Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä annan lapsen jäädä kotiin, jos ei millään jaksa mennä kouluun

Vierailija
09.11.2008 |

Välillä tulee niitä aamuja, kun ei kertakaikkiaan jaksa. Jos lapsi tuntee itsensä uupuneeksi, niin mä annan jäädä kotiin lepäämään. Samalla tavalla ne lapset saattavat uupua kuin vanhemmatkin. Samoin jos itse tunnen itseni uupuneeksi, jään kotiin. En tunne moraalista tuskaa asiasta.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin on suomalaisten työmoraali kadonnut... Annat kyllä todella vastuuttoman toimintamallin lapsellesi.

Vierailija
2/52 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sota yhtä miestä kaipaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko katsoa, että lapsonen menee ajoissa nukkumaan? Toinen uuvuttava juttu on liiallinen harrastaminen. Sieltäkin voi karsia.

Vierailija
4/52 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on uupunut, on sairas.

sairaana/uupuneena on ihan turha mennä kouluun tai töihin, koskei siellä kuitenkaan mitään opi eikä saa tehtyä. Pahimmassa tapauksessa siellä vaan sotkee asioita ja häiriköi.

Vierailija
5/52 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tulee niitä aamuja, kun ei kertakaikkiaan jaksa. Jos lapsi tuntee itsensä uupuneeksi, niin mä annan jäädä kotiin lepäämään. Samalla tavalla ne lapset saattavat uupua kuin vanhemmatkin. Samoin jos itse tunnen itseni uupuneeksi, jään kotiin. En tunne moraalista tuskaa asiasta.

Vierailija
6/52 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen tiedostaminen helpottaa elämää kummasti.

Ap

Vierailija
7/52 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin enpä kovin usein töissä kävisi.

Ja kun lapsen opettaa jo pienestä pitäen siihen että ei ole pakko mennä jos ei jaksa, niin selitä sitä sitten lapsesi pomollekin...

Vierailija
8/52 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin aamu uninen, ettei tuo meinaan ikinä ajoissa kouluun ehtiä.

Jos saa tuolla tavalla jäädä pois, niin kotiin jäämisestä tulee yhä helpompaa ja lopulta lintsaamisesta tulee riipuvaiseksi. Kokemusta on.

Se jatkuu myös työelämässä ja sain toissani tehdä töitä itseni kanssa, jotta lopetin moisen lusmuilun.

Toivottavasti tämä aloitus on provo.

Vierailija
9/52 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joka päivä vasyttää ja uuvuttaa niin elintapojen tarkistus tosiaan olisi paikallaan.

Itse oletan, että ap:llä on kyse nimenomaan siitä, että joskus harvoin uuvuttaa, ei joka päivä. TÄllöin on syytä olettaa, että elintavat ovat kunnossa, nukkumaanmeno kohdallaan, alkoa ei käytetä ja "uupumuksen" kriteeritkin on ehkä vähän toisen kuin näillä ketjun moraalinvartijoilla.

Vierailija
10/52 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutyöt tulee ennen kaikkea mutua, ja jos ei jaksa, muusta karsitaan.

AIka surkea reppana sulla siellä kotona, jos ei jaksa koulussa käydä.

Vierailija
11/52 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi harvoin sattuu niitä uuvuttavia päiviä. Ihan menestyviä ollaan elämässä muuten.

Ap

Vierailija
12/52 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrot, että nyt vähän väsyttää, en tule töihin? Vai valehteletko olevasi sairas?

Uupumus ei ole mitään sellaista, mikä menee päivän levolla ohi, joten teidän perhe siis on lintsareita vailla selkärankaa.

Vierailija
13/52 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan kipeänä, joten erittäin harvoin valehtelen olevani kipeä ja jään sillä varjolla kotiin. Tämä siis silloin kun tunnen tarvitsevani lepoa.

Ap

Vierailija
14/52 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lintsataan välillä. Ollaan siis lintsareita. Se on ihan jees, kun tuntee tarvitsevansa lepoa. En tunne syyllisyyttä. Kaikki tekee samaa, paitsi nämä jotkut pyhimykset täällä ;o)

Ap

Vierailija
15/52 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työpaikalla ei voi oikeen sairaanakaan jäädä pois. Harmittaa kun viime viikkokin pitänyt painaa pää kainalossa.

Vierailija
16/52 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai pomollesi. "Väsytti enkä jaksanut tulla töihin..."

Ja jos edes HARVOIN jättäytyy kotiin, niin siitä se on helpompi sortua lintsaamaan useampanakin päivänä. Hyvää mallia tosiaankin lapselle..

Vierailija
17/52 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitille selitin etten jaksa tänään mennä.. :D

Itsessä löytyy sen verran munaa että lapsi menee kouluun niin kauan kun on velvotettu menemään.

Sen jälkeen jos lintsaa koulusta ja asuu kotona niin saa muuttaa asuun muualle ja miettiä millä asumisensa maksaa.

Ei töistäkään saa vapaata jos ei jaksa. Pekkaset on sitä varten. Eli työllä lepo ansaittava.

Jos ei oikeasti jaksa niin mennään lääkärille.

Ja telkkari pois lapsen huoneesta. Järkevään aikaan nukkumaan!

Vierailija
18/52 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uupumus voi olla myös henkistä, ja jos se yltyy liian suureksi niin ei siitä opiskelusta tule yhtään mitään. Se tulisi ottaa vakavasti ja puhua lapsen kanssa, mistä se aiheutuu ja mitä taustalla on, jotta asiaan saadaan hyvä ratkaisu ja koulunkäynti raiteilleen. Lepopäivä silloin tällöin ei haavoita ketään.

Vierailija
19/52 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisko katsoa, että lapsonen menee ajoissa nukkumaan? Toinen uuvuttava juttu on liiallinen harrastaminen. Sieltäkin voi karsia.

Meillä harrastuksiin mennään vähän kipeenäkin, paitsi liikuntaharrastukseen. Kouluun sitävastoin en pakota. Tiedän vallan mainiosti mitä koulussa tapahtuu, eikä lapsi jää mistään paitsi!

Harrastuksista maksan yhden lapsen osalta noin 100€ lukuKAUSI, joten sieltä jäävät pois vain todellisessa hädässä. Harrastuksissa ei myöskään edetä sen hitaimman mukaan, eikä siellä ole käytöshäiriöitä tai haistatteluja.

Opettajana minulla on aika hyvä kuva siitä, kuinka moni jää herkästi lepäilemään, ja totuus on, että reilu puolet. Ne jotka tulevat, tulevat ensisijaisesti lämpimän ruuan vuoksi, ei suinkaan tasokkaan perusopetuksen.

Vierailija
20/52 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä harrastuksiin mennään vähän kipeenäkin, paitsi liikuntaharrastukseen. Kouluun sitävastoin en pakota. Tiedän vallan mainiosti mitä koulussa tapahtuu, eikä lapsi jää mistään paitsi!

Harrastuksista maksan yhden lapsen osalta noin 100€ lukuKAUSI, joten sieltä jäävät pois vain todellisessa hädässä. Harrastuksissa ei myöskään edetä sen hitaimman mukaan, eikä siellä ole käytöshäiriöitä tai haistatteluja.

Opettajana minulla on aika hyvä kuva siitä, kuinka moni jää herkästi lepäilemään, ja totuus on, että reilu puolet. Ne jotka tulevat, tulevat ensisijaisesti lämpimän ruuan vuoksi, ei suinkaan tasokkaan perusopetuksen.

Korjaus: 1000 lukukausi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi