Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihanaa..Lasketuksi ajaksi varmistui 24.12 :)

Vierailija
25.05.2010 |

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan tuntemani jouluna (tai sen läheisyydessä)syntynyt ei kuitenkaan ole kovin iloinen syntymäpäivästään.

Vierailija
2/21 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntyy laskettuna päivänä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli meni mullakin, mutta synnytinpäs itsenäisyyspäivänä, aina liputetaan meitin neitille! :))

Vierailija
4/21 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesta on sitten kiva odottaa koko pitkä vuosi lahjoja joita tulee yhdessä pompsissa paljon. Ja kavereilla on synttäreitä pitkin vuotta eikä lapsi ehkä edes ymmärrä että joulu ja synttärit ovat eri asia ja lahjoja annetaan silloin eri syistä.

Tuskin lapsesi mikään uusi jeesus on.

Vierailija
5/21 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

. Tuskin lapsesi mikään uusi jeesus on.

tuskin ap sitä tarkoittikaan.. hohhoh..

Vierailija
6/21 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInullakin siis laskettu aika 25. 12 enkä iloitse pätkääkään.

Vierailija
7/21 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(aatonaattona) ja ainakin vielä ollut todella tyytyväinen asiaan (täyttää seuraavaksi 11v). Meillä synttäreitä juhlitaan kunnolla, lahjat ovat erikseen (tämän tein sukulaisille ym. selväksi raskausaikana). Eli joulun aikaan meillä on kunnon juhlaputki :)

Suurin osa joulun aikaan syntyneistä, jotka myöhemmin harmittelevat syntymäajankohtaa tuntuvat olevan pettyneitä siksi, ettei syntymäpäivää huomioitu kunnolla ja se jotenkin hävisi joulun sekaan. Näin ainakin itse kuulin raskausaikana kun moni joulun aikaan syntynyt oli pahoillaan kun kuuli lasketun aikani.

Lupasin silloin syntymättömälle vauvalleni, että hänen synttärinsä huomioidaan aika kunnolla, joulusta huolimatta.

Meillä siis juhlitaan ensiksi kunnolla lapsen synttäreitä ja siirrytään sitten juhlimaan joulua.

Eli ei se niin kamalaa ole jos vanhemmat hiukan näkevät vaivaa asian eteen :)

Vierailija
8/21 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä, että harva syntyy laskettuna päivänä :) Päivämäärä tuntu nyt vaan mukavan kuuloselta. Esikoinen syntynyt myös yleisenä juhlapäivänä ja meillä kaverisynttärit juhlitaan vaikkapa viikko varsinaista syntymäpäivää jälkeenpäin..Varsinaisena synttäripäivänä ihan vaan oman perheen kesken.

Vierailija
9/21 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan tuntemani jouluna (tai sen läheisyydessä)syntynyt ei kuitenkaan ole kovin iloinen syntymäpäivästään.

16.12. (onko se nyt joulun läheisyyttä vai ei?).

Aina on juhlittu ja muistettu, myös joulukuun puolivälissä oleva nimipäivä. Siihen lisäksi vielä kaikki pikkujoulut ja uudet vuodet, niin joulukuu on minulle yhtä juhlaa!

En ole kärsinyt siitäkään, että olin kouluaikoina aina nuorin ja pienin. Hyvin olen pärjännyt.

Vierailija
10/21 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja siskopuolellani sattui kaksi vuotta sitten yhtäaikaa tuo sama laskettu aika. Oli tulossa siis kaksi jouluvauvaa, mutta minä sain keskenmenon. (Nyt on uusi vauva tulossa)

Vierailija
11/21 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli esikoisen laskettu aika 23.12. ja paljon sain kuulla näitä ikäviä kommentteja. Lapsi ei ei kuulemma koskaan antaisi anteeksi tällaista syntymäaikaa ja liekö pärjäisi koulussakaan aina kaikkein nuorimpana yms. Itse iloitsin vauvasta, päivästä viis. No, meidän tyttö sitten syntyikin vasta tammikuun puolella ja sitten nämä samaiset ihmiset heti ehdottamaan, että varmaan kannattaa laittaa vuotta aikaisemmin kouluun, kun on niin alkuvuodesta syntynyt.. Mikä logiikka? Nauti siis odotuksesta ja vauva syntyy, kun parhaaksi näkee. =)

Vierailija
12/21 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nyt jo 13-vuotias eikä koskaan ole sanonut kärsineensä syntymäpäivän ja joulun läheisyydestä. Toisin on poikani 15 v, joka on syntynyt heinäkuussa. Koskaan ei kaverisynttärit onnistunut kun kaverit olivat pitkin maailmaa kesällä.

Vierailija
13/21 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perheestä kiinni, miten synttäreitä tulee vietettyä. :) Ekan syntymäpäiväni vietin synnytyslaitoksella.

Vierailija
14/21 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInullakin siis laskettu aika 25. 12 enkä iloitse pätkääkään.

Iloitse edes siitä että olet raskaana.

Vierailija
15/21 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa..Lasketuksi ajaksi varmistui 24.12 :)

Ihan lyhyesti: ONNEA!

Kaikilla ihmisillä ei ole edes mahdollisuutta saada omaa lasta vaikka haluaisi, sitten on (näköjään) olemassa niitä, joiden mielestä tietty päivä on erityisen huono päivä syntyä. Ei hyvää päivää..!

Vierailija
16/21 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on synttärit pari päivää ennen joulua ja traumoilta olen välttynyt. Synttärit on aina juhlittu erikseen, ja itse asiassa lapsena joulun odotustuskaa helpotti, kun oli synttärit siinä ensin.

Onnea odotukseen ap!

Ja sille yhdelle kommentoijalle, Jeesuksen synttärit on 25.12. Tai ainakin silloin sitä juhlitaan kristinuskon mukaan.

Vierailija
17/21 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se on

Vierailija
18/21 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamalaa? Meiläl nuorin on jouluaattona syntynyt käynnistyksen seurauksena ja synttärit pidetään viikkoa ennen joulua ja aattoaamuna saa vielä omalta perheeltä paketin sänkyyn, kuten muutkin omana syntymäpäivänään. Jja pukki tuo sitten joululahjat erikseen.

Vierailija
19/21 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattoaamuna vietetään synttärit (kummit ja mummot). Aattoaamun synttärit helpottavat omien lasteni joulupukinodotusta. :) Sopii päivään mukavasti kun asutaan lähekkäin. Kavereille järjestetään sitten kunnon lastenjuhlat nimipäivänä.

Vierailija
20/21 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulupäivänä. Kaverisynttärit olemme pitäneet noin viikkoa ennen, joulupäivänä olemme juhlineet perheen kesken ja loppiaisena sukulaiset käyvät synttäreillä.