Onko yleistä, ettei koko ikänsä töissä käyneillä ole käteisvaroja?
Appivanhemmilla vaikuttaa olevan tämä tilanne, ja täytyy myöntää että hiukan hämmästyin.
Kommentit (10)
Anoppi on tällainen. Jopa raha pulassa, vaikka saanut yli 3000€/kk palkkaa. Asuu vuokralla pienessä asunnossa joka kaupungin. Tapana mm. ostaa joka päivä iltalehti ja iltasanomat sekä samalla muuta r-kioskilta. Kun itki rahapulaansa sanottiin että jättä lehdet ostamatta niin heti säästyy satojaeuroja kuussa.
Mitä sinulle kuuluu appivanhempien varat tai varattomuus? Kyylä olet.
On mahdollista. Mun äidillä sama tilanne. Kun on rahaa, niin se kaikki pitää törsätä. Ennen palkkapäivää tilillä on tyhjää. Tienaa vieläpä ihan hyvin. Kuunnellut lapsesta saakka sitä, että ei ole koskaan rahaa, mikä oli lapsen mielelle aika ahdistavaa. Näin opin itse säästeliääksi, voisi sanoa jopa aika pihiksi.
En tunnista ongelmaa lähipiirissä. Päinvastoin, on maksetut talot ja mökit, suht säästeliäästi elävät arjen , mutta on rahaa matkustella ja ostella sitten mm. lapsenlapsille. Ihan perus duunariammateissa olleet.
Toisella satanen kestää päivän , toisella viikon . On monenlaista tuhlaria ja säästäjää .
Ei se valitettavasti riitä töissä käyminen kun siitä pitäisi vielä saada palkkaakin ja se tuntuu olevan ylivoimaisen vaikeaa. Tulee helposti tapoja esim. ulkona syöminen vaikka ei olisi varaa.
Normaaleja useita isovanhempia tuntenut harvalta on jäänyt muuta kuin asunto ja se on sitten vähän tuurista kiinni missä sijaitsee ja onko mitään arvoa.
Käteistä minullakin on aika niukalti. Käyttötililläkin on tyypillisesti korkeintaan 2000 euroa ennen palkkapäivää. Eli jos joku päivä ei palkka yhtäkkiä tulisikaan, niin joutuisin sijoituksia realisoimaan.
Käteisvaroja ei ole mullakaan jos tarkoitat lompakossa olevaa käteistä. Tilillä kyllä pyörii muutama tonni kokoajan.
Kyllä näitä on. Esimerkiksi oma isäni. Tienasi hyvin. Pelasi kaikki ja enemmän. Jopa minulta, kun olin lapsi, varasti lahjaksi saamiani rahoja pelaamiseen. Nyt eläkkeellä. Eläke hyvä, mutta ulosottoon menee osa. Pelaa edelleen.
Itsestäni tuli säästeliäs, kiitos traumojen. Bruttopalkkani on 2000-2200 ja joka kuukausi siirrän sivuun 250-500 euroa.
Up