Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttäreni lompakosta on hävinnyt kotona ihan kunnon summa rahaa... Miten selvitämme?

Vierailija
28.05.2010 |

Siis tytär on 8-vuotias ja hän huomasi tänään, että hänen lompakkonsa on täysin tyhjä. Viikonloppuna hän lainasi sieltä minulle 20e, kun tarvitsin käteistä, kun lähdimme yhdessä kirpparille. Tämän tietty lupasin palauttaa. Muut rahat (27,65e) olivat silloin vielä lompsassa. Tytär säilyttää lompakkoaan kirjoituspöytänsä laatikossa, heti nähtävillä, jos laatikon aukaisee (siisti laatikko).

Hänen luonaan on käynyt yksi naapurin tyttö, joka on ollut yksinkin huoneessa sillä aikaa, kun tyttäremme on syönyt. Tämä kaveri on aika uusi tuttavuus.

Jäljet siis jotenkin johtavat sinne...

Miten ihmeessä voisimme saada selville, onko hän rahojen takana vai mihin ne ovat hävinneet?

Tuo hävinnyt summa on tosi iso tyttärellemme. Hänellä ei ole säännöllistä viikkorahaa, vaan rahat ovat silloin tällöin lahjaksi saatuja.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni on varastanut minulta yli 200 euroa. Minulla oli siitä salakuvattu videokin, mutta juuri tämä kyseinen henkilö rikkoi muistikorttini, mikä harmittaa koska olisin vienyt sen poliisille. En ole väleissä siskoni kanssa.

Vierailija
2/46 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahaa. onneks muisti, että olikin laittanut ne muualle piiloon.

multa hävis 4 x 50 € ja syytin teinejä. ei ollut teinit, vaan löytyi rahat 7 v pussista kaapin alta. siltäkin tietty kysyin, että onko tietoa mun rahoista mutta silmät kirkkaana valehteli.

arvatkaa, ottiko teiniä pattiin?!?

selvittäkää tosi tarkkaan kaikki vaihtoehdot, ennen kuin menette edes ystävältä kysymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

te vanhemmat lapsellenne se summa takaisin ja sitten yhdessä mietitte miten lompakkoa voi säilyttää, ettei tällaista pääse tapahtumaan. Ette voi mitään epäilylle että lapsen ystävä mahdollisesti olisi syyllinen, koska ei ole varmaa tietoa.

Meille kun kävi taas niin päin, että naapuri soitti ja kauttarantain kyseli, mahtaako meidän tytön matkaan olla eksynyt yksi heidän bratz... Ensin kyseli nätisti, sitten jo kovemmin ("kun viimeksi se on NÄHTY teidän tytöllä...") ja sitten jo suuttui.

Nukke oli löytynyt ihan heidän oman lapsen jäljiltä, mutta sen jälkeen on ollut aika vaikeaa tämä meidän naapuruus. Joten jos et ole 100% varma, ei kannata alkaa riitelemään.

Vierailija
4/46 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän olisi tänään kuulemma taas laskenut rahavaransa(laskeeskelee niitä ilmeisesti silloin tällöin), mutta huomasikin, että lompsa oli täysin tyhjä. Edes yhtään kolikkos siinä ei ollut. Hän osasi kertoa, että aiemmin siellä oli ollut kaksi 20e seteliä, yksi 5e seteli, yksi 2e kolikko ja pienempiä senttiarvoisia kolikoita 65 senttiä yhteensä. Kaksikymppisistä toisen hän tosiaan lainasi minulle lauantaina. Mielessä on ollut, mutta ei ole tullut nyt käytyä automaatilla. Takaisin aion antaa sen.

Toinen veli ei taatusti ole vienyt. Hänkin on yhtä tarkka rahoista ja tiesi hänkin siskonsa summan. Toinen veli ei ole kotona. Aiomme luonnollisesti selvittää häneltä ennen kodin ulkopuolista selvitystä. Tämä veli on onneksi sellainen helposti luettava, kun ovelasti kysymme. Oudolta tuntuu, kun kaikki rahat oli hävinneet...

Vierailija
5/46 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Maksakaa te vanhemmat lapsellenne se summa takaisin ja sitten yhdessä mietitte miten lompakkoa voi säilyttää, ettei tällaista pääse tapahtumaan."

Samaa mieltä. Kyseessä on niin pieni summa (aikuisen mittakaavassa) ettei tuollaisen takia kannata alkaa ketään syyttelemään. Varsinkaan kun varmaa tietoa ei ole. Jos vieras lapsi pöllii toisen kerran jotain, niin porttikielto hänelle -teille hän ei enää pääse.

Vierailija
6/46 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle itsellenikin se on paljon, sillähän ostaa jo ison kassin ruokaa...

Vierailija
7/46 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta periaate pitäis olla kaikilla että keltää eikä mistään viedä mitään ilman lupaa.

Vierailija
8/46 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos mun lapselta vietäis 30e, se ei olis pikku summa! Mulle itsellenikin se on paljon, sillähän ostaa jo ison kassin ruokaa..."

Pikkusummalla tarkoitin: että se on liian pieni summa, jotta kehtaisin alkaa syyttelemään toisen perheen lasta varkaaksi, kun mitään vakuuttavia todisteita ei ole.

Liian pieni summa riidan aloittamiseen lähes tuntemattoman perheen kanssa.

Minun kuukausituloni noin 500 euroa/kk. Ja silti jättäisin asian sikseen. Kannattaa syytellä vasta kun on valmis viemään asian pidemmällekin (poliisille). Mitä siitä syyttelystä muuten hyötyy? Pilaa huonoimmillaan vain oman maineensa.

Vierailija
9/46 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Maksakaa te vanhemmat lapsellenne se summa takaisin ja sitten yhdessä mietitte miten lompakkoa voi säilyttää, ettei tällaista pääse tapahtumaan." Samaa mieltä.

Tyttärellä on kirjoituspöydän ylin laatikko näitä tärkeitä juttujaan varten. Pitäisikö tavarat piilottaa jotenkin omassa kodissakin? Sitten saattaisi olla, ettei muistaisikaan, mihin on laittanut, niinkuin joku täällä jo kertoi.

Vierailija
10/46 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton ikäiset ei osaa pitää suutaan kiinni. Jos joku olis rahat vienyt niin se olisi varmaan jo jonkun toisen tiedossa ja sitten joku toinen taas kertoisi siitä ap:een tyttärelle. Niin se yleensä menee.

Kiinni olis jo jäänyt. Varas on veli, ei sillä ole väliä tiesikö minkä verran on lompakossa ollut rahaa, on se silti ne voinut viedä.

Vierailija
11/46 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos tämä tyttö on ainoa joka ollut huoneessa yksin niiden kadottua niin sinuna ottaisin yhteyttä tytön vanhempiin ja kertoisin asiasta ja kysyisin tyynesti "olisiko mahdollista mitenkään että teidän tyttärenne olisi ottanut nämä rahat yms."

Siinä tytön vanhemmat voisivat sitten keskustella asiasta tämän tytön kanssa.

Eihän kysymisessä ole mitään vikaa vaan heti syyttämisessä.

Vierailija
12/46 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla oli kouluun hakemassa eräs suht uusi kaveri. Hän oli ainoastaan sen aikaa yksin huoneessani, kun kävin vessassa. Hän oli ihaillut uutta lyijytäytekynääni edellisenä päiänä (olin ostanut sen omilla rahoillani, joten se oli minulle hyvin arvokas). Sitten yllättäen illalla huomasin, että kynä oli kadonnut. Seuraavana päivänä kysyin tältä tytöltä: "Mitä sinä teit meillä eilen sillä aikaa, kun minä olin vessassa?" Hän vastasi hyvin säikähtäneen oloisena:"Mä varastin sen sun kynän, mutta mä annan sen kyllä takaisin." Ja niin myös antoi. Muistan tuon tapahtuman hyvin tarkasti. Sen jälkeen katosi jotain kiiltokuviani vielä, mutta niitä ei löytynyt...

Vierailija
13/46 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Missä laomakkoa sitten yleisesti säilytetään?"

Mä säilytän lompakkoa keittiön apupöydällä. Silloin kun ollaan perheen kesken. Mutta jos tulee vieraita, laitan sen makuuhuoneen kaappiin, ja vierailla ei ole lupaa mennä makuuhuoneeseemme.

Jos tyttärellänne lompakko pöydän laatikossa, hän ei voi jättää kavereitaan yksin huoneeseensa. Jos lompakko on koulurepussa, niin kyllä se lompakko vain otetaan välitunnille mukaan, eikä jätetä sinne luokkaan.

Varastaminen on todella väärin. Mutta ihmiset ovat nykyaikana epärehellisiä. Se on hyvä opettaa lapsillekin. Toisaalta tämä on hyvä opetus tytöllesi. Minä en päästä puolituttuja yksin asuntoomme. Miksi tyttäresi päästi puolitutun yksin huoneeseensa? Ei kaikkiin voi luottaa -se koskee myös lapsia.

Vierailija
14/46 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin oli vain epäilyjä, mutta yhdestä isommasta tapauksesta jäi sitten kirkkaasti kiinni ja otin yhteyttä tytön äitiin, joka vähätteli asiaa ja juttu jäi siihen. Kielsin omaa lastani enää olemasta tämän tytön kanssa. En jaksa alkaa kasvattaa muidenkin kakaroita.

Vierailija
15/46 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut vähän samantyyppisiä tilanteita pari. Kerran hukkui purkki, jossa tytöllä oli rahaa ainakin kolmekymppiä ja tämä purkki oli hänellä sanomansa mukaan pöydällä. Se hukkui yhden luokkakaverin käynnin jälkeen, tää kaveri ei ollut käynyt aikaisemmin. Sanoin kuitenkin, ettei voi syyttää ketään, jos ei ole todisteita. Onneksi. Koska tää purkki löytyi sitten tytön täysin sotkuisesta laatikosta, olikin lykännyt sen sinne, ei vaan muistanut

Toinen juttu oli, kun pojan possusta oli hävinnyt 20 euroa. Minä sen huomasin. Eikä kukaan kuulemma tiennyt asiasta mitään. Kun pistin hänet lujille, myönsi että oli ottanut ja ostanut niillä kioskilta karkkia, syönyt kavereitten kanssa kamalan läjän karkkia.

Vierailija
16/46 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsukaa tyttö uudestaan kylään ja laittakaa rahaa taas vaikka pussiin joku tietty summa. Jättäkää rahapussi sopivasti esille ja jätätte tytön vähäksi aikaa yksinään huoneeseen. Jos raha katosi sillä välin niin sitten se katosi varmaan jo ensimmäisellä kerralla.

Vierailija
17/46 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kaverin perheen kanssa. Mä ainakin haluaisin tietää, jos lapseni olis varastanut rahaa kaveriltaan. Luulisin kyllä, että vanhemmat huomaa jos pienellä koululaisella on reilusti ylimääräistä rahaa.

Vierailija
18/46 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse varastaa lapsen rahat.

Vierailija
19/46 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tyttäresi on nyt sitten ups vaan "unohtanut" tämän jutun, että ostivatkin kahella kybällä suklaakarkkeja ja sipsejä kaupasta..

Vierailija
20/46 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varastin lapsena monelta eri kaverilta rahaa, en kaikkia summia mutta osan, jos oli säästöpossussa tai lompakossa. jossain vaihees rupes epäilee mut en ikinä myöntänyt, tekivät jopa ansan kerran kun oltiin yhdessä leikkimässä et jättivät rahaa jäin yksin huoneeseen jotai piilosta leikkii , en tietenkä ottanu niitä kun on niin läpinäkyvää et jättivät keskellle pöytää.

että kyllä ne kamutkin voi ottaa ihan hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi