Maalismurut2011
Aloittelenpa tässä samalla nyt uutta ketjua, sillä maaliskuuhun ensimmäisiin päiviin veisi laskettu aikani, jos nyt tärppäisi.
Eli yk3, kp1/25-31 (viimeksi tuo 31) menossa.
Hieman harmittaa, mutta toisaalta onneksi pillereiden jälkeen ei vielä ole tullut mammuttikiertoja.
Kommentit (325)
Täällä tuntuu porukka vaan lisääntyvän :) Plussapuhureita myös kaikille uusille, onnittelut plussanneille :),pahoittelut km:n kokeneille:( Täällä pitäis laskurin mukaan olla ovis käsillä... Mut onko vaiko eikö? Masua nippaillu muutamana päivänä... No jos tänään heiluttelis peittoa kun illalla töistä kotiutuu ;) Mun testailut menee tuonne ens kuulle... Malttamattomana toivon täällä plussaa. Ja pelkään tätiä saapuvaksi kylään :(
Joku tuolla puhui ovislimasta... Sellaista väritöntä venyvää limaa??? Enpä ole aijemmin asiaa tarkkaillut, tai siihen kiinnittän mitää huomiota, kun ei noi paikat muutenkaan kuivimmasta päästä ole. Nyt muutama kk touhuiltu aika aktiivisesti, et kokoajan tuntuu sielt jotain valuvan... Mut sitäkö se nyt sit oli eilen illalla, ovislimaa (veny ja paukku)???
yk 2 menos siis ja kp 14/28...
Täällä huonosti nukuttu yö takana, ko meän jäppinen, 10 kk, tekee tuskassa lisää hampaita ja nyt pitis aamulla lähteä neuvolareissulle tän 10 kk ja neiti 3 veen kanssa.
Zoyelle pahoitteluni :( Tiiän tunteesi, itekkin km koettuna, mutta viikolla 12. Aika on ainoa auttava asia, vaikka vielä vuosienkin päästä se tulee mieleen. Jaksamisia!
Aika villiä, että mulla ei oo koskaan ollut rinnat kipeänä raskauden aikana, paitsi silloin, ko maito nousee synnytyksen jälkeen. Ja mulla pitis menkkojen alkaa 3. päivä, mutta nyt aloin miettimään, että kun olisivat vasta toiset menkat kierukan poiston jälkeen, nii meneeköhän sittenkin se 6. viikkoa, kuten viimeksikin...?! En tiiä mistä johtuu, että alan kokoajan ajatella, etten oo raskaana, vaikka oireita on pääällänsä - luultavasti koitan vaan aivopestä itteeni pettymykseltä, jos menkat alkaakin.
Onnittelut KaisaMaijalle kihlauksen johdosta :)
Nyt on pakko joutua, että keretään neuvolaan, moiii!
Edelleen täällä, ei merkkiäkään tädin vierailun suuntaan.
KaisaMaija, teillä onkin ollut tosiaan aika jännä päivä eilen. Onnea!
Plussatuulia kaikille!
HennaN kp 29/25-27, yk 2
Meinaan seota kun ei pääse vielä testailemaan..
HennaN, sullahan vaikuttaa hyvälle, millon aiot testata? Ja meitähän vaikutti olevan monta, jotka saa ens viikolla testailla. Voi elämä ku tärppäis!
Onkos muilla oireita? Mulla edelleen tissit arat. Ja pissa on muuttunut tosi sameaksi. No ne niistä =)
KaisaMaija, onnea! Ihania perhetapahtumia.
Eiks täällä ollut nyt aika monta jotka saa testata ihan näillä hetkillä? Jännittää teidän puolesta.. Ja Helene, kuulostit epätoivoiselta.. Toivottavasti kaikki menee hyvin =)
Mutta nyt lähetään muksujen kaa rannalle. Aurinkoista päivää =)
Vitsit että meillä on kiva ketju kun ootte/ollaan aktiivisia päivittäjia :) Mukava lukea kirjoituksia! Itsekin tulee käytyä lukemassa täällä useamman kerran päivässä...
KaisaMaija: Onnea teille! Muut ajatukset ehkäpä hieman rentouttaa vauva-ajatuksia ja tuo plussatuulia ;)
HennaN: Tuo oireettomuus taitaa olla sinetti plussalle!! :) Wau! Nyt täti saa kyllä pysyä kaukana ja pitkään!
AmaliaJoel: Kerroit, että sulla on aikoinaan menny pitkään pillereiden jälkeen ennen ku raskauduit. Keväällä kävin gynellä ja hän sanoikin, ettei ole tavatonta, että menkat ovat poissa puoli vuotta lopetuksesta. Näinhän mulla just kävikin. Ja nyt kai sitten "vasta" toinen (eli toinen luomukierto menossa) yrityskerta, joten olen kyllä ajatuksissa varautunut pitkään raskautumisen odotteluun. Tämä tuntuu vaan jo niiiin pitkältä kun yli 7kk on kulunut siitä, kun päätettiin, että vauva saa tulla. Hermojaraastavaa tosiaan...
Zoey: olen todella pahoillani puolestasi! muistan sinut helmikuun ketjusta ja teilläkin taisi olla yritystä jo pitempään takana. nyt voimia ja jaksamista uuteen yritykseen :)
Nyt sitten jännätään kaikkien perjantaina ja ensi viikolla testaajien kanssa!!! Kaikille hurjasti onnea ja tädit pysyköötkin kaukana!!
jasmiin kp15
Täällähän on tosi myötätuntoista porukkaa.
Mulla alkaa kyllä mieliala jo kohota, että eiköhän tästä selvitä. Takana siis 5 yrityskiertoa, sitten tuo km-kierto ja nyt siis yk6-7 (lasketaanko km-tärppikierto vai ei?)... taidan taipua yk7 kannalle, koska 6 loppukierron jännäystä on jo takana.
Mut siinä mielessä positiiviset aatokset, että toki 1/6 on ollut tärppikiertoja. Toivotaan että tällä kertaa menisi alle se puoli vuotta.
Mulla kehon tuntemuksista päätellen on oikealla munasolu kypsymässä tai ehkä jo kypsynyt. Lähdettiin siis siitä, että jatketaan heti yritystä.
Onko kellään muuten kokemusta ehkäisykapseleista (tai no, minipillerit on kai samaa tavaraa). Mietin, onko noistakin yhtä pitkä palautumisvaihe kuin e-pillereistä... kovasti haluaisin uskoa että mun talvesta asti jatkunut yritykseni menis sen piikkiin että keho vasta normalisoitui kevättä kohti. Mut netistä löytyy kovin vähän tietoa näistä marginaalisemmista ehkäisymenetelmistä...
oon tässä parisen viikkoa vain taustaillut tässä ketjussa. On kuitekin ollut mukavaa seurata sivustakin ja lukea tekstejänne. Ja niitä toisaan on tullut paljon näiden viikkojen aikana! :)
ON: Odotukset täällä ei ole ehkä ihan yhtä korkealla enää tämä keskenmenon jälkeen (siitä on siis kolme ja puol vko), vaikka yritetty ollaan taas. Saatiin siis lupa jatkaa yritykset heti kunhan olo oli ok ja tietenkin nyt on sormet ja varpaatkin ristissä että plussa tulisi kohta. Mieliala vielä vaihtelee aika reilusti, mutta on kuitenkin tasaantunut, onneksi.
Ovis tais tulla ja mennä (tai ainakin luulen että bongasin..)ja loppuviikosta la-ma menkkojen pitäisi tulla jos tulee. Toisaalta kiertohan voi olla vähän sekaisin nyt vielä, mut se jää sit nähtäväksi. Musta tuntuu että on vähän tavallista pidempi, ja sen takia ajattelin lauantain sijaan yrittää odottaa maanataihin ennen kuin testailen. Jos vain maltan odottaa.. :)
Mutta hauskaa että näin monilla on jännät ajat edessä, on niin hauskaa jännittää yhdessä ja muidenkin puolesta! :)Toivotaan että meitä kaikkia onnistaa! :)
Heath (kp 25/28-31)
Mukavaa tosiaan kun täällä on vilskettä. satatuhatta pluspuhallusta huomenna ja pe testaaville! Heti sitten kertomaan uutiset! ;)
ON: Tää saattaa kuulostaa nyt vähän pipipäältä (mikäpä ei, kun kuume kasvaa ;)), mutta kaikessa tässä oireettomuudessa eilen yönä kuitenkin heräsin siihen, että toiseen nänniin koskee. Ihan kipua kunnolla, joka tuli uniin asti. Mitä ihm..? Muutoin rinnat ovat aika oireettomat, vähän kipua sivuilla. Vatsaa juilii vain ihan vähän. Eli aika oireettomana mennään, mitens muut tällä tai ensiviikolla testaavat?
Jasmiin muuten, minulle gyne kehotti tulemaan hakemaan lääkkeet oman kehon avuksi, jos luomuvuotoa ei olisi tullut noin 3 kk pillereiden lopettamista (minulla kyllä tuli; kierrot 32-50-34, eli sen tarkemmin en joutunut asiaa kokemaan). Vain yksi mammuttikierto tähän mennessä, pillerit jätetty 01/2010.
Vilho kp 27/32-34
Taitaa hellelukemat olla koko maassa nyt.. =) Ihanaa.
KaisaMaija: ONNEA kihlauksesta!!!
Pepita: Ovikseltahan nuo limat kuulostaa. Kananmunanvalkuaista muistuttava kirkas ja venyvä lima on juuri sitä.. Nyt vaan peitot heilumaan ;)
Henna: Jestas!! Sullahan vaan jännitys kasvaa siellä..
Vilho: Voihan se nännikipu tosiaan enteillä plussaa ;)
Omaa napaa: Täällä aikas oireetonta, mutta kamala jännitys ja piina. Huomenna tai viim. perjantaina pitäisi menkkojen alkaa, jos on alkaakseen. Muuten tosiaan ollu oireetonta, mutta yöllä kylkeä kääntäessä vihlasi ilkeästi alavatsaan. Oikein sellainen repäisykipu. Ajattelin lykätä testin tekoa la aamuun kuitenkin. Jestas tätä piinaa...
Solina kp27/26-27
Ei meinannut mulla ainakaan haalea haamu sitten raskautta kuten osasin epäilläkin, vuoto alkoi illalla joten se tästä kierrosta. Outoa on, että jo toinen kierto peräkkäin kun tehnyt juuri menkkojen alkamispäivänä tuollaisen haaleanvaalean haamun ja kuitenkin vuoto samana iltana alkanut. Ja aiemmat testithän olivat puhtaita negoja. Nyt en kyllä edes jaksa miettiä tällaisia, tyypillinen alakulo kierron alussa:( Plussatuulia kaikille täällä, tehkääs iso liuta maalisvauvoja!!
Helene kp.2/24-28
ps.tosi ikävää kun taas piteni päivällä kierto!
Täällä vain on satanut vettä koko aamun/päivän, mutta nyt näyttäis aurinkokin tulevan esiin.
Voi, että on mukavaa, ko taustailijatkin aktivoituu, hyvähyvä!
Henna: Vaikuttaa todella hyvältä sun tilanteesi ja pidetään nyt peukkuja bd
Katmandoo: Miekin muuten huomasin tässä yks päivä, että pissa on normia tummempaa (aamupissa varsinkin) tai sameampaa.
Jasmiin: Todellakin hermoja kysytään, joo! Mulla meni tosiaan se 11 kk pillereiden lopetuksesta ja eräs ystäväpariskunta sai odottaa 1,8 vee, kunnes raskaus osui kohdalle. Vasta kävinkin tuota vauvaa kattomassa synnärillä.
Helene: Onko sulla kuinka runsasta se vuoto? Mun on taas pakko kertoa omakohtainen kokemus kolmosen ootusajasta. Luulin menkkojen alkaneen, ko vuoto oli menkkamaisen runsasta, mutta sepä kesti vain 3 päivää ja ylläripylläri, olinkin raskaana :D
Voi hitsit, ko nyt eletään jännittäviä aikoja täällä. Mullakin, "vanhalla konkarilla" kutkuttaa nii jo ajatus mahdollisesta uudesta raskaudesta ja sitten täällä saa jännätä kaikkia teitä muitakin. Hih!
Nyt ruokahommiin!
Huijui, kihelmöivää jännitystä ilmassa :)
Käväsin ruokkiksella piipahtaan apteekissa, tais apteekin täti ihmetellä, ku lähes ääni väristen kysyin: "niitä raskaustestejä minä.." Ja hän esittelemään ja meikän kädet,silmin nähden täristen, tarkastelen niitä :)
Nyt siis tuplapaketti testejä odottelee..nyt kp28 ja tädin aika olisi huomenna.Alamahaa on juilinut ja nippaillut eilen ja tänään, kuin menkat alkaisivat.Jotenkin kuitenkin erilaisesti ja olo muutenkin ollut jonkun aikaa rauhallinen ja silleen "levollinen", kuin tietäisin jo jotain..
Odottelen kuitenkin rauhassa, jos maltan ;) ehkä lauantaille..
...piti ihan tulla heti kyseleen (ko ei muka ite enää muista), että kuuluiko toi valkkarin lisääntyminen raskausoireisiin...?! Joku siitä taisikin täällä mainita, mutten muka löytänyt sitä viestiä.
Eli täti pysynyt poissa tämänkin päivän tähän asti, vaikka yleensä ti on alkanut tai ainakin tuhruttanut... ;oD
Pysyis nyt vaan poissa, pe testataan eikös juu? Tietysti pidän myös mahdollisena et tuliskin nyt joku pidempi kierto vaan, mutta mielestäni ovis tuli siinä noin 14 vrk sitten, joten ei kai tää loppuvaihe voi kamalasti tästä pidentyä?!
Vatsa on mourunnut tänään koko päivän... Jännää.
ponityttö kp30/29 yk4
kyllä on monella kuumottavat paikat.. ja lupaavia oireita, toivotaan parasta. itselläkin ihan perhosia mahassa kun sain kohtuu hyvän viivan ovistestiin tänään ja uskon, että jos ei huomenna näy tummaa viivaa niin sitten lähipäivinä. testit vaan on loppumassa, enkä ajatellutkaan enempää kuin sen 17(!), jotka tilasin, käyttää tässä yhdessä kierrossa.. sitten vaan puuhaillaan siinä toivossa ja uskossa, että on hyvä mahdollisuus vauva saada alulle. ja olikohan se KaisaMaija, joka siitä sanoikin, että testin jälkeen tunnisti oviksen limoista ja lämmön noususta.. pitää sitten seurata niitä, jos testit ei riitä. ja KaisaMaijalle myös minulta suuret onnentoivotukset..
Vilho, oon sun kanssa aika samoissa kierron suhteen mutta mulla ei ainakaan ole minkäänlaisia oireita, niin normi olo kuin olla voi! Viime kierrosta tässä vaiheessa oli jo vaikka mitä...tai sitten mielikuvitus teki tepposet;)
Solina ja Ponityttö...hyvältä kuulostaa! Mä oisin ihan täpinöissäni, jos pääsisin kp 28/27 asti...kierto on niin säännöllinen, että se olis jo aika hyvä merkki!
AmaliaJoel, tosi hyvältä kuulostaa sunkin oireet! Mulla ainakin edellisessä raskaudessa oli tosi runsasta valkovuotoa ihan alussa! Ekasta en muista, on sen verran jo vuosia.
S79, hih...toi on jännä juttu toi raskaustestien ostaminen...vaikka niitä on tullut osteltua ennenkin niin aina vähän kädet hikoaa, kun niitä käy kyselemässä;) Ja samalla vilkuilee taakseen, onko naapuri tullut samaan aikaan apteekkiin! Paljon plussatuulia kaikille! T.Wilpuri kp21/27
Mitä se haamuviiva ovistestissä oikein tarkoittaa?? En oo aiemmin testannu ovista, tänään sit kp15 vaikka sen puolesta ei oireita ookaan, niin tein testin. Haamuhan siihen tuli. Mitä se siis meinaa vai meinaako mitään? Tuleeko se kenties aina..? Sillä ohjeissahan on, ettei mikään muu kuin selkeä tumma viiva oo plussa... Oisko ovis tuloillaan vaan jo mennyt? Voi jee nuita testejä ;) Nyt taas "pelkään" mammuttikiertoa...
Tovin olin käymättä täällä ja vitsit mikä viestien suma!!
Mäkin jännään ihan hulluna täällä teidän puolesta. Maalismurujen/-mammojen ketjua ei ole vielä odotukseen aloitettu, enkä minäkään ole sitä vielä tehnyt, kun odottelen vielä tovin (ehkä että uskon todeksi ja siksi, että täältä tulee sakkia mukaan).
Zoey: Mäkin olen pahoillani km:n puolesta. Mua itseä pelottaa koko ajan tosi paljon pikkuisen puolesta. Toivotaan, että sulla tärppää saman tien!
AmaliaJoel: Mulla ainakin on valkkari runsastunut ihan selkeesti. Muita oireita ei sitten olekaan, hassua. Mä en varmaan ois tehnyt about kuutta testiä viikon aikana jos raskaus muistuttaisi jotenkin olemassa olollaan!
Joku puhui apteekissa käymisestä. Se on kyllä hämärää, miten on pakko vilkuilla joka suuntaan, kuuleeko joku kun minä nyt kysäisen jotakin näistä raskaustesteistä. Tai sanon maagisesti "Olen raskaana, voinko ottaa tätä lääkettä?"
Nyt vain puhaltelen teille kaikille plussatuulia, jotta nähdään maalisodottajissa myöhemmin!! Jos vaikka tehdään kevätvauvoja urakalla!!
Minttuliina rv 4+4
jasmiin, minäkin testailen ekaa kertaa ovista ja mulla on tullut melkein jokaisena päivänä haalea viiva.. tänään sitten tuli vähän tummempi, joten paremman puutteessa luotan siihen. en kyllä suosittele noita viivatestejä, jos itse vielä joskus ostan ovistestejä niin sitten clearbluen, jossa vain hymiönaamat tuloksina. olisi kyllä kiva kuulla, jos jollain kokemuksia näistä epäselvistä ovsitestituloksista..
Pahoitteluni Zoeylle, muistankin sinut helmikuisista. Joskus olen kuullut, että km:n jälkeen saattaisi raskautua seuraavasta kierrosta erityisen hyvin, toivotaan tätä sulle!
Vilske on tosiaan ollut kova, meno kiihtyy.
Masutyttö. Siis minähän yritin ekan kerran napata sitä ovista tikulla enkä onnistunut. Yhtenä päivänä oli selkeä viiva, mutta selkeästi kontrolliviivaa heikompi, eli ohjeiden mukaisesti se ei vielä olisi ollut hormoonihuippu. Mutta pari päivää myöhemmin nousi lämmöt ja tuli ovislimaa, vaikka mitään en tuntenutkaan, joten eiköhän se ovis tullut ilman oikeanlaisia viivoja.
Katmandoo: Mulla oli viime kierto vain sen 28 päivää, joten tässä kierrossa se tulisi täyteen 6.7 eli periaatteessa voisi silloin jo kokeilla testiä, mutta kun yleensä on pikkaisen pitempi kierto ja tuon kuvittelemani oviksen perusteella tädin ei toivota tulevan 9.7. Joten ehkä muutaman päivän pitempään odotan. Jos maltan. :D
Minulla on tänään ollut hurjan hauska ja ihana päivä. Nimittäin julkistimme kihlauksemme. Eli sovimme jo tuossa keväällä, että menemme naimisiin syyskuussa, mutta emme kertoneet vielä kenellekään. Eilen sitten laitettiin melkein 50 kutsukorttia postiin ja tänään on tullut onnitteluja, viestejä ja puheluita. Kaiken lisäksi oli miehen syntymäpäivä, olin järjestänyt vähän yllätystä ja käytiin ihanassa espanjalaisessa ravintolassa syömässä. Ja nyt käyn niin ylikierroksilla, että en malta nukkua...
Mutta plussatuulia kaikille.