Kaveri soitti synttärilahjatoivettaan nyt 2kk etuajassa:haluaa koiran
Tuli tuosta "ruusut rahana" ketjustas mieleen, kun kaverini soitti alkuviikosta. Kaveri on nykyään eri paikkakunnalla, eikä yhteyttä ole kamalasti pidetty, ehkä pari kertaa viimeisen vuoden aikana. Joskus juteltiin, että täytyy tulla käymään kolmekymppisissä sitten, ja olla vaikka yötäkin kun välimatkaa on.
Nyt siis soitti, ja puhelu meni suunnilleen näin: "Mulla kun on noi komekymppiset niin oon ajatellu nyt sellaista isoa ja pitkäaikaista lahjaa, mikä tois hymyn huulille joka päivä monta vuotta. Mä oon halunnu koiraa jo pitkään ja nyt olis ihania chihu pentuja tässä meidän lähellä yhdellä kasvattajalla, mutta ne maksaa 1700€ ja ajattelin, että jos kaikki niinku lahjana osallistuis siihen, niin ei tarvis sit erikseen miettiä mitään lahjaa. Se on luovutuksessa jo parin viikon päästä ni siks nyt jo soittelen. Et ihan kaikki lahjotukset eurosta ylöspäin kelpais!"
Menin puhelusta ihan hämilleni ja totesin että mietin asiaa, ja vähän ajan päästä kaverilta tuli tekstari "niin se tilinumero oli xxxxx, kiitos kauheesti, nähdään sitten parin kuukauden päästä!"
Nyt mietin miten tässä pitäisi toimia. Mä en ole muistanu koko juhlia, enkä edes tiedä olenko menossa, eikä kaveri ole enää vuosiin ollut mikään läheinen. Toki hänelle voi lahjaksi vähän rahaa lähettää (vaikka typerätä tuntuukin!) mutten tiecä yhtään paljonko pitäisi...
Kommentit (22)
on kätevä idea laittaa 20-30e tilille. Eipä tarvi sitten kuule täällä kysellä, että mitäs vois viedä vanhalle kaverille 30v lahjaksi??
Kyllä minusta tuo puhelu oli kutsu juhliin.
mutta maksaako noi kääpiökoirarodut todella noin paljon?
Pitänee olla tosi hyvä yhdistelmä ja koira suunnitteilla jalostukseen jos on ton hinnan valmis maksamaan?
Itse olen katsellut rotuja joissa kokoa ja näköä ja mahdollisuuksia, mutta hintaa vain 800-1000e..
...että ne koiran kustannukset ei todellakaan lopu siihen hankintahintaan. Jos hänellä ei ole edes sitä niin kannattaa unohtaa koko homma...
munkin mielestä vaikuttaa. Itse laittaisin vastaavassa tilanteessa ehkä kympin tilille, taikka vois vaikka lähettää viestiä että rahaa on mennyt tilille ja paljon. Jos alkaisi perästä kyselemään, sanoisin että odota vain vielä vähän, kohta näkyvät tilillä.
on ollut meidän, ihan hyvin toimeentulevien, piirissä 10-20 euroa. Sinuna laittaisin sen summan tilille, mikä teidän porukoissa on ollut tapana (eli voi olla tuon allekin). Sitten synttäreiden aikaan vieisin tuomisina vaikkapa paketoidun luun koiralle tai jotain muuta pientä (ruokakuppi tai vastaavaa).
Ei tollasia kannata jäädä kauheasti pohtimaan. Tökeröä käytöstä tollanen kolehdin kerääminen ystäviltä on joka tapauksessa.
Itse ottaisin tuon niin, että jos tahtoo muistaa niin sitten rahana. Hyvähän se on tietää ettei mene mitään muuta hankkimaan. Itse olisin tosin kysäissyt samalla soitolla että meinaakos kaveri viettää synttäreitään ja millä tavalla ja olenko minäkin mahdollisesti kutsuttujen listalla ;) Tuosta voisit soittaa vielä vaikka erikseen ja varmistaa. Kun kaveri itse on noin suorasanainen, niin voit toki sinäkin olla!
koskaan tulee syntymään.
Onpa hätäinen, olisi ollut edes hivenen verran mukavampaa jos raha-anomus olisi tullut kutsunyhteydessä - parin kk:n päästä. Voi vaan miettiä millaiset synttärit ovat, jos ei ole rahaa järjestää, kun rahat menee siihen koiraan...
"Tervetuloa nyyttäreille silloin ja silloin klo se ja se"
koirat luovutusiässä parin viikon päästä, niin on outo yhtälö. Ja mitään kunnollista kutsua, jossa olisi ilmoitettu juhlien ajankohta ei siis ole.
Jos vähänkään rotukoirista on kyse, niin ne on jo varattu tuossa vaiheessa, eli joko ystäväsi on varannut jo koiran ja sitoutunut ottamaan sen tai sitten ei ole edes varmaa, saako hän koiran tuosta pentueesta.
Toi kuulostaa siltä, että nyt kerätään rahaa hyväuskoisilta ystäviltä ja mitään juhlia ei koskaan tulekaan.
Mä en ainakaan vielä laittaisi mitään rahaa ennen kuin kutsu tulee, rahan laittaisin tilille juhlia edeltävänä päivänä, jos sinne menisin. Ja mulle tulisi tuosta kyllä sellainen fiilis, että en haluaisi edes osallistua, jos ei kerran ole edes mikään läheinen ystävä enää.
5euron seteli, ja "hauska-koirankakkapussirulla"
korttiin laitat,että et pääse osallistumaan juhliin,mutta tässä on osuutesi koiran hankinnasa,5e , ja koiran jätöksien hoitoon koirankakkapussirulla.
joku kiva koira-kortti. vaikka se chihu:)
TÖRKEÄ "ystävä" sinulla!
joka pyysi lapsensa kummiksi aikoinaan.
Hän sitten soitti ennen ristiäisiä ja pyysi että voitasko me ostaa se vauvakirja kun toiset kummit ostaa jotakin muuta.
Ensinnäkään minä en ole edes kysynyt mitä haluaisitte vaan eiköhän se ole jokaisen oma asia mitä haluaa antaa.
Mä vähän pyörittelin päätä että kyllä ihmiset osaa olla röyhkeitä.
Eihän sinua ole edes kutsuttu mihinkään juhliin! Ja jos kutsutaan, niin et tiedä menisitkö. Jos mä olisin jostain syystä pakotettu menemään ihmisen, jonka kanssa pitän yhteyttä pari kertaa vuodessa, niin en kyllä kukkapuskaa kummempaa veisi.
Ja miten niin ei tarvittais muuta lahjaa, jos se ei edes pidä syntymäpäiväjuhlia joihin sinut on kutsuttu? Vai kutsuiko se sinut? En laittaisi penniäkään, jos ei edes mitään juhlia pidettäisi vaan kutsuttaisiin vaan muuten käymään. Jos pitäisi kemut, voisin laittaa kympin ehkä.
tai onko mitään järjestetty. Tekstarissa kuitenkin laitooi että nähdään parin kuukauden päästä, jollon siis ne oikeat synttärit on.. Eli olisko se ollut sitten se kutsu?
Ollaan joskus oltu ihan parhaita kavereita, mutta ei tosiaan enää olla mitenkään läheisiä. Jotenkin toi välimatka, ja eri elämäntilanteet erotti.(mulla lapsia ja perhe-elämää, hällä biletystä ja sinkkuelämää)
ap
mutta kyllä mä laittaisin sen kympin verran jos haluaisin suhteen kestävän.