Naapuri pyysi meitä ajamaan nurmikkomme ennen heidän ylioppilasjuhliaan:D
Voi jessus, naapurin nainen tuli lauantaina pimpottamaan ovikelloa juuri kun tein lähtöä töihin ja pyysi, tai ennemminkin käski minua leikkaamaan nurmikon:D totesi että et ole näköjään leikannut vielä nurmikkoa vaikka meillä on ne "maijan" juhlat, että voisitko leikata pikapuoliin. Olin ihan äimänä, en edes muista mitä mutisin vastaukseksi:D Ei kai toi nyt mikään tapa ole että naapurienkin on puunattava tontti edustuskuntoon toisten juhlien takia?! Nurmikko ei edes ollut pitkä ja ei en ajanut sitä juhlia varten, en olisi ehtinyt kun menin iltavuoroon. Naapurin rouva on kyllä aika topakka tapaus mutta tämä meni minusta jo yli, varmaan on happamana kun ei saanut tahtoaan läpi..:D
Kommentit (72)
siivoamaan romunsa ja lastensa leikkipaikan pois pihastamme, kun meillä oli juhlat. Jostain syystä oli ollut niin paljon kätevämpää laittaa lapsensa rakentamaan maja meidän maallemme eikä omalle. Siitä nousi iso poru: lapset oli nähneet niin paljon vaivaa rakentamisessa. Muistutimme, että rakentaminen kiellettiin jo alkuvaiheessa ja maja syntyi 2 vko lomamatkamme aikana ehdottomasti kiellettynä.
tämä naapurin nurmikonleikkaus meni jo vähä yli. Itseä olisi kyllä varmasti suututtanut jos naapuri tunkee meidän tontille. Vaikkakin säästäisi minut siltä nurmikonleikkaukselta.
Enkä kysynyt edes lupaa...
Tämä oli tosi hyvä esimerkki oppilailleni olkinukkeargumentaatiosta! Käsitellään argumentaation virheitä joskus et:n tunnilla ja tämä "muovinen jenkkityylipiha" oli kyllä täydellinen esimerkki, jolla havainnollistaa yläastelaisille asiaa!
Tulostin laulamaan!
haluaa ymmärtää taas väärin. Ota kultaseni aamulääkkeet niin ei ahdista niin paljoa.
Siihenkö että pitää olla muovisen näköinen jenkkityylin piha jos kaikilla muillakin on? Enpä usko. Ihanko kunnan miehet tulee sanomaan mitä kukkia saa pihassa kasvaa ja kuinka pitkällä varrella? Jos haluan laittaa jalkapallonurmen sijaan englantilaistyyppisen puutarhan niin se ei käy, koska ei sovi sinun esteettiseen makuusi? Sinun pitäisi myös tajuta, että vaikka te olette siellä pikkusievällä asuinalueellanne kaikki toistenne klooneja niin muunlaisiakin ihmisiä on. Toiset laittaa kuolettavan tylsän ja ruman legopihan kivetyllä etupihalla ja säntillisellä nurmella, toiset tykkää vanhoista käkkyräisistä omenapuista ja perhosia houkuttelevasta niitystä tontin nurkassa. Millä perusteella sinun makusi on se oikea, jos monen mielestä sinun pihasi on tylsä ja ruma?
Huom. jos Sinun kannattaisi laittaa se talo sitten kaava-alueen ulkopuolelle. Sillä ihan oikeasti kunnan miehet voivat tulla siivoamaan pihasi jos joku valittaa ja lähettää laskun perään. Se nyt vain menee niin, että joihinkin asioihin on sopeuduttava jos meinaa tulla muiden ihmisten kanssa toimeen. Suomalainen minäminä-metsäläinen, ei enää oikein toimi. Kannattaa kontata esille sieltä puskasta pikkuhiljaa ja alkaa opetella, että on muitakin ihmisiä.
kommentteja. Minua suorastaan naurattaa tämä millaista joidenkin elämä on. Tietyt standardit nurmikon pituudellakin että ollaan varmasti samanlaisia kuin naapuri. Henk.koht. minua ällöttää sellaiset ylilaitetut ylilaitetun näköiset pihat. Jos minulla olisi omakotitalo siinä olisi vähän villiintynyt puutarha eikä varmana mitään kuvottavan pikkusievää kynittyä nurmea.
menee multa yli hilseen. Kuka sen sanoo et "piha on kunnossa" just tietylla tavalla? Yököttävää, ja joku sanoi viel et joku yhdistys käy laittaa koko naapuruston "pihat kuntoon"!!?
eivätkö pihat saa olla erilaisia? Onko elämänkatsomustiedontunnilla opettajan soveliasta opettaa, että kaikkien pitää ajatella samalla tavalla? Entä onko oikein opettajan ilakoida muiden virheillä ja esitellä niitä oppitunnilla?
Kerrotko, mitä aiot opettaa oppilaillesi ja miksi?
siivoamaan romunsa ja lastensa leikkipaikan pois pihastamme, kun meillä oli juhlat. Jostain syystä oli ollut niin paljon kätevämpää laittaa lapsensa rakentamaan maja meidän maallemme eikä omalle. Siitä nousi iso poru: lapset oli nähneet niin paljon vaivaa rakentamisessa. Muistutimme, että rakentaminen kiellettiin jo alkuvaiheessa ja maja syntyi 2 vko lomamatkamme aikana ehdottomasti kiellettynä.
että näitä vastaajia tulee jotka vetelee herneitä nenuun kun heidän makuaan arvostellaan:D Näillehän on juuri tärkeää että kaikki näyttää niin "hienolta" ulospäin ja että naapurit ja ohikulkijat ihailevat pihaa. Ja kun joku ei tykkääkään niin voi kamala.
Ihan oikeasti se on kamalan näköistä sellainen MUOVINEN JENKKIPIHA.
Miehen vanhemmat muuten asuu alueella jossa kaikki muut pihat hirveitä pröystäileviä ja mauttomia kivitaloja kivipihoineen, appivanhempien tontilla on takapihalla ruohikkoa, pensaita ja kasvimaa, etupihalla jätetty alkuperäinen metsäryteikkö kasvamaan. Saattaa ärsyttää joitain kun sliipattu omakotialue näyttääkin luonnonmukaisemmalta tuon yhden talon kohdalla. Eipä ne sille mitään voi kun appi itse on niitä "kunnan miehiä":DDDD
haluaa ymmärtää taas väärin.
Ota kultaseni aamulääkkeet niin ei ahdista niin paljoa.
Siihenkö että pitää olla muovisen näköinen jenkkityylin piha jos kaikilla muillakin on? Enpä usko.Ihanko kunnan miehet tulee sanomaan mitä kukkia saa pihassa kasvaa ja kuinka pitkällä varrella? Jos haluan laittaa jalkapallonurmen sijaan englantilaistyyppisen puutarhan niin se ei käy, koska ei sovi sinun esteettiseen makuusi?
Sinun pitäisi myös tajuta, että vaikka te olette siellä pikkusievällä asuinalueellanne kaikki toistenne klooneja niin muunlaisiakin ihmisiä on. Toiset laittaa kuolettavan tylsän ja ruman legopihan kivetyllä etupihalla ja säntillisellä nurmella, toiset tykkää vanhoista käkkyräisistä omenapuista ja perhosia houkuttelevasta niitystä tontin nurkassa.
Millä perusteella sinun makusi on se oikea, jos monen mielestä sinun pihasi on tylsä ja ruma?
Huom. jos
Sinun kannattaisi laittaa se talo sitten kaava-alueen ulkopuolelle.
Sillä ihan oikeasti kunnan miehet voivat tulla siivoamaan pihasi jos joku valittaa ja lähettää laskun perään.
Se nyt vain menee niin, että joihinkin asioihin on sopeuduttava jos meinaa tulla muiden ihmisten kanssa toimeen. Suomalainen minäminä-metsäläinen, ei enää oikein toimi.
Kannattaa kontata esille sieltä puskasta pikkuhiljaa ja alkaa opetella, että on muitakin ihmisiä.
kommentteja.
Minua suorastaan naurattaa tämä millaista joidenkin elämä on. Tietyt standardit nurmikon pituudellakin että ollaan varmasti samanlaisia kuin naapuri.
Henk.koht. minua ällöttää sellaiset ylilaitetut ylilaitetun näköiset pihat. Jos minulla olisi omakotitalo siinä olisi vähän villiintynyt puutarha eikä varmana mitään kuvottavan pikkusievää kynittyä nurmea.
menee multa yli hilseen. Kuka sen sanoo et "piha on kunnossa" just tietylla tavalla? Yököttävää, ja joku sanoi viel et joku yhdistys käy laittaa koko naapuruston "pihat kuntoon"!!?
ja huonoa makua mennä vaatimaan kenenkään nurmikon leikkuuta juuri sellaiseksi tai sen pituiseksi kuin itse haluaa.
Mutta provohan tämä kai olikin.
kirjoituksessani olisi. Ihan normaalia värikästä kielenkäyttöä jota käytän työssäni.
Tämä oli tosi hyvä esimerkki oppilailleni olkinukkeargumentaatiosta! Käsitellään argumentaation virheitä joskus et:n tunnilla ja tämä "muovinen jenkkityylipiha" oli kyllä täydellinen esimerkki, jolla havainnollistaa yläastelaisille asiaa!
Tulostin laulamaan!
haluaa ymmärtää taas väärin. Ota kultaseni aamulääkkeet niin ei ahdista niin paljoa.
Siihenkö että pitää olla muovisen näköinen jenkkityylin piha jos kaikilla muillakin on? Enpä usko. Ihanko kunnan miehet tulee sanomaan mitä kukkia saa pihassa kasvaa ja kuinka pitkällä varrella? Jos haluan laittaa jalkapallonurmen sijaan englantilaistyyppisen puutarhan niin se ei käy, koska ei sovi sinun esteettiseen makuusi? Sinun pitäisi myös tajuta, että vaikka te olette siellä pikkusievällä asuinalueellanne kaikki toistenne klooneja niin muunlaisiakin ihmisiä on. Toiset laittaa kuolettavan tylsän ja ruman legopihan kivetyllä etupihalla ja säntillisellä nurmella, toiset tykkää vanhoista käkkyräisistä omenapuista ja perhosia houkuttelevasta niitystä tontin nurkassa. Millä perusteella sinun makusi on se oikea, jos monen mielestä sinun pihasi on tylsä ja ruma?
Huom. jos Sinun kannattaisi laittaa se talo sitten kaava-alueen ulkopuolelle. Sillä ihan oikeasti kunnan miehet voivat tulla siivoamaan pihasi jos joku valittaa ja lähettää laskun perään. Se nyt vain menee niin, että joihinkin asioihin on sopeuduttava jos meinaa tulla muiden ihmisten kanssa toimeen. Suomalainen minäminä-metsäläinen, ei enää oikein toimi. Kannattaa kontata esille sieltä puskasta pikkuhiljaa ja alkaa opetella, että on muitakin ihmisiä.
kommentteja. Minua suorastaan naurattaa tämä millaista joidenkin elämä on. Tietyt standardit nurmikon pituudellakin että ollaan varmasti samanlaisia kuin naapuri. Henk.koht. minua ällöttää sellaiset ylilaitetut ylilaitetun näköiset pihat. Jos minulla olisi omakotitalo siinä olisi vähän villiintynyt puutarha eikä varmana mitään kuvottavan pikkusievää kynittyä nurmea.
eivätkö pihat saa olla erilaisia? Onko elämänkatsomustiedontunnilla opettajan soveliasta opettaa, että kaikkien pitää ajatella samalla tavalla? Entä onko oikein opettajan ilakoida muiden virheillä ja esitellä niitä oppitunnilla?
Mun sisarentyttären juhlapäivänä oli upea sää ja juhlittiin heidän kauniissa puutarhassaan. Naapuri alkoi silloin leikata nurmikkoaan, isoa alue ja sitten moottorisahalla pätkimään kaadettua puuta pienemmäksi. ja sitten oksasilppuri vielä päälle. Ja sisareni on talon rouvalle anttanut kyytiä keskustaan, palauttaa sen kirjoja kirjastoon yms. Kivaa...
kirjoituksessani olisi. Ihan normaalia värikästä kielenkäyttöä jota käytän työssäni.
Tulostin laulamaan!
Meilläpäin olivat monet valmistujaisjuhlat viime viikonloppuna tiedoksi vain!
Yhdistelmätutkintojen suorittajat valmistuivat viime viikonloppuna ja seassa siis ylioppilaitakin.
Todella törkeetä että naapuri tulee pyytämään teitä ajamaan nurmikonne. Huh, ehkei musta oo asumaan rivarissa jos naapurit ovat tollasia.
jopa sen, missä kohtaa pihaa saa olla iso puu ja missä pieni. Ja missä saa olla kukkia, missä kiveys tai nurmi. Ihan oikeasti niitä kunnan miehiä aina joskus käy tarkistamassa, noudatetaanko määräyksiä.