Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ukko just ihmetteli, että miks en vie lapsiani päiväkotiin, kuten muutkin kotiäidit.

Vierailija
27.05.2010 |

Veisin kyllä, mutta tässä kaupungissa ei ole vapaita päivähoitopaikkoja ja joudun työttömänä odottelemaan toiselle lapselle hoitopaikkaa ainakin elokuulle asti.

Toisella lapsella on paikka, mutten viitsi toiselle puolelle kaupunkia kuskata, kun ollaan muutettu.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-vuotias ei TARVITSE päiväkodin tarjoamia "virikkeitä", kerhot, puistot yms. sellaiset riittävät mainiosti.

Vierailija
2/18 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puistot ja kerhot ja kyllä äidilläkin on oikeus omaan aikaan ilman lapsia. Niin jaksaa sitten sen päiväkotipäivän jälkeenkin niitä virikkeitä tarjota.

4v tarvitsee virikkeitä, mutta minä en tarvitse perhekahviloita enkä puistoissa seisoskeluja. Päiväkodin tädit saa palkkaa ulkona seisoskelusta eikä päivähoito mun lapsestani maksa mulle mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

bussimatkoja ja rikkinäisiä päiviä, noiden puistojen ja kerhojen kuljetusten takia.

Ihan omaa laiskuuttani jaksan kuljettaa lastani vain 200 metrin päähän lähipäiväkotiin aamupalalle ja hakea iltapäiväulkoilun jälkeen pois.

Vierailija
4/18 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sikiä vielä lisää, niin ei kenenkään lapsi ei joudu kärsimään päiväkodissa sinun hoivissasi.

Vierailija
5/18 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisin kyllä, mutta tässä kaupungissa ei ole vapaita päivähoitopaikkoja ja joudun työttömänä odottelemaan toiselle lapselle hoitopaikkaa ainakin elokuulle asti.

Toisella lapsella on paikka, mutten viitsi toiselle puolelle kaupunkia kuskata, kun ollaan muutettu.

Vierailija
6/18 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla päiväkodissa kuin katsella päivät dvd:tä kun en jaksa lasten kanssa kauppareissuja kummempaa puuhastella. Vauva nyt viihtyy vaikka katsoisinkin itse elokuvia kaiket päivät.

Vierailija
7/18 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai 3-5v lapset saattaa käydä pari kertaa viikossa puoli päivää ja ehkä jossain kerhossa, mutta kokopäiväisiä ei ole kukaan.

Vierailija
8/18 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä päivistänsä rikkonaisia ja kuljettaa lasta parin tunnin takia kerhoon 3krt/vk.

Mä haluan viedä lapseni hoitoon 3krt/vk, mutta vähintäänkin 8.15-15.45 asti, muuten ei ole yhtään omaa aikaa koskaan.

Vierailija
9/18 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelepa tilanne niissä perheissä, jossa vanhemmat ovat töissä ja hoitopaikat kiven alla.

Vierailija
10/18 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joudun kaiket päivät lapsiani itse hoitamaan. Ja isommalle 4v, ei tee hyvää olla kaiket päivät vaan kotona äidin ja vauvan kanssa. En jaksa kulkea missään kerhoissa tai avoimissa päiväkodeissa.

Päiväkotipaikka molemmille lapsille 3pv/viikossa on paras ratkaisu meille kaikille.

Eikä se ole mun ongelma jos työssäkäyville ei riitä päiväkotipaikkoja, vaan se on kaupungin päättäjien ongelma.

Subjektiivinen päivähoito-oikeus on voimassa myös tässä kaupungissa.

Vierailija
11/18 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä?

No kyllähän jokasella lapsella kuuluu olla se oma paikka! Ei sielä kukaan VIE toisen paikkaa.

Vierailija
12/18 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten muutkin äidit, jotka vievät lapsensa hoitoon vaikka ovat itse kotona, aivan päätöntä!

Vierailija
13/18 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä jokainen asuintalomme äiti, jolla on 4-vuotias lapsi, kiikuttaa sen lapsen aina aamuisin päiväkotiin ja sitten tupakoi itse parvekkeellaan säännöllisin välein, kun kotona on.

Mäkin haluan istua ens syksynä päivisin terassillani ja lukea vaikka kirjaa sillä aikaa kun lapset ovat päiväkodissa.

Vierailija
14/18 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

terv. 5:n kirjoittanut hoitovapaalla oleva lto

Vierailija
15/18 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aktiviteettiä kuin äidin kotipäiväkoti. Ja kerhoissa en aio lastani kuljettaa, koska minä en kaipaa äitikavereita, enkä aio perhekahviloissa aikaani kuluttaa.

Vierailija
16/18 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten kyseisellä äidillä ei ole paljon annettavaa noin muutenkaan..

Terv. lto

No kyllä 4-vuotias jo tarvitsee muutakin seuraa ja aktiviteettiä kuin äidin kotipäiväkoti.

Vierailija
17/18 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No säähän se oletkin se joka oikein tekee ja muut väärää kun tekee erilailla!

T. lapsensa kotona hoitava vanhempainvapailija, joka tosin joskus on pitänyt lapsiaan tällä ajalla hoidossa (koska ei jäänyt hoitovapaalle).

Että siinähän kiviä viskelet! On noita ltoja jotka lapsensa hoitoon lykkää ja on itse vauvan kanssa kotona. Ei kaikki tee samoja valintoja pelkästään ammattinimikkeen yhtenäisyyden nimessä vaan sen mikä perheelle sopii.

Vierailija
18/18 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

korvaa samanikäistä kaveriseuraa ja lasten keskinäistä leikkimistä. Ilmeisesti et ole kovinkaan hyvä LTO ja loisit hoitovapaalla, koska et ammattitaidottomana töitä kumminkaan saisi jos et edes sen vertaa lapsen kehityksestä ja sosiaalisista suhteista tiedä.

On mennyt sulla LTO-opinnot pahasti hukkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä