Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään, että olen raskaana..

Vierailija
30.05.2010 |

Mä haluaisin kyllä lapsen, mutta elämäntilanne ei ole nyt sopivin. Olen hakenut töitä ja 95% varmuudella sen paikan saan. Työt alkaisi syyskuussa. Lapset aloittavat silloin päiväkodissa ja minäkin saisin opetella taas työelämän juttuja. Jos olen nyt raskaana, niin en pääsisi varmaankaan töihin tai ainakin minut irtisanottaisiin varmaan koeajalla. Asunto pitäisi vaihtaa, samaten auto. Kaikki vauvatavarat, vaatteet ym on jo annettu eteenpäin, kun mies ei enää halunnut lapsia. Rahat ei mitenkään riittäisi.

Pelottaa miten siitä selviää, jos onkin raskaana. Kuukautisten pitäisi alkaa tänään tai viimeistään tiistaina.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensinnäkään sun ei tarvii raskaudesta kertoa työpaikalla ennenkuin 2kk ennen ä-loman alkua. Sä saat tulojen mukaisen ä-rahan kun kerkeet kuitenkin olla monta kuukautta töissä ennen kuin jäät pois. Montako lasta on jo ennestään? Miski asunto ja auto uusiksi? Vähemmälläkin pärjää.

Vierailija
2/11 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautisten pitäisi alkaa tänään tai viimeistään tiistaina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan tällä hetkellä kaksiossa, joten uusi asunto pitäisi ainakin löytää. En tiedä mahtuisiko auton takapenkille turvakaukalo, joten sitä pitää miettiä.

Ja kondomi petti. Pelottaa vaan, että se on nyt yksi kerta ja voi heittää tulevaisuuden suunnitelmat sivuun.

ap

Vierailija
4/11 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan kuullut jälkiehkäisypillereistä? Jotenkin tuntuu että tämä on surkea provontekele vaan kai näin tyhmiä ihmisiä oikeastikin on. Kuten ylempänä mainittu, vähälläkin pärjää eikä tuosta nyt tulevaisuuden suunnitelmia tarvii pois heittää, ne vaan vähän muuttuu. Ihme asenne.

Vierailija
5/11 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en luota siihen. Lähipiirissäni tiedän muutaman tulleen raskaaksi jälkiehkäisystä huolimatta.

Anteeksi, jos olen mielestäsi tyhmä. Älä ensi kerralla avaa tällaisia ketjuja. Tietääkseni minulla on oikeus tunteisiini, myös siihen pelkoon.

ap

Vierailija
6/11 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja heitä vasta sitten toivosi. Jos olet raskaana ei ole mitään tehtävissä, siis kaikki on menetetty. Elämä pilalla kerta kaikkiaan.

Vierailija
7/11 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista, että jälkiehkäisy voi vaikuttaa kuukautisiin moniksi kuukausiksi. Eli et välttämättä ole raskaana vaikka kuukautiset olisivat vaikka viikonkin myöhässä.

Vierailija
8/11 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka _sanoo_ olevansa raskaana jälkiehkäisystä huolimatta, ni enpäs usko ekanakaan että välttämättä puhuvat totta ja toisekseen että sä myös olisit. Jos ihan oikeasti on yksi seksikerta jolloin kumi pettänyt ja jälkiehkäisy otettu oikeassa ajassa, on tosi epätodennäköistä että olisit silti raskaana. Muutenkin, eiköhän se kannata miettiä sitten jos sen plussan saat, vai?

Töissä nyt ei raskaudesta oo mikään pakko kertoa vielä pitkään aikaan ja muut asiat sit olis pakko selvittää, siis jos et halua aborttia.

Niinkuin äiti sanoo, se on sillä leiki että sillä et leiki.

Vierailija
9/11 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten asunnonvaihdon kanssa ei tarvitsisi hätäillä. Ja ajattele sitä hetkeä, kun saisit vauvan syliisi. Sitä tunnetta ei vaihtaisi mihinkään, ja silloin tuskin enää kaduttaisi työkuvioiden uudelleenjärjestelyt :)

Vierailija
10/11 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka _sanoo_ olevansa raskaana jälkiehkäisystä huolimatta, ni enpäs usko ekanakaan että välttämättä puhuvat totta ja toisekseen että sä myös olisit. Jos ihan oikeasti on yksi seksikerta jolloin kumi pettänyt ja jälkiehkäisy otettu oikeassa ajassa, on tosi epätodennäköistä että olisit silti raskaana. Muutenkin, eiköhän se kannata miettiä sitten jos sen plussan saat, vai?

Töissä nyt ei raskaudesta oo mikään pakko kertoa vielä pitkään aikaan ja muut asiat sit olis pakko selvittää, siis jos et halua aborttia.

Niinkuin äiti sanoo, se on sillä leiki että sillä et leiki.

useampiakin ihmisiä, joilla jälkiehkäisy ei ole toiminut. Ei heillä olisi ollut mitään syytä valehdella kyseisestä asiasta mulle, ovat läheisiä ystäviä. Miksi ihmeessä ihminen ei hakisi jälkiehkäisypillereitä ajoissa, jos raskaus on tosi ei-toivottu? Ja nämä ihmiset ovat siis päätyneet aborttiin, ei ole ollut mikään miehen huijaus vielä yhteen lapseen.

AP:lle sanoisin, että mieti tarkkaan miten valitset, jos olet raskaana. Meillä kolmonen sai alkunsa vahingossa, ja vaikka on rakas meille kuin mikä, olen sanonut miehelle, että jos meille vielä lapsia tulee, ne tulee tekemällä tehden ja suunnitellen, eikä niin, että siihen vaan pitää sopeutua. Meillä on ollut tosi raskas elämäntilanne pitkään, joka nyt kyllä alkaa just helpottamaan, ja vauva siihen päälle oli oikeasti oman kestokyvyn rajat lähellä.

Älä aja itseäsi siis liian ahtaalle. Toisaalta, älä myöskään tee mahdollisesta vauvasta sellaista " no sitten en kyllä enää ikinä saa töitä, ja sitten tulee köyhyys, ja töissä on pakko kertoa heti ja sitten tulee potkut", kun noi on vaan oletuksia, ei mitään faktoja. Sä voit aloittaa töissä, ja ehdit siellä useamman kuukauden ollakin, ja voi hyvin olla, että sulle on siellä paikka odottamassa, kun äitiyslomalta palaisit.

Vierailija
11/11 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ihminen ei hakisi jälkiehkäisypillereitä ajoissa, jos raskaus on tosi ei-toivottu?

Samasta syystä kuin joku ei käytä ehkäisyä vaikka raskaus ei ole toivottu.

Semmoista sattuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän