Maalismurut2011
Aloittelenpa tässä samalla nyt uutta ketjua, sillä maaliskuuhun ensimmäisiin päiviin veisi laskettu aikani, jos nyt tärppäisi.
Eli yk3, kp1/25-31 (viimeksi tuo 31) menossa.
Hieman harmittaa, mutta toisaalta onneksi pillereiden jälkeen ei vielä ole tullut mammuttikiertoja.
Kommentit (325)
Taas vaihtui vuorokausi, eikä tätiä näy vieläkään. Nyt kp 28/25-27 (viimeisimmät kierrot 27-26-27-25) eikä vieläkään tunnu siltä että menkat olisi alkamassa. Seuraavan testin teen varmaan torstaiaamuna jos siihen mennessä ei ole kuulunut tätiä kylään.
Mites Solina*, vieläkö me jännätään yhdessä?
Mahtavat hymyt sai aikaiseksi toi insinööri-kommentti :D Hyvä pointti! Hih! (onneksi en oo insinööri, ketään kuitenkaan dissaamatta ;)
Hei Solina ja Henna - tehäänkö kaikki perjantai-aamuna testi...?! =) Mutta ei kuitenkaan laiteta kelloja soimaan klo 6, että pitää mennä pissalle ja testaileen, vaan jahka heräillään ;)
Täällä on kans ollut vattanseutu jotenkin oudon oloinen ja eilen, ko nuorin tyär (makkarafani!) tuli meetvurstiviipaleen kans mun viereeni, nii mua alko niin etomaan se! Mullahan ton vanhimman tyären ootuksessa oli tollasta, että jos mies vaikka oli sattunut syömään leipää, jossa meetvurstia, nii käskin mennä kauemmas, ko haisi niin pahalta! Samoin mua silloin ällötti kaikki rasvanen ruoka eli pitsa, grillisapuska, jne...Oiskohan tää sitä ittiänsä nyt, ko näin jo oireilee??? Vai onkohan tää jo hullua epätoivoa!? :D
Pakko alkaa nyt vähän siivoileen taloa, ko lapset kaikki vielä nukkuu - saa rauhassa touhuta :)
Jestas, mikä herätys.. Ovikello soi ja toooosi hyvännäkönen postimies tuo pakettia. Mulla päällä yöpaituli. Heitän sitten nopsaa päälle pitkän villatakin ja meen avaamaan oven. Jestas sitä ilinkurista hymyä, mikä siellä oli vastassa. Kirjaan paketin, kiitän ja toivotan vielä huomenet ja poistun nopsaa takavasemmalle. Kurkkaan itteäni peilistä ja jestas mikä näky: hiukset pystyssä, otsatukka sojottaa suoraan eteenpäin ja villatakki juoponnapissa :D Tais postimies saada nyt hyvät naurut..
HennaN_: Täällä joo jännätään.. Olo tosi hyvä, ei oireita mihinkään suuntaan.
Solina kp 26/26-27
AmaliaJoel, HennaN ja Solina kylläpä teillä on jännät ajat!!! Täällä jännitän kanssanne ja puhaltelen plussatuulia :) Ihan itselläkin kylmät väreet aaltoilee kun lukee teidän kirjoituksia!!
Ponityttö, sullahan kuulostaa myös lupaavalle!! Nyt vain toivotaan, että täti pysyy poissa! Vatsan muljahdukset ja menkkamaiset jomotuksethan taitaa kuulua siihen itse asiaan! Plussatuulia sinnekin :)
Masutyttö, mitä ehkäisyä olet käyttänyt? Miten on kierrot ollu ehkäisyn lopetuksen jälkeen? Itse siis söin pillereitä n.4,5 vuotta ja lopetuksen jälkeen meni 5kk että tuli ekat luomumenkat. Tän jälkeen kierto 51pv(!!) ja nyt sitten jännään josko ois normaalissa kierrossa. Ellei, niin otan yhteyttä gynelle. Nyt kp14/jotain. Ovista siis odottelen...
AmaliaJoel, nyt kun sanoit tuon makkara-ellotuksen, niin tänä aamuna heräsin makkaran hajuun!! Mies oli aamupalalla syönyt makkaraleivän ja haju leijaili nenääni ja se todella ällötti! Ihan kummallista... tuskinpa tämä mitään tarkoittaa, sillä mulla vasta kp14 ja ovista vasta odottelen, mutta kiinnitinpä vain huomion kun sinäkin asiasta mainitsit :)
Aurinkoista tiistai-päivää kaikille ja jännäilen täysillä kanssanne!! Pitää vähän väliä käydä täällä kurkkimassa josko jotain oisi tapahtunut :)
Plusphuuuuuuuuhhhhp....
Äh, mun on pakko testata jo torstaina, kun tarvitsen sen tiedon silloin :) Ei vaan, meinaan ilmoittaa koiran kisoihin jos plussaan (to vika ilmopäivä), mutta jos en niin edellisenä päivänä on kaverin polttarit joissa kyllä varmaan tulee sitten muutama siideri juotua enkä sitten tiedä millaisessa ajokunnossa olen seuraavana aamuna kun pitäisi kisoihin lähteä. Vähänkö menee hankalaksi :)
Mutta täällä siis seuraillaan, ei ole minkäänlaisia merkkejä tädin kyläilystä, mutta eipä kyllä mistään muustakaan. Olo on vähän liiankin hyvä.
Perjantaina voisin juu testailla. Sillon mulla kp29, niin kaippa siitä sillon jo jotain luulisi näkyvän. Niin jos täti ei tule ennen perjantaita kylään *koputtaa puuta* Pitääki käydä testi sitten ostamassa, kun tuon viimesen uhrasin eilen..heh!
Solina kp 26/26-27
Jasmiin, käytin myös pillereitä useamman vuoden, mutta ekat menkat tuli ihan hyvin, sitten alkoi sekoilu ja olen yhden keltarauhaskuurinkin ottanut.. viime kierto oli luomu ja kesti 40pv. toivotaan, että sulla kierto jo normaali.. mulla se ei sitä enää voi olla, kun jo kp19 eikä ovista kuulu..
asioita vois kyllä kummasti selventää toi gyne-käynti. mä kuitenkin odottelen vielä hetken kun lääkärin kanssa oon aiheesta jutellu ja hän ei pidä puolen vuoden kuukautishäiriöitä pillereiden lopetuksen jälkeen minään ongelmana.. mutta miehenä hän ei voi tietenkään ymmärtää millaista kärvistelyä tämä ajoittain on..
Solina: Oisit tuumannut sille postipojalle vaan, että enkös olekkin hemaisevan seksikäs pörröpää ;)
Jasmiin: Ennen esikoiseni odotusta, 14 vee sitten, söin monta vuotta pillereitä ja kun lopetin, niin meni 11 kk, ennenkuin raskauduin eli pitkä aika voi mennä ja se testaa kyllä kärsivällisyyttä.
Koin sitten keskenmenon viikko sitten. Onneksi oli aika alussa, vaikka kyllä se silti aika maan rakoon mut luhistutti. Mutta nyt tässä viikon päivät asiaa ihmeteltyäni alan pikku hiljaa tottua ajatukseen.
Nyt on sitten toiveissa pienokainen, jonka la olisi 28.3.2011.
Vaikuttaa aivan ihanalta vuodenajalta saada pienokainen... kesällä mahtuisi kesävaatteisiin ennen ja jälkeen, ja talvella lämpöpakkaus mahassa vaikuttaa tosi kivalta... varmasti vähemmän tukalaa kuin kesällä. Äitienpäivääkin pääsisi ensi vuonna jo viettämään. :) Eli nyt todella toivotaan, että tärppää!
Hitsi Zoey, harmittaa sun puolesta. Ja korulauseita on maailma täynnä, mutta jaksamisia :)
Maalisvauva ois kyllä kiva, pahimmat pakkaset selätetty ja ihana kevät ovella.
Taas tämä oireilu saa musta yliotteen. Nyt on todellakin tissit kipeet ja unta voisin mahduttaa vuorokauteen loputtomasti. Eilen kun kävin hölkkälenkillä, niin tisseihin sattu tosi paljon. Voi ku nää oiskin oikeita oireita! Sitähän me kaikkii täällä toivotaan. =)
Herra Puolisokin on niin vauvakuumeen vallassa, että tuntuu ettei meidän puheisiin kohta muuta mahdu.. No yritetty tällä kierrolla ainakin ollaan. Joka hetki käytetty hyväksi!
Onko täällä muita jotka sais testata 4-6.7.? Ois kiva jännätä muitakin.
Paksuja vointeja kaikille meille!
Menkkoja kun ei kuulu eikä näy, tein hätäpäisenä aamulla Pregentin liuskan ja kun ihan kunnolla tihrusteli, niin kyllä siihen aivan haaleanvaalea vaaleanpunainen (mielestäni)haamu ilmestyi. Nyt vaan surettaa jo etukäteen, koska kyllähän näillä kiertopäivillä pitäisi jo vahva viiva tulla, jos on tullakseen. Ja kohdussa tuntuu ihan supistusmaisia kramppeja vähän väliä. Yritän olla vaan ajattelematta koko asiaa vaikka vähänväliä juoksen veskissä tarkastamassa joko vuotaa..Keskenmenoja kun ollut menneisyydessä. Harmittaa ihan vietävästi koko testin teko tänään, olisi pitänyt antaa vaan vuodon tulla:( Kunhan tässä nyt alkaisi koko vuoto. Jotenkin vaihteeksi olo sellainen että onko tässä järkeä yrittää sitä viidettä..jos taas tällaista alkaa että yritys on monta kertaa eikä millään pysy. Mutta plussatuulia (VAHVOJA SELLAISIA!!) muille!!
Helene kp.28/24-27
Tervetuloa takaisin joukkoomme Zoey...ikävä, että näin pääsi käymään. Mulla on ollut yksi alkuraskauden keskenmeno ja yllättävän rankkaa se oli, vaikka kaikki "lohdutteli", että onneksi meni noin aikaisin...Ei ollut yhtään onnekas olo silloin...Tsemppiä sulle!
Helene...onhan sulla vielä toivoa, kerran plussan olet saanut! Mä olen testannut tosi haalean viivan kuopuksesta kp31/27 ja raskaana olin;)Noista krampeista en sitten tiedä...mulla oli kyllä viimeksi alkuraskaudessa järkyttäviä vatsakipuja mutta en muista, oliko se menkkamaista jomotusta vai mitä.
Katmandoo, mä pääsen periaatteessa testaamaan samoihin aikoihin sun kanssa. Mulla pitäis menkat alkaa 5.7. Luulen kuitenkin, etten tee ihan alkuviikosta testiä, kun noita supervaaleita viivoja olen testaillut...mutta jännätään kuitenkin samoihin aikoihin;)
Olettekos kanssasisaret jo käyneet alessa shoppailemassa? Mulla ois tarkoitus mennä huomenna, kun sain lapsille hoitajan. Onko kukaan käynyt Jesper Juniorissa, onko siellä hyvin alennettu? Entäs muualla?
Kovasti plussatuulia kaikille, kivaa kun täällä käy keskustelu näin vilkkaana!T.Wilpuri kp21/27
Tänne on tullut valtavasti uusia tuttavuuksia. Plussatuulia kaikille PALJON, monella näkyy olevankin jännät päivät käsillä :)
Pahoittelut Zoey, keskenmeno on aina surullista, tuli se missä vaiheessa tahansa. Onnea uuteen yritykseen :) Mennään aika samoissa, jos meillä nyt tärppäisi niin alustava la olis 30.3.
Olen pysytellyt poissa hetken, yrittänyt olla oikeasti miettimättä koko asiaa. edellinen kierto meni ihan harakoille kun oli yövieraita koko sen ajan kun tärppiä olisi tarvittu. ei siinä sitten oikein huvittanut touhuta..
Nyt taas tuntuu että odottavan aika on pitkä, ovista siis odotellessa.
Aurinkoista mieltä kaikille,
Haaveilija82 kp 6/27, yk 6.
Ensiksikin, pahoittelut keskenmenosta Zoey, muistan sinut helmikuisista. Oikeen kovasti voimia ja lykkyä tykö uuteen yritykseen.
Katmandoo ja Wilpuri, samoilla jännäpäivillä mennään ;)! Yritän puristaa 6-8.7 ajalle sen testaamisen. Muuten olisi 8.7. mut mun mielestä kierto lyhenee nyt vähän oviksen ajankohdasta päätellen. (tai ainakin olen uskotellut itselleni niin, kuten kaikki muutkin syyt, miksi pitäisi testata jo paljon aikaisemmin) :)
Aurinko ja pluuuuuuspluuus etenkin kaikille tällä viikolla testaaville!
Vilho kp 26/32-34
Jospa sitä itekkin liittyisi jonon jatkoksi kuumeilemaan kolmatta!
Tässä luulisi jo oppineen jotain, että ei testin tekemistä, jos ei kuukautiset reilusti myöhässä, mutta minkäs teet uteliaalle luonteelle :)
Oliko se tässä ketjussa se insinöörivitsi digitaalitestin helppoudesta :) No, kuitenkin voi olla totta, että tekeepä ne miehet mitä vain niin nainen ei oo tyytyväinen ja pyrkii muuttamaan sen haluntunlaiseksi :D
Omasta taustasta sen verran, että oon syönyt jo pidemmän aikaan metformiineja pitämään kierron tasaisena (pco). Ja nyt olen ihmeissäni, että missä se vuoto on kun kp 36/34...Vaatii melkoista mielen lujuutta odotella vastausta suuntaan tai toiseen!
Mutta onhan täällä jo niitä varmoja plussauksiakin tullut, Onnea!
Ja Zoeylle pahoittelut :(
Olettepa olleet ahkeria kirjoittajia taas. Mulla on aina pitkä homma lukea kaikki, kun muutama päivä jää välistä ;) minkä seurauksena en tietenkään taas muista mitään yksittäistä kenenkään viesteistä...
ON: vuoto oli ja meni, kesti peräti kaksi päivää, jos ei ihme tiputtelua huomioida. Sitten oli kolme päivää väliä ja nyt taas alkoi. Rintoja välillä "puristaa", mutta muuten ei kyllä mitään raskauteenkaan viittaavaa. Pikkuisen ihmetyttää moinen, mutta kai se sitten vielä johtuu siitä kierukan poistosta. Olisin kyllä toivonut, että nyt olisi jo ollut kierto normissa. Sikälikin harmittaa, että tuon poiston jälkeen olen huomannut, että itseäkin innostaa puuhailut enemmän kuin pitkään aikaan. Niin nyt täytyy sitten uudestaan odotella vuodon loppumista :( Plääh.
Vielä pitäisi pari päivää jaksaa hommia tehdä ja sitten olisi parin viikon loma!
Hei vaan kaikille!
Onkin tullut tämän kierron aikana vaan taustailtua...oli taas viime tädin tulo sen verran iso kolaus, että koin paremmaksi siirtyä hiukan sivulle seurailemaan :P
Meillä taitaakin jäädä maalisvauva kokonaan haaveista, sillä ei ehditty oviksen aikoihin pupuilla kun tasan yhden kerran ja sekin oli vuorokausi ovisplussasta :/
Mutta jospa vaikka huhtivauva sitten :) Lueskelen kuitenkin teidän kuulumisia täällä lähes päivittäin ja oon hengessä mukana ;)
Suuret ONNITTELUT plussanneille!!! Ja kaikille muille paljon plussatuulia ++++++++++++++++++++++
Zoeylle pahoittelut :( Hali!
-Qtpie kp 19/28-30?
Siis olettaen että täti ei ole paukannut kylään, pe aamuna voisin minäkin testata! Edellisissä kierroissa on tänään viimeistään alkanut ainakin jonkinmoinen tuhru, mutta nyt ei onneksi vieläkään mitään. Sormet ja varpaat ristissä ettei alakaan.
Omaa napaa sen verran että kamala väsymys on päällä, rintoja aristaa sivuista kuin ne olis mustelmilla ja mahassa on epämiellyttävä olo aika ajoin. No oireet ei oo aikasemminkaan tarkoittanut mitään, joten en usko kuin kahteen viivaan tikussa.
Voimahalit Zoeylle!
ponityttö kp 29/29 yk4
Tervehdys kaikille uusille.
Voimahali täältäkin Zoeylle.
Helenellä onkin jo jännät paikat, kyllä se haamu siitä vahvistuu ;)
Täällä aika outo olo. Rinnat MIELETTÖMÄN kipeät. Sillei oudosti kipeät, vähän niinku ois rintalihaksia treenannu salilla. Tosta päältä siis kipeät. Ja nännit turvonneet. Mitähän tää kroppa nyt oikein meinaa. Ja hetki sitten alkoi pistelemään alavatsaa. Sitä sillei kihelmöi. Ei oo kyllä tyypillistä menkkajomotusta. Täähän menee aina vaan jännemmäks.. Eipä auta kun odotella.
Mutta plussatuulia kaikille ja Täti pysytelkööt nyt poissa kaikkien luota.
Solina 26/26-27
Repesin tosta sun kommentista insinööriparoista ihan totaalisesti!! ;oD