Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ärsyttää, että pomo pitää tyttärenään

Vierailija
28.10.2008 |

Minulla 50 v miespomo, itse olen asiantuntijatehtävissä toimiva 32 v nainen. Minulla on sinällään ollut pomoon hyvät suhteet näiden vuosien aikana, mitä olen tässä työssä ollut. Minulle on ollut hyvistä suhteista etua, kun esimerkiksi töistä vähennettiin porukkaa, en minä ollut se, joka sai lähteä. Toki olen pyrkinyt tekemään työnikin hyvin.

Mutta ärsyttää, että törmään jatkuvasti siihen, että pomo kohtelee minua suojelevasti ikään kuin tytärtään. Saattaa esim. vapaamuotoisessa illan vietossa sanoa minulle useampaan kertaan, että minä voin lähteä jo kotiin. 'Virallinen osuus on jo ohi, voit lähteä kotiin'. Olen ajatellut, että hän toivoo, että joku vastaavasti pitäisi huolta hänen aikuisesta, joskin minua nuoremmasta, tyttärestä. Tytär-assosiaation olen saanut siitä, että pomo on samoin jossakin illanvietossa alkoholin vaikituksen alaisena kuvaillut, että minä ja hänen tyttärensä muistutamme toisiamme. Itse en ole tuota tytärtä ikinä tavannut, mutta kuullut toki hänestä paljon. Mutta molemmat kuulemma olemme huolellisia, tunnollisia ja vaatimattomia ihmisiä.

Nyt pomo ylisuojelevaan sävyyn pyrkii vaikuttamaan erääseen minun työpäätökseeni, jossa itse kuitenkin katson, että minulla on aivan riittävät tiedot päätöksentekoon ja jopa paremmat tiedot kuin hänellä, vaikka en toki halua aliarvioida hänen pidemmän työkokemuksensa tuomaa mahdollista vainua, miten kannattaa asioissa edetä.

Eli aion viedä omaa kantaani eteenpäin, ja perustella sitä kyllä pomolle.

Saa nähdä, mitä tapahtuu, jos tytär alkaakin kapinoida isän näkemystä vastaan. Se voisi olla kohtalokasta siinä mielessä, että pomo noin muuten on sovinisti, mikä sekin ärsyttää minua. Tuo aina esiin, jos joku nainen on päässyt johonkin johtavaan asemaan ja tuosta naisesta kerrotaan vaikkapa mediassa jotakin negatiivista. esimerkiksi, että se yhdysvaltain varapresidenttiehdokas, joka on nainen, että hän vaan puhuu, mutta puheessa ei ole mitään järkeä. Tai yhtä hyvin täällä paikallisella tasolla, kun joku nainen on päässyt asemaan, jossa päättää yrityksille jaettavasta rahasta, niin antaa ymmärtää, että tuolla naisella ei riitä äly ja osaaminen arvioimaan rahoitushakemuksia.

Minuun sovinistisuus ei ole kohdistunut, kun olen ollut pomon erityissuojeluksessa. Olen miesvaltaisessa työssä ja suoraan pomon alaisena ei muita naisia olekaan.

Pomon sovinistisuus on alkanut aikojen saatossa häiritsemään niin paljon, että olen ajatellut, pitäisikö vaihtaa työpaikkaa. Varsinkin kun koen, että nykyisessä työssäni ei viime aikoina ole ollut niin paljon itsensäkehittämismahdollisuuksia. Joskin voi olla, että jossakin muussa työssä olisi vielä vähemmän.

Ehkä siedän pomon ylisuojelevuutta ja sovinistisuutta vielä jonkin aikaa, kunnes tulee muuta eteen.

M

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... muulla kokemusta vastaavasta?

ap

Vierailija
2/7 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kyllä eräälläkin työpaikalla tällaisen "pariskunnan" mielestäni bongannut. Kyseessä naispomo ja naisalainen ja alaiselle on tästä selvää hyötyä todella epävarmalla ja kilpaillulla alalla ilman mitään erityislahjoja. Kyllä se varmaan hänelle maksaakin siinä mielessä, että joutuu esiintymään "tytärmäisesti" ja saapa nähdä miten mahdollinen itsenäistyminen aikoinaan onnistuisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... voisin asialle tehdä?

Pomon esiin nostamille sovinistisille näkemyksillekään on vaikea tehdä mitään, kun se on kuitenkin niin piilosovinismia.

Ja suojelutoimille en ole keksinyt muuta kuin että esitän, että en ole huomaavinani, vaikka joskus ja useinkin kiristän hammasta. Mutta lähden siis illanvietosta pois silloin kun minulle itse sopii eikä silloin kun pomon mielestä olisi hänen tyttärensä nukkumaanmeno aika. Olen itsekin perheellinen eli en toki ole illanvietoissa myöhään, mutta ärsyttää pomon holhous.

ap

Vierailija
4/7 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tämä tilanne tuntuu sinusta pahemmalle kuin oikeasti on??

Vierailija
5/7 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina ollut tosi itsenäinen ja määrätietoinen, enkä varmaan herätä mitään hoivavaistoja.

Vierailija
6/7 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ei potkuja), että kovin radikaaliehin toimiin tuskin kannattaa ruveta. Sovinistisiin lausahduksiin voit tietysti yrittää kehittää näppäriä lausahduksia, joista mielipiteesi sovinismin tyhmyydestä tulee esille.

Vierailija
7/7 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli taidat tehdä kärpäsestä härkäsen ja ylitulkita pomon käytöstä. Miksi tuo mietityttää sinua niin kovasti, käytkö ehkä omaa isäsuhdettasi läpi, siitäkö arsytys?