Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joudun pyörittämään lapsiarjen työpäivän päälle

Vierailija
20.05.2024 |

Mies on nyt ollut pienen lapsen kanssa päivät kotona ja minä töissä. Kun tulen väsyneenä töistä kotiin, joskus ylitöitäkin tehneenä, niin mies vaihtaa heti vapaalle ja jättää lapsen hoitamisen minulle. Tämä on todella raskasta ja jaksamiseni on tiukoilla. Onko teillä joskus mennyt asiat näin ja valitanko liian vähästä? Tuntuu vain niin raskaalta.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallista on, että lapsiarki jaetaan työpäivän jälkeen tasaisesti yhdessä. Juttele miehesi kanssa.

Vierailija
2/15 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa joiksikin illoiksi lastenhoitoapua, niin ei tule riitaa.

Yksinhuoltajaäideillä tuo tilanne jatkuu viikosta ja vuodesta toiseen. Työpäivän päälle haetaan lapset hoidosta ja alkaa kotirumba.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehille tuo on normaalia eli kun nainen on lapsen kanssa kotona päivän ja mies levännyt töissä, niin illat ja yöt on miehen lapsenhoitovastuuta. Teillä tuo normi on päinvastoin. Muistathan, että velvollisuutesi on myös maksaa kaikki perheen kulut!

Vierailija
4/15 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on lapsia hankittu jos ne kokee rasitteena ?

Vierailija
5/15 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinhuoltajaäideillä tuo tilanne jatkuu viikosta ja vuodesta toiseen. Työpäivän päälle haetaan lapset hoidosta ja alkaa kotirumba.

Yksinhuoltajana ei kuitenkaan tarvitse turhautua siihen, ettei toinen tee mitään. Oman kokemukseni mukaan arki sujuu siksi yksinhuoltajana paremmin.

Vierailija
6/15 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinhuoltajana ei kuitenkaan tarvitse turhautua siihen, ettei toinen tee mitään. Oman kokemukseni mukaan arki sujuu siksi yksinhuoltajana paremmin.

Lapsettomana yksinelävänä miehenä on kyllä mukavaa. Ei ole valittavaa naista, eikä itkevää lasta.

Vierailija
7/15 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei tee mitään, kun huolehtii lapsista koko päivän?? Olen nainen, mutta tuo on jo loukkaavaa sitä miestä kohtaan, joka on viettänyt 8h lasten kanssa. Ajattelisitko samoin, jos roolit olisivat toisinpäin?

Vierailija
8/15 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko puhunut miehen kanssa tuosta. Onko mitään ideoita ja niksejä tullut esiin. Voiko niin pitkiä päiviä tehdä nyt, jos lapset pieniä. Saisitko lepohetken töiden jälkeen. Entä voiko mies sohvalta käsin toimia lapsiohjaajana joskus ja välillä keittiössä. Riippuu toki ihan lapsen iästä tai lasten. Entä onko sun sukulaisista joskus apua. Onko lapsia opetettu itsenäiseksi, paitsi pikkulapsia ei voi jättää yksin. Miehenkin pitäisi tavallaan saada samaan aikaan lepotauko? Tai enemmän. Ja sun enemmän lepoa. Ehkä pikkulapsiaika menee vielä ohi. Ehkei liika suorittaminen ainakaan toimi ja pitää olla mahdollisimman luonnollisia valmisruokia, juomia, muuta. Osa pakasteesta. Ellei pilttipurkit. Minkälainen sukulainen on hyvä lasten kanssa olemaan.

Vierailija
9/15 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehille tuo on normaalia eli kun nainen on lapsen kanssa kotona päivän ja mies levännyt töissä, niin illat ja yöt on miehen lapsenhoitovastuuta. Teillä tuo normi on päinvastoin. Muistathan, että velvollisuutesi on myös maksaa kaikki perheen kulut!

Jännä, miten puheissa miehet aina maksavat kaikki perheen menot. Todellisuudessa asia ei mene näin. Naiset maksavat puolet kuluista ja säästävät usein rahaa etuäteen selvitäkseen kuluista hoitovapaan aikana. 

Vierailija
10/15 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, milloin sitten ajattelit viettää aikaa lapsesi kanssa?

Vierailija
11/15 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei tee mitään, kun huolehtii lapsista koko päivän?? Olen nainen, mutta tuo on jo loukkaavaa sitä miestä kohtaan, joka on viettänyt 8h lasten kanssa. Ajattelisitko samoin, jos roolit olisivat toisinpäin?

Mitä ihmettä sekoilet? Ei minun eksäni ollut lasten kanssa päiviä. Sama tilanne kuin aloittajalla, työpäivän jälkeen alkoi toinen työpäivä kotitöiden parissa. Kun olin yksin lasten kanssa, työtä oli tietenkin ihan yhtä paljon, mutta se oli helpompi kestää. Olin totaali-yh eli ei vapaita viikonloppuja.

Vierailija
12/15 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä olin kotona lapsen kanssa ja mies töissä päivät, niin illat mies halusi olla lapsen kanssa. Joku jo ihmettelikin, että milloin ap on lapsensa kanssa.

Vierailija
13/15 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei miehen tarvitse öitä valvoa, jos joutuu aamulla lähtemään töihin. Kunhan auttaa iltaisin lapsen hoitamisessa.

Vierailija
14/15 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä sekoilet? Ei minun eksäni ollut lasten kanssa päiviä. Sama tilanne kuin aloittajalla, työpäivän jälkeen alkoi toinen työpäivä kotitöiden parissa. Kun olin yk

Aloittajahan kirjoitti, että hänen miehensä on lapsen kanssa päivät, kun hän itse on töissä.

Vierailija
15/15 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehille tuo on normaalia eli kun nainen on lapsen kanssa kotona päivän ja mies levännyt töissä, niin illat ja yöt on miehen lapsenhoitovastuuta.

Kuka helevetti pystyy lepäämään töissä? Ainakin minä tunnen joka työvuoron jälkeen olleeni töissä  ja kotiin päästyä menee aikansa ylipäätään palautua työvuorosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän