Maalismurut2011
Aloittelenpa tässä samalla nyt uutta ketjua, sillä maaliskuuhun ensimmäisiin päiviin veisi laskettu aikani, jos nyt tärppäisi.
Eli yk3, kp1/25-31 (viimeksi tuo 31) menossa.
Hieman harmittaa, mutta toisaalta onneksi pillereiden jälkeen ei vielä ole tullut mammuttikiertoja.
Kommentit (325)
Tein aamulla halpistestillä jälleen kerran puhtaan negan. Mikähän tätä kroppaa nyt oikein vaivaa... Joko kierto venyy yhtäkkiä todella pitkäksi tai sitten mä kuulun siihen pieneen ryhmään joilla se raskaus näkyy testeissä vasta hamassa tulevaisuudessa.
Olo on aika turhautunut, koska edelleenkään ei ole merkkejä tädin vierailusta. Valkovuoto on kohtalaisen runsasta ja vessassa pitää rampata usein. Toisaalta ramppaan siellä varmaan senkin takia kun vahtaan menkkojen alkamista...
Anteeksi tämä omanapaisuus :(
HennaN 30/25-27
Henna: En tiiä muistatko, ko oon täällä kertonut mun tikuttaneen negaa kaks viikkoa siitä "pitis menkat alkaa"-päivästä lukien. Että se oli sitten turhauttavaa, ko ties kuitenkin oireiden perusteella olevansa raskaana, mutta testit näytti vaan negaa. Kerran kävin jättämässä ihan labraankin pissanäytteen, nii sekin oli nega! On varmaan niin yksilöllistä toi hGc-hormoonin nouseminen naisen kropassa, mutta kyllähän sen sais tieten verikokeella tietää onko sitä raskaana vai ei. Ite taijan vielä sinnitellä tovin :D Jos jaksan...
Ai niin ja Solinalle tsempit työhaastatteluun bd
HennaN, pahoittelut negasta, toivotaan et kuulut tuohon ryhmään, jolla hormonitaso nousee hitaasti. Mutta onpa varmaan rasittavaa olla epätietoisuudessa, tsemppiä!
AmaliaJoel, Ponityttö Solina, kovasti jännät paikat. Onnea testaamiseen +++++++++!
Minttuliina,kiva kun käyt kurkkimassa täällä. Käy nyt perustamassa se ryhmä, josko toisi lisää plussia tauluun ;)
Joku puheli noista "ovishaamuista". MInulla on mennyt ihan järki noihin viivatikkuihin ja olen ostanut vain CB hymynaamoja. Viivatikuilla enemmän ja vähemmän haaleita viivoja tuli monta päivää ovista edeltäen. Testasin sitten myös ihan huvikseen "vääräänkin" aikaan kiertoa - ei mitään viivaa. Et kyl ne vissiin näyttää oviksen lähestymisen, mutta minä en niitä ainakaan osaa tulkita. No tässä kierrossa sitten jatkoin empiirisiä kokeitani ;) ja testasin sekä että, kun minulla oli niitä viivatikkuja vielä. Vaikka oli hymynaama CB:sta niin viivatikun viiva oli kyllä vahvahko, mutta heikompi kuin kontrolliviiva. Minä en niihin luota ja mielikuvitus aina vähän vahvistaakin sitä viivaa.
ON: melko oireetonta, jotain kuviteltuja juttuja lukuuottamatta. En uskalla toivoa, ja koitan pitää pään kylmänä. Viikonlopun rientojen lähestyminen tuo taas oman jännitteensä.. testatako aikaisin
Vilho kp28/32-34
Täällä siis yksi uusi, jolla myös kova vauvakuume. Yritys piti aloittaa syksyllä, mutta ei maltettu odottaa ja nyt on sitten ensimmäinen tilaus haikaralle lähetetty tässä kuussa : )Ulkoiset puitteet olis pienen tuloon kohdallaan ja toive olis kova, mutta katsotaan nyt kuinka kauan täytyy yrittää, ihan niin optimisti en ole että ekalla yrityksellä tärppäis, mutta silti jännittää...
Ensimmäinen kuumeaalto iski minuun jo yli vuosi sitten, jolloin jätin pillerit pois. Sen jälkeen oli työpaikan kanssa vähän hankaluuksia ja jouduin nielaisemaan haaveeni hetkeksi, nyt vakituinen työpaikka ja uudelleen ollaan ihan intoa täynnä. Tarvii varmaan järjestää miehelle jotakin mukavaa ylläriä kun tulee tänään reissusta.... ; )
Kovasti tsemppiä kaikille!!!!
Jännät ajat täällä monella! Pikaisesti luin joitain viestejä, kaikkia en jaksanut. Ollaan vasta kotiuduttu reissusta, ja myös täällä jännätään! Mulla nyt kp31/28-n.32. Onnittelen itseäni jo siitä, että olen tähän asti malttanut olla hakematta sitä testiä! Olen päättänyt, että testaan vasta lauantaina - en kertaakaan sitä ennen! Jos menkat alkaa, niin kyllä niistä lauantaihin mennessä pitäisi jotain merkkiä olla havaittavissa. Ja jos olen onnistunutn raskautumaan (mitä en yhtään usko), senkin pitäisi kyllä jo lauantaina normi testillä näkyä.
Eli lauantaina haen sitten apteekista apteekin oman testin, jos ei iltapäivään mennessä ole tuhrutus alkanut. Siihen saakka olen varma, että kyllä se pian alkaa.
Oireita ei ole kuin joitain, jotka voivat ihan yhtä hyvin ennakoida alkavia menkkoja kuin raskauttakin: alaselkää särkee ajoittain, mahaa nipistelee toisinaan, vessassa pitää käydä vähän väliä, väsyttää, rinnat välillä arat. Kaikkia näitä siis havaittu myös ennen menkkoja. Turvotustakin on kertynyt vähän, mikä myös kuukautisia ennen/aikana on normaali ilmiö.
Huomasin tuossa, että jotkut suunnittelivat kimppatestausta perjantaille. Onnea matkaan! Olisi kiva liittyä joukkoon, mutta kyllä vain silti odotan lauantaita. Olen toooooosi kyllästynyt tekemään negatestejä, joita sitten toivottomana koitan käännellä eri kulmiin ja valoisuuteen ja tihrustaa, että onko tuo haamu vai viiva vai viivan paikka... eikä se sitten loppujen lopuksi ole yhtään mitään. Kuusi positiivista testiä olen eläissäni tehnyt, ja ne ovat kyllä olleet ihan selkeitä (kolme ekaa tosin ei johtanut mihinkään). Viimeisimmässä positiivisessa tekemässäni testissä viiva oli heikko, mutta kuitenkin selkeästi siinä oli väriä, enkä muita testejä sitten tarvinnut. Seuraamus viilettää tuolla pihalla tällä hetkellä täyttä vauhtia isompien kanssa. Niin, ne kolme ekaa positiivista testiä tein ajat päivät sitten predictorilla mikä sittemmin osoittautui täysin susi-testiksi. Nimittäin ne oli selviä positiivisia, joita sitten pian seurasi kuitenkin vuoto. Otettiin verikokeet, tehtiin sisätutkimukset, ultrattiin, missään ei jälkeäkään siitä, että olisin ollut edes pikkuisen raskaana. Ei kiva tuollainen turhien toivojen herätteleminen, varsinkin kun ekaa lasta silloin yritettiin!
Oon lueskellut taustalla muiden kirjoituksia. Paljon paljon onnea plussauksesta!!!! Ja mielettömästi plussaa lisää huomiseksi muille ;) ja toki myös lauantaille!!
Meillä alkoi uusi yrityskierros, nyt on kp 10/24, joten ovis on viikonloppuna. Virallisesti en kai enää tähän ketjuun kuulu, mutta siitä viis :) Hankin ovistestejä (liuska) tähän kiertoon ja olen kahtena päivänä nyt testannut. Niihin on tullut haalean haalea haamu, mutta toivottavasti se voimistuu viikonlopun aikana :) Ne on todentotta inhottavia tulkita, jotenpa cb:n ovistesti ensi kiertoon siis, mikäli ei tärpää tällä kierrolla. Toiveet on taas korkealla, mutta päätin olla realistinen, etten turhaan pety :p
Täällä peittoja heilutellaan viikonloppuna ahkeraan, testailkaa te muut plussia :)!
t. Heikkulin yk2 kp10/24
Voi odotusta! Ois jo niin jännä kuulla, teidän jotka testailette huomenna, uutisia. Henna, harmillista..mutta, jos vielä ois hitunen toivoa.
Pakko taas vaahdota niistä oireista. Monella tuntuu runsaampi valkovuoto enteilevän raskautta.. musta taas tuntuu että paikat on kuivuneet tyystin =D mistä lie johtuu. Mutta AmaliaJoella tais kans olla niitä pissaoireita.. Todellakin tummaa pissaa koko ajan. (ihanata vuodatusta) ja nämä tissit! Todella kipeet. Ei semmoista kipusärkyä, vaan kävellessä ja koskettaessa sattuu. Esim, ku ottaa rintsikat pois tai kävelee ilman liivejä.
Ruoan suhteen ei kuitenkaan ole minkäänlaisia himoja tai öklötyksiä. Tosin ei ollut esikoisenkaan kanssa.
Nyt siis jännäilen teitä jotka pian testaavat ja koitan jaksaa itse odotella maanantaihin. Voi toki olla, että su aamuna pakko testata, koska su iltana äipän luo kyläileen muutamaks päiväks. Eikä pää anna periks odotella enää kovin kauaa =D
Voi meitä!
Toivotaan paljon maaliskuun muruja.
kp 26/ 29-31
Tupunalle tervetuloa tänne kuumeilemaan :)
Tuutuli: Laskin uudemman kerran kalenterista, nii launtaina mulla pitis vasta normikierron mukaan vasta menkat alkaa, ei siis vielä huomenna! Jaiks!
Ja ite huomasin eilen illalla, että nänninpäät arkailee, mutta sehän voi merkitä vain kahta asiaa, joko + tai sitten -. Ja salama kirkkaalta taivaalta myös iski halut ;) O-ou, mitähän tää oikein meinaa...?! Hermot on riekaleina, joka sekin voi kertoa vaan kahesta asiasta - hui-ja, ko tulee nyt kuulosteltua omaa kroppaansa oikein urakalla :) Ja jännittää täällä jokaisen piinailevan puolesta - kukahan päräyttää seuraavan plussan ilmoille :D
Ja sitten kovasti onnea ja peukutuksia kaikille plussanneille tai pian testin tekeville ja yleensäkin ihan kaikille, paitsi niille joilla täti saapui!
Tehtiin pieni reissu ja luin kaikki viestit nytte enkä millään enää muista kelle oli tapahtunut ja mitä.
Mulla ei juurikaan oireita ole, viime kierrosta kun en vielä edes raskaana ollut niitä oireita riitti! Ehkä sellanen pieni lämpö on, en ole mittaillut mut ihan ku olis koko ajan vähä lämpöä. Pahoinvointia ei ole, no valkovuotoo on.
Mulla on kaikki raskaudet ollu niin erilaisia, kuinmyös synnytykset ja lapsetki on kaikki 4 ihan erinäkösiä :D
Tytön odotuksessa ei pahoinvointia ollutkaa juuri mitään, pojista ollut enempi ja varsinkin nuorimmasta eikä kestänytkään ku viikolle 30 :D
Mutta ehkä mä jo voisin siirtyä tuonne odotuspuolelle kerta siellä pinokin jo on, pidän isosti peukkuja et tuutte mahollisimman moni perässä!!!
wattuwarwas
eli saman tien, kun edellisen viestin olin kirjoittanut, käväisin veskissä ja johan se tuhrutus oli alkanut. Eli täti odotettavissa hyvin pian. Siirryn siis seuraavalle listalle (ei kyllä taida sellaista vielä olla).
Mun testi näytti negaa, joten täytyy varmaan alkaa perustella uutta listaa..
Täällä olis menossa kp 16 ja ovis tikutettu tänään - ja aamuahkerina seksiäkin jo harrastettu ennen töihin lähtöä! :) Viimekierrossa tikutin oviksen kp 17, mutta silloin teinkin testit vain kp 15 ja 17, eli jätin sen kp 16 väliin. Edellisessä kierrossa pupuiltiinkin kp 15 ja kp 17, mutta se kp 16 jäi väliin - eli katsotaan, miten nyt käy. Edelliskierrossa olin kyllä tuossa vaiheessa myös ihan kauheassa flunssassa, eli tuskin sekään asiaa auttoi.. nyt saa sitten jännäillä.
Onkos teillä kuinka monella hiivaongelmia? Mulle iski hiiva-vaivat viimesyksynä, vaikka en sitä heti tajunnutkaan kun oli muuten oireetonta mutta olin vain tosi "kuiva". Lääkkeet sainkin sitten vasta keväällä, ensin yhdeltä gyneltä yhdenlaiset ja siitä hetken päästä toiselta gyneltä toisenlaiset. Nyt sitten tällä viikolla mies totes että hänelläkin taitaa olla hiiva, ja kävi lääkärillä - ja niinhän sillä oli. Tuli sille oireet ennen mua. Noh, hän sai lääkkeet nyt ja mä otin kanssa (kun on vielä kuurin verran jäljellä tuosta edelliskerrasta), josko sitten vihdoin päästäisiin koko vaivasta. Inhottava vaiva, kun ei sitä voi oikein kauheasti millään estääkään, ainakin siltä tuntuu että aivan sama mitä tekee niin aina se vaan tulee, vähintään kerran kuussa.
Onnea plussanneille, ja Zoeylle pahoittelut! Ja niin, KaisaMaijalle onnittelut kihlauksesta!! :)
Kiitoksia paljon onnitteluista!
Minulla ei ole eläissäni ollut hiivatulehdusta. Joskus nuorempana ihmettelin sitä kovin, kun kaikki tuntuivat niitä harmittelevan ja kerran sitten vähän epäilin ja kävin tohtorilla, mutta ei se mikään hiivatulehdus kuulema ollut. Mutta raskausaikana kai useimmilla on, jokohan joudun ensi kerran kokemaan.
Jäin miettimään tuota Suskin oviksia ja puputuksia, että onko siis olemassa sellaisiakin testejä, jotka näyttävät merkin ovispäivänä? Kun minähän olen vain nyt sen ensimmäisen kerran kokeillut ja tuossa testissä viivoja piti lukea siitä hormoonin huipusta, jonka jälkeen ovis tulee 24-48 tunnin päästä.
Minusta oli ihan loogista, että niitä haamuviivoja tulee, kun hormoonin määrä alkaa nousta ja se tummempi viiva tuli selkeästi oikeaan aikaan (kun sen oviksen ehkä limojen perusteella tunnistin). Mutta se viiva tosin ei ollut tummempi kuin kontrolliviiva, mutta kunnon viiva kuitenkin haamuihin verrattuna.
Viime kierrossa ei ollut mitään fiiliksiä, mutta nyt olen ihan varma että olen raskaana! (nojoo, myönnetään, että joskus muulloinkin olen ollut varma enkä olekaan ollut).
Mun ruumiinlämpö on normaalisti 36.3 ja nyt näyttää mittari 37.4. Aivan kauhea väsymys. En meinannut päästä sängystä ylös tänä aamuna, vaikka olin nukkunut 9,5 tuntia. Aivan uskomatonta. Aamupäivällä oksetti töissä, sitten se helpotti siihen asti, kunnes joku meni taukotilaan syömään jotain kalaa (silliä, anjovista tai jotain muuta kuvottavaa). Taukotila on kuitenkin lähes 10 metrin päässä työpisteeltäni ja jouduin pohtimaan, että menenkö vessaan kakomaan.
Kunpa meillekin tulisi vauva...
Jänniä hetkiä nyt monella, toivottavasti saamme huomenna kuulla plussauutisia.
Clearbluen digitaaliset ovistestit näyttää hymynaaman kuvan kun LH-huippu on havaittu. Siinä ei tarvitse siis arvailla ja tulkita viivan paksuuksia tai värejä, vaan homma on hyvinkin selkeä. Ainoa miinuspuoli on kallis hinta, 7 tikkua + laite on yli 40 e. Itse kuitenkin haluan sen hinnan mielenrauhasta maksaa, sillä en kyllä oireista tai mistään ovista tunnista, eli testit on ainoa keino.
ja negahan sieltä tuli. Nyt sitten odotellaan muutama päivä tätiä. Jos ei näy, niin pitää testailla uudestaan.
Tässä tarkistelin, miten olin esikoisen kohdalla plussannu, ja samoinhan se oli menny. Kp 29 oli tullut nega ja sitten olin odottanut viikon ja kp 36 plussasin. Joskos nyt menis samoin ;)
Solina kp29/26-27
Solina: Peukut pystyyn ja toivotaan samanlaista hommaa, ko sulla oli esikon kohdalla bd
Mie kans hätäsenä testasin ja sama homma - haamu! Pyysin erästä kaveria lukemaan ton testin englannin kielisest sivut ja tavallaan tukemaan mun ymmärrystäni asiasta testin suhteen. Kaveri laukas mulle päin naamaa: paksuna olet! Eli täältä: http://www.clearblue.com/uk/HCP/pdf/CI_monograph.pdf ja sivu 10. Mulla oli toi yläviiva haalee ja alhaalla tumma sekä haalee viiva.
Eli ilmeisesti mun hormoonitaso nousee sitten myöhemmässä vaiheessa, kuten kahelta aiemmaltakin, mutta aivan vielä en uskalla tuulettaa.
Minäkin päätin sitten vielä tänään testata apteekin omalla ja negaa sekin näytti. Nyt aion odotella viikon verran, jos tätiä ei siihen mennessä näy niin testaan sitten taas.
Varovaiset onnittelut jo Solinalle ja AmaliaJoelille :)
HennaN kp 31/25-27
...että mittailin tänään varsin lämpöjä iteltäni, nii oli normia korkeammalla - 37 oli nyt enkä ole siis kipeenä. Aiemmin en oo mittaillut, mutta tätä kautta saa uusia ulottuvuuksia asioihin ;) Kelläs ne oli kans lämmöt koholla...?
Mulla ainaki on koholla, mittasinki ny oikein "sun takias" heh ja 37 tää on ollu mulla ainaki kahessa viimesimmässä raskaudessa sellanen selvä merkki et raskaana ollaan, nyt alko tuntumaan vähä myöhemmin ku edellisistä oon plussannutkin jo hyvissä ajoin, tosi aikasin siis.
Onnea siis!!
En saanut enää unta ja täällä nyt kukun sitten. Tänään oon menossa työhaastatteluun, enkä osaa yhtään oikein sitä jännittää, ku kaikki ajatukset vaan mahdollisessa plussassa..
Tänään siis olisi pitänyt tädin tulla kylään. Yleensä vuoto alkaa aina aamusta, mutta mitään ei näy. Onhan tässä toki pitkä päivä vielä aikaa odotella..
Voi jännityksen jännitys sentään!
Solina 28/26-27