Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En osaa päättää "hankkisinko" lapsen haluamaani sukupuolta

Vierailija
26.05.2010 |

Meillä on 3 lasta (tai no, 4 mutta yksi syntyi kuolleena) kaikki samaa sukupuolta. Haluaisimme sitä toistakin vielä ja mietin hakeutuisinko IVF-hoitoon missä voisin valita lapsen sukupuolen. Raha ei ole ongelma. Mitä ajattelet asiasta?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta esim. Pietarista voi tulla punktion jälkeen kotiin ja palata siirtoon parin päivän päästä. Toki jos on jossain kaueampana niin eihän sitä edestakaisin kannata matkustaa koko ajan, toki voin viettää paikan päällä nämä päivät.

Vierailija
42/48 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä hoitoja tehdään jatkuvasti ja suurin osa asiakkaista hakeutuu niihin jostain muualta maailmasta. Olen keskustellut asiasta monen hoidoissa käyneen kanssa. ap

Mutta hoidon aktiivivaihe ollaan paikan päällä eikä lennellä sinne tänne. Jos olet oikeasti keskustellut asioista niin paljon niin tietänet että lääkitykset eroavat suuresti maasta toiseen samoin kuin hoitotyylit. Ei suomalainen lääkäri pysty määrittelemään oikeita lääkemääriä (piikitysmääriä) ulkomaalaisen kolleegansa sijaan. Eikä ulkomaalainen lääkäri uskalla määrätä potilalleen lääkityksen jatkoa jos ei näe häntä.

Suomessa minulle on tehty 5 IVF:ää ja niissä olen aina piikittänyt 11 päivää. Punktiot tiettyinä päivinä. Olen pystynyt suoraan laskemaan milloin punktio tulee olemaan kun olen tiennyt milloin piikitys alkaa.

Sen sijaan ulkomailla piikitys kestikin yllätyksekseni vain 7 päivää yhdentoista sijaan. Aikamoinen ero! Lääkkeet olivat erilaiset ja niiden käyttötapa erilainen kuin Suomessa.

Minä olen siis se ulkomailla käynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan kuitenkin useamman IVF hoidon läpikäyneenä muistuttaa että IVF ei ole ihmeidentekijä joka aikaansaa raskauden tuosta vaan. Onnistumisprosentit ovat noin 30% luokkaa per kierto vaikka kumpikin osapuoli olisi aivan terve ja normaalihedelmällinen. Eli kannattaa lähteä sillä mielellä että hoitoja tehdään ainakin kaksi - ehkä enemmänkin. Ja silti vaikka sieltä plussa napsahtaisi niin raskaushan voi päätyä myös hedelmöityshoidon perusteella tietenkin keskenmenoon.

Jos hedelmöitys tehdään normaalisti hedelmäällisten ihmisten soluilla, ivf-onnistumisprosentti nousee 50%:een. Se, että sinun soluillasi päästään 300%:iin ei tarkoita että näin on kaikilla!!! Ärsyttää nämä keksityt väitteet täällä. Ja miksi ivf-hoidosta puhuttaessa sanot per kierto, kun se on per alkionsiirto?

Vierailija
44/48 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan kuitenkin useamman IVF hoidon läpikäyneenä muistuttaa että IVF ei ole ihmeidentekijä joka aikaansaa raskauden tuosta vaan. Onnistumisprosentit ovat noin 30% luokkaa per kierto vaikka kumpikin osapuoli olisi aivan terve ja normaalihedelmällinen. Eli kannattaa lähteä sillä mielellä että hoitoja tehdään ainakin kaksi - ehkä enemmänkin. Ja silti vaikka sieltä plussa napsahtaisi niin raskaushan voi päätyä myös hedelmöityshoidon perusteella tietenkin keskenmenoon.

Jos hedelmöitys tehdään normaalisti hedelmäällisten ihmisten soluilla, ivf-onnistumisprosentti nousee 50%:een. Se, että sinun soluillasi päästään 300%:iin ei tarkoita että näin on kaikilla!!! Ärsyttää nämä keksityt väitteet täällä. Ja miksi ivf-hoidosta puhuttaessa sanot per kierto, kun se on per alkionsiirto?

Totta. Se on per alkionsiirto. Pahoittelen "virhettäni". Toki sen ymmärsit muutenkin... ;)

Ei liene mitään syytä sinulla myöskään kettuilla minulle onnistumisprosenteista soluillani. Ethän tiedä kuinka monta lasta olen ko. hoidoilla saanut...

Onnistumisprosentti luomusti raskautta yrittäessä on noin 20-25% eli 1/4-1/5. IVF kohottaa tätä hieman mutta vain tuonne 30% asti. Ei 50% missään nimessä.

Vierailija
45/48 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tippuu herkästi 20%:iin jo on. Tuloksia voi katsoa eri klinikoiden sivuilta. Niissä on tietty mukana vaikeatkin tapaukset jotka saattaa aika pahasti vääristää jonkun vuoden tuloksia.

:-)

Vierailija
46/48 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että osaako kukaan kertoa miksi ja minkä verran vaihtelua on eri klinikoiden hoitotuloksissa? Maalaisjärjellä ajatellen luulisi että hoito tehdään jotakuinkin samalla tavoin joka paikassa mutta onko tässä vaihtelua eri lääkäreiden / klinikoiden välillä paljonkin? Ymmärrän että munasolujen määrään voi vaikuttaa käytettävä hoito (eri lääkitysmuodot) mutta mitä muuta eroa voi olla siinä miksi joku toinen lääkäri onnistuu useammin?

Jos todella tällaiseen hoitoon lähden niin täytyy sitten vertailla näitä tuloksia. ap

Vierailija
47/48 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se onnistumisprosentti on noin 30% IVF-hoidoissa. Siinä vaiheessa kun IVF:ään mennään niin on ihan sama onko pariskunta superhedelmällinen vai ei koska siinä koko kierto ja hormonitoiminta toimii keinotekoisesti.

Munasolut kerätään ja vain hedelmällisimmät otetaan käyttöön. Jos ei tarpeeksi hedelmällisen olosia ja kypsiä löydy niin sitten niitä ei käytetä ja hoito keskeytetään. Siittiöt pestään ja vain parhaat otetaan käyttöön joissa ei ole anomalioita. Jos hyviä ei löydy niin sitten siittiöitä ei käytetä ja hoito keskeytetään. Alkioista vain parhaat siirretään. Jos hyvälaatuisia ei ole hoito keskeytetään. Tässä vaiheessa onkin ihan sama onko ne solut saatu minkälaiselta pariskunnalta alunperin koska keneltäkään ei huonoja soluja pääse jatkoon.

Kaikkien hormoneiden määrää säädellään lääkkeillä ja kaikki hormonitasot on optimaalisia. Ei väliä vaikka alunperin olisi naisella ollut jotain ongelmia hormonitasoissa.

Tosiaan klinikoiden sivuilta voi käydä katselemassa onnistumisprosentteja jos haluaa. Ainoa mikä vaikuttaa huomattavan paljon IVF:ssä ja onnistumisessa on ikä. Mitä nuorempi äiti sen paremmat onnistumismahdollisuudet/siirto.

Vierailija
48/48 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim jos on mieheltä normaali siemenneste ja munasolut terveeltä, toinen tai molemmat luovutettuja, prosentit on 50 siirtoa kohti. Ei tässä ole kyse kenenkään lapsiluvusta tai omasta kokemuksesta vaan tilastosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä