inhoan kotiäitiyttä ja laitan lapsen syksyllä päiväkotiin saan töitä tai en.
En pidä yhtään kotiäitiydestä ja olen sitä pakosta kun töitä ei ole. Syksyllä en enää tätä hommaa jatka.
Kommentit (52)
Lapsi kärsii jos uhraudut. Ei sekään ole kivaa.
Itse taas tykkäsin olla kotiäitinä. Oli kaikenlaista tekemistä ja kerrankin aikaa tehdä omia juttuja. Nyt kun on töissä niin ei meinaa olla aikaa omille harrastuksille.
Lasten kanssa reissattiin ihan eri tavalla, mitä nyt ehtii. Ja tosiaan omiin harrastuksiin riitti aikaa ja energiaa eri tavalla, mitä nyt.
Mutta tsemppiä sinulle. Turha sitä on marttyyrinkruunua itselleen asettaa kutreilleen. Ei lapsi nauti siitä jos vaistoaa olevansa äidilleen rasite.
Miettikää nyt vielä.Alle kolmevuotias on vielä niin äidin läheisyyden tarpeessa.Usein säästytään monelta vaikeudelta kun huomioidaan mahdollisimman hyvin lapsen tarpeet varhaislapsuudessa.Ja se varhaislapsuus,joka monella tavalla on ratkaiseva koko lapsen tulevaisuuden kannalta, on itse asiassa varsin lyhyt.Olet jo kestänyt pari vuotta, vuosi vielä, enmmän lapsen ehdoilla kyllä kannattaa.Vaikka tilanteessasi varmaan tämäkin tuntuu iäisyydeltä.
olemme sen verran köyhiä että kun olen kotiäiti niin sitä todellakin olen. Tietenkin ulkoilemme päivisin yms. mutta mihinkään kivaan ei ole rahaa eli en voi shoppailla, sisustaa tms.
Miettikää nyt vielä.Alle kolmevuotias on vielä niin äidin läheisyyden tarpeessa.Usein säästytään monelta vaikeudelta kun huomioidaan mahdollisimman hyvin lapsen tarpeet varhaislapsuudessa.Ja se varhaislapsuus,joka monella tavalla on ratkaiseva koko lapsen tulevaisuuden kannalta, on itse asiassa varsin lyhyt.Olet jo kestänyt pari vuotta, vuosi vielä, enmmän lapsen ehdoilla kyllä kannattaa.Vaikka tilanteessasi varmaan tämäkin tuntuu iäisyydeltä.
ja erittäin sosiaalinen, minusta hän kärsii siittä ettei ole samanikäisiä kavereita. Lisäksi oppisi monia taitoja päiväkodissa. On tosi huono syömään ja esim.neuvolalääkäri sanoi että päiväkodissa oppii kun katsoo toisia niin helpommin syömään yms.
"ap ei kykene, ja lapselleenon...."
Voipi hyvin olla että kykenee jos vähän apua ja tukea saa. Osa-päivä hoito voisi olla ihan hyvä juttu, ainakin siihen saakka kun lapsi täyttänyt kolme. Kannattaa ihan oikeesti miettiä tätä vaihtoehtoa.
ja millaisia töitä miehellä on, sitten syksyllä sen tarkemmin näkee. Miehelläni pitkät ja epäsäännölliset työajat ja itsestäni en vielä tiedä.
ja erittäin sosiaalinen, minusta hän kärsii siittä ettei ole samanikäisiä kavereita. Lisäksi oppisi monia taitoja päiväkodissa. On tosi huono syömään ja esim.neuvolalääkäri sanoi että päiväkodissa oppii kun katsoo toisia niin helpommin syömään yms.
Äidiltä se lapsi nämä taidot parhaiten oppii. Taaperohan haluaa tehdä kaiken sen mitä äiti tekee, ja kun saa, ja äiti vielä rohkaisee silloin taapero on onnellinen. Taapero kyllä oppii nämä taidot myös päiväkodissa mutta harvemmin taapero on silloin onnellinen ja ylpeä aikaansaannoksistaan.Lapsi haluaa oppia kaiken sen mitä äiti ja isi tekee koska ovat taaperon maailmassa kaikkein ihannimmat ihmiset ja haluaa olla juuri heidän kaltaisensa ja osata kaken mitä he osaavat.
Ja kavereita kaksivuotias ei vielä kaipaa.Kaikki asiat kiinnostavat taaperoa mutta vain niin kauan kun äiti on saatavilla, jos joku hätä saattaisi yllättää.Taapero ei vielä omillaan pärjää.
onko kukaan kotona vapaasta tahdostaan, ei siis työttömyyden tms. takia.
Minä olen. Olen kotona, koska haluan olla lapseni kanssa. Työpaikka odottaa ja ehdin tehdä töitä vielä kymmeniä vuosia.
Meitä on niin monenlaisia. Minulle lapseni on parasta mitä on ja nautin jokikisestä hetkestä hänen kanssaan, vaikka välillä tylsää onkin.
Mutta kävimme kaikissa edullisissa jutuissa ja reissasimme mummoloissa yms. Nyt ei oikein ehdi enää.
Rahaa ei ole shoppailuun nytkään, vaikka olen töissä. Mutta jokainen sen mukaan, mitä arvostaa. Sisustus ja shoppailu ei ole koskaan ollut minun prioriteettilistan yläosassa.
21
olemme sen verran köyhiä että kun olen kotiäiti niin sitä todellakin olen. Tietenkin ulkoilemme päivisin yms. mutta mihinkään kivaan ei ole rahaa eli en voi shoppailla, sisustaa tms.
Nää kaikki että "kokopäivähoitoon ma-pe niin kun muutkin"...
Mutta ne joilla on rankkaa olla kotona niin tiedoksi että sitten on mukavampaa kun lapsi kasvaa ja sen kanssa voi touhuta kaikenlaista. Ja miksi pitäis kökkiä kotona? Ei mekään missään rahakkaissa harrastuksissa käydä mutta monta kertaa viikossa kyläillään, käydään perhekahvilassa, srk avoimessa kerhossa tai vaikka puistossa. Meillä on kyllä kolme lasta että lähinnä isompien vuoksi mutta kyllä se yhdenkin vauvan äidin kannalta on kiva mennä puistoon kahville ja nähdä muita äitejä ja lapsia. Liikkeelle mars!
Joku kysyi onko kaikki kotiäidit vapaaehtoisesti kotona niin itselläni on työpaikka odottamassa ja olen ollut 6 vuotta vuoron perään äitiyslomalla ja hoitovapaalla. Hoidan nuorimmankin kolmevuotiaaksi ja sitten on mun aika mennä töihin. Nautin siitä että saan tehdä "mitä haluan". Omaa aikaa mulla ei oikeastaan ole kun mies on viikot reissutyössä, mutta jos haluan että lähdetään lenkille niin sitten vaan lapsille pyörät alle ja pienin rattaisiin ja sitten vaan lenkille. Tai jos haluan kaupoille niin sitten lapset autoon ja menoks. Eri asia sitten että jaksaako joka päivä kolmen kanssa lähteä shoppaamaan mutta ymmärrätte varmaan että mulla on vapaus tehdä ihan mitä vaan! Se on vähän toista kun töissä käydessä!
Tietysi jos tuokin on ollut vahinko mutta nykyisten hyvien ehkäisyvälineiden aikana sekin on erikoista.
lapsensa huonoa syömistä. Mitat olivat normaalit! Ei tuon kokoisella todellakaan haittaa, jos on muutama ruokalakkopäivä.
Minua suoraan sanottuna vituttaa tällaiset äidit. Et ihan oikeasti tiedä, millaista on elää syömisongelmaisen lapsen kanssa. Normaali kasvu ja kehitys on jo heikentynyt, lapsi ei puhu kuin yksittäisiä sanoja, vaikka ikää on jo 1v7kk. Epäilen, että huono syöminen vaikuttaa jo aivojen kehittymiseen, kun se puhe ei vain lähde tulemaan.
Olenkin täällä jo kertaalleen sanonut, että olisin mieluummin huonosti nukkuvan lapsen äiti kuin huonosti syövän lapsen äiti, eikä mieleni ole muuttunut miksikään!
Reilusti yli kolmekymppisiä mutta ei meillä ole varaa että minä lojun loppuelämäni kotona, lisäksi olisin parempi äiti jos saisin muutakin kuin olla kotona.
ja niin arvostellaan ns teiniäitejä, joka välissä täällä AV:lla
lapseltasi yhtään enempää kuin sinäkään pystyit antamaan sitten kun makaat vaipoissasi sänkyyn sidottuna jossain laitoksessa. En tarkoita, että päiväkodit olisivat vastenmielisiä paikkoja, mutta ap:n asenne sitä vastoin on.
Ei kai sitä kukaan ole ehdottanut? Mutta se, että lojut kotona työttömänä ja laitat 2-vuotiaan päivähoitoon onkin vähän eri asia..
lapseltasi yhtään enempää kuin sinäkään pystyit antamaan sitten kun makaat vaipoissasi sänkyyn sidottuna jossain laitoksessa. En tarkoita, että päiväkodit olisivat vastenmielisiä paikkoja, mutta ap:n asenne sitä vastoin on.
Ei kai sitä kukaan ole ehdottanut? Mutta se, että lojut kotona työttömänä ja laitat 2-vuotiaan päivähoitoon onkin vähän eri asia..
kun voi 8 h päivässä hakea. Ei ehdi kauaa lojumaan. :)
aiomme pitää niinkuin muutkin 8 tuntia päivässä maanantaista-perjantaihin.