Miksi en tule uskoon?
Tahtoisin rauhan sieluuni ja Jeesuksen sydämeeni, mutta on kuin jokin muuri olisi ympärilläni.
Ja sen muurin sisällä minä olen onneton, yksinäinen, katkera, surullinen ja hädässä.
Tunnen uskovia ihmisiä ja ihmettelen heidän kuvauksiaan siitä onnesta, kun Jeesus on tullut heidän elämäänsä.
Minäkin tahtoisin, mutta enkö kelpaa edes Jeesukselle?
Vai onko paholainen vienyt sieluni, usein tunnen niin voimakkaita aggression tunteita että itsekin pelästyn niitä.
Miksi en saa sieluuni rauhaa?
Kommentit (32)
että joskus masennus näkyy raivona (minulla vaikea avioero meneillään). Onko mahdollista etä sinulla on jokin sellainen asia johon tarvitsisit apua, esim. terapiaa?
Jumala sinut näkee, silloinkin kun sinä et näe häntä.
Jumala sinut näkee, silloinkin kun sinä et näe häntä.
Minkä uskonnon Jumala?
Kristillinen Jumala, Jahve, Allah, Jehova, Krishna, Vishnu, Shiva, Thor, Odin, Kukulcan, Amon-Ra, Anubis, Horus, Tapio, Ukko, Ahti?
uskonto sopii sinulle paremmin? Oletko perehtynyt itämaisiin uskontoihin?
nimeltä Pettynyt Jumalaan? Usko kriisissä, ja suosittelen sitä sinulle! Olen aina ainakin jollakin tavoin uskonut Jumalaan ja se on syventynyt viime vuosina, mutta tuo kirja avasi minulle monia asioita, jotka ovat mietityttäneet.
Se on hyvin asiallinen kirja, joka käsittelee mielestäni reilusti ja vaikeita asioita kaihtamatta kaikkia puolia uskomisesta ja epäuskosta. Suosittelen muillekin kuin ap:lle!
Kirja löytyy siis myös Suomeksi, esim. minä löysin kirjastosta, mutta tässä on englannin kielinen esittely:
"Philip Yancey has a gift for articulating the knotty issues of faith. In Disappointment with God, he poses three questions that Christians wonder but seldom ask aloud: Is God unfair? Is he silent? Is he hidden? This insightful and deeply personal book points to the odd disparity between our concept of God and the realities of life. Why, if God is so hungry for relationship with us, does he seem so distant? Why, if he cares for us, do bad things happen? What can we expect from him after all? Yancey answers these questions with clarity, richness, and biblical assurance. He takes us beyond the things that make for disillusionment to a deeper faith, a certitude of God's love, and a thirst to reach not just for what God gives, but for who he is."
Jotkut ohjelmat tosin ovat liian karismaattisia, mutta katso usein ja varsinkin Joyce Meyerin ohjelmia, jotka on suunnattu nimenomaan elämänoppaksi naisille!
Kun et tunne enää nälkää ja syöt vain henkesi pitimiksi, lapsiesi ja läheisiesi takia.
Nälkä on saatana. Nälkä edustaa maallista himoa. Nälän voi voittaa kuten kaiken lihallisen himon.
Voita se. Minä voitin ja voitin myös kaikki tunteet. En tunne surua enkä onnea. Elämä on uskomattoman tasapainoista ja raukeaa. Taivaassakin on.
on se muokattu ja aikojen saatossa muovautunut Raamattu, josta kirkot ja hengelliset johtajat juttunsa saavat. Et saa rauhaa sieluusi sillä, että muut näyttävät mallia sinulle, millä sen rauhan voi saada ja miten moni muu on saanut, ja miten siten myös sinunkin pitäisi saada. Sydämeesi on "sisäänrakennettu" systeemi, joka toimii hyvin juuri noin, koska se suodattaa asiat jotka se ei näe aidoiksi. Uskonnolliset yhteisöt ja niiden kehoitukset/neuvot eivät ole aitoja sydämellesi ja omatunnollesi. Olet todennäköisesti uskollisempi tunteillesi ja kuuntelet sydäntäsi enemmän kuin monet muut.
Miksi haluat juuri Jeesuksen sydämeesi, kuka on Jeesus SINULLE ilman kenenkään muun tulkintoja hänestä? Olen tosin varma että kelpaat kyllä Jeesukselle, ja kelpaat kyllä monelle muullekin ihmiselle. Ainakin niin kauan kuin seuraat omaa tietäsi etkä seurakunnan tai muiden keinotekoisten laitosten teitä. Saa rauha sieltä mistä tunnetkin sen saavasi yksinkertaisesti omaa sydäntäsi kuuntelemalla!
Jos sinulla on jotain käsittelemätöntä vihaa tai haavoja, ei uskossa oleminen säästä siltä. Olet vain ihminen, vaikka uskossa olisitkin. Onhan näitä tarinoita onnellisista uskoontuloista, joissa eletään onnellisina loppuun asti. Mutta minä olen uskova, joka kärsin masennuksesta ja tarvitsen siihen ihan lääkitystä. Jumala auttaa minua sen kautta. "Maallinen" terapiakin voi olla paikallaan, jos tuntuu hyvin pahalta koko ajan. Psykiatrit ja muut ammattiauttajat ovat sielun ongelmien ammattilaisia.
Jos joku olisi pahan vallassa, hän ei kaipaisi Jumalan yhteyteen niinkuin sinä. Sinä olet kaiketi vain rikkinäinen ihminen, jonka on vaikea luottaa täydelliseen rakkauteen, vähän ehkä kuin minäkin.
Jos et pysty uskomaan että olet uskossa, jää sellaisena Jumalan käsiin. Voi tulla toinen aika, jolloin uskotkin ja osaat iloita. usko ei ole ihmisestä lähtevä asia vaan Jumalasta. Sinä et voi tehdä mitään temppua tunteaksesi paremmin olevasi Jumalaa lähellä.
Suosittelen lukemaan mm. Louise L. Hayn kirjoja, erityisesti: Muuta ajatuksesi, muutat elämäsi. Jatka lukemalla Salaisuus-kirja ja Enkeleitä hiuksissani (en muista kirjoittajia). Suosittelen lukemaan myös Raamatun evankeliumeja ja miettimään mitä ne todella tarkoittavat. Unohda evankeliumit sellaisenaan kuin ne on valmiiksi selitetty ja anna niiden avautua vähitellen kuten ne itse ymmärrät. Suosittelen myös Elisabet Clare Prophetin kirjasia ja erityisesti Violettiliekkiä.
Anna itsellesi aikaa, sillä sitä sinulla on. Kokonainen ikuisuus. Nyt maailmassa on energiataso nousemassa hurjasti ja henkinen tietoisuus kasvaa kovaa vauhtia. Herääminen unesta on helpompaa kuin koskaan aiemmin.
Kun löydät Jumalan ja uskon, jokainen elämäsi päivä on täynnä kiitollisuutta, saavutat mielenrauhan ja onnellisuuden. Onni ei tule ulkopuolelta, vaan se löytyy omasta sisimmästäsi. Me olemme Isässä ja Isä on meissä. Et ole koskaan ollutkaan erossa Jumalasta, se on pelkkää harhaa. Emme ikinä voi erota Jumalasta! Kun tiedät ja uskot, olet sopusoinnussa universumin kanssa ja muistat kuka olet ja mistä tulet ja minne olet matkalla.
Iloa, valoa ja rakkautta elämääsi!
KAikki löytyy todelta omasta itsestä eikä ulkopuolelta, kunhan sen vaan oivaltaa ja Raamatun opetukset ovat osa sitä suurta ahaa-elämystä.
Uskoon tuleminen on periaatteessa sitä, että vaihtaa entisen addiktionsa uuteen. Korvaa uudella entisen riippuvaisuuden, siksi monet juopotkin ovat kääntyneet kristinuskoon, koska siinä luvataan pelastusta, se on addiktoivaa.
Kukaan juoppo ei halua pelastua esim. buddhismin avulla, koska siinä ei luvata pelastusta. Siinä täytyy tehdä itse työtä, oppia henkisesti joka päivä uutta. Siinä ei luvata mitään.