Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä annan lapsen jäädä kotiin, jos ei millään jaksa mennä kouluun

Vierailija
09.11.2008 |

Välillä tulee niitä aamuja, kun ei kertakaikkiaan jaksa. Jos lapsi tuntee itsensä uupuneeksi, niin mä annan jäädä kotiin lepäämään. Samalla tavalla ne lapset saattavat uupua kuin vanhemmatkin. Samoin jos itse tunnen itseni uupuneeksi, jään kotiin. En tunne moraalista tuskaa asiasta.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, koulu on melkoista pelleilyä.

Vierailija
22/52 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin jäin aina välillä yläasteella ja lukiossa pois koulusta, jos tuntui aamulla oikein pahalta. Olen perfektionisti ja paloin tasaisin väliajoin ihan loppuun. Silloin en jaksanut kuin maata ja itkeä. Kun lepäsin päivän tai pari ja sallin itselleni sen levon, nousin kuin feenikslintu tuhkasta. Jos on sellainen olo, että maailma romahtaa niskaan, on vaikea hengittää ja oksettaa koko elämä, on ihan turha raahautua kouluun itkemään. Kokemusta on.

Aikuinen saa helposti apua, pääsee terapiaan ja saa itse päättää, että nyt istun tekemättä mitään koko viikonlopun jne. Aikuisella on lupa olla väsynyt, palaa loppuun ja uupua. Miksei lapsella? Ei se koulunkäynti kärsi, vaikka välillä olisi päivän tai pari pois ja hoitaisi itseään. Hyvinvoinnistaan huolehtiminen on muutakin kuin pelkkää jumppaamista. Aina ei vain voi jaksaa, lapsikaan.

Ja kuitenkin joku nyt huutaa että olen varmasti kouluttamaton wt-yh-alkkis-mamma ja annan lasteni vain maata päivät ja näin siirrän huono-osaisuuteni heille, joten tarkennan heti: olen lapseton, liikunnallinen ja yo-todistuksesta löytyy laudaturia ja eximiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja jopa kannusti tähän vanhempainillassa, että joskus on parempi jäädä kotiin lepäämään. Hänestä on järjetöntä laittaa väsynyttä lasta kouluun pilaamaan muiden päivää ja eikä se edistä oppimistakaan

Vierailija
24/52 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minä en tunne itseäni ollenkaan pyhimykseksi, vaikka tapanani ei ole ollut lintsata töistä, enkä ole antanut lapsenikaan lintsata.

Uupumista aiheuttava sairaus on hoidettava, ja jo kouluikäisenä uupumista aiheuttavat elämäntavat kannattaa korjata ajoissa.

Vierailija
25/52 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argh! Irroita vaikka se enter nappula!

Vierailija
26/52 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettaja jopa kannusti tähän vanhempainillassa, että joskus on parempi jäädä kotiin lepäämään. Hänestä on järjetöntä laittaa väsynyttä lasta kouluun pilaamaan muiden päivää ja eikä se edistä oppimistakaan

Tätä on korostettu paljon myös lasten harrastukissa, että joskus kotiin jääminen on se parempi vaihtoehto.

Vierailija
27/52 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ettei vain tule kuulaa kalloon...

Vierailija
28/52 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, koulu on melkoista pelleilyä.

Melkoisen paljon samaa mieltä. Perusopetus on jotenkin jämähtänyt ja sitä pystyisi tehostamalla poistamalla sitä turhaa opetusta.

Vierailija
29/52 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ap:n suhtautuminen on oikea. Lapsi ei välttämättä jaksa lähteä kouluun. Itse olisin kaivannut lepopäiviä lapsena silloin tällöin. Olen aina ollut ikätovereitani vähäenergisempi geneettisesti. Olen myös ollut sairaalloinen, ja nämä kaksi asiaa, sairaalloisuus ja vähäenergisyys, kulkevatkin usein käsi kädessä. Geenejä ei voi muuttaa siten, että nukkuu ja ulkoilee enemmän ja syö kaurapuuroa jne., vaan geenit on mitä on ja ne pysyy samoina kuolemaan asti. Arjen haasteet on sovellettava geneettisen kykenevyyden mukaisiksi. Jotkut lapset tarvitsevat lepoa enemmän:)

Vierailija
30/52 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini ei halunnut herätä kouluun, ampui perhettään, ILTALEHTI 2.3.2016

Nashvilleläinen teini ampui isoäitiään ja muita perheenjäseniä, koska ei halunnut herätä kouluun.

16-vuotias teinipoika suuttui isoäidilleen ja äidilleen, kun nämä yrittivät patistaa häntä heräämään kouluun. Tapaus sattui tiistaina aamulla.

Riidan päätteeksi poika haki kaapistaan yhdeksänmillisen pistoolin ja ampui useita laukauksia asunnossa. Kukaan ei tiennyt, että hänellä on ase.

Isoäiti sai kaksi osumaa, 12-vuotias sisko ja kuusivuotias veljenpoika saivat pintahaavoja. Äiti ja kaksivuotias sisko selvisivät vammoitta. Kenenkään vammat eivät ole kuitenkaan hengenvaarallisia, kertoo Nashvillen poliisi Washington Postin mukaan.

Ampumisen jälkeen teini lähti pakoon, mutta hänet saatiin pian kiinni. Hän saa syytteet neljästä murhan yrityksestä.

Aikainen herätys ei sovi useille teineille

Tapaus on herättänyt Yhdysvalloissa keskustelua koulujen alkamisajoista. Useimmat koulut alkavat viimeistään klo 8.30 ja se on lääkäreiden mukaan liian aikaisin.

Yhdysvaltain terveysviranomaisen CDC:n mukaan koulujen tulisi alkaa myöhemmin, koska aikainen herääminen ei sovi useimpien nuorten luontaiseen rytmiin.

CDC:n mukaan nuoret tarvitsevat 8,5 - 9,5 tuntia unta päivittäin, mutta päivärytmin mukaan teinien on vaikea saada unta ennen yhtätoista illalla.

CDC onkin suositellut vahvasti, että koulujen alkua siirretään myöhemmäksi, jotta nuoret eivät olisi kroonisen väsyneitä.

Vierailija
31/52 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä tulee niitä aamuja, kun ei kertakaikkiaan jaksa. Jos lapsi tuntee itsensä uupuneeksi, niin mä annan jäädä kotiin lepäämään. Samalla tavalla ne lapset saattavat uupua kuin vanhemmatkin. Samoin jos itse tunnen itseni uupuneeksi, jään kotiin. En tunne moraalista tuskaa asiasta.

Tällä tavalla sitä lasta opetetaan lintsaamaan "tarvittaessa". Ja äitikkä oikein kannustaa omalla esimerkillään.

Potku perseeseen olisi oikea ratkaisu.

Vierailija
32/52 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä laitat poissaolon syyksi näissä tapauksissa? Jotkut vanhemmat olisivat välittömästi suurennuslasin alla, jos tällaisia syitä alkaisi esiintyä.

Vierailija
33/52 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisko katsoa, että lapsonen menee ajoissa nukkumaan? Toinen uuvuttava juttu on liiallinen harrastaminen. Sieltäkin voi karsia.

Meillä harrastuksiin mennään vähän kipeenäkin, paitsi liikuntaharrastukseen. Kouluun sitävastoin en pakota. Tiedän vallan mainiosti mitä koulussa tapahtuu, eikä lapsi jää mistään paitsi!

Harrastuksista maksan yhden lapsen osalta noin 100€ lukuKAUSI, joten sieltä jäävät pois vain todellisessa hädässä. Harrastuksissa ei myöskään edetä sen hitaimman mukaan, eikä siellä ole käytöshäiriöitä tai haistatteluja.

Opettajana minulla on aika hyvä kuva siitä, kuinka moni jää herkästi lepäilemään, ja totuus on, että reilu puolet. Ne jotka tulevat, tulevat ensisijaisesti lämpimän ruuan vuoksi, ei suinkaan tasokkaan perusopetuksen.

Mitä olet mieltä opettajana, pitäisikö SINUN olla se, joka voi vaikuttaa siihen huonoon perusopetukseen?

Toisekseen, harrastus hyvällä mallilla jos sinne on PAKKO mennä, koska siitä maksetaan paljon?

Olen aina ollut sitä mieltä, että opettajaksi päätyy ihmiset, jotka ei ole niitä penaalin terävimpiä kyniä, sääli sinänsä.

Vierailija
34/52 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos ei jaksa, viitsi, huvita niin ei ole pakko tehdä mitään". Olisinpa tiennyt tämän aikaisemmin! Valvoin nimittäin viimeyön hampaita tekevän vauvani kanssa ja aamulla olisin kaivannut lepoa...en olisi millään jaksanut nousta mutta MINÄ HÖLMÖ kuitenkin nousin vaihtamaan vaipan, laittamaan isommalle lapselle aamupalaa, pukemaan molemmat lapset, petasin pedit ja äsken kuorin perunat! Huoh..voikin ihminen olla typerä, olisin siis aivan hyvin voinut vain todeta 4v lapselleni että äiti ei jaksa nousta vaan kaipaa nyt lepoa :) Helvetti eihän se nyt niin kamalaa ole vaikka muksu on koko päivän syömättä, paskat housuissa koska minä en jaksa! Mitään kun ei ole pakko jos ei jaksa!

Oikeasti!!

Vierailija
35/52 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet aivan oikein. Koulussa on vaan turhaa hälinää, ryhmäpaineita ja joillakin jopa kiusaamista. Lapsi voi melkeinpä parhaiten opiskella ihan itse kotona lukemalla. Sitten vaan kokeisiin läpäisemään tentti. Läsnäolopakko on oikeasti hanurista.

Vierailija
36/52 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ap:n lintsariperheen vätyslapsesta lopulta tuli?

Vierailija
37/52 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä tavalla sitä lasta opetetaan lintsaamaan "tarvittaessa". Ja äitikkä oikein kannustaa omalla esimerkillään.

Potku perseeseen olisi oikea ratkaisu.

Mikä tässä nyt sitten on niin pahaa? Väsymystä voi vähätellä? Kyllä työelämäkin näissä asioissa joustaa, mutta suomalainen pahinpana marttyyrina sitten jeesuksen tekee töitä jaksamisen äärirajoilla minä olen teitä kaikkia parempi- mitalin toivossa. Jota ei todellakaan ole tulossa, vaikka kuinka polttaisitte itsenne loppuun. Eikä se teidän lapsennekaan saa yhtään paremapaa todistusta tai tulevaisuutta uhrautumalla tule saamaan.

Parasta mitä vanhempi voi lapsellilleen esimerkillään opettaa on armollisuus itseään kohtaan!

Vierailija
38/52 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ap:n lintsariperheen vätyslapsesta lopulta tuli?

Jaa-a...meidän perheen vätyslapsesta tuli eli minusta DI.

Vierailija
39/52 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jäin koulusta pois kun luokkaretki meni yli klo 1 yöllä ja aamulla väsytti niin turha mennä kouluun nukkumaan ja on vielä lukukauden viimeiset viikot niin ei siellä enää paljoa opeteta

Vierailija
40/52 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lintsataan välillä. Ollaan siis lintsareita. Se on ihan jees, kun tuntee tarvitsevansa lepoa. En tunne syyllisyyttä. Kaikki tekee samaa, paitsi nämä jotkut pyhimykset täällä ;o)

Ap

Provohan tämä on mutta mä en ole koskaan lintsannut koulusta tai töistä. Hyvä kotikasvatus? Jos olen sairas, olen poissa, en muuten. Väsymys ei ole sairaus itsessään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme