisia edeltävänä iltana, että "tarttee käydä leikkaamassa nurmikko Jaakon kunniaksi". Ihan normaalia ystävällisten ihmisten kommunikointia.

Tehdään asioista mahdollisimman vaikeita. Kun se nurmikko kuitenkin joskus leikataan, niin miksei sitä voi tehdä ennen naapurin juhlia? Ei kai tuossa nyt oma ego niin kamalasti kärsi, vaikka tekisi kuten naapuri pyytää. Sitten vaan jatketaan elämää kuten ennenkin.

Vierailija
28/72 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi ollaan tien päädyssä.. No mutta siis, isäntä tekee verstaalla ja myös pihalla puutöitä välillä on aika paljonkin lastua verstaan edessä.. Sitten isäntä parkitsee myös nahkaa, ja tekee luutöitä.. katku on välillä aikas kuvottava, kun keittää noita sarvia ym.. nytkin tuolla pihalla on raakanahkoja kuivumassa.. huoh.. takapiha olis paljon siistimpi kuin tuo etupiha.. huoh. tarttis kait likan rippijuhliin saada etupiha kuntoon..

Vierailija
29/72 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n naapurilta. Eihän kaikki ole edes siitä samaa mieltä, että se on jotenkin hienompaa, et nurmikkoa leikkaa ylipäätään. vai onko se joku vaatimus et pihassa täytyy olla nurmikko ja sitä pitää leikata ja jos jollakulla naapurustolla on juhlat naapureiden täytyy laittaa pihansa juhlien isäntäperheen esteettisen maun mukaisesti. En missään nimessä leikkaisi nurmikkoa naapurin käskystä.

Vierailija
30/72 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee multa yli hilseen. Kuka sen sanoo et "piha on kunnossa" just tietylla tavalla? Yököttävää, ja joku sanoi viel et joku yhdistys käy laittaa koko naapuruston "pihat kuntoon"!!?

Vierailija
31/72 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en ala ajatteleen naapureita.

Ja ryypätään kyllä koko yö ja kakarat hyppää tramppiksella koko yön ja koirat jätän ulvomaan häkkiinsä.

Mää en kyllä muita ajattele, saatana. Kun naapurissa on juhlat, mennään olutpullojen kans pihalle heilumaan saatana.

Me ollaan suomalaisia, metsäläiskansaa uralilta, perkele. Me tehhään, mitä me halutaan ja saatana näytetään naapurille, että meitä ei kukaan jumalauta käske.

Vierailija
32/72 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en ala ajatteleen naapureita.

Ja ryypätään kyllä koko yö ja kakarat hyppää tramppiksella koko yön ja koirat jätän ulvomaan häkkiinsä.

Mää en kyllä muita ajattele, saatana. Kun naapurissa on juhlat, mennään olutpullojen kans pihalle heilumaan saatana.

Me ollaan suomalaisia, metsäläiskansaa uralilta, perkele. Me tehhään, mitä me halutaan ja saatana näytetään naapurille, että meitä ei kukaan jumalauta käske.

ei ole sivistynyttä tulla tuollaisia vaatimaan naapurilta. johan ap.sanoi että leikkaa muutenkin nurmikon kerran viikossa.

naapuri voi pitää juhlansa vaikka jossain ravintolassa jos oma kotiseutu ei kestä esittelyä.

Vierailija
33/72 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on päivänselvää mutta nurmikonajelu on ihan eri juttu!saako naapuri tulla vaatimaan, että ajatte piiloon teiän liian vanhan auton pihalta?haittaako se juhlie onnistumista, minkäpituinen nurmikko naapurissa on? Öykkäävät ja meluavat naapurit tietysti häiritsevät.

Vierailija
34/72 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hän meni happamana jne...

Sanamuoto oli minusta hyvin kohtelias ja varovainen. Pihanne on varmaan melkoinen sontaläjä kun täytyi tulla sanomaan.

Voi jessus, naapurin nainen tuli lauantaina pimpottamaan ovikelloa juuri kun tein lähtöä töihin ja pyysi, tai ennemminkin käski minua leikkaamaan nurmikon:D totesi että et ole näköjään leikannut vielä nurmikkoa vaikka meillä on ne "maijan" juhlat, että voisitko leikata pikapuoliin. Olin ihan äimänä, en edes muista mitä mutisin vastaukseksi:D Ei kai toi nyt mikään tapa ole että naapurienkin on puunattava tontti edustuskuntoon toisten juhlien takia?! Nurmikko ei edes ollut pitkä ja ei en ajanut sitä juhlia varten, en olisi ehtinyt kun menin iltavuoroon. Naapurin rouva on kyllä aika topakka tapaus mutta tämä meni minusta jo yli, varmaan on happamana kun ei saanut tahtoaan läpi..:D

Vierailija
35/72 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä pyykkiä laiteta sunnuntaina ainakaan etupihalle kuivumaan tai vuodevaatteita tuulettumaab. Myöskään nurmikkoa ei missään nimessä laikata sunnuntaina ja häiritä toisten ihmisten pyhäpäivää.

Eikö se oman pihan siistinä pitäminen ole naapureiden kunnioittamista? Ihan samoin kuin juhliin puetaan siistit vaatteet päälle jne.

Jos olisin ap, häpeäisin maanrakoon, että naapurin tarvitsi tulla huomauttamaan kuinka epäsiisti piha on.

menee multa yli hilseen. Kuka sen sanoo et "piha on kunnossa" just tietylla tavalla? Yököttävää, ja joku sanoi viel et joku yhdistys käy laittaa koko naapuruston "pihat kuntoon"!!?

Vierailija
36/72 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olisin ilman muuta leikannut nurmikon jo omatoimisesti jos vaan olisin juhlista tiennyt. Toinen sääntö on, että jos naapurissa on hautajaiset, ei remuta omallakaan pihalla grillibileissä. Vähän toisen juhlan ja tilanteen kunnioitusta.

Vierailija
37/72 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurissa on kuoppabileet, ja mä olen järjestänyt vaikka tyttäreni häät meidän pihalle.. Pitääkö häitten iloisuus ja juhlat perua naapureiden kuoppakemujen takia??

Vierailija
38/72 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin elää niin kuin parhaaksi näkee. Ei se minun vierailleni kuulu, onko naapurin nurmikko ajettu tai puskat leikattu. Jos jotakuta häiritsee niin voi voi. En kyllä kehtaisi mennä kehottamaan naapureita pihatöihin minun takiani. Joku roti.

Vierailija
39/72 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkasi takapihan nurmikkoaan minun ylioppilasjuhlien aikaan. Meillä etupiha ja heillä takapiha erottuu matalalla aidalla. Kiva oli istuskella pihalla kakkua syöden kun 5m päässä ruohonleikkuri soi. Niin, ja siihen asti naapuri oli antanut takapihan nurmikkonsa rehottaa niittynä, mutta nyt tuli kova tarve leikata sitä. Tässä sitä suomalaista kohteliaisuutta.

Vierailija
40/72 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkasi takapihan nurmikkoaan minun ylioppilasjuhlien aikaan. Meillä etupiha ja heillä takapiha erottuu matalalla aidalla. Kiva oli istuskella pihalla kakkua syöden kun 5m päässä ruohonleikkuri soi. Niin, ja siihen asti naapuri oli antanut takapihan nurmikkonsa rehottaa niittynä, mutta nyt tuli kova tarve leikata sitä. Tässä sitä suomalaista kohteliaisuutta.

Tässä sitä suomalaista käsittämätöntä päättelyä! Ap:han vain ihmetteli, kun naapuri oli tullut motkottamaan ruohonleikkuusta. Ei hän sanonut aikovansa huudattaa leikkuria juhlien aikaan tai muutakaan vastaavaa. Kertoipa vielä ajavansa normaalistikin ruohon kerran viikossa.